VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
1,721 - 1,740 of 1,751 Posts
Ik heb mijn Exclusive in de zomer gekregen, 2.4 diesel met ongeveer 84.000 mijl. Het is de ultieme camper voor mij. Ik kan niet adviseren of de benzinemotor met die kilometerstand een gok is, maar ik zou je zeker aanraden om geen compromissen te sluiten en voor niets anders dan een Exclusive te gaan, ik betwijfel of er een beter ontworpen camper is.
De 2.4 is solide, maar een turbo transformeert hem, als het nog niet is gedaan.

Geen turbo - maar er blij mee zoals het is 😁. Ik weet hoe ik ben, geef me een turbo en ik zal gewoon het gaspedaal intrappen. Rustig aan doen past bij mij voor hoe / waar ik de bus gebruik.

Nieuw voor mij... Gekocht van een lid van het forum.

2002, 3 eigenaren, 102 pk, airconditioning, winterpakket, cruise control. Heeft alleen nog een huishoudaccu nodig en de standkachel moet gerepareerd worden. We hebben er net onze eerste kampeervakantie mee doorgebracht en het is al veel beter gebleken dan de T5 Bodans-ombouw die het heeft vervangen. De ruimte om te koken als het weer slecht is en de kastruimte is een bonus, maar de toiletvoorziening krijgt de hoogste onderscheiding voor een kleine camper!

Binnenkort wordt er een kleine Elgena KB3 (3L - 240V) boiler voor warmwaterkranen in de badkamer en de gootsteen in de keuken toegevoegd. En misschien de vering weer terugbrengen naar de standaard van de verlaagde Eibach-versies.

Zal wat TamsCamperBlinds laten maken, dit zijn interne voorruitblinds en ze doet het geweldig. Pakken heel klein in en zijn erg verduisterend. Ik heb wat stof laten bedrukken om te passen bij het stoelpatroon, maar dan in de turquoise kleurstelling, samen met wat op maat gemaakte zitkussenhoezen....
Image

We hebben een California uit 2001 met links stuur en hebben hem sinds hij zes maanden oud was.
dreamsville!
We gebruiken ongeveer 9 L per honderd kilometer, ongeveer 28 mijl per gallon (UK).
2.5 TDI.

10 liter/100 km of 28 mijl per gallon (VK).
ik heb geprobeerd wat foto's te sturen van mijn 2000 en een California generation 2.5 TDI, maar ik kan ze niet vinden. Kan iemand me laten weten hoe ik dat moet doen of als ze ze hebben gezien?

Nieuw voor mij... Gekocht van een lid van het forum. 2002, 3 eigenaren 102 pk, airconditioning, winterpakket, cruisecontrol. Heeft alleen een recreatieaccu nodig en de nachtverwarming moet worden gerepareerd. Heb net onze eerste kampeervakantie ermee doorgebracht en hij is al veel beter gebleken dan de T5 Bodans-ombouw die hij heeft vervangen. De ruimte om te koken als het weer slecht is en de garderobe is een bonus, maar de toiletvoorziening krijgt de hoogste onderscheiding voor een kleine camper! Zal binnenkort een kleine Elgena KB3 (3L - 240V) waterverwarmer toevoegen voor warmwaterkranen in de badkamer en gootsteen in de keuken. En misschien de vering terugbrengen naar de standaard van de verlaagde Eibach-versies. View attachment 205022
Hallo, dat is een mooie Exclusive, ik vind het zilver zo mooi. Ik heb net je opmerking gelezen over het plaatsen van een kleine boiler, ik vroeg me af of je dat gedaan hebt en hoe je dat gedaan hebt. Ik heb een 1997 Exclusive in Island Blue en wilde al zoiets doen, veel kampeervreugde, Troy

Hoi, dat is een mooie Exclusive, ik vind het zilver zo mooi. Ik heb net je opmerking gelezen over het plaatsen van een kleine boiler, ik vroeg me af of je dat gedaan hebt en hoe je het gedaan hebt. Ik heb een Exclusive uit 1997 in Island Blue en wilde al zoiets doen, veel kampeervreugde, Troy
Sorry, dit niet gezien. De Elgena KB3 kan achter de toiletmuur net boven de watertank worden geplaatst. Het is een krappe ruimte, maar kan wel gedaan worden waarbij alles weer op zijn plaats past. Ik heb 2 kleine schroeven met doppen gebruikt om het kleine toegangsluik/lade op zijn plaats te houden, omdat de boiler het er een beetje uit kan duwen. De mijne is een 240V-verwarming (12V ook beschikbaar), dus hij is aangesloten op het stopcontact in de badkamerkast. Het moeilijkste was het aansluiten van de warmwatertoevoer naar de kraan in de keuken... veel porren/tasten, vloeken en een paar afgebroken geleidestangen.

Het is iets dat Westfalia naar mijn mening standaard had moeten plaatsen, 100% de moeite waard.

1,721 - 1,740 of 1,751 Posts