VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

1.9tdi BRS vervangen door een geschikte equivalent?

32K views 13 replies 4 participants last post by  Bobby123  
#1 ·
Dus mijn begrip is dat alle VAG 1.9tdi-motoren in wezen hetzelfde zijn, maar allemaal verschillende codes en outputs hebben? Mijn BRS-motor is blijkbaar aan het einde van zijn latijn, slopers willen een enorme hoeveelheid voor elke motor met het label 'transporter', maar Golf, Passat, A4-motoren zijn allemaal goedkoop. Ik weet dat het belangrijkste verschil tussen BRS, BRR en AXB AXC de krukassensor is die zich in de achterste krukasoliekeerring bevindt, dus ik heb dat onderdeelnummer vergeleken met een heleboel motorcodes van VAG-auto's, dus ze hebben dezelfde sensor. Maar wat is er nog meer anders? Spruitstuk, turbo, EGR zien er allemaal anders uit op deze verschillende motoren, maar ik kan dat allemaal verwisselen, kleppendeksel ziet er op sommige iets anders uit, kan ook verwisseld worden. Ik kon niet veel vinden op het forum of elders over de compatibiliteit van BRS- of BRR-motoren. Is het iemand gelukt? :*

#4 ·
Met bxe- en bkc-motoren hebben ze dezelfde krukassensor, dus gemakkelijker om te monteren. De carterpan moet worden verwisseld, oliepijl stok, olieopname, achterste distributieriemkappen, voorste kappen, hulpbeugel met hulpverstuivers, verstuiver speling opnieuw doen, kleppendeksel. Ik heb in het verleden krukastandwielen en een complete riemopstelling moeten vervangen.

#5 ·
Bedankt voor de info, vrij eenvoudig onderdeel vervangen dus, hoewel het lijkt alsof alles wat aan de basismotor is vastgeschroefd, wordt vervangen. Ik zou uiteindelijk een gebruikte complete T5-motor kunnen krijgen om de tijd van het bouwen te besparen. Het lijkt erop dat veel van de andere motoren van het model die ik heb gevonden toch een hoge kilometerstand hebben.

#13 ·
Ja, ik heb wat onderzoek gedaan en ontdekt dat BXE en BLS beide als zwakke rod-throwing motoren worden beschouwd. BKC is genoemd omdat de oudere modellen blijkbaar sterker zijn. Ik kan geen geschikte T5-motor vinden of betalen, dom zeldzaam BRS/BRR. Dus ik denk dat ik een BKC ga proberen en hem ga opbouwen met de onderdelen van mijn BRS en ik zal wat nieuwere injectoren met hetzelfde onderdeelnummer vinden om hem te monteren, en een nieuwe turbo CHRA. Zou daar een behoorlijke motor van moeten krijgen voor minder dan een gebruikte BRS.

#14 ·
Ja, ik heb wat onderzoek gedaan en ontdekt dat BXE en BLS beide als zwakke motoren worden beschouwd die stangen gooien. BKC is genoemd omdat de oudere modellen blijkbaar sterker zijn. Ik kan geen T5-motor vinden of betalen die geschikt is, dom zeldzaam BRS/BRR. Dus ik denk dat ik een BKC ga proberen en hem ga opbouwen met de onderdelen van mijn BRS en ik zal wat nieuwere injectoren met hetzelfde onderdeelnummer vinden om hem te monteren, en een nieuwe turbo CHRA. Zou daar een behoorlijke motor van moeten krijgen voor minder dan een gebruikte BRS.
Hoi mensen

Hoe is het gegaan met het plaatsen van de bkc in je t5?

Ik heb een brr t5 die koelvloeistofproblemen heeft (druk, geen kachels etc. etc.) de motor gestript om te ontdekken dat cilinder één verdachte water/koelvloeistofsporen heeft. Dus ik wil liever een gereviseerde motor plaatsen dan veel geld uitgeven aan een kapotte unit

Alle hulp zou enorm gewaardeerd worden

Groeten
Bob