VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
361 - 380 of 383 Posts
Przełącznik zapłonu wymieniony
Ucho śruby mocującej pękło podczas montażu :mad:
Silnik wydaje się lepiej reagować
Nadal nie działa bez zasilania z akumulatora do elektromagnesu
Liczenie do dziesięciu........................................................................
 
REF A, test ciągłości, otwór przekaźnika nr 8 (pin 87 przekaźnika) do pinu 10 w zacisku G7, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników. Jeśli ok, sprawdź przewód od wtyczki G1 pin 10 do ECU T121 pin 1 i 2 (przez bezpiecznik ECU) Czarny i Żółty.
Czy ktoś może udzielić mi bardziej szczegółowych wskazówek?
  • Otwór przekaźnika nr 8 - który dokładnie otwór? Dla przekaźnika 109, który wchodzi w pozycję nr 3, jest tylko 7 otworów na piny. A pin 87 przekaźnika wchodzi w otwór nr 1?
  • Gdzie znajdują się zaciski G, piny ECU T212 i bezpiecznik ECU?
Dziękuję!

187256
 
Ten wątek (i inne) pomógł mi rozwiązać problem z przekaźnikiem 109.
Miałem problem z przerywaniem i ostatecznie założyłem przełącznik do zaworu odcinającego. Ostatecznie przekaźnik w ogóle nie działał i straciłem ujemne napięcie z ECU, jak wyjaśniono w tym wątku.

Postępując zgodnie z instrukcjami, zawęziłem problem do skrzynki bezpieczników i ostatecznie ją zmostkowałem. Tak, to druciarstwo, ale działa poprawnie i bezpiecznie.

Chciałbym dodać następujące informacje:

  1. Skrzynka bezpieczników w 2.5tdi to koszmar, aby ją obniżyć na tyle, aby dostać się do złączy z tyłu. Jak zauważono w tym wątku, czarno-biały przewód idzie do białego złącza na środku skrzynki bezpieczników - TO ZŁĄCZE NIE ZNAJDUJE SIĘ BEZPOŚREDNIO ZA PRZEKAŹNIKIEM; JEST NIŻEJ. Bardzo trudno jest do niego dotrzeć normalnymi ludzkimi rękami i ramionami - w rzeczywistości połączyłem mój przewód mostkujący w komorze silnika, a następnie w wiązce, zamiast próbować go wyjąć, ALE już wiedziałem, że problemem jest skrzynka bezpieczników.
    Po prawej stronie skrzynki bezpieczników znajduje się mały "pręt" w kształcie litery L, który wysuwa się na około 1/4 cala, aby zwolnić złącza - nie jest to oczywiste, ponieważ jest on w jednej linii ze skrzynką bezpieczników, gdy jest "w środku".
  2. Zdejmij pokrywę z górnych przewodów ECU, aby znaleźć odpowiedni pin na górze - numery są małe, ale w odpowiednim obszarze jest tylko jeden czarno-biały przewód.

ten schemat był bardzo pomocny:

Image
 
Czy to jest ważny test sprawdzający ciągłość działania od 85 do ECU - czarno-biały przewód... W następujący sposób:-

Po wyjęciu przekaźnika 109. Ustaw multimetr na ciągłość, włóż jedną sondę w gniazdo pinu 85 (użyłem złożonego spinacza) a drugą sondę do masy podwozia, włącz zapłon. Jeśli uzyskasz ciągłość między gniazdem pinu 85 a masą, wtedy czarno-biały przewód działa dobrze... w przeciwnym razie, brak ciągłości czarno-biały przewód jest przerwany. Czy czegoś mi brakuje, wydaje się to być sposobem na przetestowanie tego działania bez grzebania przy przewodzie lub panelu bezpieczników - pomijając wyjęcie przekaźnika 109?

Nadal muszę faktycznie sprawdzić czarno-biały przewód, ponieważ test ciągłości nie powiódł się przy użyciu powyższej metody i powtórzę test ciągłości między ECU a pinem 85... zanim mocno pociągnę za czarno-biały przewód - podziękowania dla @upspex uwielbiam tę radę.

