VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

T5 centrale vergrendeling storing uitgelegd

1 reading
286K views 206 replies 141 participants last post by  rob_7332  
#1 ·
Na veel zoeken en tips van dit forum heb ik nu mijn centrale vergrendeling gerepareerd! Erg blij nu! Ik kocht mijn busje met de fout, dus ik heb geld bespaard.

Fouten,

Er gebeurde absoluut niets toen de sleutelhanger werd ingedrukt, zelfs niet na het vervangen van de batterij
Rode LED van de bestuurdersdeur knipperde niet en moest elke deur afzonderlijk vergrendelen.
Slechts 5 volt van de voedingskabel naar de centrale vergrendelingsmodule (onder de bestuurdersstoel).

De fout is een gecorrodeerde / gebroken voedingskabel (rood & blauw) naar de centrale vergrendelingsmodule onder de vloermat aan de bestuurderszijde als gevolg van vochtophoping rond de verbinding.

Reparatieproces,

Zorg ervoor dat u de aarde van de batterij loskoppelt, de wielen blokkeert en het voertuig in de versnelling laat staan, aangezien u de handrem moet loskoppelen.

Ik heb de passagiersstoelen verwijderd voor een betere toegang en om al het vocht onder de vloermat schoon te maken, maar kan ook met passagiersstoelen worden gedaan.

Verwijder eerst de bestuurdersstoel via de 2x 13 mm moeren en 2x multi-spline bouten, zonder de drukschakelaar van de stoel eronder te vergeten.
Image

Schuif de handremhoes eraf door de clip van onderaf te wrikken en naar voren te schuiven.
Image

Verwijder vervolgens het onderste gedeelte van de handremhoes.
Image

U ziet nu het handremmechanisme en de afstelschroef.
Image

Meet de afstand van de bovenkant van de moer tot de bovenkant van de schroefdraad, moet hetzelfde zijn bij het terugplaatsen, de mijne was 11 mm, als u geen liniaal heeft, **** u een sleutel gebruiken die dezelfde afstand heeft als een geleider. Verwijder de moer en schuif de handremkabel eruit.
Image

Koppel de handremsensorschakelaar los.
Image

Verwijder de centrale vergrendelingsmodule van de stoelbasis en de 4x 16 mm moeren die deze op zijn plaats houden.
Image

Image

Til de vloermat op en verwijder de centrale vergrendelingsmodule.
Image

Wikkel de stoffen hoes ongeveer 12 inch terug of knip deze voorzichtig af.
Image

Halverwege kom je de voedingskabel tegen met een zwarte hoes eromheen, de mijne viel gewoon uit elkaar en was bedekt met groen corrosiepoeder, maar het is de moeite waard om deze ook te verwijderen om te controleren.
Image

Image

Ik heb de draden gestript om een kale goede draad te krijgen, een bullet-connector gebruikt om de splitsing te repareren, de module en de aarde van de batterij weer aangesloten om te testen en boem! Centrale vergrendeling werkt?! De andere kabel was 3 inch lang en ging nergens heen, dus ik heb hem gewoon verwijderd.

Ik heb de kale draden heel strak met elektrische tape geĂŻsoleerd en waterdicht gemaakt en weer in elkaar gezet.
Vergeet niet om onder de vloermat schoon te maken en de handrem weer in dezelfde positie te zetten.

Ik hoop dat dit helpt, bij problemen of als ik iets gemist heb, stuur me dan een PB.
John boy.

#6 · (Edited by Moderator)
Hallo,

Ja, klinkt als dezelfde fout. De moeite waard om te controleren, want het is een vrij eenvoudige reparatie. Als je een soldeerbout hebt, soldeer dan de schone draden aan elkaar voor een stevige verbinding.

Als iemand een nieuwe centrale vergrendelingsmodule nodig heeft, heb ik een gloednieuwe die ik bij VW Duitsland heb besteld, omdat ik dacht dat het dit was voordat ik de gecorrodeerde draad vond! Typisch!

