VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Ogrzewanie/dmuchawa tylna w pojeździe

2 reading
44K views 67 replies 18 participants last post by  tunafish  
#1 ·
Cześć wszystkim

Mam T5 2005 1.9 shuttle z tylną nagrzewnicą / dmuchawą.

Mam przycisk na desce rozdzielczej, który ją włącza, ale tylko wtedy, gdy silnik pracuje.

Czy to również klimatyzacja?

Czy mogę coś zrobić, żeby działała jako nagrzewnica, gdy silnik jest wyłączony? Na przykład podczas biwakowania lub parkowania.

Każdy, kto może mi udzielić przydatnych informacji na ten temat, byłby mile widziany.

:)
 
#4 ·
Cześć
Webasto robi zestaw modernizacyjny, który przekształca nagrzewnicę pomocniczą w ogrzewanie postojowe z timerem, najlepsze, co mogę w tej chwili uzyskać, to 2 godziny ciepła. To przez przednie wentylatory. Próbuję dowiedzieć się, jak uruchomić również tylną dmuchawę, ale dopływ ciepła do dmuchawy jest wyłączany za pomocą zaworu w komorze silnika. Odbiera on sygnał z magistrali CANBUS, z czym mam problem, zamierzam generować gorącą wodę z tego obwodu. - Jestem inżynierem mechanikiem, a bardziej skomplikowana elektronika jest trochę poza moją wiedzą!

Ponadto, jeśli uda mi się wydłużyć czas ogrzewania, zamierzałem również użyć tylnej dmuchawy, ale ten sam problem!

Ulepszenie nagrzewnicy jest dość proste, ale trochę kłopotliwe, ponieważ trzeba grzebać w desce rozdzielczej i wyjąć intercooler paliwa, dzień pracy w sumie! Jeśli znasz się na CANBUS, może to być naprawdę dobre rozwiązanie dla ogrzewania kampera i ciepłej wody. Można to zrobić za pomocą dedykowanego TTC z dodatkową dmuchawą, ale to zajmuje miejsce, chcę zaoszczędzić miejsce! Plus koszt!!

Andy:ILU:
 
#5 ·
Cześć
Webasto ma zestaw modernizacyjny, który przekształca dodatkowy podgrzewacz w ogrzewanie postojowe z timerem, najlepsze, co mogę w tej chwili uzyskać, to 2 godziny ciepła. To przez przednie wentylatory. Próbuję dowiedzieć się, jak uruchomić również tylną dmuchawę, ale ciepło do dmuchawy jest wyłączane przez zawór w komorze silnika. Otrzymuje on sygnał z magistrali CANBUS, z czym mam problem, moim zamiarem jest wytworzenie gorącej wody z tego obwodu. - Jestem inżynierem mechanikiem, a bardziej skomplikowana elektronika jest trochę poza moją wiedzą!

Ponadto, jeśli mogę wydłużyć czas ogrzewania, zamierzałem również użyć tylnej dmuchawy, ale ten sam problem!

Ulepszenie nagrzewnicy jest dość proste, ale trochę kłopotliwe, ponieważ trzeba grzebać w desce rozdzielczej i wyjąć intercooler paliwa, w sumie dzień pracy! Jeśli znasz się na CANBUS, może to być naprawdę dobre rozwiązanie dla ogrzewania kampera i ciepłej wody. Można to zrobić za pomocą dedykowanego TTC z dodatkową dmuchawą, ale to zajmuje miejsce, chcę zaoszczędzić miejsce! Plus koszt!!

Andy:ILU:
Czy ktoś ma pojęcie, ile kosztuje zestaw u/g? mój shuttle jest z 2006 roku i nie ma canbus (wdrożony z T5.5, jak sądzę), więc mogę dostać się do wnętrzności za pomocą vag com.
dlaczego trzeba usunąć intercooler paliwa?
czy z tyłu dmuchawy znajduje się drugi nagrzewnicy i zawór ciepłej wody do niego jest wyłączony? dlaczego nie zastąpić go własnym zaworem?
 