Inne szczegóły do ​​protokołu...

Mam 12 V na pinie 30 na stałe. Pętla przewodu 30 do 87, kontrolka świec żarowych i silnik uruchamia się. Masa pin 85 kontrolka świec żarowych i silnik uruchamia się.

Śledzę ten wątek po tym, jak zawiodł mi alternator i wkrótce potem, kiedy chciałem uruchomić vana, aby dostarczyć go do warsztatu, znalazłem błąd "brak kontrolki świec żarowych" i nie chciał się uruchomić...

Zastanawiam się, dlaczego ten przewód zawiódł (jeśli to ten przewód), kiedy to się stało? Czy jest możliwe, że praca vana bez alternatora przy 11,8 V w jakiś sposób doprowadziła do awarii?

Mam nadzieję, że znajdę usterkę czarno-białego przewodu.
 
Witajcie wszyscy, :D
Widząc, że ja i kilku innych mamy problemy z uruchomieniem vana, ale nie mamy kontrolki świec żarowych po włączeniu zapłonu, ale silnik się kręci, ale nie odpala. :confused:
Otrzymałem wiele pomocy od innych członków forum A: więc pomyślałem, że coś oddam.

NIE JESTEM MECHANIKIEM VAN. Zamierzam cytować numery/kolory wtyczek/pinów/przewodów, ALE MOGĄ ONE NIE BYĆ WŁAŚCIWE W TWOIM VANIE. Więc mogę NIE być poprawny w niektórych z poniższych rzeczy. Mam nadzieję, że da ci to pomysł/wskazówki/punkt wyjścia.
Ale zanim zacznę, oto podstawowa obserwacja;
Część przełącznika zapłonu idzie do przekaźnika 109 „przekaźnik zasilania modułu sterowania silnikiem”, strona „cewki” 109 idzie do masy przez ECU. Strona „przełącznika” 109 idzie do bezpiecznika ECU, a następnie do ECU. WIĘC jeśli 109 nie ma masy, nie może „włączyć” zasilania do ECU, więc nie robi „swojej rzeczy”, gdy silnik jest uruchamiany = brak rozruchu.

Bardzo przydatny będzie multimetr i zapasowy przewód/kabel!

To zrobiłem W SILNIKU T4 65KW 2.4 TDI AJT.
Sprawdź bezpieczniki wewnątrz vana, poniżej po prawej stronie kierownicy i bezpieczniki w komorze silnika, zwykle przed akumulatorem. (W czarnej osłonie/pudełku), jeśli wszystko jest w porządku.
Znajdź przekaźnik 109 (2. rząd od góry 3. od lewej), wyjmij go i sprawdź napięcie na gnieździe 4, gniazda powinny być ponumerowane. (Zacisk 30 w gnieździe 4) strona 80/3 VW Books Powinno wskazywać 12V. Jeśli nie, to zasilanie przekaźnika. (nie mogę ci w tym pomóc!)

Jeśli jest 12 V, weź wyjęty przekaźnik 109, z boku powinien znajdować się mały schemat obwodu, weź krótki kawałek drutu i połącz go z zaciskiem 30, a następnie zaciskiem 87, więc masz małą pętlę, zasadniczo omijasz przełącznik w przekaźniku. Włóż przekaźnik z powrotem do skrzynki/pudełka bezpieczników.
Włóż kluczyk i sprawdź, czy zapala się kontrolka świec żarowych i spróbuj uruchomić.
JEŚLI działa, to przekaźnik 109 LUB skrzynka przekaźników (bezpieczników) LUB okablowanie.
Jeśli nie, to skrzynka bezpieczników/okablowanie do bezpiecznika ECU. (Przejdź do REF A, aby uzyskać dalsze T/S)

Prosty test, wyjmij pętlę z drutu z przekaźnika, podłącz jeden koniec drutu do zacisku 85 przekaźnika 109. Drugi koniec drutu podłącz do masy (więc długi kawałek drutu będzie dobry) powinieneś usłyszeć kliknięcie, przekręcić kluczyk i sprawdzić, czy kontrolka świec żarowych się świeci i uruchomić vana. Jeśli nadal nie działa, wygląda na to, że przekaźnik jest U/S (możesz zdjąć osłonę z przekaźnika i podłączyć go do 12 V, aby podwójnie sprawdzić).

