VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Jak zamontować nowoczesną kierownicę VW do T4 z 99 roku z adapterem wielowypustu

64K views 33 replies 29 participants last post by  Or_GazM  
#1 ·
Ok, chłopaki, od dawna chciałem mieć ładną kierownicę, więc przeczytałem wszystkie wątki, które mogłem znaleźć na temat tego, co pasuje itp. W każdym razie, najpierw kupiłem jedną z ładniejszych kierownic T4 z chromowaną odznaką, która pasowała bezpośrednio, ale wciąż chciałem czegoś innego. Potem kupiłem ładną kierownicę MOMO i piastę, która została zamontowana w Golfie. Ale to nie pasowało, więc po małym dochodzeniu zorientowałem się, że potrzebuję adaptera wielowypustu od VW o numerze części 191 419 514. Potem natknąłem się na piękną, skórzaną, 3-ramienną kierownicę VW z Passata na złomowisku i naprawdę miałem na nią ochotę.

Oto zamontowana, to piękna, masywna kierownica do trzymania, a skóra jest miła w dotyku. Ponadto anuluje kierunkowskazy za pomocą małego pierścienia, który dostałem z Passata.

Image


A teraz zdjęcia z postępu prac

Najpierw zdejmij środek kierownicy / klakson, aby dostać się do dużej nakrętki, która trzyma kierownicę. Teraz zdejmij nakrętkę i zsuń kierownicę

Image


Następnie weź adapter wielowypustu VW o numerze części 191 419 514, aby doprowadzić wielowypusty z 17 mm do 27 mm

Image


Na początku myślałem, że adapter nie pasuje, ale po prostu był bardzo ciasny. Wystarczyło nasmarować wnętrze, a następnie umieścić go i przykręcić dużą nakrętkę, aby go nasunąć.

Image


Następnie zdejmij plastikowy pierścień z Passata i przytnij kilka kawałków, które nie są potrzebne, ale upewnij się, że zostawisz zakładkę anulowania kierunkowskazu.
Image


Plastikowy pierścień ma kilka kołków, które umieszczają go z tyłu koła, więc włóż go na miejsce i jesteś gotowy do zamontowania koła. Teraz zostaje ci trochę luzu, więc użyłem gumowej tulei ze starego mocowania, aby zakryć szczelinę.

Image


Będziesz także potrzebować dużej podkładki, ponieważ nakrętka ma prawie taki sam rozmiar jak duży otwór na wielowypust i nie chcesz, aby koło wypadło ci z rąk :). Dokręć wszystko, włóż środek i gotowe.

Image


Wygląda ładnie przez okno, myślę, ładnie i nowocześnie, ale wciąż z fabrycznym wyglądem.
Image


Zostały mi teraz 3 zapasowe koła, które wkrótce sprzedam lol

Image
 
#2 ·
Bardzo ładne koło - ale oszukałeś! - Gdzie jest poduszka powietrzna? Chciałbym zamontować ją w moim 98 T4 2.5 TDi (który już ma poduszkę powietrzną) i zachować funkcję poduszki powietrznej. Czy ktoś to robił? Zmiana kół z dużego T4 z poduszką powietrzną na mniejsze Passat itp. z poduszką powietrzną?
 
#5 ·
Hej, wygląda dobrze, podoba mi się! T:

Mam 98 T4b i mam zamontowane dolne koło na twoim zdjęciu 3, a także mam drugie koło (prawy górny róg), czy byłyby one bezpośrednią zamianą, czy rowki są inne?

Jeśli więc mam dostać koło Passata, z którego roku było twoje? Mój van nie ma poduszki powietrznej, więc rozumiem, że po prostu nie podłączasz tego kawałka itp.? A:
 
#6 ·
Uwielbiam nowe koło, kolego! Mój van ma już kierownicę z poduszką powietrzną i późniejsze niebiesko-czerwone zegary, ponieważ jest to model z 2004 roku. Czy nadal potrzebuję adaptera wielowypustu, czy mogę po prostu zamontować kierownicę taką jak twoja?
 
