Even wat advies/hulp nodig. Ik heb vandaag geprobeerd mijn koppeling te ontluchten, omdat mijn koppelingspedaal niet goed aanvoelde nadat de koppeling was vervangen, en kon in eerste instantie geen vloeistof uit de ontluchtingsnippel op de hulpcilinder krijgen. Na twee of drie keer pompen ontluchtte het plotseling voor één keer pompen van het pedaal. De pedaalbediening was veel beter dan voorheen, maar omdat het nog steeds niet normaal was, probeerde ik verder te ontluchten.
Er kwam geen vloeistof meer uit de ontluchtingsnippel van de hulpcilinder en het koppelingspedaal staat nu op de vloer en keert niet terug naar zijn normale positie, tenzij ik het fysiek met de hand omhoog til.
Ik heb erover nagedacht en rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het de hoofdcilinder moet zijn die defect is.
Als ik kijk waar de koppelingshoofdcilinder is gemonteerd, bovenaan het koppelingspedaal en in de bus, lijkt het een beetje een a**e om te vervangen.
Weet iemand of deze kan worden vervangen zonder het pedaal te verwijderen?
Ik hoop dat als ik de twee buizen in de motorruimte loskoppel en de twee bevestigingsbouten/moeren verwijder, deze er gewoon uitvalt. Weet iemand of dat het geval is?
Er kwam geen vloeistof meer uit de ontluchtingsnippel van de hulpcilinder en het koppelingspedaal staat nu op de vloer en keert niet terug naar zijn normale positie, tenzij ik het fysiek met de hand omhoog til.
Ik heb erover nagedacht en rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het de hoofdcilinder moet zijn die defect is.
Als ik kijk waar de koppelingshoofdcilinder is gemonteerd, bovenaan het koppelingspedaal en in de bus, lijkt het een beetje een a**e om te vervangen.
Weet iemand of deze kan worden vervangen zonder het pedaal te verwijderen?
Ik hoop dat als ik de twee buizen in de motorruimte loskoppel en de twee bevestigingsbouten/moeren verwijder, deze er gewoon uitvalt. Weet iemand of dat het geval is?