Jeśli van się uruchomił, to strona uziemienia przekaźnika = skrzynka bezpieczników/przewody

Szybka kontrola przewodów/wtyczki z tyłu skrzynki bezpieczników. Szukasz wtyczki G1, jest biała (środkowa z 3 białych wtyczek, dolny rząd) Central Electric 2 TO MOŻE NIE BYĆ TWÓJ ROK/MODEL, ale da ci to pomysł. Może to być luźny przewód, poszukaj czarno-białego przewodu.
Jeśli wszystko wygląda w porządku, wyjmij białą wtyczkę, najlepiej odłącz boczne klipsy na skrzynce bezpieczników i pozwól jej zwisać, po prawej stronie między dwoma rzędami wtyczek znajduje się mała dźwignia, przesuń/pociągnij ją na bok. (Zwalnia blokadę na wtyczkach)

Teraz sprawdzamy ciągłość obwodu wewnątrz skrzynki bezpieczników. Wyjmij przekaźnik 109, włóż jeden przewód multimetru do otworu przekaźnika nr 5 (pin przekaźnika 85) do pinu 7 w zacisku G7. (Upewnij się, że jesteś na właściwym pinie)
Jeśli wszystko jest w porządku, to nie jest skrzynka bezpieczników.
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciągłości przewodu (czarno-białego) biegnącego od wtyczki G1, pinu 7 do pinu 18 T121, czyli ECU. Większe z dwóch złączy do ECU (przed akumulatorem, nisko)
Dostałem się do tyłu wtyczki, aby zobaczyć przewody i znalazłem, do którego pinu wchodzi czarno-biały przewód. Więc jeśli jest ciągłość, wygląda na ECU i musisz uzyskać drugą opinię!

REF A, test ciągłości, otwór przekaźnika nr 8 (pin przekaźnika 87) do pinu 10 w zacisku G7, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników. Jeśli ok, sprawdź przewód od wtyczki G1 pin 10 do ECU T121 pin 1 i 2 (przez bezpiecznik ECU) Czarny i żółty.

Jeśli czarno-biały przewód nie przeszedł testu, to jest to przewód, to długa wiązka przewodów, która wchodzi do komory silnika po stronie kierowcy, a następnie nad przodem/górą silnika itp. do ECU. Tuż pod siłownikiem hamulcowym jest typowe miejsce na przerwę. Zdejmij przewody z osłony/ochrony kabla i znajdź czarno-biały przewód i prześledź/sprawdź go.

Jeśli nie widzisz nic na górze, łatwy dostęp do przewodu, możesz przerwać test ciągłości, usuwając ODROBINĘ izolacji czarno-białego kabla, a następnie przetestować wtyczkę G1 pin 7 do nowego punktu testowego. Najlepiej przetestować również od nowego punktu testowego do pinu 18 we wtyczce ECU. Mam nadzieję, że wiesz już, która połowa/sekcja przewodu to jest. (Nie zapomnij ponownie zabezpieczyć przewodu taśmą po. Ja:)

Mam nadzieję, że to pomogło. Poniżej znajduje się kilka linków, które uznałem za pomocne. (Większość znalezionych w T4fourm)
I wielkie PODZIĘKOWANIA dla Stero Steve, kfphil, nogdo, Tim at Phirm i mojego kumpla Chrisa M za pomoc.A:


VW Books
Central Electric 2
VW Books
VW Books
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/TR/

