VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Konwersja 1.9 M-TDI

1 reading
53K views 50 replies 18 participants last post by  Antun Gtd  
#1 · (Edited)
Konwersja 2.0L M-TDI

Witaj

to znowu ja, w nawiązaniu do konwersji 2.4D Turbo, mój przyjaciel potrzebuje nowego silnika w swoim Non Turbo 1.9 T4 T:

więc przyjrzałem się tej opcji i wygląda na to, że zamiast iść drogą TDI, możemy zdecydować się na budowę M-TDI :D

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2

Silnik AHU z zestawem wtryskowym ABL VE z LDA = M-TDI :eek:

wtedy można go dostroić mechanicznie i nie trzeba bawić się z remapami itp.

Image


Czy ktoś z was już dokonał konwersji, znajomy znajomego ma T25 Syncro z konwersją M-TDI i uzyskuje ładne 45mpg w pełni załadowany.
 
#3 ·
Hej Brookster

Sprawdź to

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=215346

Ogromny wkład Penbryn prawie przekonał mnie, żeby o tym zapomnieć.

Największymi problemami są ciśnienia wtrysku (pompa ABL nie zadziała), można je rozwiązać za pomocą pompy hybrydowej lub niestandardowych wtryskiwaczy (trudnych do specyfikacji) i rozrządu (próby i błędy, tj. długi czas) Po tym wszystkim nadal może nie działać dobrze.

| Jestem rzetelnie poinformowany, że montaż tdi jest w rzeczywistości bardzo prosty i bezpośredni.

Z ciekawości zaoferowano mi dziś działającego, nisko przebiegowego 1.9 td i zastanawiałem się, czy warto to po prostu ulepszyć? Większy tłok pompy, lepsze wtryskiwacze, większy wydech, zwiększone doładowanie i L200 IC powinny być dobre dla 100+ KM i bardzo łatwe do zrobienia. Nadal IDI.

Jakieś przemyślenia?
 
#7 · (Edited)
#6 ·
Czytałem, że ludzie z powodzeniem używają pompy paliwa Landrover 300tdi, ale wymaga to pewnych modyfikacji, aby działała. Jestem prawie pewien, że ktoś na forum budował tdi z pompą 300tdi, ale nie pamiętam kto.
Zdjęcie konwersji powyżej to pompa Landrover M-TDI T:

Rozrząd musi być ustawiony prawidłowo, ale to proste.
 
#8 ·
Szczerze mówiąc, to niewiele więcej pracy, aby przejść na pełne tdi, równie dobrze może działać tak, jak powinno. Ponad 60 osób, które już dokonały konwersji, nie może się mylić T:T:T:
 
#9 · (Edited)
TBH to nie jest dużo dodatkowej pracy, aby przejść na pełne tdi, równie dobrze może działać tak, jak powinno. 60+ osób, które już dokonały konwersji, nie może się mylić T:T:T:
Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od końcowego rezultatu, niezawodnej mocy i oszczędności paliwa :D tak TDI i OEM Management na całej linii, a 60 konwersji TDI są świetne T:

Jeśli chcesz iść na wysokie doładowanie i moc, opcje są bardziej otwarte i w tej chwili nie ma DIY Engine Mangement dla Diesli, tak jak dla silników benzynowych, jak mam w moim Golfie, gdzie mogę rejestrować dane i modyfikować mapę w ciągu 10 minut ;)

Dlatego amerykańskie fora są pełne 4-cylindrowców z mocą 150 KM przy 1,5 bara z konwersjami M-TDI i turbosprężarkami VNT w ich Caddy's i Rabbit's
 
#10 · (Edited)
Silnik 1.9D 1X Non Turbo mojego kumpla zepsuł się w zeszłym tygodniu, więc potrzebował nowego silnika i szybkiego montażu.

Zdecydował się więc na silnik 1.9TDI AFN (110 KM) Passat, który nie był dostarczany z ECU LUB WIĄZKĄ, więc idzie M-TDI z pompą wtryskową Landrover Bosch 300tdi.

Kod silnika AFN z turbosprężarką Garrett GT15

Image


Uruchomiliśmy go na starej pompie wtryskowej 1X tylko po to, aby przetestować silnik, który działał, ale stara pompa miała 200 000 mil przebiegu i przeciekała wszędzie.

