VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Wymiana pompy sprzęgła

38K views 19 replies 3 participants last post by  T5 TDI  
#1 ·
Potrzebuję rady/pomocy. Próbowałem dziś odpowietrzyć sprzęgło, ponieważ pedał sprzęgła nie działał prawidłowo po wymianie sprzęgła i początkowo nie mogłem wydobyć żadnego płynu z odpowietrznika na siłowniku. Po dwóch lub trzech pompowaniach nagle odpowietrzyło się po jednym naciśnięciu pedału. Działanie pedału było znacznie lepsze niż wcześniej, ale ponieważ nadal nie wróciło do normy, spróbowałem dalszego odpowietrzania.

Żaden płyn nie wydostawał się już z odpowietrznika siłownika, a pedał sprzęgła jest teraz na podłodze i nie powraca do normalnej pozycji, chyba że podniosę go fizycznie ręką.
Zastanowiłem się i rozejrzałem i doszedłem do wniosku, że to musi być pompa sprzęgła, która uległa awarii.

Patrząc na to, gdzie zamontowana jest pompa sprzęgła, na górze pedału sprzęgła i wewnątrz vana, wygląda na to, że wymiana to trochę kłopot.
Czy ktoś wie, czy można ją wymienić bez wyjmowania pedału?
Mam nadzieję, że jeśli odłączę dwie rury w komorze silnika i usunę dwie śruby/nakrętki mocujące, po prostu wypadnie. Czy ktoś wie, czy tak jest?
 
#3 ·
Według Haynesa (więc prawdopodobnie źle!) nie trzeba demontować całego zespołu pedałów. Rzuciłem tylko okiem i opis nie jest łatwy do zrozumienia - zajrzę później, jeśli nie dostaniesz nic od kogoś, kto faktycznie to zrobił.
 
#4 ·
Na zdrowie Triffic.

Mam do usunięcia tylko jedną śrubę w tej chwili (wydaje się, że jest za mechanizmem ramienia wycieraczki), więc kiedy już ją wyjmę, cały zespół pedałów powinien wyjść.

Prawdziwym problemem przy próbie wyjęcia pompy hamulcowej na miejscu jest zwolnienie plastikowego klipsa, który mocuje drążek tłoka do pedału.
Klips jest wykonany z dość sztywnego tworzywa sztucznego i trzeba ścisnąć obie strony jednocześnie, aby się zwolnił. Dostęp do jednej strony jest znacznie łatwiejszy niż do drugiej. Sposób, w jaki ostatecznie udało mi się go zwolnić, to użycie lusterka (wiem już, jak się czują dentyści!!) i szczelinomierza 1 mm po trudnej stronie i krótkiego śrubokręta po drugiej stronie. Trochę skręcania szczelinomierzem i naciskania śrubokrętem spowodowało jego zwolnienie.
Potem, gdy zmagałem się z uzyskaniem wystarczającej przestrzeni, aby wyciągnąć pompę hamulcową z pedału i jego ramy, cholerny klips zmienił swoje położenie.

Kiedy już to ogarnę, wstawię kilka zdjęć, które mam nadzieję pomogą wszystkim przyszłym biednym duszom, które tędy przejdą!!
 
#5 ·
Na początek, oto pompa hamulcowa.

Image


Koniec popychacza, który wchodzi w interakcję z pedałem sprzęgła (to plastikowy klips, który jest bardzo trudny do ściśnięcia, co pozwala na jego odłączenie od pedału).

Image


I spód pompy hamulcowej, gdzie wchodzi rura wysokiego ciśnienia, pokazujący druciany klips zabezpieczający. Aby zwolnić rurę, wyciągnij klips tak daleko, jak to możliwe, ma zagięte końce, więc nie wyjdzie całkowicie. Po zwolnieniu rurę można pociągnąć w dół, aby odsłonić uszczelki. W każdym połączeniu znajduje się O-ring i coś, co wygląda jak miniaturowa uszczelka olejowa trzpienia zaworu. O-ring jest uszczelnieniem wtórnym, podczas gdy druga uszczelka tworzy uszczelnienie pierwotne.
 
#6 ·
Dla tych z Was, którzy lubią numery części,

Pompa hamulcowa, 7E0 721 401 E
Siłownik sprzęgła, 7E0 721 261 A
Zestaw uszczelek, 1K0 798 741
Przewód, 857 721 453, (To jest przewód między zbiornikiem płynu a pompą hamulcową)

Pamiętajcie, że numery te dotyczą modelu 2005 1.9 T28 z 5-biegową skrzynią biegów FJJ.
 