#151 ·
Hoi,
Ja, klinkt als dezelfde fout. De moeite waard om te controleren, want het is een vrij eenvoudige reparatie. Als je een soldeerbout hebt, soldeer dan de schone draden aan elkaar voor een stevige verbinding.
Als iemand een nieuwe centrale vergrendelingsmodulebox nodig heeft, heb ik een gloednieuwe die ik bij VW Duitsland heb besteld, omdat ik dacht dat het dit was voordat ik de gecorrodeerde draad vond! Typisch!
Heb je de doos nog? Ik weet dat dit een oude fout is? Heb de draadreparatie gedaan, maar nog steeds niet vergrendeld met de fob, dus ik neem aan dat het de CCU is? Als je die van jou nog hebt, zou ik hem graag van je kopen?

De beste groeten

Roo Newby
078105 874907

#7 ·
Ik heb de 4 hoofdbouten losgedraaid die de voorstoel van de bestuurder vasthielden en hem naar achteren gekanteld, dan kun je erin stappen en hem solderen.

Na het losmaken van alle tape en het bereiken van de rood/blauwe draad die erg groen was, opnieuw solderen en alles weer in elkaar zetten, werkt het nog steeds niet, dus misschien is het de deursolenoĂŻde.

Ik moet stoppen met het kopen van VW's, ze zijn net zo slecht als Mercs, maar niet zo slecht als BMW's. Reed laatst met de nieuwe Amarok, hij was futloos en voelde alsof hij van papier-maché was gemaakt! Tijdverspilling!

#8 · (Edited by Moderator)
Hoi vriend,

Ja, als je niets achter je stoel hebt, is het een goed idee om hem gewoon naar achteren te kantelen. Ik zou je deursolenoĂŻde controleren, maar er zijn ook meer opties die ik heb gelezen en die legitiem lijken.

Start de centrale vergrendelingsmodule opnieuw op door de batterij minimaal 15 minuten los te koppelen. Wis ECU-fouten via de OBD-poort met een Launch- of codelezer. Sommige aftermarket head units beĂŻnvloeden de prestaties van de centrale vergrendeling.

Ik hoop dat je de oorzaak vindt.

#14 · (Edited by Moderator)
Ik ben ook in de war over de mijne. Ik heb centrale vergrendeling die prima werkt, maar geen afstandsbediening. Ik heb knipperende deur-LED's en mijn draad onder de stoel is in orde (12v komt bij de unit). Denk je dat ik de box nodig heb die je uit Duitsland hebt besteld?
Hoi Matt Roberts,

Knippert het kleine lampje van de sleutelhanger als je op de knop drukt? Misschien is het zo simpel als een nieuwe batterij in de sleutelhanger, ik denk dat het 3 volt zijn.

Je **** de centrale vergrendelingsmodule altijd controleren door deze onder de stoel los te koppelen en de eigenlijke box kan worden losgeklikt, zodat je de interne connectoren **** controleren, de mijne was een beetje gecorrodeerd, dus ik heb voorzichtig een kleine vijl gebruikt om elke connector schoon te maken.

Hoop dat het helpt, maat.

#10 ·
Dus ik heb ongeveer 6 maanden geleden mijn bestuurdersdeur gerepareerd met behulp van de achtervolging terug naar groene corrosie. Nu is de passagiersdeur gestopt met openen en sluiten. De eerste keer dat ik het repareerde, heb ik geen stoelen verwijderd, alleen de bestuurdersstoel naar voren geduwd. Deze keer aggggghhhhh!

Ik kom bij de twee draden die blauw en rood zijn (iets dikkere die in een zwarte omwikkelde kabelboom zitten en aan elkaar zijn gesplitst waar ze elkaar ontmoeten en vervolgens in de andere dunnere blauwe en rode draad gaan naar de stekkerdoos (als dat logisch is). Dus een van de dikkere draden achtervolg ik terug door de kabelboom los te maken en geen probleem blijft verbonden binnen de kabelboom en goed. De andere dikkere draad komt los in mijn hand en is volledig gecorrodeerd in de plastic bekleding. Dus ik denk dat ik hem gewoon weer in de kabelboom zal verbinden en de zwarte stoffen tape blijf losmaken - weer goed, de dikkere draad blijft doorgaan terwijl ik de stoffen tape losmaak MAAR, en dit is mijn probleem, ik vind geen andere afgebroken dikke blauwe en rode draad om de draad die in mijn hand loskwam weer aan te sluiten - ik heb nu de voorstoelen BEIDE verwijderd om de isolatie terug te trekken en de kettingen terug te houden kabelboom en tape los te maken en niets.