#7 ·
Love the new wheel mate!, my van already has an airbag wheel and the later blue/red clocks as it's a 2004 model,
do I still need a spline adaptor or can I just fit a wheel like yours?.
Pytałem o to kilka razy i nigdy nie otrzymałem odpowiedzi na temat wymiany kierownicy z poduszką powietrzną na coś kompatybilnego :(
 
#15 · (Edited)
] Próbowałem zamontować kierownicę z Seata Leona, dokładnie taką samą jak w Passacie, tylko nie mogłem uruchomić klaksonu. Pierścień ślizgowy nie ma ciągłego miedzianego pierścienia jak w oryginale, więc nie ma połączenia z klaksonem. Usunąłem oryginalny pierścień z mojej starej kierownicy i pracuję nad tym, jak przymocować go do tyłu nowej. Jeśli to zadziała, oczywiście wyłączy również kierunkowskazy.

Jedną dobrą rzeczą, którą odkryłem, jest to, że wiele samochodów VAG miało adapter wciśnięty na kolumnę kierownicy. Dostałem jeden ze złomowiska Seata Cordoby, pasował bezpośrednio do mojego małego 17-milimetrowego wielowypustu, więc nie musiałem kupować adaptera od VW.

W końcu wprowadziłem kilka modyfikacji i zamontowałem koło z działającym klaksonem i kierunkowskazami. Musiałem zrobić domowej roboty piastę ze starej plastikowej rury, którą miałem w pobliżu. Najpierw przyciąłem rurę, aby wypełnić szczelinę między nowym kołem a kolumną kierownicy. Przymocowałem oryginalny pierścień ślizgowy do jednego końca rury i przykręciłem drugi koniec do nowego koła.

Całość pokryłem czarnym skórzanym winylem, aby pasował do koła, a następnie po prostu podłączyłem przewód klaksonu i gotowe.

Zrobiłem nową naklejkę, aby zakryć logo Seata na kole. Wszystko idealnie. Kierunkowskazy anulują i klakson działa z koła.T:

http://s848.photobucket.com/albums/ab46/neilsvwbus/Steering Wheel Modification/
 
#22 ·
Doskonały wątek, mam Caravelle 2.5 TDI z 2000 roku. Zdjąłem dziś kierownicę i próbowałem zamontować wielofunkcyjną kierownicę MK 4 Golf, ale otwór był za duży. Cieszę się z adaptera, więc zamówię jeden. Spróbuję też podłączyć elementy sterujące do radia. :)
OO Daj znać, jak idzie z okablowaniem elementów sterujących, czy masz radio vw i możesz, czy próbujesz używać kierownicy z analogowymi elementami sterującymi stereo?
 
#24 ·
Zamierzam zamontować tę samą kierownicę w moim vanie - w odniesieniu do pierścienia Passata - czy jest to część specyficzna dla Passata, czy też inne pierścienie VAG będą pasować?

Chcę się upewnić, że szukam na eBayu właściwej części.

Czy są jakieś konkretne roczniki lub modele, których powinienem szukać?

Dzięki z góry.
 
#25 ·
Zamierzam zamontować tę samą kierownicę w moim vanie - w odniesieniu do pierścienia Passata - czy jest to część specyficzna dla Passata, czy też inne pierścienie vag będą działać?Chcę się tylko upewnić, że robię zakupy na eBayu we właściwej części.Czy są jakieś konkretne lata lub modele, których muszę szukać?Z góry dziękuję.
Czy ktoś zna odpowiedź?
 
#26 ·
Dzień dobry

Chciałbym również zainstalować moją wielofunkcyjną kierownicę pochodzącą z mojego Jetta TDI z 2003 roku.

Posiadam wielowypust, który reguluje wał z 17 na 27 mm, chciałbym wiedzieć, czy pasuje to bezpośrednio.

Czytałem na innym forum, że musimy przyciąć ten adapter wielowypustu, ponieważ jest on nieco za długi dla VW T4 (Eurovan).

Chciałbym również, aby wielofunkcyjność działała w tempomacie, sterowaniu radiem, jeśli to możliwe, a także
zachować mój klakson.

Jeśli ktoś może pomóc z procedurą tekstową lub procedurą obrazkową, jeśli taka istnieje, będzie to bardzo mile widziane.

Posiadam 4-ramienną wielofunkcyjną kierownicę pochodzącą z Jetta 2003 TDI oraz adapter wielowypustu.

Dziękuję i czekam na informacje dotyczące tego projektu.