Cześć Cyclist Rob
Przede wszystkim bardzo dziękuję za przygotowanie tego bardzo pomocnego postu - jest bardzo pomocny.
Mój teść i ja (kompletni amatorzy) odrestaurowaliśmy w czasie blokady T4 Caravelle TDI 2461cc SWB z 1999 roku i po zdaniu MOT wszystko układało się idealnie, pomijając problem z jednostką sterującą hamulcem i uszkodzonym połączeniem biegów, które zostały dość szybko naprawione.
Potem zaczął się przerywany problem elektryczny, który zakończył się problemem opisanym w Twoim poście powyżej.
Właśnie wypróbowałem test pętli przewodów między 87 a 30 i T4 uruchomił się idealnie i działał idealnie.
Czy mogę zapytać, czy można po prostu zostawić pętlę z drutu na miejscu, czy doprowadzi to do innych problemów?
Jeśli nie, zacznę pracować nad różnymi etapami eliminacji, które opisujesz.
 
[/QUOTE]Cześć Rowerzysta Rob
Przede wszystkim bardzo dziękuję za skompilowanie tego bardzo pomocnego postu - jest bardzo pomocny.
Mój teść i ja (zupełni amatorzy) podczas blokady remontowaliśmy T4 Caravelle TDI 2461cc SWB z 1999 roku i po zdaniu przeglądu wszystko szło idealnie, pomijając problem z jednostką sterującą hamulcami i uszkodzonym cięgnem zmiany biegów, które zostały rozwiązane dość szybko.
Potem zaczął się przerywany problem elektryczny, który zakończył się problemem opisanym w Twoim poście powyżej.
Właśnie wypróbowałem test pętli przewodów między 87 a 30 i T4 uruchomił się idealnie i działał idealnie.
Czy mogę tylko zapytać, czy można po prostu zostawić pętlę przewodów na miejscu, czy doprowadzi to do innych problemów?
Jeśli nie, zacznę przechodzić przez różne etapy eliminacji, które opisujesz.
 
Witajcie wszyscy, :D
Widząc, że ja i kilku innych mamy problemy z uruchomieniem vana, ale nie mamy kontrolki świec żarowych po włączeniu zapłonu, ale silnik się kręci, ale nie odpala. :confused:
Otrzymałem wiele pomocy od innych członków forum A: więc pomyślałem, że coś oddam.

NIE JESTEM MECHANIKIEM VAN. Zamierzam cytować numery/kolory wtyczek/pinów/przewodów, ALE MOGĄ ONE NIE BYĆ PRAWIDŁOWE W TWOIM VANIE. Więc mogę się MYLIĆ w niektórych z poniższych rzeczy. Mam nadzieję, że da ci to pomysł/wskazówki/punkt wyjścia.

Ale zanim zacznę, oto podstawowa obserwacja:

1) Część przełącznika zapłonu idzie do przekaźnika 109 „przekaźnik zasilania modułu sterowania silnikiem”, strona 109 „cewki” idzie do masy przez ECU. Strona „przełącznika” 109 idzie do bezpiecznika ECU, a następnie do ECU. WIĘC jeśli 109 nie ma masy, nie może „włączyć” zasilania do ECU, więc nie robi swojej „rzeczy”, gdy silnik jest uruchamiany = brak rozruchu.

2) Multimetr i zapasowy przewód/kabel będą bardzo przydatne!

To zrobiłem W SILNIKU T4 65KW 2.4 TDI AJT. Sprawdź bezpieczniki wewnątrz vana, poniżej po prawej stronie kierownicy i bezpieczniki w komorze silnika, zwykle z przodu akumulatora. (W czarnej osłonie/pudełku), jeśli wszystko w porządku.

Znajdź przekaźnik 109 (2. rząd w górę, 3. od lewej), wyjmij go i sprawdź napięcie na gnieździe 4, gniazda powinny być ponumerowane. (Zacisk 30 w gnieździe 4) strona 80/3 http://www.vwbooks.co.uk/vw_info/T4_pdfs/vw_T4_engine_wiring_2002.pdf Powinno wskazywać 12V. Jeśli nie, to zasilanie przekaźnika. (nie mogę ci w tym pomóc!)

