VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Opcje skrzyni biegów dla 1991 T4 2.4D

8.6K views 10 replies 7 participants last post by  Dub be Dave  
#1 ·
Cześć!

Niestety, skrzynia biegów w moim vanie padła.

Van to 2.4D 1991 T4 camper.

Jaka jest najlepsza opcja wymiany skrzyni biegów?

Czy mogę po prostu wyciągnąć na przykład skrzynię biegów z niskim przebiegiem z 2.5TDI z 1999 roku, czy powinienem skupić się na znalezieniu zakurzonego, starego dawcy 2.4D?


Pozdrawiam
p
 
#2 ·
Czy mogę po prostu wyciągnąć na przykład skrzynię biegów z niskim przebiegiem z 2.5TDI z 1999 roku?
Niski przebieg (powiedzmy, 30-60 tys.) 2.5TDI T4 może być wart 6 tys. funtów; biorąc to pod uwagę + niesamowitą rzadkość tych 'skrzyń', podejrzewam, że masz 2 nadzieje: Bob & No. :ILU:
 
#5 ·
Cześć!\n\nNiestety skrzynia biegów w moim vanie padła.\n\nVan to 2.4D 1991 T4 camper.\n\nJaka jest najlepsza opcja wymiany skrzyń biegów?\n\nCzy mogę po prostu wyciągnąć na przykład skrzynię biegów z niskim przebiegiem z 1999 2.5TDI, czy powinienem skupić się na znalezieniu zakurzonego starego dawcy 2.4D?\n\n\nPozdrawiam\np
Sprawdź, jaki typ mocowania skrzyni biegów ma Twój van, około '91 lub '92 vw zmienił poprzecznicę zawieszenia i tylne mocowanie skrzyni biegów z typu kompresyjnego na typ silentbloc (obudowy skrzyni biegów MOGĄ być różne, aby pasowały:* . )\n\nKażda skrzynia biegów z 4-cylindrowego t4 pasuje do silnika 5-cylindrowego, ALE skrzynia biegów 5-cylindrowa (102 KM) "02G" nie pasuje do silnika 4-cylindrowego.\n\nUważaj również na niektóre skrzynie biegów "02G" z różnymi cięgnami i wałami napędowymi, a także hydraulicznym siłownikiem "slave" sprzęgła..\n\nW Irlandii t4 są nieco tańsze niż w pozostałej części Wielkiej Brytanii, więc jeśli możesz znaleźć rozsądnie wycenione części o niskim przebiegu, to zrób toT:\n\nCoś w tym styluI:\n\n\nRich.
 
#6 ·
Sprawdź, jaki typ mocowania skrzyni biegów ma Twój van, około '91 lub '92 VW zmienił poprzecznicę zawieszenia i tylne mocowanie skrzyni biegów z typu kompresyjnego na typ silentbloc (obudowy skrzyni biegów MOGĄ być różne, aby pasowały:* . )

każda skrzynia biegów z 4-cylindrowego t4 pasuje do silnika 5-cylindrowego, ALE skrzynia biegów 5-cylindrowa (102 KM) '02G" nie pasuje do silnika 4-cylindrowego.

uważaj również na niektóre skrzynie biegów '02G' z różnymi cięgnami zmiany biegów i wałami napędowymi, a także hydraulicznym siłownikiem sprzęgła..

w Irlandii t4 są nieco tańsze niż w pozostałej części Wielkiej Brytanii, więc jeśli możesz znaleźć rozsądne części o niskim przebiegu, to zrób toT:

coś w tym styluI:


Rich.
Dzięki Rich - rzeczywiście ma mocowanie blokowe na poprzecznicy, a wspornik jest uszkodzony. Tylko po to, aby skomplikować sprawę. Niestety, prawie nie ma t4 z 91/92.

Znalazłem rozsądne 02b z Transportera z 2002 roku.

Czy ktoś wie, czy stare mocowanie tylne skrzyni biegów z 91 roku można przykręcić do nowszej obudowy 02b?

Czy to tak proste, jak zamontowanie mojego starego koła zamachowego, sprzęgła i zewnętrznego siłownika sprzęgła?

Zwykle sam wykonuję wszystkie prace mechaniczne, ale planuję zlecić to warsztatowi, więc chcę, żeby wszystko było w porządku.
Na szczęście jest to "naprawa opłacona przez siły baby", w przeciwieństwie do "sprzedaży przez siły baby"!

Phil
 
#11 ·
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko, że tu wpadam, ale mój problem może być istotny...

Właśnie zrobiłem swap silnika '95 aab na '98 aab, używając oryginalnej skrzyni biegów z '95 vana (zakładając, że to była oryginalna skrzynia!...) Nowy silnik miał konfigurację DM, ale zostawiłem oryginalny zestaw jednomasowy, ponieważ wyglądał prawie jak nowy i tak nie chciałem DM. Nie mam pojęcia, jaka skrzynia była w dawcy, ale to była caravelle.

Odkąd mam tego busa, dość trudno jest wrzucać biegi. Nadal to samo po swapie. Wczoraj zauważyłem, że mam zewnętrzny siłownik pagid (aftermarket?), który rozebrałem do sprawdzenia i zmierzyłem średnicę na 23 mm. Proszę o cierpliwość...

Modele z '96 roku (tylko strona z kamperami) używały siłownika FTE, który (z innych źródeł) ma średnicę 19 mm, co według moich obliczeń dałoby 3,7 mm dodatkowego skoku do popychacza sprzęgła i powinno w pełni rozłączać... sprawdziłem wspornik pedału i zrobiłem pełne odpowietrzanie ciśnieniowe przed przejściem do tego etapu.

Czy istnieje gdzieś definitywny przewodnik "który siłownik pasuje do której skrzyni"?
Czy mogliśmy włożyć łożysko wyciskowe w złą stronę (użyto tej samej konfiguracji, co po rozebraniu), powodując ten problem?
Jeśli zdecyduję się na siłownik FTe, miałbym skok ok. 12 mm. Czy to za dużo? Obecnie ok. 8 mm, ale nie mogę dokładnie zmierzyć.

Tia i przepraszam za wtrącanie się

Dave