#7 ·
Trochę późno, ale zrobiłem jeden. Skrzynka pedałów jest dwuczęściowa, więc trzeba zdjąć tylko stronę pedału sprzęgła, strona hamulca pozostaje na miejscu. Jedynym sposobem (z tych samych powodów, które podałeś!), jaki znalazłem na zdjęcie klipsa, było jego złamanie. Założenie nowego klipsa jest bardzo niewygodne, ponieważ jest tak mało miejsca, aby go włożyć.

Jeśli chodzi o odczuwanie pedału po nowym sprzęgle, zawsze wydaje się lżejszy na pedale i często punkt styku wydaje się niski (szczególnie w porównaniu do ślizgającego się sprzęgła, gdzie punkt styku byłby bardzo wysoki).

Zawsze, gdy następuje jakakolwiek utrata ciśnienia w układzie (jak w przypadku obecności powietrza w układzie lub otwarcia zaworu odpowietrzającego), pedał przykleja się do podłogi po przekroczeniu połowy. Wynika to z nietypowego układu sprężyny pedału, który już widziałeś. Wspomaga pedał w dół po przekroczeniu połowy, a także wspomaga pedał w górę po przekroczeniu połowy. Jest to więc dość sprytne rozwiązanie. W przeszłości używano prostej, staromodnej sprężyny powrotnej, aby pociągnąć pedał do góry, ale wtedy walczyło się z nią w drodze w dół, co sprawiało, że pedał wydawał się cięższy.

Powodzenia w ponownym włożeniu tego klipsa! :)
 
#10 ·
Dziękuję T5 TDI za pomoc i zdjęcia. Zacząłem demontaż obudowy pedału sprzęgła i miałem problem ze zlokalizowaniem ostatniej śruby, która wydaje się znajdować za mechanizmem wycieraczek! Jest tam rząd śrub, które wydają się mieć gwintowane kołki na górze łbów, do których wiązka przewodów jest przymocowana za pomocą plastikowych klipsów, które wciskają się na kołki. Wyglądają na takie, które można odkręcić, ale w prawdziwym stylu VW nie ma wystarczającej przestrzeni, aby je w pełni obrócić! Próbowałem zdjąć klips, ale ponieważ jest tak zimno, nie chciał się odczepić i nie chciałem używać zbyt dużej siły, żeby go nie złamać. Wtedy dałem sobie spokój na cały dzień! Wszystkie pozostałe nakrętki są stosunkowo łatwe do usunięcia wewnątrz vana. Z odrobiną myśli VW mógł ułatwić to zadanie I: Jutro wznowię pracę i spróbuję poluzować tę śrubę, aby upewnić się, że to ta wchodząca do obudowy pedału, zanim ją całkowicie wyjmę. Kiedy ta śruba zostanie wyjęta, obudowa pedału wyjdzie i będę miał dobry dostęp do wymiany pompy hamulcowej. Po wyjęciu obudowy pedału i lepszym dostępie będę mógł sprawdzić, czy w ogóle można wyjąć tylko pompę hamulcową. Przynajmniej będę wiedział tak czy inaczej. Plastikowy klips można wyjąć z zamontowanym pedałem, ale to dalekie od łatwego, ale jest to możliwe.
 
#11 ·
To było jakiś czas temu i zrobiłem tylko jeden, więc całkowicie zapomniałem o górnej śrubie, ale widać na powielonym zdjęciu, że wydaje się być bezpośrednio nad siłownikiem hamulcowym.

Teraz, kiedy o tym myślę, myślę, że problem z zamontowaniem nowego siłownika (nawet gdy masz go w pełnym widoku) polega na tym, że tak naprawdę nie ma wystarczająco dużo miejsca z klipsem, aby go włożyć. Stąd wyjąłem stary, łamiąc klips. Powoli wraca pisząc to... (to się dzieje, gdy stuknie ci sześćdziesiątka!)

Jest jeszcze jeden krok, który powinieneś zrobić i pamiętam, że nie miałem na to ochoty, gdy nowy cylinder wyglądał na tak blisko włożenia. Myślę, że powinieneś zdemontować cały mechanizm sprężynowy i jest to dość skomplikowane. Udało mi się włożyć nowy cylinder bez dalszego demontażu z pewną delikatną perswazją, ale trzeba bardzo uważać, aby nie złamać klipsa, ponieważ nie jestem pewien, czy jest on dostępny bez cylindra.

Miałem dostęp do tej sekcji instrukcji VW w tamtym czasie, jeśli uda mi się ją znaleźć, zobaczę, co tam jest napisane.
 
#12 ·
Tak, powinieneś zdemontować układ sprężyn i wygląda to na dość skomplikowane. Jedyne co mogę powiedzieć to, jeśli zamierzasz spróbować włożyć to tak jak ja, nie naruszając sprężyny, spróbuj zachować stary klips na wszelki wypadek. :) Masz pocztę przy okazji.
 
