VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Kontrolka poduszki powietrznej, MODUŁ PODUSZKI POWIETRZNEJ pomoc!! - VW T4 2001 EX aa

2 reading
8.9K views 7 replies 4 participants last post by  Or_GazM  
#1 ·
Cześć,
Utknąłem trochę i wyrywam sobie włosy z głowy, bo muszę wyłączyć kontrolkę poduszki powietrznej na przeglądzie technicznym, właśnie wydałem dużo pieniędzy na spawanie, więc mam nadzieję, że uda mi się uniknąć tego samego w tej sytuacji z poduszką powietrzną???
Więc moduł poduszki powietrznej został wyjęty, ma numer - (1j0 909 603 / 5wk4 163) kupiłem używany na eBayu od golfa, ale wygląda na to, że ma te same numery seryjne,
Biorąc pod uwagę, że to też działa, myślę o zakupie czytnika kodów, aby usunąć wszelkie kody błędów (jaki czytnik kodów byłby najlepszy?)
Jeśli to wszystko, co muszę zrobić, to Happy Days!! ale po przeczytaniu kilku wątków myślę, że może będę musiał kupić jakiś rezystor (4,7ohm 5w)
Jeśli muszę włożyć rezystor, to gdzie on idzie, w jakie otwory? Przepraszam, po prostu nigdy wcześniej tego nie robiłem,
dodałem kilka zdjęć, jeśli ktoś mógłby mi pomóc wskazać właściwy kierunek, byłbym bardzo wdzięczny
serdeczne dzięki D
Image
Image
Image
 
#2 · (Edited)
Potrzebujesz VCDS......NIE żadnego "ogólnego" czytnika kodów.
Będzie cię to kosztować około 150 funtów.....
STARY laptop XP, kabel OBDII, (ebay....) VCDS od Ross-Tech, a następnie zarejestruj darmowe oprogramowanie za 99 $.
NAJLEPSZE narzędzie, jakie kiedykolwiek kupisz!
PRZECZYTAJ sekcję elektryczną na ten temat. (VCDS)

Rezystory, których potrzebujesz, to tak naprawdę 2,7 oma, 1/4 wata. (Ale załóż na nie/na nie osłonę żaroodporną, ponieważ ZAPALĄ się, jeśli poduszka powietrzna powinna wystrzelić!)
Po prostu podłącza się je w miejscu, gdzie podłączona jest poduszka powietrzna....(żółta wtyczka w osłonie kierownicy).
Zależy to od specyfikacji twojego vana....mój ma również pasażerską....dużo trudniej się do niej dostać!

Prawie nie masz szans na zamontowanie rezystorów w złączu do kontrolera....chyba że naprawdę dobrze lutujesz!
To cholerne urządzenie również nie jest w najlepszym miejscu dla dostępu...LOL
Jeśli to "van"....rezystor po prostu pasuje do żółtego złącza w osłonie kierownicy.
Jeszcze lepiej użyć trochę środka czyszczącego Servisol na stykach i sprawdzić, czy to pomoże (w 99% pomaga).
Mógłbyś użyć WD40, a następnie zezłomować vana za 6 miesięcy........ :whistle: :ROFLMAO: :whistle:

Jeśli masz poduszkę powietrzną pasażera.....może to oznaczać demontaż deski rozdzielczej, aby dostać się do "tego samego" żółtego złącza tam.....lub zatrudnić kontorsjonistę pod nogami pasażera, aby do niego dotrzeć!
 
#3 ·
Cześć, gdybym był na twoim miejscu, przyjrzałbym się OBD11 Pro. Możesz dostać oferty za około 100 funtów. Uważam, że VCDS jest trudny w użyciu i czasami bardzo skomplikowany (resetowanie skrzyni biegów DSG) było jednym z nich, ale oba byłyby dobre do tego, czego potrzebujesz, jestem pewien. Warto zainwestować.
 
#4 ·
Naprawiłem kontrolkę poduszki powietrznej, podłączając rezystor 4,7 oma 1/2 w do złącza poduszki powietrznej po stronie pasażera, usunąłem kody błędów za pomocą czytnika obd11 i kontrolka poduszki powietrznej zgasła, szczęśliwe dni, dziękuję za całą pomoc i przydatne informacje, które przeczytałem na forum t4!! Wielka pomoc!! Dziękuję
 
#5 ·
Naprawdę MUSISZ zaizolować ten rezystor w osłonie z włókna szklanego!
JEŚLI poduszka powietrzna miałaby zostać "uruchomiona", rezystor ten mógłby stanąć w płomieniach!!!
Normalnie jest to rezystor 2,2 oma... ale nie ma to żadnego wpływu na "łatwopalność" komponentu.
Zamierzasz włożyć w niego około 50 watów mocy... "Eksploduje", jeśli poduszka powietrzna powinna była wystrzelić.
"Może" się po prostu rozpadnie, może stanąć w płomieniach... chcesz to przetestować?
 
#7 ·
Myślę, że po przeczytaniu mądrych słów z Norwegii, wyjąłbym rezystor po uporaniu się z przeglądem technicznym i wpiął go ponownie przy następnym.
Jeśli znajdziesz się w nieszczęśliwej sytuacji, w której w coś uderzysz i wystrzeli poduszka powietrzna, naprawdę nie chcesz utknąć w płonącym samochodzie. To straszny sposób na odejście.
 
#8 ·
@Spike...."Vans" nie zawsze je miały, "opcja" po stronie kierowcy, tylko "pojazdy pasażerskie" miały bliźniaki. Caravelle/Multivan.....również "Windowed Vans" było opcją. Mam je.....więc brak schowka lub bezużytecznej przestrzeni do przechowywania po stronie pasażera. "Myślę", że wszystkie vany AA były wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy w kierownicy....ale "nie dbają o pasażerów!" Nie wiem nic o napinaczach pasów bezpieczeństwa...TO utrudniłoby zamianę siedzeń......fakt, że pas bezpieczeństwa zapina się do podstawy, jest problemem z przepisami, jeśli je zamieniasz (tym bardziej, jeśli powiesz to ubezpieczeniu, jak sądzę!). Zamiana siedzeń NIE przeszłaby EU Kontrol (MOT) w Norwegii.....nie można nawet założyć osłony kierownicy!!!!