VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Wyciek T5 Sliding Window, w końcu naprawiony

1 reading
30K views 25 replies 11 participants last post by  KGCali  
#1 ·
W końcu udało mi się sprawić, by moje przesuwane okna przestały przeciekać. Otwory drenażowe nie zatykają się z czasem, wygląda na to, że to wada produkcyjna i wychodzą z fabryki zatkane.

Ściągnij plastikowy zaczep na spodzie otworu drenażowego. Powinien być uszczelniacz tylko wokół zewnętrznej krawędzi plastiku, ale uszczelniacz wpełzł do kanału i zablokował otwór, musiało się to zdarzyć podczas montażu tego elementu. Szybkie skrobanie małym śrubokrętem, aby usunąć uszczelniacz z kanału wodnego. Złożyć z powrotem i działa po raz pierwszy od czasu zbudowania vana.

Będziesz musiał teraz nałożyć trochę uszczelniacza na zewnątrz podczas ponownego montażu, aby zapobiec wydostawaniu się wody z niewłaściwej części.
 
#2 ·
Cześć Twiggs,
myślę, że mam ten problem z obydwoma suwakami. Czy masz jakieś wyraźniejsze zdjęcia plastikowej osłony, którą ponownie połączyłeś? Usunąłem dolny pasek z ramy okiennej (część usuniętą na twoim zdjęciu) i widzę, że odpływ kanału okiennego po prostu spływa do tej zatrzaskowej listwy, a tym samym woda po prostu spływa do wnętrza vana.
Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana, ponieważ próbowałem wszystkich sposobów naprawy uszczelek szyb, ale wycieki po pewnym czasie po prostu powracają, ponieważ jest teraz oczywiste, że woda zawsze przedostanie się przez uszczelki, ale wtedy odpływy kanałów powinny odprowadzać wodę na zewnątrz vana, podczas gdy moje po prostu spływają do dolnej zatrzaskowej osłony.
 
#3 ·
Cześć Twiggs i inni.... czy ktoś może mi pomóc?

W załączeniu zdjęcia ramy okiennej z kanałem przesuwnym i otworem odpływowym w mojej furgonetce wraz z dolną osłoną. Nie widzę, gdzie ma być uszczelniona, ale wyraźnie widzę, dlaczego woda, która dostaje się przez uszczelkę szyby, spływa do kanału, przez otwór odpływowy, a następnie spływa po wewnętrznej stronie drzwi, ponieważ w ogóle nie jest uszczelniona.

Czy ktoś wie, jaka jest odpowiedź, aby to uszczelnić? Dziękuję
175881
175882
175883
 
#4 ·
Spróbuj wyszukać na forum - było wiele wątków na ten temat i zaproponowano wiele różnych rozwiązań (moim ulubionym jest wycięcie okna i wstawienie zamiennika z rynku wtórnego - to właśnie zrobiliśmy).

To, co widzisz, nie jest niczym niezwykłym. Nasz Kombi z 2005 roku jest dokładnie taki sam jak Twój - nigdy nie miał nic zainstalowanego fabrycznie, aby zapobiec spływaniu wody prosto przez i w dół do wnętrza drzwi.
 
#7 ·
Spróbuj przeszukać forum - było wiele wątków na ten temat i zasugerowano wiele różnych rozwiązań (moim ulubionym jest wycięcie okna i wstawienie zamiennika z rynku wtórnego - co zrobiliśmy).

To, co widzisz, nie jest niczym niezwykłym. Nasz Kombi z 2005 roku jest dokładnie taki sam jak Twój - nigdy nie miał nic zainstalowanego fabrycznie, aby zapobiec spływaniu wody prosto przez i w dół do wnętrza drzwi.
Dzięki Triffic. Jakie okna z rynku wtórnego zamontowałeś, ile kosztowały i kto je zamontował?

Fakt, że do odpływów nic nie jest przymocowane, to kompletna bzdura. Ja również próbowałem wyczyścić uszczelki, ramy itp., dodatkową warstwę sikaflexu za uszczelką w kanale, aby wepchnąć uszczelkę do przodu, wyrównać kołek, ale wszystko na nic. Trwa to już od kilku lat i dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że odpływy są celowe i że powinny mieć przymocowane rury spustowe, ponieważ konstrukcja okna nigdy nie stworzyłaby idealnego uszczelnienia, więc miały lekko przeciekać pod różnymi naprężeniami i w ten sposób woda musiała dostać się do kanałów, a następnie gdzieś spłynąć, tylko że leniwi idioci w fabryce nigdy nie zamontowali odpływów!
 
