VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Zmiana przełożenia 5. biegu

Tags
5th
1 reading
18K views 13 replies 8 participants last post by  martin33100  
#1 ·
Oryginalny van był z 2009 roku T28 1.9 BRS (102 KM) silnik ze skrzynią biegów JQT.
Konwersja kampera i ponowne mapowanie do 140 KM.

Jestem pewien, że pociągnąłby 'dłuższy' 5. bieg.

Powiedziano mi, że 5. biegi są 'na zewnątrz' skrzyni biegów i stosunkowo łatwe do zmiany.

  • Czy ktoś to zrobił?
  • Czy można dostać zestaw biegów od VW?
  • Czy ktoś zna istniejące przełożenia w skrzyni JQT i przełożenia przekładni głównej?

A następnie można wykonać kilka obliczeń, aby obliczyć możliwe nowe przełożenie 5. biegu.
 
#3 ·
Myślę o zrobieniu dokładnie tego samego. Koła zębate znajdują się za pokrywą końcową skrzyni biegów, co jest dość łatwą wymianą, jak mi się wydaje. Zamierzam zadzwonić do Darkside i zobaczyć, jakie przełożenia polecają. Zbyt wysokie przełożenie (obniżenie liczby) sprawi, że piąty bieg będzie zbędny do dużych prędkości, więc bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiednie przełożenie dla swojego stylu jazdy i prędkości przelotowej.
 
#4 ·
Myślę o zrobieniu tego samego. Koła zębate znajdują się za pokrywą końcową skrzyni biegów, dość łatwa wymiana, jak sądzę. Zamierzam zadzwonić do Darkside i zobaczyć, jakie przełożenia polecają. Zbyt wysokie (obniżenie liczby) sprawi, że piąty bieg będzie zbędny do dużych prędkości, więc bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiednie przełożenie dla swojego stylu jazdy i prędkości przelotowej.
Dzięki za odpowiedź.

Dowiedziałem się dziś o istniejących przełożeniach, licząc zęby na 5. biegach oraz kole koronowym i zębatce.
(Przełożenia dla biegów 1-4 pochodzą z innego wątku, być może/nieprawidłowe, nieistotne).

Mały arkusz kalkulacyjny z prędkościami osiąganymi na każdym biegu.
Image


Wygląda na to, że osiągasz 70 mil na godzinę przy 2500 obr./min.
Pierwsza kolumna to obroty silnika, wszystkie pozostałe to prędkość w milach na godzinę.
Zapraszam do sprawdzenia moich sum.

Niestety, zestaw biegów 1:0,622 (37 zębów na jednym, 23 na drugim) wydaje się być najwyższym dostępnym.

Potrzebowałbyś zestawu biegów 1:0,50, aby uzyskać 2000 obr./min przy 70 milach na godzinę.

Ponowne mapowanie silnika zwiększyło moment obrotowy przy 2000 obr./min z 250 do 340 Nm, więc jestem pewien, że to zadziała, chociaż może to być trochę jak jazda Citroënem 2CV, trzeba by częściej redukować do 4. biegu.

Ale jestem gotów na ten kompromis dla poprawy zużycia paliwa i redukcji hałasu.

Czy ktoś wie, czy dostępny jest zestaw piątego biegu 1:0,50?
 
#7 ·
Zastanawiałem się nad zamianą 6-biegowej skrzyni biegów z 2.0tdi, ale nikt nie jest w 100% pewien potrzebnych modyfikacji (oczywiste jest sprzęgło, wały napędowe, mocowanie skrzyni biegów prawdopodobnie rozrusznik...) Nie znalazłem nikogo, kto by to wcześniej zrobił, więc zdecydowałem się na wymianę tylko 6. biegu z przełożeniem 29:49 0,5918 (numery części 02A311361BF i 02A311158AS) Na razie to najlepsza i najtańsza opcja, aby szybko podróżować moim 1.9TDI
Przed


Po
 
#9 ·
Zastanawiałem się nad zamianą 6-biegowej skrzyni biegów z 2.0tdi, ale nikt nie jest w 100% pewien potrzebnych modyfikacji (oczywiste jest sprzęgło, wały napędowe, mocowanie skrzyni biegów prawdopodobnie rozrusznik...) Nie znalazłem nikogo, kto by to wcześniej zrobił, więc zdecydowałem się wymienić tylko 6. bieg z przełożeniem 29:49 0,5918 (numery części 02A311361BF i 02A311158AS) Na razie to najlepsza i najtańsza opcja, aby szybko podróżować moim 1.9TDI
Przed


Po
To pytanie zostało właśnie zadane tutaj ze wszystkimi odpowiedziami:-
Grupa T4,T5,T6 performance i zmodyfikowana
https://m.facebook.com/groups/1819576454779972?ref=m_notif&notif_t=group_highlights
 
#13 ·
Z tego, co czytałem tutaj i na innych, podobnych stronach poświęconych T5, przy zwiększaniu mocy w T5 z 5-biegową skrzynią biegów istnieje punkt, powyżej którego lepiej nie przekraczać. Jeśli chcesz więcej mocy, najlepiej zamontować 6-biegową skrzynię biegów, która wytrzymuje znacznie więcej mocy i, co ważniejsze, więcej momentu obrotowego.

Co do tego, który element 5-biegowej skrzyni biegów jest jej słabym ogniwem, nie wiem, ale przypuszczam, że trud włożony w montaż innego przełożenia (bardziej przypominającego przełożenie 6. biegu) może być stratą czasu i cała ta praca poszłaby na marne.

Naprawdę, gdybym był na twoim miejscu, chciałbym dokładnie wiedzieć, co psuje się w 5-biegowych skrzyniach biegów, a następnie zdecydować, czy warto poświęcić na to czas i wysiłek.
 
#14 ·
Z tego, co czytałem tutaj i na innych podobnych stronach poświęconych T5, przy zwiększaniu mocy w T5 z 5-biegową skrzynią biegów istnieje punkt, powyżej którego najlepiej nie przekraczać. Jeśli chcesz więcej mocy, najlepiej zamontować 6-biegową skrzynię biegów, która może obsłużyć znacznie więcej mocy i, co ważniejsze, więcej momentu obrotowego.

Co do tego, który element 5-biegowej skrzyni biegów jest jej słabym ogniwem, nie wiem, ale przypuszczam, że kłopot z dopasowaniem innego przełożenia (bardziej jak przełożenie 6. biegu) może być stratą czasu i cała ta praca poszłaby na marne.

Naprawdę, gdybym to ja miał zdecydować, chciałbym dokładnie wiedzieć, co psuje się w 5-biegowych skrzyniach biegów, a następnie zdecydować, czy warto poświęcić na to czas i wysiłek.
Najbardziej renomowani tunerzy zalecają, aby w 5-biegowych skrzyniach biegów nie przekraczać 350 Nm.