VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Problem z zamkiem drzwi kierowcy i centralnym zamkiem w T4

14K views 18 replies 7 participants last post by  Or_GazM  
#1 ·
Cześć wszystkim
Od jakiegoś czasu mam problemy z centralnym zamkiem. Czasami, gdy zamykałem drzwi pasażera, zamykały się, a następnie natychmiast otwierały (i odwrotnie), ale jeśli podszedłem do drzwi kierowcy, zamykały się bez problemu.
Teraz zamek drzwi kierowcy jest zablokowany i nie mogę go otworzyć ani kluczem, ani od wewnątrz. Drzwi pasażera nadal się zamykają, a następnie otwierają lub otwierają, a następnie zamykają, a jeśli otworzę drzwi pasażera, zamek po prostu ciągle próbuje się zamykać i otwierać.
Mój mechanik mówi, żebym kupił nowy zamek drzwi kierowcy i mechanizm centralnego zamka. Przypuszczam, że w obydwu drzwiach jest silnik centralnego zamka? Planuję zadzwonić jutro do Cali Campers, żeby zobaczyć, co mają. Zastanawiam się również nad odłączeniem centralnego zamka i posiadaniem tylko zamków manualnych we wszystkich drzwiach.
Wszelkie przemyślenia mile widziane.
Pozdrawiam
J
 
#2 ·
Zdejmij panel(e) drzwi i spójrz na cięgna...częsty problem, że kawałek "odpada". Sprawdź również okablowanie w miechach drzwi...kolejny częsty problem....mnóstwo postów na ten temat, jeśli poszukasz.
 
#9 ·
Przepraszam, nie wiem nic o windach... moje są elektryczne.
Aby zdjąć panel, odepnij osłonę uchwytu i wykręć śruby znajdujące się wewnątrz.
Następnie jest jeszcze jedna śruba z przodu na słupku/ramie.
Odkręć przycisk blokady.
Następnie PODNIEŚ panel do góry (wiele osób je uszkadza, zakładając, że panel odrywa się na zatrzaskach).

Prawdopodobnie siłownik ma element, który się poluzował i zaczepia się o mechanizm.
Niemożność ręcznego odblokowania sugeruje, że to NIE silnik siłownika.
Zatrzask to urządzenie 2-stopniowe, jeśli drugi stopień się zacina, być może trzeba będzie użyć zagiętego wieszaka, aby spróbować go otworzyć.

Albo to, albo zaparkuj na "podejrzanym parkingu" i poczekaj, aż jakiś mały złodziej przyjdzie i się włamie!
Jeśli masz ubezpieczenie od awarii, otwarcie zajmie im 2 minuty.
 
#10 ·
Przepraszam, nie wiem nic o korbach... moje są elektryczne.
Aby zdjąć panel, odepnij osłonę uchwytu i wykręć śruby w środku.
Następnie jest jeszcze jedna śruba z przodu na słupku/ramie.
Odkręć przycisk blokady.
Następnie PODNIEŚ panel do góry (wiele osób je uszkadza, zakładając, że panel odrywa się na zatrzaskach).

Prawdopodobnie siłownik ma część, która się poluzowała i zaczepia się o mechanizm.
Niemożność ręcznego odblokowania sugeruje, że to NIE silnik siłownika.
Zatrzask jest urządzeniem 2-stopniowym, jeśli 2. stopień się zacina, być może trzeba będzie użyć zagiętego wieszaka, aby spróbować go otworzyć.

Albo to, albo zaparkuj na "podejrzanym parkingu" i poczekaj, aż jakiś mały złodziej przyjdzie i się włamie!
Jeśli masz ubezpieczenie od awarii, otwarcie zajmie im 2 minuty.
Świetnie. Spróbuję jutro. Dziękuję za radę i instrukcje. Przygotujcie się na mnóstwo płaczących emotikonów, kiedy całkowicie to zepsuję! :D
 
#12 ·
Możesz sprawdzić siłownik dowolną baterią, 9V wystarczy. Wystarczy wziąć 2 kawałki przewodu, podłączyć do baterii i siłownika. Jeśli się poruszy - to działa. Ale spróbuj różnych biegunowości, ponieważ gdy jest zablokowany, nie poruszy się ponownie, tylko w drugą stronę (zmień + i -). Może to być również problem z przewodami (bardzo częsty). Możesz to sprawdzić multimetrem. Centralny zamek wysyła sygnały do różnych przewodów. Ale nie pamiętam kolorów, powinienem mieć gdzieś wideo. Zamek odblokowuje się po zablokowaniu, ponieważ nie widzi żadnego sygnału z innych drzwi (powinien być zablokowany). Jeśli miałeś to wcześniej, a potem było jeszcze gorzej, to bardzo prawdopodobne, że to przewody. Możesz również sprawdzić wiązkę pod kątem uszkodzonych przewodów za pomocą multimetru. Musisz tylko przetestować ciągłość, testując obie strony złączy (tylko bądź ostrożny podczas testowania pinów na złączu męskim (gdzieś w pobliżu skrzynki bezpieczników), jeśli dotkniesz 2 lub więcej pinów jednocześnie, przepalisz bezpiecznik. Dlatego lepiej mieć sondy igłowe.
 