Miłego dnia

Revo
 
#27 ·
Dzień dobry

Chciałbym również zamontować moją wielofunkcyjną kierownicę pochodzącą z mojego Jetta TDI 2003 do mojego VW T4 2001 2.5 TDI

Mam wielowypust, który reguluje wał z 17 na 27 mm, chciałbym wiedzieć, czy pasuje to bezpośrednio

Czytałem na innym forum, że musimy przyciąć ten adapter wielowypustu, ponieważ jest on trochę za długi dla VW T4 (Eurovan)

Chciałbym również, aby wielofunkcyjność działała w tempomacie, sterowaniu radiem, jeśli to możliwe, a także
zachować mój klakson.

Jeśli ktoś może pomóc z procedurą tekstową lub procedurą obrazkową, jeśli taka istnieje, będzie to bardzo mile widziane.

Mam 4-ramienną wielofunkcyjną kierownicę pochodzącą z Jetta 2003 TDI i adapter wielowypustu.

Dziękuję i czekam na informacje dotyczące tego projektu.

Miłego dnia

Revo
 
#30 ·
Moje pytanie dotyczy nowszych kierownic VW, mają one tylko jeden przewód klaksonu zamiast dwóch jak w starszych kierownicach, z jakiegoś powodu mój klakson nie działa, nie wiem dlaczego, nowy zespół przewodów kierownicy nie ma sensu, wszelkie informacje byłyby dobre
Drugi przewód po prostu uziemiał klakson przez kolumnę kierownicy.... Powinno działać po zamontowaniu koła...
 
#31 ·
Ok, chłopaki, od dawna chciałem mieć ładną kierownicę, więc przeczytałem wszystkie wątki, które mogłem znaleźć na temat tego, co pasuje itp. W każdym razie, najpierw kupiłem jedną z ładniejszych kierownic T4 z chromowaną odznaką, która pasowała idealnie, ale wciąż chciałem czegoś innego. Potem kupiłem ładną kierownicę MOMO i piastę, która została zamontowana w Golfie. Ale to nie pasowało, więc po małym dochodzeniu zorientowałem się, że potrzebuję adaptera wielowypustu od VW o numerze części 191 419 514. Potem natknąłem się na piękną, 3-ramienną skórzaną kierownicę VW z Passata na złomowisku i naprawdę mi się spodobała.

Oto zamontowana, jest to piękna, masywna kierownica do trzymania, a skóra jest miła w dotyku. Również anuluje kierunkowskazy za pomocą małego pierścienia, który dostałem z Passata.


Image



A teraz zdjęcia z postępów

Najpierw zdejmij środek kierownicy / klakson, aby dostać się do dużej nakrętki, która trzyma kierownicę. Teraz zdejmij nakrętkę i zsuń kierownicę

Image



Następnie zdobądź adapter wielowypustu VW o numerze części 191 419 514. aby doprowadzić wielowypusty od 17 mm do 27 mm

Image



Na początku myślałem, że adapter nie pasuje, ale po prostu był bardzo ciasny. Po prostu nasmarowałem wnętrze, a następnie umieściłem go na miejscu i przykręciłem dużą nakrętkę, aby go nasunąć.

Image



Następnie weź plastikowy pierścień z Passata i przytnij kilka niepotrzebnych kawałków, ale upewnij się, że zostawisz zakładkę anulowania kierunkowskazu.
Image



Plastikowy pierścień ma kilka kołków, które umieszczają go z tyłu koła, więc wsuń go na miejsce i jesteś gotowy do zamontowania koła. Teraz zostaje trochę luzu, więc użyłem gumowej tulei ze starej piasty, aby zakryć szczelinę.

Image



Będziesz również potrzebować dużej podkładki, ponieważ nakrętka ma prawie taki sam rozmiar jak duży otwór na wielowypust i nie chcesz, aby koło wypadło ci z rąk :). Dokręć wszystko, włóż środek i gotowe.

Image


Wygląda ładnie przez okno, myślę, ładnie i nowocześnie, ale wciąż z fabrycznym wyglądem.
Image


Zostały mi teraz 3 zapasowe koła, które wkrótce sprzedam lol

Image
Cześć. Przeszedłem ze standardowej kierownicy w moim '96 T4 do tej w prawym górnym rogu na ostatnim zdjęciu. Problem polega na tym, że jest lekko luźna na wielowypustach. Zdecydowanie nie musi przechodzić z 17 mm na 27 mm, wygląda bardziej na to, że mogłaby mieć 19 mm.... Czy ktoś ma jakieś pomysły na ten temat? Zdrówko..