VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Jak przetestować rezystancję zaworu początkowego N108 w pompie wtryskowej diesla 2.5tdi - zdjęcia

1 reading
22K views 7 replies 5 participants last post by  DanOMac  
#1 · (Edited)
ZOBACZ MÓJ OSTATNI POST, ABY PRZETESTOWAĆ I WYMIENIĆ

Cześć, mam zwarcie do masy N108, które próbuję rozwiązać.

Kod błędu: 17660 - P1252 (N108) rozpoczęcie wtrysku zaworu: otwarte zwarcie do masy.

Przetestowałem okablowanie z powrotem do ECU i jest w porządku. Więc muszę sprawdzić, czy zawór jest uszkodzony.

Czytałem, że rezystancja na N108 powinna wynosić około 15 omów.

Odłączyłem dziesięciopinową wtyczkę poniżej przodu silnika 2.5tdi AJT i prześledziłem dwa przewody z zaworu N108 do pinów 9 i 10.

Czy rezystancja na tych pinach powinna wynosić około 15 omów?

189892


Dzięki!
 
#2 ·
Czy ktoś może mi powiedzieć, czy nie ma rezystancji ani ciągłości na przewodach od zaworu początkowego N108 / zaworu początkowego w pompie paliwa 2.5tdi, czy to oznacza, że jeden z przewodów jest przerwany?

Nic nie ma na tych dwóch przewodach, co jest kłopotliwe.

Próbuję ustalić, czy N108 jest uszkodzony, czy też przewody z niego wychodzące są może przerwane.
 
#3 ·
Oto zdjęcie zaworu N108 na spodzie pompy. Czarny przewód to tak naprawdę osłona, która zakrywa brązowy i czarny przewód. Muszę wiedzieć, jakie odczyty powinienem uzyskać na tych dwóch przewodach. Nie mam nic - żadnego oporu i żadnej ciągłości.

Czy ktoś wie?
 
#4 · (Edited)
Dla przyszłych odniesień - jeśli nie ma rezystancji ani ciągłości na dwóch przewodach zaworu początkowego N108, znanego również jako elektrozawór wyprzedzenia/synchronizacji, to uległ on awarii.

Kupiłem nową część BOSCH SOLENOID VALVE - 0281002265, jest ona dostarczana z dwupinową wtyczką, którą łatwo wyjąć, aby można było włożyć piny do dziesięciopinowej wtyczki.

Rezystancja na dwóch przewodach na fabrycznie nowym N108 wynosi około 15 omów, co koreluje z rzeczami, które czytałem tutaj wcześniej.

Na działającym N108 występuje również ciągłość.

Wymieniłem swój bez wyjmowania pompy, usuwając mosiężną osłonę z tyłu pompy. Ma ona dwie śruby imbusowe 5 mm, śrubę torx T30 i nakrętkę 13 mm. Schodzi łatwo, następnie są dwie śruby torx T30 i N108 schodzi z niewielką ilością wyciekającego oleju napędowego.

zdjęcia.

nowy i stary
190826


numery części pasują:

190827


płytka z tyłu pompy paliwa 2.5tdi, którą należy usunąć:

190829


płytka usunięta ujawnia śruby N108

190828


otwór na zawór N108 ze starą uszczelką O-ring widoczną z tyłu, którą należy usunąć - na nowej części Bosch jest nowa:

190830


zamień śruby i włóż przewody do wtyczki i to wszystko.

Mam nadzieję, że to pomoże właścicielowi T4 w przyszłości.
 
#6 ·
Bardzo jasny wątek, dziękuję za udostępnienie. Mam problem, który moim zdaniem może być wynikiem uszkodzenia zaworu N108 lub okablowania. Uruchamia się i działa dobrze, a następnie sporadycznie pracuje bardzo nierówno, prawie brzmi jak stukanie z powodu zaawansowanego zapłonu. Sprawdzę rezystancję w poszukiwaniu 15 omów i usłyszę kliknięcie. Część jest trochę za droga, żeby po prostu kupić nową bez sprawdzenia.
 
#7 ·
Bardzo jasny wątek, dziękuję za udostępnienie. Mam problem, który moim zdaniem może być wynikiem uszkodzonego zaworu N108 lub okablowania. Uruchamia się i działa dobrze, a następnie sporadycznie pracuje bardzo nierówno, prawie brzmi jak stukanie z powodu zaawansowanego zapłonu. Sprawdzę rezystancję w poszukiwaniu 15 omów i usłyszę kliknięcie. Część jest trochę za droga, żeby po prostu kupić nową bez sprawdzenia.
Nie mogę się doczekać, żeby usłyszeć odpowiedź……🙄🙄