Cześć wszystkim, 
Widząc siebie i kilku innych, którzy mieli problemy z tym, że furgonetka nie odpalała, ale nie było kontrolki świec żarowych po włączeniu zapłonu, ale silnik się kręci, ale nie odpala.
Miałem dużo pomocy od innych członków forum A: więc pomyślałem, że coś oddam.
NIE JESTEM MECHANIKIEM SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH. Zamierzam cytować numery/piny/przewody/kolory, ALE MOGĄ ONE NIE BYĆ WŁAŚCIWE W TWOJEJ FURGONETCE. Więc mogę NIE być poprawny w niektórych z poniższych rzeczy. Mam nadzieję, że da ci to pomysł/wskazówki/punkt wyjścia.
Ale zanim zacznę, oto podstawowa obserwacja:
1) Część przełącznika zapłonu idzie do przekaźnika 109 „przekaźnik zasilania modułu sterowania silnikiem”, strona 109 „cewki” idzie do masy przez ECU. Strona „przełącznika” 109 idzie do bezpiecznika ECU, a następnie do ECU. WIĘC jeśli 109 nie ma masy, nie może „włączyć” zasilania do ECU, więc nie robi tego „swojej rzeczy”, gdy silnik jest uruchamiany = brak rozruchu.
2) Multimetr i zapasowy przewód/kabel będą bardzo przydatne!
To zrobiłem W SILNIKU T4 65KW 2.4 TDI AJT. Sprawdź bezpieczniki wewnątrz furgonetki, poniżej po prawej stronie kierownicy i bezpieczniki w komorze silnika, zwykle przed akumulatorem. (W czarnej osłonie/pudełku), jeśli wszystko w porządku.
Znajdź przekaźnik 109 (2. rząd od góry, 3. od lewej), wyjmij go i sprawdź napięcie na gnieździe 4, gniazda powinny być ponumerowane. (Zacisk 30 w gnieździe 4) strona 80/3 http://www.vwbooks.co.uk/vw_info/T4_pdfs/vw_T4_engine_wiring_2002.pdf Powinno pokazywać 12V. Jeśli nie, to zasilanie przekaźnika. (nie mogę ci w tym pomóc!)
Jeśli jest 12 V, weź wyjęty przekaźnik 109, z boku powinien znajdować się mały schemat obwodu, weź mały kawałek przewodu i połącz go z zaciskiem 30, a następnie zaciskiem 87, więc masz małą pętlę, zasadniczo omijasz przełącznik w przekaźniku. Włóż przekaźnik z powrotem do skrzynki/pudełka bezpieczników. Włóż kluczyk i sprawdź, czy zapala się kontrolka świec żarowych i spróbuj uruchomić.
JEŚLI działa, to przekaźnik 109 LUB skrzynka przekaźników (bezpieczników) LUB okablowanie. Jeśli nie, to skrzynka bezpieczników/okablowanie do bezpiecznika ECU. (Przejdź do REF A, aby uzyskać dalsze T/S)
Prosty test wyjmij pętlę z przekaźnika, podłącz jeden koniec przewodu do zacisku 85 przekaźnika 109. Drugi koniec przewodu podłącz do masy (więc długi kawałek przewodu będzie dobry) powinieneś usłyszeć kliknięcie, przekręć kluczyk i sprawdź, czy kontrolka świec żarowych jest włączona i uruchom furgonetkę. Jeśli nadal nie działa, wygląda na to, że przekaźnik jest U/S (możesz zdjąć osłonę z przekaźnika i podłączyć go do 12 V, aby podwójnie sprawdzić).
Jeśli furgonetka się uruchomiła, to strona masy przekaźnika = skrzynka bezpieczników/przewody
Szybkie sprawdzenie przewodów/wtyczki z tyłu skrzynki bezpieczników. Szukasz wtyczki G1, jest biała (środkowa z 3 białych wtyczek, dolny rząd) http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html TO MOŻE NIE BYĆ TWÓJ ROK/MODEL, ale daje ci pomysł. Może to być luźny przewód, poszukaj czarno-białego przewodu.
Jeśli wszystko wygląda w porządku, wyjmij białą wtyczkę, najlepiej odłącz klipsy boczne na skrzynce bezpieczników i pozwól jej zwisać, po prawej stronie między dwoma rzędami wtyczek znajduje się mała dźwignia, przesuń/pociągnij ją na bok. (Zwalnia blokadę na wtyczkach)
Teraz sprawdzamy ciągłość obwodu wewnątrz skrzynki bezpieczników. Wyjmij przekaźnik 109, włóż jeden przewód multimetru do otworu przekaźnika nr 5 (pin przekaźnika 85) do pinu 7 w zacisku G7. (Upewnij się, że jesteś na właściwym pinie). Jeśli wszystko w porządku, to nie skrzynka bezpieczników.