#6 ·
Zestaw modernizacji nagrzewnicy kosztuje około 270 funtów + VAT + albo timer, albo sterownik telestart (nie mam pod ręką danych!). Właśnie zamontowałem jeden w 55plate. I działa dobrze przez otwory wentylacyjne ekranu! Myślę, że mogę zdobyć tańszy!

Tylna dmuchawa ma wbudowany wymiennik ciepła, który jest zasilany z obwodu chłodzenia vana.

Musisz przesunąć intercooler, aby dostać się do wtyczek TTC, więc to nie jest spuszczanie, po prostu musisz go przesunąć z drogi! Tylny obwód grzewczy jest uruchamiany, gdy van pracuje i jest sterowany przez 3-drogowy zawór sterujący przy silniku (ref.N279), chciałbym wiedzieć, jak to aktywować / kontrolować!

Jeśli wiesz, jak obsługiwać ten zawór, to zadziała.

Czas nagrzewania jest ustawiony na maks. 2 godziny, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora, ale uprząż modernizacyjna może być zmodyfikowana tak, aby była zasilana z LB, więc nie ma problemu!

Andy
 
#8 ·
Przepraszam, to ThermoTop C! Musisz włożyć nowy kabel, który daje mu sygnał do uruchomienia!

Każdy z dobrą wiedzą elektryczną powinien być w stanie odtworzyć wiązkę przewodów, ale dla mnie - musiałbym kupić jedną i całkowicie ją rozebrać, są tam ukryte rezystory, które trzeba znaleźć!

Ominięcie to kolejna opcja, którą rozważam,
 
#9 ·
Cześć Andy,

Dzięki za Twoją opinię, w odpowiedzi na Twoją, elementy sterowania tylną nagrzewnicą/dmuchawą znajdują się w środkowym panelu nad środkowymi siedzeniami.

Zatem ulepszenie Webasto to osobna nagrzewnica i nie ma nic wspólnego z tylną nagrzewnicą?

Jaki jest sens tylnej jednostki? Czy to tylko gorące powietrze z silnika i chłodne powietrze z zewnątrz? A może klimatyzacja, jeśli mam elementy sterowania w dachu?

Dzięki
Vince.
 
#12 ·
Cześć Vince,
grzalka tylna to skrzynka z dmuchawą z wbudowanym wymiennikiem ciepła wody, jej źródłem ciepła jest obieg płynu chłodzącego silnika, jest on uzupełniany przez Webasto Thermo Top C pod przednim siedzeniem pasażera, w istocie jest to samodzielna nagrzewnica, ale działa w połączeniu z silnikiem. Otrzymuje sygnał do uruchomienia, a następnie sam się reguluje, aż do momentu wyłączenia, diagnostyka samochodu odczytuje tylko jego status (wł./wył./usterka). Jest to znane jako nagrzewnica dodatkowa (ponieważ uzupełnia ogrzewanie samochodu!)

Istnieje inna wersja znana jako nagrzewnica postojowa, służy ona do zapobiegania zamarzaniu silnika (włącza się przy około 6 stopniach C), może być używana zimą do rozmrażania szyb i doprowadzania samochodu do temperatury. Uzupełnia również temperaturę płynu chłodzącego silnik podczas pracy.

My (to znaczy scooby i ja) rozmawiamy o ulepszeniu nagrzewnicy dodatkowej do nagrzewnicy postojowej.... Pracuję nad tym, aby była to pełnoprawna nagrzewnica kempingowa z systemem ciepłej wody, więc tak, to prosta odpowiedź, a sterowanie elektryczne to to, z czym się zmagam!

Dmuchawy tylne mają również opcję klimatyzacji, jest to również wtórny system chłodzenia.

Andy:ILU:
 
#15 ·
Cześć Andy

A więc moje dodatkowe ogrzewanie można ulepszyć do ogrzewania postojowego za pomocą ulepszenia Webasto, prawda?

Czy źle to zrozumiałem?

