VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Zastąpić 1.9tdi BRS odpowiednikiem?

2 reading
32K views 13 replies 4 participants last post by  Bobby123  
#1 ·
Rozumiem, że wszystkie silniki VAG 1.9tdi są zasadniczo takie same, ale wszystkie mają różne kody i wyjścia? Mój silnik BRS jest podobno na wykończeniu, firmy zajmujące się demontażem chcą ogromnej kwoty za każdy silnik oznaczony jako 'transporter', ale silniki Golfa, Passata, A4 są tanie. Wiem, że główna różnica między BRS, BRR i AXB AXC to czujnik wału korbowego, który znajduje się w tylnej uszczelce olejowej wału korbowego, więc dopasowałem ten numer części do całej gamy kodów silników z samochodów VAG, więc mają ten sam czujnik. Ale co jeszcze jest inne? Kolektor, turbosprężarka, EGR wyglądają inaczej w tych różnych silnikach, ale mogę to wszystko zamienić, pokrywa wałka rozrządu wygląda nieco inaczej w niektórych, również można ją zamienić. Niewiele znalazłem na forum lub gdzie indziej na temat kompatybilności silników BRS lub BRR. Czy komuś się to udało? :*
 
#4 ·
Z silnikami bxe i bkc mają ten sam czujnik wału korbowego, więc łatwiej jest zamontować miskę olejową, trzeba wymienić bagnet oleju, odbiór oleju, tylne osłony paska rozrządu, przednie osłony, wspornik pomocniczy z pomocniczymi wtryskiwaczami, ponownie ustawić luz wtryskiwacza, pokrywę zaworów. W przeszłości musiałem wymieniać koła zębate wału korbowego i cały zestaw paska.
 
#5 ·
Dzięki za info, dość prosta wymiana części, chociaż wygląda na to, że wszystko przykręcone do silnika bazowego jest zmieniane. Mogę skończyć z używanym kompletnym silnikiem T5, aby zaoszczędzić czas na jego budowie. Wygląda na to, że wiele innych silników modeli, które znalazłem, i tak ma wysoki przebieg.
 
#13 ·
Tak, szukałem i odkryłem, że BXE i BLS są uważane za silniki z słabymi korbowodami. BKC zostało wspomniane, ponieważ starsze modele są podobno mocniejsze. Nie mogę znaleźć ani pozwolić sobie na silnik T5, który byłby odpowiedni, głupio rzadki BRS/BRR. Myślę więc, że spróbuję BKC i zbuduję go, używając części z mojego BRS i zdobędę nowe wtryskiwacze o tym samym numerze części, aby je dopasować, oraz nowy turbo CHRA. Powinienem dostać przyzwoity silnik z tego wszystkiego za mniej niż używany BRS.
 
#14 ·
Tak, zrobiłem trochę poszukiwań i stwierdziłem, że BXE i BLS są uważane za silniki, które są słabe i wyrzucają korbowody. BKC zostało wspomniane, ponieważ starsze modele są podobno mocniejsze. Nie mogę znaleźć ani pozwolić sobie na silnik T5, który byłby odpowiedni, głupio rzadki BRS/BRR. Myślę więc, że spróbuję BKC i zbuduję go, używając części z mojego BRS i zdobędę nowe wtryskiwacze o tym samym numerze części, aby je dopasować, oraz nowy CHRA turbosprężarki. Powinienem dostać przyzwoity silnik z tego wszystkiego za mniej niż używany BRS.
Cześć wszystkim

Jak poszło wam z montażem bkc w waszym t5?

Mam brr t5, który ma problemy z płynem chłodzącym (ciśnienie, brak ogrzewania itp. itd.) rozebrany silnik, aby stwierdzić, że cylinder pierwszy ma podejrzane ślady wody/płynu chłodzącego. Więc wolę włożyć silnik po regeneracji, zamiast wydawać dużo na uszkodzony

Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana

Pozdrawiam
Bob