VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Wymiana łożyska przedniego koła

1 reading
9.9K views 3 replies 3 participants last post by  fenj66  
#1 · (Edited)
W końcu znalazłem moje łożysko koła "Doggy", po przeciwnej stronie niż myślałem, ale wewnętrzna krawędź łożyska zawodziła, dlatego zachowywało się jak po przeciwnej stronie.

Znalazłem opisy i filmy wideo, jak wymienić tylne łożysko koła, ale nie przednie, to niewiele się różni + zaufana instrukcja Haynesa.
Aby pomóc innym w przyszłości, oto moje zdanie. (przepraszam za zdjęcia z aparatu w telefonie i ciemny garaż, pracujesz z tym, co masz)

Van 2006 1.9 84KM (nie powinno robić żadnej różnicy)
Narzędzia użyte - napęd 1/2 do 32 mm z prętem łamliwym i kluczem dynamometrycznym
Klucz 8 mm
Bity Multisplne
Bity Torx
Podnośnik i stojaki
Śrubokręt płaski
Szczotki druciane
Narzędzie do łożysk kół dla T5/T6/Toureg

Hamulec ręczny włączony, tylne koła zablokowane i na 1. biegu/biegu wstecznym.

Poluzuj nakrętkę osi przed podniesieniem vana, musiałem sam skakać w górę i w dół na pręcie łamliwym.

188266


Podnieś, zdejmij koło.

Wykręć śrubę mocującą tarczę hamulcową - bit multisplne do tego.

188267


Zdejmij okablowanie ABS i odkręć i wyjmij czujnik - bit torx do tego

188269


Być może uda Ci się wyjąć czujnik, poruszając nim. Być może będziesz musiał dostać się do niego od tyłu i wypchnąć go.
Oto widok z tyłu, abyś mógł zobaczyć, do czego próbujesz się dostać. I dlaczego musi wyjść.
Mój musiał zostać rozerwany na kawałki, a następnie wywiercony, ponieważ był prawidłowo skorodowany na miejscu!

Image


Śruby zacisku hamulcowego, góra

188270


I dół

188271


Tarcza zejdzie teraz i możesz zawiesić zacisk hamulcowy z drogi

Następny krok nie jest ściśle konieczny, ale daje znacznie więcej miejsca do pracy.
Zdejmij osłonę przeciwpyłową - śruby 8 mm, jeśli pamiętam.

188277


Śruby mocujące przegub kulowy, kolejna multisplne

188278


Stwierdziłem, że oddzielenie dolnego wahacza wymagało sporej siły. Przywiązałem do niego mój pręt łamliwy, dając mi coś, na czym mogłem skakać w górę i w dół.

188279


Teraz możesz odchylić kolumnę resorującą na tyle, aby wyjąć wał napędowy z tyłu, właśnie.

188280
 
#2 ·
Wszystkie prace przygotowawcze wykonane. Teraz łożysko koła. Narzędzie jest skonfigurowane tak, aby wypychać łożysko koła od tyłu. Duża podkładka/adapter z tyłu. Płyta dociskowa za nośnikiem łożyska i 5 kołków prowadzących przez sam nośnik, aby dociskać do niego. Sporo siły, aby to uruchomić - łom + 75 kg bounchhing na końcu, wyszło całkiem gładko po początkowym chrupnięciu.

188281


Zajęło mi sporo czasu, aby zrobić miejsce dla nowego. Było trochę korozji z tyłu, prawie nic na otworze, ale mnóstwo wokół wargi, gdzie wchodzi klips zabezpieczający. Śrubokręty, szczotki druciane (ręczne i wiertnicze) zostały użyte do wykonania tego.

Nasmarowałem tylną krawędź łożyska, aby pomóc mu wsunąć się na miejsce. Wcisnąłem je również tak daleko, jak mogłem ręcznie (a raczej nogą), zanim ponownie użyłem narzędzia. Głównie po to, żeby tylko ustawić narzędzie, a nie równoważyć łożysko.

188282


Oto narzędzie w trybie ciągnięcia. Chwyta z tyłu zespołu piasty za pomocą większej tarczy i ma płytę adaptera, która dociska do przedniej powierzchni zespołu nośnika łożyska.

Większość drogi była łatwa, ostatnie cztery obroty były trudne. Dostanie się do zaczepu (słyszysz kliknięcie/chrupnięcie) wymagało ponownego stanięcia na drążku.

Reszta to tylko ponowne założenie wszystkiego, co zdemontowałeś, i dokręcenie wszystkiego.