#5 ·
Ktoś inny zasugerował, że jeśli okna przeciekają, mechanizm blokujący/kołki są zużyte, a wymiana z eBay powinna to załatwić. Na jego zdjęciach widać, że kołki stały się w kształcie "D" zamiast profilu "O", dlatego nie dociskają prawidłowo do uszczelek.
Ktoś inny zamontował mały wąż i sprowadził wyciek do dołu otworu drenażowego drzwi.

Jednak na twoich zdjęciach widzę, że plastik i samo okno są dość brudne, powszechnie wiadomo, że niewielu z nas tutaj porządnie je czyści szczoteczkami do zębów, aby zapewnić prawidłowe, jednolite uszczelnienie.
 
#8 ·
Ktoś inny zasugerował, że jeśli okna przeciekają, mechanizm blokujący/szpilki są zużyte, a wymiana z serwisu eBay powinna to naprawić. Jego zdjęcia sugerowały, że szpilki stały się w kształcie "D" zamiast profilu "O", dlatego nie dociskają prawidłowo do uszczelek.
Ktoś inny zamontował mały wąż i doprowadził wyciek do dolnego otworu odpływowego drzwi.

Jednak z twoich zdjęć widzę, że plastik i samo okno są dość brudne, wiadomo, że niewielu z nas tutaj porządnie je czyści szczoteczkami do zębów, aby zapewnić prawidłowe, jednolite uszczelnienie.
Dzięki mjojom, jak widać w mojej odpowiedzi do triffic, przeszliśmy drogę skrupulatnego czyszczenia i regulacji szpilek itp. Właściwie nie ma prawie żadnego zużycia na moich szpilkach, ponieważ okna prawie nie były używane. Jednak po latach prób wciąż cholernie przeciekają!
 
#6 ·
Muszę się zgodzić z trifficem. Po wypróbowaniu każdego znanego człowiekowi rozwiązania, zamontowałem okna z rynku wtórnego. 200 funtów za stronę. Dużo schludniej wewnątrz vana, lepsze zamki i pod każdym względem lepsze od tych gównianych rzeczy, które wymyślił VW.
Roger.
 
#9 ·
Muszę się zgodzić z triffic. Po wypróbowaniu każdego znanego człowiekowi rozwiązania, zamontowałem okna z rynku wtórnego. 200 funtów za stronę. Dużo schludniej wewnątrz vana, lepsze zamki i pod każdym względem przewyższają te p*sspoticle rzeczy, które wymyślił VW.
Roger.
rogd, dzięki za odpowiedź. Daj mi znać, jakiej marki są okna i kto je zamontował. Wszelkie zdjęcia byłyby również świetne, ponieważ widzę, że prawdopodobnie będziemy musieli ugryźć tę pigułkę i to zrobić.
Właśnie kończymy remont naszego vana z nowymi szafkami, które sami zrobiliśmy i zamierzamy pociąć i wyfrezować blat z corianu i zamontować płytę grzewczą/ogrzewacz Wallas XC Duo, więc teraz byłby czas na montaż okien, a nie później! dzięki
 
#14 ·
Świetnie. W końcu znalazłem zdjęcia spodu suwaka/odpływu podczas zdejmowania. Czy to trudne? Czy pękają zatrzaski? Czy trzeba użyć uszczelniacza, aby go z powrotem założyć?
Mam ten sam problem, mimo że otwór odpływowy jest czysty, po wydmuchaniu powietrzem za pomocą kompresora do opon 12 V w celu oczyszczenia, woda przelewa się z niego i spływa również po wewnętrznej stronie drzwi, a trochę wychodzi na zewnątrz, jeśli napełnisz go wodą ze strzykawki lub butelki z wodą.
10-letni Bilbo 2.5, więc bez intensywnego użytkowania lub nadmiernego brudu.
Teraz widzę na zdjęciach, że wydaje się, że nie ma bezpośredniego kanału dla wody, ale jest ona po prostu kierowana na dół okna. Muszę założyć, że wokół niego ma być uszczelniacz, aby zapobiec przedostawaniu się wody do vana, ale to musiało zawieść.
Więcej zdjęć i odpowiedzi proszę. Czekam na suchy dzień, aby zdjąć dolny kanał i się przyjrzeć.
 