Jeśli tylne ogrzewanie ma własny wymiennik ciepła pod siedzeniem pasażera, czy to nie tylko kwestia przepięcia/przepompowania nagrzewnicy, aby działała niezależnie od silnika?

Przepraszam, jeśli brzmię głupio :eek:)

Vince.
 
#16 ·
Nie jesteś kiepski, kolego, po prostu źle zrozumiałeś.

Ogrzewacz pod siedzeniem pasażera to ogrzewacz Diesla (Webasto THERMO TOP C), podłączony za pomocą rur do obwodu płynu chłodzącego silnika, tylna dmuchawa ma wewnątrz chłodnicę wodną - to również jest podłączone, ale innym przewodem.

Ogrzewacz Diesla to rzecz, którą można ulepszyć do ogrzewania postojowego... mam nadzieję, że to ma sens?

Andy:)
 
#17 ·
Ok, spoko, więc mam też ten element pod siedzeniem pasażera, a z ulepszeniem Webasto może działać jako ogrzewanie postojowe? I nie wymaga włączonego silnika? I to obwód elektryczny ogranicza go do 2 godzin?

Jakie masz pytania dotyczące elektryki, a ja przekażę je jutro mojemu szefowi, warto zapytać T:
 
#18 ·
To wszystko!

Problem, który mam, polega na zrozumieniu, dokąd i skąd idą kanały. Rozumiem to tak, że magistrala CAN pojazdu daje sygnał bez napięcia (praca/stop) do ECU w nagrzewnicy diesla, co ogranicza czas do 60 minut lub 120 minut, w zależności od tego, na jaki typ kontrolera się zdecydujesz.

Drugim problemem jest zawór 3-portowy i zapobiegłem jego zamknięciu, aby ciepło mogło dostać się do tyłu, ideą ogrzewania postojowego jest ogrzanie silnika i rozmrożenie szyb, a nie ogrzewanie tyłu, co chcę (ludzie chcą robić!).

Na razie dzięki, dostałem zgodę!
 
#19 ·
Czy te problemy dotyczą ulepszenia Webasto, które można kupić?

Z mojego doświadczenia z Eberspacherami wynika, że ich moduły sterujące również ograniczają czas do 60 lub 120 minut, ale myślałem, że to tylko po to, aby zapobiec nadużyciu i wypaleniu.

To nasuwa pytanie, jaki jest właściwy sens posiadania tego dużego, starego dmuchawy z tyłu :eek:)
 
#20 ·
Nie jestem w 100% pewien, ponieważ istnieją różne scenariusze....

Problem czasu jest bardziej związany z rodzajem nagrzewnicy i sposobem jej montażu. Historycznie rzecz biorąc, systemy "mokre" to nagrzewnice postojowe, przeznaczone na kontynent, gdzie temperatury są znacznie niższe, dlatego pracują przy większym obciążeniu, a maksymalny czas jest związany z rozładowaniem akumulatora pojazdu!

Nagrzewnice OEM są generalnie sterowane za pośrednictwem ECU pojazdu, jak w przypadku VW, otrzymują sygnał do uruchomienia i sygnał do zatrzymania, jest to zorientowane na czas lub temperaturę.

Zamontowałem dmuchawy powietrza w pojazdach użytkowych, gdzie służą do ochrony sprzętu przed mrozem i działają przez długi czas (choć nie przy pełnym obciążeniu!). W kamperach lub łodziach znajdują się nagrzewnice z różnymi ECU, które również działają przez dłuższy czas!

Wszystkie nagrzewnice jednostkowe mają wbudowane zabezpieczenie przed przegrzaniem!:*

Jeśli chodzi o tylne dmuchawy, mają one uzupełniać ogrzewanie przednie, nie są wystarczająco mocne, aby ogrzać cały samochód dostawczy w bardzo zimną pogodę.

Prawdopodobnie jasne jak błoto!
 