Jeśli jest 12 V, weź wyjęty przekaźnik 109, z boku powinien znajdować się mały schemat obwodu, weź krótki kawałek drutu i połącz go z zaciskiem 30, a następnie zaciskiem 87, więc masz małą pętlę, zasadniczo omijasz przełącznik w przekaźniku. Włóż przekaźnik z powrotem do skrzynki bezpieczników. Włóż kluczyk i sprawdź, czy zapala się kontrolka świec żarowych i spróbuj uruchomić.

JEŚLI działa, to przekaźnik 109 LUB skrzynka przekaźników (bezpieczników) LUB okablowanie. Jeśli nie, to skrzynka bezpieczników/okablowanie do bezpiecznika ECU. (Przejdź do REF A, aby uzyskać dalsze T/S)

Prosty test wyjmij pętlę z drutu z przekaźnika, podłącz jeden koniec przewodu do zacisku 85 przekaźnika 109. Drugi koniec przewodu do masy (więc długi kawałek przewodu byłby dobry) powinieneś usłyszeć kliknięcie, przekręć kluczyk i sprawdź, czy zapala się kontrolka świec żarowych i uruchom vana. Jeśli nadal nie działa, wygląda na to, że przekaźnik jest U/S (możesz zdjąć osłonę z przekaźnika i podłączyć go do 12 V, aby podwójnie sprawdzić).

Jeśli van się uruchomił, to strona uziemiająca przekaźnika = skrzynka bezpieczników/przewody

Szybka kontrola przewodów/wtyczki z tyłu skrzynki bezpieczników. Szukasz wtyczki G1, jest biała (środkowa z 3 białych wtyczek, dolny rząd) http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html TO MOŻE NIE BYĆ TWÓJ ROK/MODEL, ale da ci to pomysł. Może to być luźny przewód, poszukaj czarno-białego przewodu.

Jeśli wszystko wygląda w porządku, wyjmij białą wtyczkę, najlepiej odłącz boczne klipsy na skrzynce bezpieczników i pozwól jej zwisać, po prawej stronie między dwoma rzędami wtyczek znajduje się mała dźwignia, przesuń/pociągnij ją na bok. (Zwalnia blokadę na wtyczkach)

Teraz sprawdzamy ciągłość obwodu wewnątrz skrzynki bezpieczników. Wyjmij przekaźnik 109, włóż jeden przewód multimetru do otworu przekaźnika nr 5 (pin przekaźnika 85) do pinu 7 w zacisku G7. (Upewnij się, że jesteś na właściwym pinie). Jeśli wszystko w porządku, to nie skrzynka bezpieczników.

Następnym krokiem jest sprawdzenie ciągłości przewodu (czarno-białego) idącego od wtyczki G1, pinu 7 do pinu 18 T121, czyli ECU. Większy z dwóch złączy do ECU (z przodu akumulatora, nisko).

Dostałem się do tyłu wtyczki, aby zobaczyć przewody i znalazłem pin, do którego wchodzi czarno-biały przewód. Więc jeśli jest ciągłość, wygląda jak twój ECU i musisz uzyskać drugą opinię!

REF A, test ciągłości, otwór przekaźnika nr 8 (pin przekaźnika 87) do pinu 10 w zacisku G7, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników. Jeśli ok, sprawdź przewód od wtyczki G1 pin 10 do ECU T121 pin 1 i 2 (przez bezpiecznik ECU) Czarny i żółty.

Jeśli czarno-biały przewód nie przeszedł testu, to jest to przewód, to długa wiązka przewodów, która wchodzi do komory silnika po stronie kierowcy, a następnie nad przodem/górą silnika itp. do ECU. Tuż pod siłownikiem hamulcowym jest typowe miejsce na przerwę. Zdejmij przewody z osłony/ochrony kabla i znajdź czarno-biały przewód i prześledź/sprawdź go.