#15 ·
Świetnie. W końcu znalazłem zdjęcia spodu suwaka/odpływu podczas zdejmowania. Czy to trudne? Czy pękną klipsy? Czy trzeba użyć uszczelniacza, aby go założyć?
Mam ten sam problem, chociaż mam czysty otwór odpływowy, po wydmuchaniu powietrzem za pomocą pompy sprężarki do opon 12 V w celu oczyszczenia, woda przelewa się z niego, a także w dół po wewnętrznej stronie drzwi, z odrobiną wychodzącą na zewnątrz, jeśli napełnisz go wodą ze strzykawki lub butelki z wodą.
10-letni Bilbo 2.5, więc bez intensywnego użytkowania i nadmiernego brudu.
Teraz widzę na zdjęciach, że wydaje się nie być bezpośredniego kanału dla wody, ale jest ona po prostu kierowana na dół okna. Muszę założyć, że wokół niego ma być uszczelniacz, aby zapobiec przedostawaniu się wody do vana, ale to musiało zawieść.
Więcej zdjęć i odpowiedzi proszę. Czekam na suchy dzień, aby zdjąć dolny kanał i się przyjrzeć.
Rozmawiając z ekspertem od szyb samochodowych, lepiej rozumiem problem. Wczesne okna ... nasze to kombi z 2006 roku ... miały otwory odpływowe w kanale suwaka, ale nie prowadziły one nigdzie. Późniejsze modele miały odpływy, które kierowały wodę na zewnątrz. Te drugie działają różnie. Okna pozostają w dużej mierze niezmienione w konstrukcji do dziś w t6.1 i nadal przeciekają w niektórych i nie w innych, więc to naprawdę loteria. Specjalista, z którym rozmawiałem (Andy z AAW - specjaliści od montażu szyb samochodowych || Szyba boczna T4 - konwersja szyby do vana || Bournemouth, Poole, Dorset) powiedział, że często wymienia oryginalne szyby VW na nowe szyby VW dostarczane przez dealera dla lokalnego dealera, gdy mają roszczenia gwarancyjne.
Nasz t5 2006 t30 kombi również był w prywatnym posiadaniu z niewielkim użytkowaniem i nadużyciem okien. Brud, który widać na moich zdjęciach, to to, co nagromadziło się w ciągu ostatnich 6 miesięcy. W przeszłości jednak całkowicie zdemontowałem okna i zatrzaski, wyczyściłem i nasmarowałem oraz napełniłem uszczelki specjalnym smarem i wyregulowałem zatrzaski kołkowe, chociaż nie były zużyte. Chociaż działało to przez krótki czas, cholerne wycieki pojawiały się ponownie w pewnym momencie.
W związku z tym podjąłem dziś decyzję i zarezerwowałem naszego vana w AAW, aby zamontować wymienne suwaki, więc teraz będziemy mieli ładnego, suchego vana!!. Idziemy z wpuszczanym suwakiem firmy BTO, ponieważ jest nie tylko tańszy, ale także bardziej niezawodny niż płaski suwak z rynku wtórnego. Andy szacuje, że tylko 2 na 1000 wymian przeciekało, co jest całkiem dobrym wynikiem.
 
#18 ·
TO JEST OSTATECZNA ODPOWIEDŹ na zatkany otwór spustowy.
Ta oferta nie dotyczy przeciekających okien, mokrych kart drzwiowych ani tego, czy można ubiegać się o taksówkę, podczas gdy furgonetka jest naprawiana u dealerów.
Okna zawsze będą przeciekać, a woda ma spływać kanałem, do otworu i na zewnątrz furgonetki pod oknem.
Ostrożnie wydrążyłem trochę błota z otworu i przedmuchałem je powietrzem ze sprężarki do opon 12 V. Wydawało się, że działa, ale potem mieliśmy 2 tygodnie deszczu i miałem kapanie po wewnętrznej stronie.
Będziesz potrzebować:
narzędzi plastikowych do usunięcia dolnej osłony.
patyczka do koktajli, cienkiej plastikowej opaski zaciskowej, ostrza noża Stanley i chusteczki do czyszczenia pod otworem.
suszarki do włosów, aby ją rozgrzać i osuszyć obszar.
15 cm uszczelniacza panelu/okna butylowego z rolki 4 m Catherine, którą można uzyskać od naszych chińskich przyjaciół online. Pozostaje lepki i wodoodporny.
nożyczek do cięcia butylu.
Latarki. Niezbędne.

brak zdjęć, ponieważ czarne elementy ukryte w mojej czarnej furgonetce nie robią dobrych zdjęć.