Image


Pompa wtryskowa Landrover 300tdi M-TDI
Image


Wspornik pompy wtryskowej musiał zostać otwarty do 68 mm, aby pomieścić nową pompę

Image


Image


Image
 
#12 ·
Wciąż nie mogę tego uruchomić. Potrzebuję tego adaptera DTI, żeby zobaczyć, co się dzieje w pompie. Nie jestem już przekonany, że kołek blokujący koła pasowego ma jakikolwiek związek z rozrządem. Może po prostu będę musiał wyczuć początek wtrysku za pomocą klucza na kole zębatym.

Całkowicie się zgadzam, że to właściwa droga. ECU tak naprawdę nie robi wiele więcej niż LDA. O wiele więcej możliwości tuningu DIY z MTDI.
 
#14 ·
Nadal nie mogę tego uruchomić. Potrzebuję tego adaptera DTI, żeby móc zobaczyć, co się dzieje w pompie. Nie jestem już przekonany, że kołek blokujący koło pasowe ma jakikolwiek związek z rozrządem. Może po prostu będę musiał wyczuć początek wtrysku za pomocą klucza na kole zębatym.

Całkowicie się zgadzam, to jest właściwa droga. ECU tak naprawdę nie robi wiele więcej niż LDA. Znacznie większe możliwości tuningu DIY z MTDI.
Nie jestem pewien, jakiej pompy używasz, ale w pompie espace wycięcie na wałku pompy wskazuje na cylinder, który ma zapłon, a punkt rozrządu na oryginalnym kole pasowym znajdował się w dolnym martwym punkcie pompy (oznaczyłem swój przed zdjęciem koła pasowego Renault).
 
#17 ·
Wszystko już działa. Tak, kołek blokujący rozrządu wciąż na właściwym miejscu. Klin ustawiony na zaworze wylotowym numer 1.

Działa świetnie na niskich obrotach, dodatkowe paliwo nie dochodzi na górze, to membrana w LDA jest pęknięta. Dobry pomysł, brookster.
 
#19 ·
Super, ktoś jeszcze, kto idzie linią M-TDI. Zrobiłem to z konieczności.

Mam AFN z lekko zmodyfikowaną pompą ABL. Używam wtryskiwaczy AFN i kolektora dolotowego z turbosprężarką ABL. W końcu udało mi się to uruchomić, ale jeszcze tego nie wyciągnąłem, ponieważ potrzebuje kilku części do przeglądu.

Przy pierwszym uruchomieniu pompa przeciekała jak wodospad Niagara, jednak mój bardzo przyjazny specjalista od diesli zrobił swoją magię i wymienił uszczelnienia wału głównego. Okazuje się, że gdy wyschną, mają tendencję do przeciekania. Byłem trochę zaniepokojony, że pompa po prostu sobie z tym nie poradzi.

Właśnie zamieniłem wspornik pompy i przyciąłem tylną górną osłonę paska rozrządu, aby pasowała.
 
#20 ·
Super, ktoś jeszcze, kto podąża linią M-TDI. Zrobiłem to z konieczności.

Mam AFN z lekko zmodyfikowaną pompą ABL. Używam wtryskiwaczy AFN i kolektora dolotowego z turbosprężarką ABL. W końcu udało mi się to uruchomić, ale jeszcze z tym nie wyjechałem, ponieważ potrzebuje kilku części do przeglądu technicznego.

Przy pierwszym uruchomieniu pompa przeciekała jak wodospad Niagara, jednak mój bardzo przyjazny specjalista od diesli zrobił swoją magię i wymienił uszczelnienia wału głównego. Okazuje się, że gdy wyschną, mają tendencję do przeciekania. Byłem trochę zaniepokojony, że pompa po prostu sobie z tym nie poradzi.

Po prostu zamieniłem wspornik pompy i przyciąłem tylną górną osłonę paska rozrządu, aby pasowała.
Jeśli masz problemy z mocą, warto ulepszyć do pompy wtryskowej Landrovera 300TDI, która ma prawidłowe ciśnienie wtrysku T:
 
#23 · (Edited)
Cześć,

Po prostu zainteresowany - jeśli uruchamiasz AFN m-tdi, czy to oznacza, że ​​posortowałeś mechaniczny kontroler VNT, czy też uruchamiasz turbosprężarkę wastegate?
Brak VNT Tylko standardowe turbo GT15

AFN został teraz zmieniony na silnik MK4 GT TDI AHF T:

Phatty to wszystko montuje, będę Cię informować

Image


Image


Image


Aluminiowa miska olejowa AFN wymaga cięcia i spawania lub montażu T5, ta jest modyfikowana

AFN działał świetnie, aż do problemu z płynem chłodzącym i tłokiem :eek:
 
#24 ·
ah ok - dzięki za to - mam nadzieję, że AHF pójdzie dobrze dla ciebie - oba dobre silniki. Pytam tylko, ponieważ udało mi się zmodyfikować VNT do m-tdi na t25 (bardziej przez szczęście niż przez osąd), więc miał dość rozsądne charakterystyki doładowania. Znacznie trudniejsze niż z zaworem upustowym!
 