Dus alsjeblieft, ik heb echt hulp nodig om te weten waar ik de tweede dikke blauwe en rode draad in de kabelboom aan moet sluiten - ik kan gewoon het punt niet vinden waar hij was aangesloten - als de goede dikkere draad is aangesloten op de dunnere, gaan alle deuren BEHALVE de voorpassagiersdeur open en dicht met de afstandsbediening, dus ik denk dat de dikkere draad die loskwam degene is die de voorpassagiersdeur bedient.

De auto ligt nu in stukken, dus ik waardeer ALLE hulp ECHT.

Heel erg bedankt.

Matt (Sydney-Aus)

#11 ·
Hallo Matt,

Ik was ook erg in de war, want ze hadden de moeite genomen om de tweede draad in te lassen, maar er gebeurde niets. Ik heb ook al het beschermende tape verwijderd en nog steeds niets. Ik heb de tweede draad verwijderd en mijn centrale vergrendeling werkt prima, dus ik kan alleen maar aannemen dat de kabelboom een generiek onderdeel is dat op een ander model of voertuig wordt gebruikt, dus gewoon niet nodig is op de T5. Ik zou geneigd zijn om uw passagiersdeurmagneet te controleren, op de knop te drukken en te kijken of u door de deurkaart heen iets hoort werken. Zo niet, verwijder dan de plastic deurkaart en controleer de connector. Ik vermoed dat de deursolenoĂŻde kapot is gegaan.

Ik hoop dat dit helpt.

#12 ·
Bedankt John.

Net als jij kwam ik erachter dat de draad NERGENS naartoe ging nadat ik beide stoelen eruit had getrokken en vervolgens de kabelboom had losgemaakt en terug had gezocht. 3 uur voor niets verspild. Ik heb tenminste geleerd hoe ik stoelen en handrem etc. kan verwijderen, dus van enige waarde. Het grappige is dat de passagiersdeur nu helemaal niet meer activeert, terwijl deze voorheen ongeveer 50% van de tijd openging, maar zelden sloot bij activering op afstand. Leek erger te zijn bij nat weer, vandaar dat ik dacht dat het de gecorrodeerde bedrading was. Ik zal de solenoĂŻde (waar en wat dat ook is) controleren en kijken of ik dat kan uitzoeken.

Bedankt voor de hulp, enorm gewaardeerd.

Matt

#13 ·
Hallo Matt,

De deursolenoĂŻde is het elektrische onderdeel waarmee de deurgreep in uw deur is verbonden, het regelt de centrale vergrendeling voor die deur en het daadwerkelijke slot. Als u de deurkaart verwijdert, ziet u deze bij het deurslot. Maakt normaal gesproken een geluid bij het vergrendelen/ontgrendelen.

#15 · (Edited by Moderator)
Hallo John, bedankt voor de reactie, ja, de toetsen lichten prima op, geen geluid of iets dergelijks bij het indrukken van de knoppen. Erg vervelend, zoals ik al zei, ik heb de stroom en de bedrading naar de box gecontroleerd, alles oké. Vergeef me mijn onwetendheid, maar ik vraag me af of die box plug & play is, d.w.z. als ik er een andere krijg, werkt die dan met mijn bus zonder te worden aangesloten (vagcom). Ik weet het gewoon niet. En ik kan dit probleem niet uit mijn hoofd zetten, vastbesloten om het op de een of andere manier op te lossen!

Dus, zegt u dat de uwe niet werkte voordat u de verbindingen schoonmaakte, maar dat het het heeft verholpen? Zal het later zeker bekijken, waardeer uw reactie! T:

#18 ·
Geweldige thread - mijn nieuwe bus vergrendelt en ontgrendelt niet met de afstandsbediening, geen lampjes op de deur en de centrale vergrendeling werkt ook niet handmatig met de sleutel.