Rozgrzej dolny kanał i ostrożnie go wyjmij.
Przyjmij pozycję siedzenia na podłodze z wyciągniętymi stopami i drzwiami w połowie zamkniętymi. Zegnij głowę.
Zobaczysz teraz płaskie „wystające” z zaokrąglonym końcem pod otworem skierowanym w twoją stronę. To nie jest uszczelnione i jeśli delikatnie podważysz w dół o 1 mm i zaświecisz latarką, prawdopodobnie zobaczysz trochę błota. Usuń odpowiednim „narzędziem” z wyboru.
Wewnątrz i na górze tego występu zobaczysz małą okrągłą podniesioną wargę, która musi być przeznaczona do odprowadzania wody do okna.
Wlałem wodę do otworu, trzymając wystający element do góry i wszystko dobrze działało. Puść i woda dostała się do furgonetki. ŁATWE. Musisz uszczelnić klapę, trzymając ją wciśniętą.
Pierwsza próba. Użyłem uszczelniacza do łazienki, aby wstrzyknąć go wokół występu. Brudny, ponieważ jest mało miejsca.
działało przez 2 dni deszczu, ale potem uszczelniacz zamienił się w papkę, jak w stojącej wodzie.
Zajęło 2 dni, aby wydobyć całą papkę. Grrrh! Wysuszyłem to suszarką do włosów.
Druga próba. Potnij Butyl na krótkie kawałki i dobrze wciśnij je w szczeliny wokół występu, budując wodoodporną, lepką masę, zamykając klapę.
Spójrz, jak wraca dolna osłona, aby zrobić miejsce.
Daj mu podmuch ciepła i ostatnie naciśnięcie.
Pozwól mu ostygnąć. Wlałem wodę do kanału. SUKCES! Woda prosto na zewnątrz.
Załóż dolną osłonę.

W moich badaniach widziałem gdzieś ofertę, w której rurkę zbiornika spryskiwacza umieszczono w systemie, blokując otwór, wiercąc nowy w miejscu, gdzie kanał się wygina. Następnie w dół przez dolny kanał (zrób z niego szczelinę, aby można go było później zdjąć), a następnie wywierć w drzwiach. Zrób ten otwór większy i zamontuj przelotkę. Włóż rurkę do dołu drzwi do otworu odpływowego. Dotyczyło to strony prawej i stwierdzono, że jeśli robi się stronę drzwi przesuwnych, trzeba było wyjąć zamek drzwi. Jeśli to zrobisz, za klamką jest już „kubek” spustowy, więc potrzeba tylko 15 cm rury.
 
#19 ·
Po zmaganiu się z tym problemem przez 12 miesięcy, moim rozwiązaniem problemu przeciekających okien VW było:

Zdejmij dolną osłonę z suwaka okna. Oczyść cały fabrycznie nałożony (i ogólny) brud z dolnej osłony kanału odpływowego, a następnie uszczelnij wokół każdej osłony kanału wysokiej jakości uszczelniaczem (użyłem KA Infinity Sealant - niesamowita rzecz!). Gdy uszczelniacz wyschnie, przepłucz otwory odpływowe strzykawką pełną wody, aby je oczyścić - sprawdź, czy nie ma przecieków wewnątrz i sprawdź, czy woda wydostaje się/odpływa na zewnątrz okna.

Następnie, przy otwartej szybie przesuwnej (najlepiej usuniętej), nałóż cienką warstwę tego samego uszczelniacza wzdłuż wewnętrznej strony okna, gdzie styka się ono z zespołem suwaka okna - ponieważ w moim vanie woda spływała po wewnętrznej stronie okna za zespołem suwaka (ponieważ nie było ono prawidłowo uszczelnione z oknem), a następnie dostawała się do dolnej osłony suwaka okna, zanim skapywała do vana i nawet nie docierała do otworu odpływowego.

Od tego czasu byłem w 99,8% suchy podczas dość obfitych opadów deszczu.