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciągłości przewodu (czarno-białego) biegnącego od wtyczki G1, pinu 7 do pinu 18 T121, czyli ECU. Większe z dwóch złączy do ECU (przed akumulatorem, nisko).
Dostałem się do tyłu wtyczki, aby zobaczyć przewody i znalazłem pin, do którego wchodzi czarno-biały przewód. Więc jeśli jest ciągłość, wygląda na twoje ECU i musisz uzyskać drugą opinię!
REF A, test ciągłości, otwór przekaźnika nr 8 (pin przekaźnika 87) do pinu 10 w zacisku G7, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników. Jeśli wszystko w porządku, sprawdź przewód od wtyczki G1 pin 10 do ECU T121 pin 1 i 2 (przez bezpiecznik ECU) Czarny i żółty.
Jeśli czarno-biały przewód nie przeszedł testu, to jest to przewód, to długa wiązka przewodów, która wchodzi do komory silnika po stronie kierowcy, a następnie nad przodem/górą silnika itp. do ECU. Tuż pod siłownikiem hamulcowym jest typowe miejsce na przerwę. Usuń przewody z osłony kabla/ochrony i znajdź czarno-biały przewód i prześledź/sprawdź go.
Jeśli nie możesz niczego zobaczyć na górze, łatwy dostęp do przewodu, możesz przerwać test ciągłości, usuwając ODROBINĘ izolacji czarno-białego kabla, a następnie przetestować wtyczkę G1 pin 7 do nowego punktu testowego. Najlepiej przetestować również z nowego punktu testowego do pinu 18 we wtyczce ECU. Mam nadzieję, że wiesz już, która połowa/sekcja przewodu to jest. (Nie zapomnij ponownie zabezpieczyć przewodu taśmą po. I
Mam nadzieję, że to pomogło. Poniżej znajdują się niektóre linki, które uznałem za pomocne. (Większość znaleziono w T4fourm)
I wielkie PODZIĘKOWANIA dla Stero Steve, kfphil, nogdo, Tim at Phirm i mojego kumpla Chrisa M za pomoc.A:
http://www.vwbooks.co.uk/t4.htm
Central Electric 2
VW Books
VW Books
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/TR/
Widząc siebie i kilku innych, którzy mieli problemy z tym, że furgonetka nie odpalała, ale nie było kontrolki świec żarowych po włączeniu zapłonu, ale silnik się kręci, ale nie odpala.
Miałem dużo pomocy od innych członków forum A: więc pomyślałem, że coś oddam.
NIE JESTEM MECHANIKIEM SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH. Zamierzam cytować numery/piny/przewody/kolory, ALE MOGĄ ONE NIE BYĆ WŁAŚCIWE W TWOJEJ FURGONETCE. Więc mogę NIE być poprawny w niektórych z poniższych rzeczy. Mam nadzieję, że da ci to pomysł/wskazówki/punkt wyjścia.
Ale zanim zacznę, oto podstawowa obserwacja:
1) Część przełącznika zapłonu idzie do przekaźnika 109 „przekaźnik zasilania modułu sterowania silnikiem”, strona 109 „cewki” idzie do masy przez ECU. Strona „przełącznika” 109 idzie do bezpiecznika ECU, a następnie do ECU. WIĘC jeśli 109 nie ma masy, nie może „włączyć” zasilania do ECU, więc nie robi tego „swojej rzeczy”, gdy silnik jest uruchamiany = brak rozruchu.
2) Multimetr i zapasowy przewód/kabel będą bardzo przydatne!
To zrobiłem W SILNIKU T4 65KW 2.4 TDI AJT. Sprawdź bezpieczniki wewnątrz furgonetki, poniżej po prawej stronie kierownicy i bezpieczniki w komorze silnika, zwykle przed akumulatorem. (W czarnej osłonie/pudełku), jeśli wszystko w porządku.
Znajdź przekaźnik 109 (2. rząd od góry, 3. od lewej), wyjmij go i sprawdź napięcie na gnieździe 4, gniazda powinny być ponumerowane. (Zacisk 30 w gnieździe 4) strona 80/3 http://www.vwbooks.co.uk/vw_info/T4_pdfs/vw_T4_engine_wiring_2002.pdf Powinno pokazywać 12V. Jeśli nie, to zasilanie przekaźnika. (nie mogę ci w tym pomóc!)