#13 ·
Siłowniki są dość tanie. Powiedziałbym, że jeśli zdejmujesz kartę drzwi, po prostu ją wymień. Skończyło się na tym, że wymieniłem jeden, potem kupiłem nowy siłownik do każdych drzwi, a potem kupiłem więcej, ponieważ jeden zepsuł się w ciągu roku. Wydaje się, że nie działają długo. Włożyłem też pilota do kluczy. Wszystko jest naprawdę proste, gdy się ubrudzisz.
 
#16 ·
potem kupiłem więcej, ponieważ jeden zepsuł się w ciągu roku. Wydaje się, że nie trwają długo.
Prawdopodobnie dlatego, że to tanie gówno z Chin.
Moje są wciąż dobre po 17 latach.

Ponownie - przed wymianą siłowników, po prostu przetestuj je z zasilaczem (zrobiłem to z baterią 18650, która ma 3,7 V). Daj mu prąd i zobacz, czy się porusza, ale spróbuj różnych polaryzacji (ale najpierw musisz dowiedzieć się, gdzie są + i -, jest w sumie 4 piny, 2 z nich to sygnały)
 
#14 ·
Możesz dostać nowe siłowniki drzwi za 15 funtów, właśnie jeden kupiłem i wymieniłem, wydawało się to łatwiejsze niż grzebanie przy rozbieraniu drzwi, żeby to przetestować. Po prostu zapłać 15 funtów, wrzuć nowy i wiesz, że jest dobrze. US $18.48 12% ZNIŻKI | PRZÓD LEWY BEZPŁATNA WYSYŁKA 3D1837015 MECHANIZM CENTRALNY ZAMKA DRZWI DLA GOLFA 5 V MK5 DLA VW SEAT LEON TOLEDO SKODA OCTAVIA | mechanizm zamka przednich drzwi | lewy przedni siłownik do centralnego zamka - AliExpress
 
#15 ·
Cześć wszystkim
Od jakiegoś czasu mam problemy z centralnym zamkiem. Od czasu do czasu, kiedy zamykałem drzwi pasażera, zamykały się, a następnie natychmiast się otwierały (i odwrotnie), ale jeśli podszedłem do drzwi kierowcy, zamykały się dobrze.
Teraz zamek drzwi kierowcy jest zablokowany i nie mogę go otworzyć ani kluczem, ani od wewnątrz. Drzwi pasażera nadal się zamykają, a następnie otwierają lub otwierają, a następnie zamykają, a jeśli otworzę drzwi pasażera, zamek po prostu ciągle próbuje się zamykać i otwierać.
Mój mechanik mówi, żebym kupił nowy zamek drzwi kierowcy i mechanizm centralnego zamka. Przypuszczam, że w obu drzwiach jest silnik centralnego zamka? Planuję zadzwonić jutro do Cali Campers, żeby zobaczyć, co mają. Zastanawiam się też nad odłączeniem centralnego zamka i po prostu posiadaniem zamków manualnych we wszystkich drzwiach.
Wszelkie przemyślenia mile widziane.
Pozdrawiam
J
Moje drzwi przesuwne w T5 stały się trudne do otwarcia, stopniowo się pogarszały, aż w końcu musiałem zamknąć i otworzyć 3 do 5 razy, żeby je otworzyć. Po zdjęciu poszycia i spryskaniu go preparatem WD40 zadziałało i od tamtej pory tak jest. Problem z cyklicznym działaniem i blokowaniem centralnego zamka jest, według mechanika, z którym rozmawiałem, powszechny wśród VW, Audi. Świadczy on pomoc drogową i powiedział mi, że ma duże doświadczenie w włamaniach do VW. Trzymam kluczyk do samochodu na smyczy i nigdy nie zostawiam go w samochodzie bez opuszczonej szyby, jeśli muszę na chwilę wysiąść. Myślałem o zbadaniu, czy da się to naprawić, ale ceny u dealerów VW są śmieszne. Taniej jest po prostu trzymać kluczyk przy sobie.
 
#18 ·
Dzięki wszystkim.
Zdjąłem osłony drzwi (niestety nie bez uszkodzeń - te plastikowe 'śruby' w pobliżu zamka to koszmar!). Uruchomiłem ponownie zamek po stronie kierowcy (nie wiem jak - jakaś kombinacja zamykania i otwierania różnych drzwi). Problem wydaje się polegać na tym, że sygnał nie wraca z drzwi kierowcy, wskazując, że są zamknięte (przy zamykaniu drzwi pasażera). W każdym razie, żeby nie przedłużać, po prostu odłączyliśmy okablowanie, więc teraz mamy ręczne zamykanie drzwi - prawdziwe retro. Pozdrawiam