#26 ·
Cześć,

Naprawdę przepraszam, nie, ale to było bardzo proste - jak mówię, to było raczej szczęście niż cokolwiek innego.

Zastąpiłem siłownik podciśnienia w VNT15 siłownikiem zaworu upustowego z czegoś w rodzaju GT15, a następnie zmodyfikowałem ramię siłownika turbosprężarki VNT do prawie pełnej próżni - to początkowo maksymalne doładowanie. Wziąłem trójnik z przewodu manometru doładowania i poprowadziłem go do siłownika. Oznaczało to, że w miarę wzrostu doładowania łopatki były lekko otwierane, zmniejszając doładowanie. To regulowało doładowanie całkiem dobrze i wydawało się nie mieć żadnych strasznych skoków. Obawiam się, że nie pamiętam, co zrobiłem dla LDA, ale nie wyobrażam sobie, żeby kontrola doładowania pompy miała być inna - to nie był mój van - po prostu pomagałem znajomemu na północy jakiś czas temu.

Nie mogę twierdzić, że mam jakąkolwiek naukową wiedzę na ten temat - jego skuteczność zależy od siły sprężyny siłownika (być może potrzebujesz również upustu doładowania do siłownika) - myślę, że jako przybliżony test wydawało się to działać dobrze i co najważniejsze, nie przeładowywać za bardzo.
 
#27 · (Edited)
Cześć,

Naprawdę przepraszam, nie, ale to było bardzo proste - jak mówię, to było raczej szczęście niż cokolwiek innego.

Wymieniłem siłownik podciśnienia w VNT15 na siłownik wastegate z czegoś takiego jak GT15, a następnie zmodyfikowałem ramię siłownika turbosprężarki VNT do prawie pełnej próżni - to początkowo maksymalne doładowanie. Wziąłem trójnik z przewodu manometru doładowania i poprowadziłem go do siłownika. Oznaczało to, że wraz ze wzrostem doładowania łopatki otwierały się nieznacznie, zmniejszając doładowanie. To regulowało doładowanie dość dobrze i wydawało się nie mieć żadnych strasznych skoków. Obawiam się, że nie pamiętam, co zrobiłem dla LDA, ale nie wyobrażam sobie, żeby kontrola doładowania dla pompy była inna - to nie był mój van - po prostu pomagałem przyjacielowi na północy jakiś czas temu.

Nie mogę twierdzić, że mam jakąkolwiek naukową wiedzę na ten temat - jego skuteczność zależy od siły sprężyny siłownika (być może potrzebujesz również upustu doładowania do siłownika) - myślę, że jako przybliżony test wydawało się to działać dobrze i co najważniejsze, nie przeładowywać za bardzo.
Świetna robota, dzięki

Mechaniczne konfiguracje sterowania VNT, które widziałem, mają siłownik wastegate, ale także podłączony do przepustnicy. T:
 
#32 ·
Dlaczego ludzie wymieniają pompy i komplikują sprawy? Nie ma nic złego w pompie typu bosche ve. Jest ona więcej niż zdolna do dostarczania wystarczającej ilości paliwa dla 130+ KM w silniku 1.9tdi abl, wszystko, co musisz zrobić, to zwiększyć dawkę paliwa, doładowanie, zamontować intercooler i ulepszyć wtryskiwacze.

Porozmawiaj z ludźmi z project power, aby dowiedzieć się, jakie to proste.

Pompa M-TDI to strata czasu w silniku z wtryskiem pośrednim w TD, wtryskiwacze strzelają do komory wirowej. TD to Turbo Diesel. TDI to Turbo Direct Injection. Obwiniaj wprowadzający w błąd marketingowy szum. W końcu nie byłoby fajnie mieć TDIDI z tyłu swojego vana, aby ogłosić światu swoją gorszość silnika.
 
#34 ·
Dlaczego ludzie zmieniają pompy i komplikują sprawy. Nie ma nic złego w pompie typu bosche ve. Jest ona więcej niż zdolna do dostarczania wystarczającej ilości paliwa dla 130 plus bhp w silniku 1.9td abl, wszystko co musisz zrobić to zwiększyć dawkę paliwa, doładowanie, zamontować intercooler i ulepszyć wtryskiwacze.

Porozmawiaj z ludźmi z project power, aby dowiedzieć się, jakie to proste.

Pompa M-TDI to strata czasu w silniku z wtryskiem pośrednim w TD, wtryskiwacze strzelają do komory wirowej. TD to Turbo Diesel. TDI to Turbo Direct Injection. Obwiniaj wprowadzający w błąd marketingowy szum. W końcu nie byłoby fajnie mieć TDIDI z tyłu swojej furgonetki, aby ogłosić światu swoją gorszość silnika.
MUSISZ PRZECZYTAĆ WĄTEK FIXITAGAIN :eek:

To nie ma nic wspólnego z silnikami IDI I:

Wątek dotyczy montażu silnika TDI bez użycia ECU i wszystkich czujników pomocniczych itp .

Mechaniczna pompa VE z silnikiem TDI T:

Jeśli chodzi o wtryskiwacze PP3, musisz spojrzeć na mój inny wątek budowlany ;)
 
#33 ·
Stara pompa 1.9D ma trudności z wytworzeniem ciśnień wymaganych do otwarcia wtryskiwaczy TDI i trzeba mocno przyspieszyć pompę, żeby w ogóle działała. Można na niej zamontować głowicę pompy TDI, ale nie ma to sensu, ponieważ nadal ma mniejszy wałek.

Pompa Land Rovera to wciąż Bosch Ve, ale ma odpowiednią głowicę i większy wałek.

Cała idea polega na tym, że wszystko jest mechaniczne, bez ECU i okablowania. Ma również kompensator obciążenia (LDA) do dodawania paliwa pod doładowaniem.

Wiele mniej kłopotów i wydatków, a wszystkie części są łatwo dostępne jako używane. Można to zrobić za 500 funtów. Przyzwoity remap kosztuje 300 funtów.....
 
#35 ·
Stara pompa 1.9D ma trudności z wytworzeniem ciśnień wymaganych do otwarcia wtryskiwaczy TDI i trzeba mocno przyspieszyć pompę, żeby w ogóle działała. Można na niej założyć głowicę pompy TDI, ale nie ma to sensu, ponieważ nadal ma mniejszy wałek.

Pompa Land Rovera to wciąż bosch Ve, ale ma odpowiednią głowicę i większy wałek.

Cały sens tego polega na tym, że wszystko jest mechaniczne, bez ecu i okablowania. Ma również kompensator obciążenia (LDA) do dodawania paliwa pod doładowaniem.

Znacznie mniej kłopotów i kosztów, a wszystkie części są łatwo dostępne używane. Można to zrobić za 500 funtów. Przyzwoity remap kosztuje 300 funtów.....
Nie sądzę, żebyś wiedział, jak daleko przyspieszyć starą pompę 1.9TD? Zaoszczędziłoby mi to trochę kłopotów
 
#36 ·
Musieliśmy przesunąć to o cały ząb, żeby w ogóle uruchomić.

Nie udało się tego ustawić, ponieważ pompa przeciekała z powodu wyższego ciśnienia, więc trzeba było ją wyrzucić i kupiłem pompę Landy 300.

Ze względu na wyższe ciśnienie rozrywania wtryskiwaczy TDI, początek wtrysku musi być znacznie wcześniejszy, aby dać wystarczająco dużo czasu na zbudowanie ciśnienia. Ale jak wspomniano powyżej, nie jest to zalecane, ponieważ pompa 1.9D ma znacznie mniejszy wał główny. To tak naprawdę nie jest do tego przeznaczone.
 
#38 · (Edited)
Aktualizacja -

Teraz mam silnik 1.9TDI AFN do wykorzystania w projekcie

Jeden z tłoków został uszkodzony, silnik zostanie zdemontowany i roztoczony do nadwymiaru 1 mm, więc będzie to 2.0L M-TDI ;)

Image


Głowica zostanie splanowana, a wszystkie zawory obrobione itp.
Image



Image

Pompy wtryskowe M-TDI, które zostaną zmodyfikowane
Image


Będzie używać śrub głowicy APR i uszczelki głowicy z 3 nacięciami, aby uruchomić doładowanie 1,5 bara

80,45 mm - 1 mm Tłoki Mahle w nadwymiarze - http://www.hansdieselparts.com/TDIPistons1mm.htm

Image

Image