Jeśli nie widzisz nic na górze, łatwy dostęp do przewodu, możesz przerwać test ciągłości, usuwając ODROBINĘ izolacji czarno-białego kabla, a następnie przetestować wtyczkę G1 pin 7 do nowego punktu testowego. Najlepiej przetestować również z nowego punktu testowego do pinu 18 we wtyczce ECU. Mam nadzieję, że wiesz już, która połowa/sekcja przewodu to jest. (Nie zapomnij ponownie zabezpieczyć przewodu taśmą po. I:)

Mam nadzieję, że to pomogło. Poniżej znajdują się niektóre linki, które uznałem za pomocne. (Większość znalezionych na T4fourm)
I wielkie PODZIĘKOWANIA dla Stero Steve, kfphil, nogdo, Tima z Phirm i mojego kolegi Chrisa M za pomoc.A:

http://www.vwbooks.co.uk/t4.htm
Central Electric 2
VW Books
VW Books

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/TR/
Chcę do tego dodać, chociaż wątek jest stary.
Próbowałem wszystkiego i nigdzie nie doszedłem. Po 2 dniach udało mi się włączyć światło, pozostawiając zapłon włączony na 20 minut.
Byłem zszokowany i szczęśliwy. Więc uruchomiłem vana, a potem zgasł. Grzebałem przy przewodach w silniku i po godzinach znalazłem czarny przewód. Po prostu czarny i malutki wyglądający źle. Zgiąłem go i spojrzałem. Trzymała go 1 nitka. Więc długa historia krótka. Spójrz też na czarny przewód. Sprawiłem, że przekaźnik 109 kliknął i tak, zapaliła się kontrolka cewki.
Image

Image

Image
 
Cześć Wszystkim,
Mam 888 special z 2003 roku, który właśnie osiągnął 200 000 mil i był, bez wątpienia, najbardziej niezawodnym pojazdem, jaki kiedykolwiek posiadałem. Jednak ostatnio zaczął mieć problem z obrotomierzem i alarmem olejowym (sądzę, że są one ze sobą powiązane - brak obrotów = domniemane brak ciśnienia oleju = alarm) Zaczęło się jako sporadyczna usterka, ale teraz jest obecna mniej więcej na stałe. Zauważyłem ostatnio, że lampka świec żarowych również nie zapala się już po pierwszym włączeniu kluczyka, ale po kilku sekundach inne lampki gasną i samochód uruchamia się normalnie.
Uruchomiłem skan VCDS i otrzymuję 18058 Power Train Data Bus error P1650 w sekcji 01 Engine oraz podobny komunikat w sekcji 17 Instruments 9Missing message from instrument cluster - intermittent fault. Sprawdziłem okablowanie najlepiej jak potrafiłem i nie znalazłem żadnych przerwanych przewodów, luźnych połączeń itp. o ile mogłem zobaczyć.
Podczas ponownego sprawdzania okablowania dzisiaj odkryłem, że jeśli wyjmę przekaźnik 109, spróbuję uruchomić samochód (który oczywiście się nie uruchomi), włożę przekaźnik 109 i proszę bardzo, obrotomierz działa idealnie, brak również alarmu olejowego. Lampa cewki nadal się jednak nie zapala. Jeśli spróbuję tej samej techniki, po prostu wyjmując przekaźnik 109, wkładając go ponownie, a następnie uruchamiając samochód, usterka obrotomierza nadal występuje, znika tylko wtedy, gdy wyjmę przekaźnik, spróbuję uruchomić samochód, a następnie włożę przekaźnik ponownie.
Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
David
 
