VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Konwersja T4 ASZ PD130

2 reading
109K views 72 replies 21 participants last post by  LawAnderson  
#1 ·
Hej wszystkim, więc ja i mój przyjaciel kupiliśmy niedawno 1996 1.9td (ABL) SWB 800 Special T4 i planuję przerobić go tak, aby uruchomić silnik PD130 (ASZ) z mk4 golfa, z 6-biegową skrzynią biegów 02M (EFF). To coś, co wydaje się być dość nieuchwytną konstrukcją. Znalazłem kilka osób, które to rozpoczęły, ale nie mogę znaleźć nikogo, kto nawet zamontował silnik, nie mówiąc już o czymkolwiek zbliżonym do gotowego, działającego produktu.

Zatem to jest mój wątek budowlany. Jest to również wątek dotyczący konwersji na vana dziennego, a także konwersji silnika. Jest to również projekt, który zamierzam doprowadzić do końca, więc będę aktualizował ten wątek zdjęciami dla innych, którzy mogą chcieć spróbować tej konwersji, a jeśli jest ktoś jeszcze, kto to zrobił, z przyjemnością przyjmę wszelkie wskazówki!

Image
 
#3 ·
Przeczytaj to: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=408537 i przeczytaj wątek 02m 1.8t, większość problemów, które napotkasz, będzie taka sama, mocowania, miska olejowa, smok olejowy. Porozmawiaj z firmą vagtronics o wykonaniu wiązki przewodów. Z 02m szukasz albo płyty adaptera, aby umieścić dyferencjał we właściwym miejscu, albo masz okropny kąt wału napędowego.

Zamieść kilka zdjęć i napisz instrukcję, miło byłoby zobaczyć, jak jeden z nich zostanie ukończony!
 
#5 ·
@Solarboy Używam 6-biegowej skrzyni biegów o2m, moment obrotowy jest w porządku!

@d-9 dzięki! Chcę zamówić pół wału napędowego i łożysko podporowe dla strony kierowcy, o pasażerze zadecyduję po zamontowaniu silnika.

@Mike-S Dzięki, jestem zdeterminowany, żeby to skończyć i postaram się, żeby było niesamowite! Dużo pieniędzy idzie na tę budowę. Będę was wszystkich informował na bieżąco.
 
#6 ·
Oto wątek na temat 02m, wygląda na to, że użyli skrzyni 4wd quattro/4motion, aby zmniejszyć długość wału po stronie kierowcy, używając wałów, które są mieszanką Golfa i T4: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=371766

Szczerze mówiąc, standardowe 02b prawdopodobnie byłoby w porządku z PD130, przepuszczam przez jedno nominalne 330 Nm i jeszcze nie wybuchło :)

Jeśli uda Ci się znaleźć dobry sposób na wykonanie mocowań dla PD130 z 02m, zamieść szablony! Miło byłoby mieć kolejną alternatywę.
 
#7 ·
Okej, mała aktualizacja dla was. Silnik pasuje dobrze, zaoferowałem go i trochę kombinowałem z podnośnikami i wygląda na to, że wały napędowe pasują ładnie.

Stary ABL out
Image


Pierwsza próba
Image


Wały napędowe są blisko, potrzebna mała regulacja
Image


Luz po stronie paska rozrządu
Image


Strona skrzyni biegów
Image


Następnie mocowania silnika!
 
#8 ·
Montując wały napędowe, wały golfowe mają inny zewnętrzny przegub CV, więc zamieniłem je na wał po stronie zewnętrznej.
Image


Zatem jest to pierwsze wykonanie mocowań silnika. Mam nadzieję, że mam silnik we właściwej pozycji, wały napędowe wszystkie się wyrównują i siedzą na odpowiedniej wysokości. Zdecydowałem również użyć dwóch mocowań skrzyni biegów z oryginalnego silnika, ponieważ mocowania skrzyni biegów miały bardziej użyteczny kształt i rozmiar, dzięki czemu pasowały o wiele ładniej.
Image

Image

Image


Czekam na przybycie drugiego mocowania, więc zrobiłem prowizorycznego tymczasowego jobbera
Image
 
#10 ·
MMMM

Bardzo interesujące

Jeździłem kiedyś na starym Passacie, a silnik PD to prawdziwy rarytas. Duży potencjał tuningowy.

Jaką skrzynię biegów masz założoną? Sześciobiegową?

Wał napędowy wygląda na trochę niewygodny pod tym kątem, ale z małym obniżeniem i większym obciążeniem przedniej osi wszystko powinno idealnie pasować.