Ik ben op zoek geweest naar info en heb dit gevonden, dus ik ga de module onder de stoel en op kapotte draden controleren. De cd-wisselaar werkt ook niet, dus het kunnen tekenen zijn van vocht in de omgeving.

Paul

#20 ·
Sinds ik mijn bus heb, werkt de centrale vergrendeling niet! Ik heb de batterij van de sleutelhanger vervangen en de bedrading is vernieuwd waar deze gecorrodeerd was, maar de ecu onder de stoel is blauw/groen met corrosie. Ik heb zelfs geprobeerd een mapping programma te kopen, maar de ecu kon het niet lezen. Iemand ideeën hoeveel een nieuwe ecu zou kosten of zou het iets anders kunnen zijn?

#21 · (Edited by Moderator)
Bedankt hiervoor, ik had een busje dat met een sleutel ontgrendelde maar met de afstandsbediening vergrendelde. Ik had de batterij vervangen maar het bleef hetzelfde, dus ik heb net de stoel eruit getrokken en gekeken. Hier was al eerder naar gekeken, maar meneer doe-het-zelf was een beetje waardeloos, ze hadden de stroomkabel gesplitst en 2 dunne kabels gesoldeerd om hem weer aan te sluiten, en deze waren groen geworden.

Ik heb alles uit elkaar gehaald en een fatsoenlijk stuk kabel erin gesplitst en mannelijke naar vrouwelijke connectoren geplaatst, ik heb ook de 3 inch kabel weggelaten omdat deze zo groen was als het gras.

Nu werkt de centrale vergrendeling een stuk beter, maar niet zo volledig als voorheen, voordat het allemaal misging kon ik de bus vergrendelen, zelfs met de deuren open, nu kan ik hem alleen vergrendelen als de bestuurdersdeur gesloten is???
Toch kan ik de bus weer ont- en vergrendelen met de afstandsbediening als mijn handen vol kinderen en spullen zitten, dus nogmaals bedankt voor deze info.

#22 ·
Eén simpele zaak die de moeite waard is om te controleren: zorg ervoor dat de datum en tijd correct zijn ingesteld op uw voertuig. Ik moest een hoofdbatterij van een Audi A4 vervangen, en toen de batterij was vervangen (datum en tijd verloren), werkte de centrale vergrendeling niet meer. Stel de datum en tijd opnieuw in - de centrale vergrendeling werkte weer! Heeft iemand anders dit gezien?

#24 ·
Ik heb de stoelen eruit gehaald en deze gecorrodeerde draad gevolgd... om te ontdekken dat de mijne niet gecorrodeerd was en perfect normaal was. Ik heb hem gesoldeerd om zeker te zijn en nog steeds niets. Ik zou er veel geld voor over hebben om een busje te hebben dat op slot gaat met de afstandsbediening :( dat kon een paar maanden geleden nog !!

#25 · (Edited by Moderator)
Heb net onder de stoelen in mijn busje gewerkt en moest het tapijt van de cabine verwijderen... er zat ongeveer 1 liter water in de achterkant van de mat in alle spons. Dit lijkt erop dat het via de afdichtingen van de schuiframen is binnengekomen en zich aan de achterkant van de cabine heeft verzameld. Het lijkt erop dat de elektrische kabels nat worden en storingen in de centrale vergrendeling veroorzaken. Is er nog iemand tot deze conclusie gekomen? Ik probeer de raamafdichtingen te repareren, zoals in andere berichten vermeld, je weet maar nooit...

#27 · (Edited by Moderator)
@john boy, fantastisch geschreven.

Maar helaas heeft het me niet geholpen. Ik kwam bij de draden net als @deduct, en ontdekte dat ze brandschoon waren - zo goed als de dag dat ze gemaakt werden.

Mijn centrale vergrendeling werkte perfect, maar op een dag stopte het indrukken van de sleutelhanger gewoon met werken. Ik heb beide sleutels geprobeerd met nieuwe batterijen erin en het maakt geen verschil.

Mijn centrale vergrendeling werkt nog steeds, ik gebruik gewoon de sleutel in de achterklep om alle deuren te vergrendelen en ontgrendelen.

Ik wil mijn centrale vergrendeling op afstand terug!!

Proost