Cześć wszystkim,
Mam specjalny model 888 z 2003 roku, który właśnie osiągnął 200 000 mil i bez wątpienia jest to najbardziej niezawodny pojazd, jaki kiedykolwiek posiadałem. Jednak ostatnio zaczął mieć problem z obrotomierzem i alarmem olejowym (sądzę, że są one ze sobą powiązane - brak obrotów = brak ciśnienia oleju = alarm) Zaczęło się jako usterka przerywana, ale teraz jest obecna mniej więcej na stałe. Ostatnio zauważyłem, że lampka świec żarowych również nie zapalała się po pierwszym włączeniu kluczyka, ale po kilku sekundach inne lampki gasną, a samochód uruchamia się normalnie.
Uruchomiłem skan VCDS i otrzymałem błąd 18058 Power Train Data Bus P1650 w sekcji 01 Engine oraz podobny komunikat w sekcji 17 Instruments 9Missing message from instrument cluster - usterka przerywana. Sprawdziłem okablowanie najlepiej jak potrafiłem i nie znalazłem żadnych przerwanych przewodów, luźnych połączeń itp., o ile mogłem zobaczyć.
Podczas ponownego sprawdzania okablowania dzisiaj odkryłem, że jeśli wyjmę przekaźnik 109, spróbuję uruchomić samochód (który oczywiście się nie uruchomi), włożę przekaźnik 109 i proszę bardzo, obrotomierz działa idealnie, brak również alarmu olejowego. Lampka cewki nadal się jednak nie zapala. Jeśli spróbuję tej samej techniki, po prostu wyjmując przekaźnik 109, wkładając go ponownie, a następnie uruchamiając samochód, usterka obrotomierza nadal występuje, znika tylko wtedy, gdy wyjmę przekaźnik, spróbuję uruchomić samochód, a następnie ponownie włożę przekaźnik.
Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrowienia

David
Nie miałem tego problemu, kolego, ale zdecydowanie sprawdź przewody w silniku. Kilka u mnie wyglądało tak, jakby miały wkrótce zawieść. Dobre miejsce na początek
 
Nie miałem tego problemu, ale zdecydowanie sprawdź przewody w silniku. Kilka z moich wyglądało tak, jakby miały wkrótce zawieść. Dobre miejsce na początek
Dzięki,
Zacząłem przyglądać się przewodom, ale kiedy zdałem sobie sprawę, że wyjęcie przekaźnika, próba uruchomienia vana, wymiana przekaźnika rozwiązała problem, trochę zboczyłem z tematu. Wygląda to prawie jak problem pojemności i próba uruchomienia vana bez zasilania ECU w jakiś sposób uziemia linię i rozwiązuje problem. Muszę jechać do Irlandii na kilka dni i wracam dopiero w piątek, więc wygląda na to, że czeka mnie pracowity weekend w poszukiwaniu kabli!
 
Dla każdego, kto ma ten sam problem (obrotomierz niestabilny, alarm oleju, ale samochód uruchamia się i działa dobrze), problemem jest wiązka przewodów w poprzek bloku silnika. W ciągu 20 lat eksploatacji mojego pojazdu wiązka przewodów przetarła się o karbowany ochraniacz kabli do tego stopnia, że ​​kilka przewodów wyglądało tak, jakby zostały uszkodzone przez myszy! Wymieniłem/naprawiłem w razie potrzeby, owinąłem całą sekcję taśmą do wiązek, a następnie umieściłem ją z powrotem w plastikowej obudowie - samochód wrócił do normy i został sprawdzony za pomocą VCDS, a wszystkie błędy zostały usunięte.
 
Witajcie wszyscy, długoletni czytelnik, pierwszy raz piszący.

Trochę historii elektryki w t4 2.5tdi 75kw lwb z 2003 roku, którą kupiłem w 2016 roku.

W ciągu pierwszych kilku miesięcy poczułem zapach spalenizny i małą smugę dymu wydobywającą się z kolumny kierownicy przy kilku oddzielnych okazjach podczas jazdy, ale nic zauważalnego nie przestało działać w tym konkretnym momencie.

Centralny zamek przestał działać przed lub po tym w ciągu pierwszego roku posiadania (nie zwracałem na to zbytniej uwagi, ponieważ po prostu szczęśliwie podróżowałem po Europie bez większych zmartwień).