Mam nadzieję, że to ma sens i pomoże.
 
#20 ·
Znowu tu.
Wszystko w porządku, ale mieliśmy tygodnie ulewnego deszczu skierowanego na stronę pasażera. Podjazd sprawia, że ​​furgonetka opada w dół. Zauważyłem kilka kropel z przedniego końca kanału. (Koniec otworu spustowego).
Trochę wody dostaje się obok uszczelnienia okna i ląduje na górze czarnego kanału. Część trafia do kanału spustowego i z otworu spustowego. Dobrze.
Część zbiera się, ze względu na nachylenie, w obszarze między otworem spustowym a oknem.
Moje okno Bilbo 2009 nieznacznie różni się od tego na zdjęciu na górze tych wpisów, ponieważ ten kanał kończy się na otworze spustowym, ale mój biegnie dalej pod kątem 90 stopni w kierunku okna, ale zwęża się do niczego.
To zwężenie zbierało wodę, ale ze względu na efekt menisku jest uwięzione przez zamknięte okno nad nim i przelewa się na drzwi furgonetki.
Kupiłem 30-częściowy zestaw różnych szlifierek za 4,50 £ na e-bay do mojego dremela.
Zasadniczo zwiększyłem głębokość zwężenia. Łatwe.
Będąc tam, umieściłem mały kawałek butylu o grubości 1 mm na końcu kanału, co podniosło wysokość dolnej strony zwężenia i pozwoliło oknu szczelnie się zamknąć.
Sukces!
Brak planów otwierania okna do połowy lata.
 
#21 ·
Wow. Z pewnością potrzebne jest tu jakieś powództwo zbiorowe! Mieliśmy dość tych fabrycznych i przeszliśmy na te z rynku wtórnego. Wciąż nie jestem pewien, czy wyglądają lepiej, ale po 4 latach w środku jest w 100% sucho. Tysiące funtów wyposażenia wnętrza kampera nie potrzebuje przeciekającej wody. Jak widać, wciąż jestem wkurzony z tego powodu. Odpowiedź VW była również do bani. Udało mi się jednak sprzedać dwa okna komuś, kto ich chciał, więc prawie odzyskaliśmy pieniądze.
 
#22 ·
Fair play, jeśli udało Ci się naprawić swój... mam podwójne drzwi przesuwne z otworem okiennym i oba mają wlewającą się wodę :( wyczyściłem otwory drenażowe itp. i wciąż przeciekało... po długim drapaniu się po głowie odkryłem, że uszczelka okienna była tak długo ściśnięta, że dopasowanie między 2 oknami wpuszczało tyle wody, że nie mogła spłynąć wystarczająco szybko... udało mi się znaleźć zamiennik uszczelki, więc dodałem uszczelkę 2 mm do wewnętrznej strony zewnętrznego okna, co na razie rozwiązało problem... Właśnie zamówiłem kilka zamienników szkła kempingowego, ponieważ naprawdę mam dość tych od VW! Teraz trzeba je kiedyś zamontować...
 
#24 ·
Fair play, jeśli udało Ci się naprawić swój.. mam podwójne drzwi przesuwne z otwieranym oknem i do obu wlewa się woda :( wyczyściłem otwory drenażowe itp. itd. i wciąż przeciekało.. po długim drapaniu się po głowie odkryłem, że uszczelka okienna była tak długo ściśnięta, że dopasowanie między 2 oknami przepuszczało tyle wody, że nie mogła spłynąć wystarczająco szybko... udało mi się znaleźć zamiennik uszczelki, więc dodałem uszczelkę 2 mm do wewnętrznej strony zewnętrznego okna, co na razie rozwiązało problem... Właśnie zamówiłem kilka zamienników szkła kempingowego, bo naprawdę mam dość tych od VW! Teraz trzeba je kiedyś zamontować...
Gdzie znalazłeś zamienną uszczelkę do okna przesuwnego? Jakieś linki?
 
#23 ·
Wszyscy, znowu z zdjęciami. Wszystko działa dobrze, ale było słonecznie. Musiałem otworzyć okno w ramach moich zmagań, aby dopasować drzwi przesuwne po wymianie dolnego suwaka. Zobacz moją inną ofertę. Drzwi wciąż się nie zamykają. Grr. Może część spoza Vw jest nieco inna. Jakieś komentarze? Dla innych ofert, proszę.