#13 ·
Tak, powinieneś zdemontować układ sprężyn i wygląda to na dość skomplikowane. Jedyne co mogę powiedzieć to, że jeśli zamierzasz spróbować włożyć to tak jak ja, nie przeszkadzając sprężynie, spróbuj zachować stary klips na wszelki wypadek. :) Swoją drogą masz pocztę.
Jeszcze raz dziękuję za te informacje (odpowiedź wysłana). Znalazłem film na YouTube pokazujący wymianę pompy hamulcowej w Seacie. Facet usunął cały zespół sprzęgła, ale miał tylko trzy śruby mocujące, więc zgaduję, że było to dość łatwe do wyjęcia w porównaniu do jednostki T5. W każdym razie zdemontował cały zespół, wyjmując pedał, sprężynę itp., aby wyjąć pompę hamulcową. Wydaje się to potwierdzać moje przemyślenia, że chociaż przy odrobinie ostrożnej manipulacji można wyjąć pompę hamulcową, najlepiej jest zdemontować cały zespół. Teraz, skoro muszę wyjąć tylko tę ostatnią śrubę, mogę równie dobrze kontynuować tą drogą. Następnie, gdy będzie na zewnątrz, mogę dobrze się przyjrzeć i dokonać wymiany. Deszcz zatrzymał grę dzisiaj i w tej chwili nie potrzebuję pilnie mojego vana.
 
#14 ·
Wznowiono grę dzisiaj na kilka godzin, przede wszystkim usunięto "tajemniczą" śrubę!

Image


Z tym na zewnątrz i pozostałymi dwiema nakrętkami usuniętymi z zespołu pedału sprzęgła można go wyjąć.
Po wyjęciu dostęp do dwóch zakładek zwalniających po obu stronach pedału sprzęgła jest znacznie łatwiejszy. Uważałem, że bardzo trudno jest wyjąć cylinder główny bez wyjmowania śruby mocującej pedał. Aby zapobiec odleceniu sprężyny wspomagającej, użyłem kilku miniaturowych zacisków po obu stronach sprężyny, jak na zdjęciu poniżej.

Image


Cylinder główny wyszedł znacznie łatwiej dzięki dodatkowemu prześwitowi, jaki to daje. Zamontowano nowy cylinder główny, można ponownie zamontować dwie nakrętki mocujące do zespołu. Zamontowałem również nową długość węża od cylindra głównego do zbiornika. Pomyślałem, że musi być łatwiej zamontować go do cylindra głównego, gdy jest wyjęty, ponieważ rura jest bardzo ciasna.

Po ponownym zamontowaniu zespołu pedału na miejscu, ponownie podłączyłem rurę, która idzie do siłownika pomocniczego po uprzednim zamontowaniu nowej uszczelki. W worku z nowymi uszczelkami znajdował się O-ring i coś, co wygląda jak mała uszczelka olejowa trzpienia zaworu. Jednak mój van wydaje się używać tylko głównej uszczelki i nie wymaga O-ringu. Sprawdziłem i w moim zespole nie ma zamontowanego O-ringu. Być może nowsze T5 również używają O-ringu.
Na zdjęciu poniżej widać plastikowy pierścień zaciskowy, który pasuje na koniec przewodu hydraulicznego. Na metalowej rurze znajduje się kołnierz, który utrzymuje ją we właściwej pozycji.

Image


Upewnij się, że uszczelka jest wciśnięta całkowicie na plastikowy pierścień zaciskowy, w przeciwnym razie będziesz miał wyciek! Powinieneś "poczuć" zatrzaśnięcie, gdy uszczelka zablokuje się we właściwym miejscu.

Image


Właśnie złożyłem panel grodziowy po usunięciu stosu martwych liści itp. po ponownym zamontowaniu wiązki przewodów silnika wycieraczek do klipsa, który znajduje się na górnej śrubie mocującej. Ponownie zamontowałem wycieraczki i to było na dzisiaj. Musiałem iść i pomóc mojemu synowi skończyć jego kuchnię, więc mam nadzieję, że uda mi się dokończyć tę sagę we wtorek!
 
#15 ·
Dziś odpowietrzyłem układ sprzęgła, pomimo lekkiego śniegu, więc wszystko wróciło do normy i działa. Dzięki Bogu! Zrezygnowałem z dalszej pracy, bo było za zimno. Jutro zmontuję ponownie wnętrze, ponieważ zapowiadają suchą pogodę. Kiedy to zrobię, pojadę i zlece ponowne wycentrowanie kierownicy po wymianie sprzęgła (z powodu usunięcia ramy pomocniczej).