Cześć wszystkim,
Mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko, że tu wpadam, ale mój problem może być istotny...
Właśnie zrobiłem swap silnika '95 aab na '98 aab, używając oryginalnej skrzyni biegów z '95 vana (zakładając, że to była oryginalna skrzynia!...) Nowy silnik miał konfigurację DM, ale zostawiłem oryginalny zestaw jednomasowy, ponieważ wyglądał prawie jak nowy i tak nie chciałem DM. Nie mam pojęcia, jaka skrzynia była w dawcy, ale to była caravelle.
Odkąd mam tego busa, dość trudno jest wrzucać biegi. Nadal to samo po swapie. Wczoraj zauważyłem, że mam zewnętrzny siłownik pagid (aftermarket?), który rozebrałem do sprawdzenia i zmierzyłem średnicę na 23 mm. Proszę o cierpliwość...
Modele z '96 roku (tylko strona z kamperami) używały siłownika FTE, który (z innych źródeł) ma średnicę 19 mm, co według moich obliczeń dałoby 3,7 mm dodatkowego skoku do popychacza sprzęgła i powinno w pełni rozłączać... sprawdziłem wspornik pedału i zrobiłem pełne odpowietrzanie ciśnieniowe przed przejściem do tego etapu.
Czy istnieje gdzieś definitywny przewodnik "który siłownik pasuje do której skrzyni"?
Czy mogliśmy włożyć łożysko wyciskowe w złą stronę (użyto tej samej konfiguracji, co po rozebraniu), powodując ten problem?
Jeśli zdecyduję się na siłownik FTe, miałbym skok ok. 12 mm. Czy to za dużo? Obecnie ok. 8 mm, ale nie mogę dokładnie zmierzyć.
Tia i przepraszam za wtrącanie się
Dave