Jeśli jest 12 V, weź wyjęty przekaźnik 109, z boku powinien znajdować się mały schemat obwodu, weź mały kawałek przewodu i połącz go z zaciskiem 30, a następnie zaciskiem 87, więc masz małą pętlę, zasadniczo omijasz przełącznik w przekaźniku. Włóż przekaźnik z powrotem do skrzynki/pudełka bezpieczników. Włóż kluczyk i sprawdź, czy zapala się kontrolka świec żarowych i spróbuj uruchomić.
JEŚLI działa, to przekaźnik 109 LUB skrzynka przekaźników (bezpieczników) LUB okablowanie. Jeśli nie, to skrzynka bezpieczników/okablowanie do bezpiecznika ECU. (Przejdź do REF A, aby uzyskać dalsze T/S)
Prosty test wyjmij pętlę z przekaźnika, podłącz jeden koniec przewodu do zacisku 85 przekaźnika 109. Drugi koniec przewodu podłącz do masy (więc długi kawałek przewodu będzie dobry) powinieneś usłyszeć kliknięcie, przekręć kluczyk i sprawdź, czy kontrolka świec żarowych jest włączona i uruchom furgonetkę. Jeśli nadal nie działa, wygląda na to, że przekaźnik jest U/S (możesz zdjąć osłonę z przekaźnika i podłączyć go do 12 V, aby podwójnie sprawdzić).
Jeśli furgonetka się uruchomiła, to strona masy przekaźnika = skrzynka bezpieczników/przewody
Szybkie sprawdzenie przewodów/wtyczki z tyłu skrzynki bezpieczników. Szukasz wtyczki G1, jest biała (środkowa z 3 białych wtyczek, dolny rząd) http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html TO MOŻE NIE BYĆ TWÓJ ROK/MODEL, ale daje ci pomysł. Może to być luźny przewód, poszukaj czarno-białego przewodu.
Jeśli wszystko wygląda w porządku, wyjmij białą wtyczkę, najlepiej odłącz klipsy boczne na skrzynce bezpieczników i pozwól jej zwisać, po prawej stronie między dwoma rzędami wtyczek znajduje się mała dźwignia, przesuń/pociągnij ją na bok. (Zwalnia blokadę na wtyczkach)
Teraz sprawdzamy ciągłość obwodu wewnątrz skrzynki bezpieczników. Wyjmij przekaźnik 109, włóż jeden przewód multimetru do otworu przekaźnika nr 5 (pin przekaźnika 85) do pinu 7 w zacisku G7. (Upewnij się, że jesteś na właściwym pinie). Jeśli wszystko w porządku, to nie skrzynka bezpieczników.
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciągłości przewodu (czarno-białego) biegnącego od wtyczki G1, pinu 7 do pinu 18 T121, czyli ECU. Większe z dwóch złączy do ECU (przed akumulatorem, nisko).
Dostałem się do tyłu wtyczki, aby zobaczyć przewody i znalazłem pin, do którego wchodzi czarno-biały przewód. Więc jeśli jest ciągłość, wygląda na twoje ECU i musisz uzyskać drugą opinię!
REF A, test ciągłości, otwór przekaźnika nr 8 (pin przekaźnika 87) do pinu 10 w zacisku G7, aby sprawdzić skrzynkę bezpieczników. Jeśli wszystko w porządku, sprawdź przewód od wtyczki G1 pin 10 do ECU T121 pin 1 i 2 (przez bezpiecznik ECU) Czarny i żółty.
Jeśli czarno-biały przewód nie przeszedł testu, to jest to przewód, to długa wiązka przewodów, która wchodzi do komory silnika po stronie kierowcy, a następnie nad przodem/górą silnika itp. do ECU. Tuż pod siłownikiem hamulcowym jest typowe miejsce na przerwę. Usuń przewody z osłony kabla/ochrony i znajdź czarno-biały przewód i prześledź/sprawdź go.
Jeśli nie możesz niczego zobaczyć na górze, łatwy dostęp do przewodu, możesz przerwać test ciągłości, usuwając ODROBINĘ izolacji czarno-białego kabla, a następnie przetestować wtyczkę G1 pin 7 do nowego punktu testowego. Najlepiej przetestować również z nowego punktu testowego do pinu 18 we wtyczce ECU. Mam nadzieję, że wiesz już, która połowa/sekcja przewodu to jest. (Nie zapomnij ponownie zabezpieczyć przewodu taśmą po. I
Mam nadzieję, że to pomogło. Poniżej znajdują się niektóre linki, które uznałem za pomocne. (Większość znaleziono w T4fourm)
I wielkie PODZIĘKOWANIA dla Stero Steve, kfphil, nogdo, Tim at Phirm i mojego kumpla Chrisa M za pomoc.A:
http://www.vwbooks.co.uk/t4.htm
Central Electric 2
VW Books
VW Books
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/TR/