Oké jongens, ik wilde al heel lang een mooi stuurwiel, dus ik heb alle threads gelezen die ik kon vinden over wat er past, enz. Hoe dan ook, ik heb eerst een van de mooiere T4-stuurwielen gekocht met het chromen embleem dat er direct op paste, maar ik wilde toch iets anders. Toen kocht ik een mooi MOMO-wiel en -baas die op een Golf was gemonteerd. Maar dat paste niet, dus na wat onderzoek kwam ik erachter dat ik de spline-adapter van VW nodig had, onderdeelnummer 191 419 514. Toen kwam ik een mooi 3-spaaks leren VW-wiel van een Passat tegen op een sloop en ik wilde het echt graag hebben.
Hier is het gemonteerd, het is een mooi, stevig wiel om vast te houden en het leer voelt lekker aan. Het annuleert ook de richtingaanwijzers met de kleine ring die ik erbij kreeg van de Passat.
Nu voor de voortgangsfoto's
Verwijder eerst de midden/claxonknop van het stuurwiel om bij de grote moer te komen die het wiel vasthoudt. Verwijder nu de moer en schuif het wiel eraf
Pak vervolgens de spline-adapter VW onderdeelnummer 191 419 514 om de splines van 17 mm naar 27 mm te brengen
Eerst dacht ik dat de adapter niet paste, maar het was gewoon een extreem strakke pasvorm. Ik heb de binnenkant gewoon ingevet en hem er vervolgens op geplaatst en de grote moer aangedraaid om hem erop te schuiven.
Verwijder vervolgens de plastic ring van de Passat en knip een paar stukjes af die niet nodig zijn, maar zorg ervoor dat je het lipje voor het annuleren van de richtingaanwijzer laat zitten.
De plastic ring heeft een paar pinnen die hem op de achterkant van het wiel plaatsen, dus plaats hem op zijn plaats en je bent klaar om het wiel te monteren. Nu heb je een beetje speling, dus ik heb gewoon een rubberen huls van een oude baas gebruikt om de speling af te dekken.
Je hebt ook een grote ring nodig, want de moer is bijna even groot als het grote spline-gat en je wilt niet dat het wiel uit je handen komt
. Draai alles vast, plaats het midden en klaar.
Ziet er mooi uit door het raam vind ik, mooi en modern maar toch met een fabriekslook.
Ik heb nu 3 reservewielen die ik binnenkort ga verkopen lol
Hier is het gemonteerd, het is een mooi, stevig wiel om vast te houden en het leer voelt lekker aan. Het annuleert ook de richtingaanwijzers met de kleine ring die ik erbij kreeg van de Passat.

Nu voor de voortgangsfoto's
Verwijder eerst de midden/claxonknop van het stuurwiel om bij de grote moer te komen die het wiel vasthoudt. Verwijder nu de moer en schuif het wiel eraf

Pak vervolgens de spline-adapter VW onderdeelnummer 191 419 514 om de splines van 17 mm naar 27 mm te brengen

Eerst dacht ik dat de adapter niet paste, maar het was gewoon een extreem strakke pasvorm. Ik heb de binnenkant gewoon ingevet en hem er vervolgens op geplaatst en de grote moer aangedraaid om hem erop te schuiven.

Verwijder vervolgens de plastic ring van de Passat en knip een paar stukjes af die niet nodig zijn, maar zorg ervoor dat je het lipje voor het annuleren van de richtingaanwijzer laat zitten.

De plastic ring heeft een paar pinnen die hem op de achterkant van het wiel plaatsen, dus plaats hem op zijn plaats en je bent klaar om het wiel te monteren. Nu heb je een beetje speling, dus ik heb gewoon een rubberen huls van een oude baas gebruikt om de speling af te dekken.

Je hebt ook een grote ring nodig, want de moer is bijna even groot als het grote spline-gat en je wilt niet dat het wiel uit je handen komt

Ziet er mooi uit door het raam vind ik, mooi en modern maar toch met een fabriekslook.

Ik heb nu 3 reservewielen die ik binnenkort ga verkopen lol