#21 ·
Cześć
po ulepszeniu dodatkowego ogrzewania VW do postojowego, odkryłem, że tylna dmuchawa jest zasilana z innego obwodu niż przednia (czyli obwód chłodzenia), można uruchomić dmuchawę niezależnie, ale ciepła woda pochodzi z pompy płynu chłodzącego vana. Działa to tylko wtedy, gdy silnik pracuje, można to podłączyć za pomocą zaworów sterujących, pętli rozprężnych itp. Koszt części jest bardzo wysoki, co sprawia, że jest to niepraktyczne.

Wybrałem zestaw kempingowy Webasto, który jest "samodzielny". Zestaw zawiera zbiornik wyrównawczy/zbiornik wyrównawczy, płytowy wymiennik ciepła do ciepłej wody, zespół wentylatora itp. Tutaj zaczyna się zabawa z dopasowaniem!

To jednak nie koniec, jestem zdeterminowany, aby wykorzystać ogrzewanie OEM i tylną dmuchawę, ponieważ uważam, że jest to dobre rozwiązanie dla kampera!:*
 
#22 ·
Cześć Andy, czytam to z zainteresowaniem, ponieważ myślałem, że mógłbym podłączyć podgrzewacz wody do rur wychodzących z tylnej nagrzewnicy/dmuchawy i uzyskać z niego gorącą wodę. Mam zamontowany thermo top c do ogrzewania ze zbiornika oleju napędowego i pomyślałem, że rury będą do niego podłączone. Jeśli tak nie jest i trzeba będzie dużo kombinować, to prawdopodobnie nie warto się wysilać. Nie orientuję się, jak te urządzenia się łączy, więc jeśli ty lub ktoś inny znacie jakieś rozsądne rozwiązanie, z przyjemnością się o nim dowiem.

Geoff
 
#24 ·
Jakieś aktualności w tym temacie?
Andy, udało Ci się zdobyć ciepłą wodę?

Właśnie dostałem Caravelle i odkryłem, że ma zamontowane Webasto Thermo Top C, taką samą naklejkę jak inne.
Potrzebuję ciepłej wody! Myślałem o zainstalowaniu bojlera 12V 6 litrów z transformatorem 220V, ale jeśli TTC można zhakować, to byłoby wspaniale...
 
#25 ·
Przepraszam, ludzie, nie byłem z tym na bieżąco!

Właśnie pomogłem przy systemie, pociąłem przewody chłodnicze i przedłużyłem je przez wymiennik ciepła, aby uzyskać ciepłą wodę podczas pracy vana, można to przepuścić przez wymiennik ciepła typu podgrzewacza wody, aby zapewnić pewne magazynowanie ciepłej wody. Istnieją również metody uruchamiania dodatkowego ogrzewania podczas postoju (to samo by zrobiło), jedynym problemem jest to, że ogrzewanie będzie działać tylko przez godzinę.

Ogrzewania pomocnicze można zmodyfikować, aby zapewnić ciągłe ciepło, ale wiąże się to ze zmianą ECU, wiązki przewodów i kontrolera, których koszt wynosi 316,75 £, 93,37 £ i 101,56 £ bez VAT :)eek:) tylko za części, wtedy potrzebujesz rury i odpowiedniego podgrzewacza wody lub wymiennika ciepła. Więc robi się to dość drogie, ale jest to doskonały system i oszczędza sporo miejsca wewnątrz.

Jest idealny, gdy wybierasz trasę bez gazu!

Andy:)
 
#26 ·
Cześć Andy, właśnie wysłałem Ci e-mail.

- Dlaczego potrzebujesz Webasto Termo Top C do podgrzewania wody?
Wystarczy odciąć chłodzenie silnika i umieścić tam wymiennik ciepła.
Mógłbyś to przechowywać w bojlerze 12V, aby utrzymać ciepło i podłączyć do systemu ciśnieniowego wody.

- A co z bojlerem Elgena 6L przy 12/220V z falownikiem?
Więc kiedy silnik pracuje, może pobierać ampery potrzebne do podgrzania 6 litrów w około godzinę.
Następnie 12V, aby utrzymać temperaturę.

Jakie są zalety / wady tych 2 systemów?