Dobra robota i szacunek za podjęcie próby.

W pełni zasubskrybowany! T:
 
#12 ·
Cześć. Jak idzie projekt? Zamieniłem swój ABL na AFN i wprowadziłem kilka modyfikacji na ponad 170 KM, skrzynia biegów została ulepszona szybszym kołem głównym z EWB i piątym biegiem z T5, teraz jeździ się przyjemnie. Silnik PD jest mocniejszy, ma ogromny moment obrotowy, dostępny szybciej niż silniki VP, będzie przyjemny w prowadzeniu plus 6-biegowa skrzynia biegów. Trzymam kciuki, pozdrawiam. T:
 
#13 ·
Powodzenia z konwersją
Mój 02M będzie w moim autobusie i będzie działał przez dwa lata w kwietniu. Nie miałem ani jednego problemu,
Chciałem tylko poprawić odczucie zmiany biegów, jeśli chodzi o zakres ruchu dźwigni zmiany biegów.
Może jak pogoda się poprawi...... Jeśli nadal go będę miał
Co sprawiło, że wybrałeś PD?
 
#18 ·
Co sprawiło, że wybrałeś PD ?
Zasadniczo dlatego, że miałem jeden, który właśnie całkowicie przebudowałem, więc po prostu go użyłem. Jestem bardziej fanem silników bez PD, ale PD to łatwa moc od razu.

Zastanawiam się nad zrobieniem tego (jeśli skrzynia zamontuje się na dolnym końcu AHU); czy jest szansa, że mógłbym zobaczyć, jak zamontowałeś skrzynię (na dole)?

Ponadto, czy te skrzynie nie są zmieniane za pomocą kabli w przeciwieństwie do systemu prętów w t4? Jak zaimplementowałeś system kablowy?

Na zdrowie!
Nie mam żadnych zdjęć dolnego mocowania, ale jest naprawdę proste. Odciąłem starą mocowanie od abl na pół i przyspawałem do prostego kawałka stali. Na końcu stali znajduje się część mocowania kości psa golfa, zmodyfikowana pod kątem innego kąta.

Jeśli chodzi o linki zmiany biegów, po prostu całkowicie usunąłem stary system i wepchnąłem system kablowy golfa do kabiny. Dźwignia zmiany biegów siedzi w tej chwili nieco dalej z tyłu i będę musiał zdobyć niestandardowy drążek, ponieważ ten z golfa jest trochę za krótki :D

Jutro zrobię więcej zdjęć.
 
#16 ·
Tak, skrzynia to zmiana biegów na linkach.

Wziąłem cały zestaw z Audi i zamontowałem w vanie.

Nie musiałem w ogóle modyfikować vana. Mocowania nad zbiornikiem paliwa. Wewnątrz vana wygląda to tak, jakby nic się nie zmieniło.
Dzięki za to, nie mogąc tam wyjść (jest albo mroźno, albo mokro!), zaczęło mnie to martwić. Nie jestem pewien, czym różni się dźwignia zmiany biegów Audi od Golfa, ale myślę, że spawanie i przedłużenie powinny załatwić sprawę pod względem długości.
 
#17 ·
A więc aktualizacja postępów dla was.

To się pojawiło, Intercooler, aluminiowe twarde rury i wszystkie silikony. Używam rur 63 mm tylko po to, żeby nie musieć ulepszać w przyszłości, jeśli będę chciał większy zestaw turbo.
Image


Intercooler siedzi ładnie pod panelem uderzeniowym, wspawałem kilka mocowań pod chłodnicą dla intercoolera (zdjęcia później) i jest dużo miejsca między silnikiem a kołem pod nogą podwozia na rury z turbosprężarki.
Image


Zmasakrowałem stary zawór egr dla jego kołnierza i wspawałem go na końcu aluminiowej rury.
Image

Image


Przykręca się bezpośrednio do kolektora
Image


Stare przewody wspomagania kierownicy miały niewłaściwe mocowanie do pompy pd i były za krótkie. Więc zleciłem wykonanie niestandardowego węża ciśnieniowego.
 
#28 ·
Nie pasuje od razu. Zamontowałem swój w kabinie nieco dalej niż stary i zespawałem otwór na stary drążek zmiany biegów, zostawiając tylko dwa otwory na linki. Sama skrzynka zmiany biegów jest zamontowana do ramy, którą wykonałem i przyspawałem do podłogi, więc nie musiałem opuszczać zbiornika, aby ją przykręcić.

Wrzuce kilka zdjęć dla was, ostatnio jestem mega zajęty :)