2022, po 4 latach życia z coraz bardziej nieregularnym włączaniem/sygnałem ostrzegawczym z odziedziczonej konfiguracji telefonu komórkowego Nokia/Vodafone (w tym przewodowy mikrofon umieszczony powyżej, uchwyt ładowarki do telefonu zamontowany na centralnych otworach wentylacyjnych, mini pilot zamontowany po stronie kierowcy, przewodowy plastikowy dysk na desce rozdzielczej (prawdopodobnie antena?) oraz powerpack i prawdopodobnie modem ukryty za dolnym panelem centralnym (za dźwignią zmiany biegów), nieprowokowane ruchy wycieraczek i radioodtwarzacz CD, który losowo się wyłączał i wypluwał płyty CD, postanowiłem posprzątać.

Kilka miesięcy później musiałem wymienić akumulator.

Teraz, po roku dość dobrego działania, nagle tracę całą moc i silnik gaśnie. Brak reakcji przy próbie ponownego uruchomienia, brak świateł na desce rozdzielczej, nic. Serwis pomocy drogowej nie może go uruchomić. Warsztat trzyma go przez 6 tygodni, próbując różnych rzeczy i kończę z nowym paskiem alternatora, rozdzielaczem i naprawioną pompą wtryskową. Działa idealnie przez 5 dni, 6 dnia jazdy 5 minut i silnik gaśnie z sygnałem ostrzegawczym oraz zapala się kontrolka oleju i akumulatora na desce rozdzielczej. Siedzę przez 10 minut, próbując w kółko kluczyka, aż pojawi się kontrolka świec żarowych i odpala i jadę do domu. Następnego dnia szukam na tym forum i trafiam na ten wątek. Następnego dnia próbuję ponownie i pokonuję 6 minut i znowu gaśnie, te same ostrzeżenia na desce rozdzielczej. Siedzę przez 15 minut, próbując kluczyka, delikatnie poruszając przekaźnikami, odłączając, podłączając ponownie, aż pojawi się kontrolka świec żarowych i odpala. Wczoraj sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, połączenia, przekaźniki i skrzynkę bezpieczników pod kątem niezgodności/uszkodzeń, nic nie widać, następnie wiązka przewodów w górnej części komory silnika (ponieważ na razie nie mam multimetru) i znajduję czarno-biały przewód zawracający w taśmie i wracający w kierunku skrzynki bezpieczników, nie podążając za resztą przewodów w kierunku ecu?

Czy to dziwne?

Przeczytałem jak najwięcej z tego wątku, ale przejście przez niego to niezła epopeja i przepraszam, jeśli to już było poruszane i jakoś to przegapiłem. W międzyczasie idę sprawdzić przewody kolumny kierownicy. Do zobaczenia wkrótce.

Z poważaniem
Tom
 
Chciałbym tylko dodać wielkie podziękowania dla OP Cyclist Rob za jego wspaniałą procedurę rozwiązywania problemów (pierwszy post w tym wątku), naprawdę mi pomogła (i mojemu 2.5 tdi AJT) i tak, miałem przerwę w czarno-białym przewodzie, wszystko naprawione i wróciłem na drogę. Dziękuję Rob
 
Fajny wątek. Dzięki, bo właśnie udało mi się naprawić mój nierozruchowy silnik (2001 ex-aa 2.5tdi). Na szczęście był to tylko problem z przekaźnikiem 109 (1J0906381A), który został naprawiony przez wymianę.
Wymieniłem go 9 lat temu z powodu tego samego problemu - więc to tylko dowód na to, że nie żyją wiecznie.
Otworzyłem stary, ale w środku wygląda jak nowy. No cóż.
Tak czy inaczej - róbcie dalej świetne posty i nawet jeśli ludzie nie odpowiadają (zazwyczaj nie mam zbyt wiele ciekawych rzeczy do powiedzenia), po prostu weźcie pod uwagę, że jest to czytane. Ciao babies
 
361 - 380 of 383 Posts