VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Syncro Matta "Syd"

Tags
syncro
99K views 496 replies 45 participants last post by  mattwilde66  
#1 · (Edited)
No dobrze, moja kolej, żeby spróbować. Uwielbiam oglądać resztę konstrukcji tutaj, więc pomyślałem, że spróbuję udokumentować trochę moich dla potomności.

Nawiasem mówiąc, jestem Matt i od wielu, wielu lat szukam T4. Kiedyś głupio kupiłem Renault Kangoo trekka, co było bardzo złym pomysłem (piwo i eBay w ogóle się nie łączą). W każdym razie, mój najlepszy kumpel znalazł tę małą perełkę na eBayu, kiedy byłem w Norwegii na święta. Simon (świetny facet) ze Scarborough sprzedawał, a kiedy w końcu wróciłem do domu, pojechałem prosto do Scarborough i w zasadzie była to miłość od pierwszego wejrzenia.

Postaram się udokumentować wszystkie małe rzeczy, które robię po drodze. Moim celem na ten rok jest zabranie Syd do Norwegii do rodziców mojej dziewczyny w Beiarn, a następnie z powrotem malowniczą trasą. Ta strona jest już kopalnią najlepszych informacji, więc z góry dziękuję wszystkim za pomoc :)

To byłem ja w sylwestra, kiedy w końcu przekazałem gotówkę, a pół godziny później musiałem wsiąść do pociągu z powrotem do pracy na morzu :(

Van jest cudeńkiem, więc nie ma większych prac (co jest miłe) A:
 
#5 · (Edited)
Kolejnym zadaniem była możliwość widzenia do tyłu, więc znalazłem tę sprytną małą kamerę cofania na eBay:

Image


Ostatecznie udało nam się ją zamontować, ale działa świetnie. Na początku miałem problemy, czy będzie działać poprawnie, ponieważ mój ma drzwi tylne i jest lekko przesunięty, ale było w porządku.

Nowa jednostka centralna to również mała perełka. 170 funtów z Halfords ze wszystkimi rzeczami, których potrzebuję, kartą SD, USB i co najważniejsze, wejściem kamery.

Image


Początkowo okablowanie na złączu ISO było odwrotnie, więc przełącznik i stałe zasilanie były zamienione miejscami. Był też przewód do funkcji wyciszania, który dostawał napięcie, co denerwowało mnie przez kilka dni, zanim to rozgryzłem :)
 
#12 ·
Kupiono więcej części. To się wydłuża, ale nie przeszkadza mi wydawanie pieniędzy w autobusie, ani trochę :)

Zestaw przekaźnika VSR: £83
Miernik mocy i analizator mocy G.T. Power 130A: £26
Zestaw przyłączeniowy RCD Travelvolts: £66
6-drożna skrzynka bezpieczników ze wspólnym minusem: £16
Przełącznik automatyczny 240 V: £39
Falownik Sterling12600 600W: £76
Ładowarka do akumulatorów TVS1220M: £62
Akumulator rekreacyjny Banner 110ah 12V: £110

Teraz muszę to wszystko zamontować!
 
#13 · (Edited)
Uwielbiam mojego vana, ale jeśli masz wzrost powyżej średniej (mam 1,98 m), T4 może być trochę niewygodny. Próbowałem zdobyć obniżone podstawy siedzeń i różne siedzenia, ale żadne z nich nie wydawało się działać dla mnie. Spróbowałem teraz mniejszych kierownic po zobaczeniu kilku postów tutaj. Na początku kupiłem tanią kierownicę z głębokim talerzem za 50 funtów z eBay, aby móc włożyć pod nią kolana. Na początku było w porządku, ale była czarna zamszowa i ciągle czerniła mi ręce! Po odesłaniu tego i otrzymaniu zwrotu pieniędzy, zafundowałem sobie skórzaną kierownicę Momo Prototipo z lekkim talerzem i średnicą 350 mm, która nie jest za mała. Teraz spójrz na moje kolana T:

Image


Image


Kupiłem już piastę i był tu przydatny post o wymianie starej kierownicy T4 (potrzebujesz tylko nasadki 24 mm). Teraz mogę idealnie włożyć kolana i mogę zachować oryginalny fotel kapitański :ILU:

Jedynym problemem było to, że zestaw piasty potrzebuje pierścienia środkowego klaksonu, aby przycisk klaksonu pasował prawidłowo. 5,99 £ z eBay, więc mam nadzieję, że pasuje
 
#15 ·
W końcu zamontowałem markizę, która od miesięcy leżała na schodach! Mój dobry kumpel Breckon wykorzystał swoje umiejętności spawalnicze i sprzęt, aby wykonać pionowy wspornik z pochylonego mocowania bagażnika dachowego:

Image


Nie jestem fanem robienia dziur w vanie, jeśli nie muszę. Wszystko, czego potrzebowaliśmy, to kilka kawałków blachy stalowej o grubości 2,5 mm od Cleveland Steelworkers w Lingdale. Bardzo mili ludzie. Dostałem paski za darmo! Szybki natrysk po spawaniu i markiza poszła od razu. Śruby zrobiliśmy kilka miesięcy temu z kilku śrub rzymskich:

Image


Siedzi wystarczająco wysoko, aby nie przeszkadzać drzwiom. Jestem z tego bardzo zadowolony T:

Image
 
#17 ·
Próbowałem dzisiaj naprawić uszczelkę pokrywy zaworów, ale nie zdaliśmy sobie sprawy z problemów z silnikiem AAB 2.4. Zamówiłem kilka miesięcy temu zamienną uszczelkę z JK za kilka funtów. Kiedy udało nam się zdjąć pokrywę, szybko zdaliśmy sobie sprawę, że nie pasuje! Uszczelka jest częścią pokrywy w moim przypadku. Widziałem teraz kilka wątków z podobnymi problemami z późnymi modelami AAB z 1995 i wczesnymi z 1996 roku, które nie mają takich samych uszczelek. W końcu wyczyściliśmy ją i nałożyliśmy trochę uszczelniacza, aby spróbować zatrzymać problem. Wyglądało na to, że wyciek mógł przejść przez jeden z gwintów pokrywy, więc to też uszczelniliśmy.
 
#18 ·
Syd ma teraz starszego brata. Kupiłem swojego drugiego Syncro na eBayu od miłego gościa z Nairn, tuż za Inverness. Potrzebuje trochę pracy, ale silnik jest genialny. Konwersja Audi 2.3 5-cylindrowa, która brzmi niesamowicie! Zabraliśmy ich obu na festiwal Volkspower w Redcar, który był wspaniałym weekendem.
 
#19 ·
W końcu zabrałem się za montaż nowego zestawu do ładowania rozdzielniczego i podłączenia do sieci. Nie mam jeszcze żadnych zdjęć, ale na zewnątrz jest już ciemno. Dałem się ponieść i światło dzienne po prostu zniknęło. Udało mi się umieścić akumulator Banner Leisure pod przednim fotelem kierowcy (ledwo). Nowy rozdzielacz ładowania 140 A wszedł bez problemu obok głównego akumulatora.
 
#20 · (Edited)
Przez wspaniałą pogodę, jaką mieliśmy w ciągu ostatnich dwóch tygodni, zainstalowałem eberpacher D2 (cóż, mój kumpel to zrobił, podczas gdy ja byłem na wakacjach). Wykonał świetną robotę. Wystarczyło kilka otwornic do płyty montażowej, a następnie wsunął się prosto. Zestaw był specyficzny dla T5 na JK, ale jest taki sam dla T4. Zdecydowałem się zamontować go na podłodze z tyłu fotela kierowcy po przesunięciu istniejącego zespołu tamburynowego o około stopę (oznaczało to również, że mogłem odsunąć fotel do tyłu, ponieważ jestem dużym chłopakiem).

Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, na Flickr

Służy to również jako ładne mocowanie dla lodówki i gniazd 240 V w dogodnym miejscu.

Wybrałem akumulator Banner 110aH po przeczytaniu kilku recenzji na forum, w których stwierdzono, że płyty są znacznie grubsze, więc ocena 110aH była znacznie bardziej autentyczna niż inne na rynku. Nie sądziłem, że zmieści się pod siedzeniami, ale zmieścił się (ledwo). Pogodziłem się z zamontowaniem go w tylnych jednostkach, ale to był ogromny bonus.

Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, na Flickr

Zamontowałem ładowarkę oraz zasilacze 12 V i szynę ujemną obok akumulatora pod siedzeniem na płycie MDF 9 mm. Dostałem elastyczną metalową taśmę, aby przymocować płytę i ujemny do istniejących kołków do cokołu siedzenia. Wygląda rolniczo, ale spełnia swoje zadanie.
 
#21 · (Edited)
Zacząłem od zestawu VSR 140amp od simplysplicharge na ebay. Ten zestaw był genialny! Miał wszystkie potrzebne elementy (akurat!) Przeglądałem kilka wcześniejszych postów na forum i zdecydowałem się zamontować VSR obok głównego akumulatora w komorze silnika. Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, w serwisie Flickr Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, w serwisie Flickr Miałem już przekaźnik ładowania rozdzielonego 70amp od poprzedniego właściciela, ale nie był on wystarczająco duży dla nowego akumulatora. Zestaw zawierał również grubszy kabel. Kupiłem również odpowiednią zaciskarkę do końcówek kablowych na ebay do mocnych zacisków. Przeciągnąłem kabel przez przelotkę w przegrodzie i w dół pod matą pod siedzeniem pasażera do pierwszego wyłącznika. Kabel następnie przechodzi pod matą do siedzenia kierowcy do akumulatora pomocniczego i obwodów 12 V. Wykorzystałem przestrzeń pod siedzeniem pasażera na falownik 600 W i przekaźnik / stycznik automatycznego wykrywania 240 V. Był to przydatny zestaw, ponieważ przełącza z zasilania akumulatora na zasilanie 240 V z tyłu z zasilania sieciowego. Cały ten zestaw został zakupiony w Travelvolts Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, w serwisie Flickr Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, w serwisie Flickr
 
#22 · (Edited)
To był najlepszy schemat okablowania, jaki znalazłem na forum. Nie wiem, kto go zrobił, ale jest brzoskwiniowy i najlepiej pokazuje przekaźnik przełączający 240. To była podstawa mojego systemu. Nadal muszę zrobić jeden dla mojego. Kiedy skończę, opublikuję go, abyście mogli wszyscy krytykować Rasp: Bez tytułu autorstwa Matt Wilde, na Flickr
 
#25 ·
Światła były w specjalnej ofercie od marlins za 15 funtów za zestaw 4 sztuk. Były okablowane na 240 V, ale wystarczyło odciąć transformator i gotowe. Niektóre strony na eBayu żądały fortuny za te światła tylko dlatego, że były to światła kempingowe. Miałem też kilka starych listew LED z IKEA, które były takie same i które przykleiłem nad zlewem, co działało świetnie.
 
#26 ·
Dobra, moja kolej na spróbowanie. Uwielbiam oglądać resztę konstrukcji tutaj, więc pomyślałem, że spróbuję udokumentować trochę moich dla potomności.

Nawiasem mówiąc, jestem Mattem i od wielu, wielu lat szukam T4. Kiedyś głupio kupiłem Renault Kangoo trekka, co było bardzo złym pomysłem (piwo i eBay w ogóle się nie łączą). W każdym razie, mój najlepszy kumpel znalazł tę małą perełkę na eBayu, kiedy byłem w Norwegii na święta. Simon (najlepszy facet) ze Scarborough sprzedawał, a kiedy w końcu wróciłem do domu, pojechałem prosto do Scarborough i w zasadzie była to miłość od pierwszego wejrzenia.

Postaram się udokumentować wszystkie małe rzeczy, które robię po drodze. Moim celem na ten rok jest zabranie Syd do Norwegii do rodziców mojej dziewczyny w Beiarn, a następnie z powrotem malowniczą trasą. Ta strona jest już kopalnią najlepszych informacji, więc z góry dziękuję wszystkim za pomoc :)

To byłem ja w sylwestra, kiedy w końcu przekazałem pieniądze, a pół godziny później musiałem wsiąść do pociągu z powrotem do pracy na morzu :(

Van jest cudeńkiem, więc nie ma większej pracy (co jest miłe) A:

Image
Czy to źle narysowany chłopiec?:eek: