VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Programowanie modułu ABS VW Transporter

12K views 29 replies 5 participants last post by  pmg11  
#1 ·
Witajcie wszyscy,
Mam znajomego z transporterem 1.9tdi z 2007 roku z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Ostatnio przywiózł go do mnie, ponieważ cały czas świeci się kontrolka ASR i ABS.
Zeskanowałem go za pomocą VCDS i pokazuje, że jednostka ABS nie została poprawnie zakodowana "Moduł sterujący nieprawidłowo zaprogramowany - 003 Usterka mechaniczna"
Próbowałem zaprogramować go kilka razy, a pomocnik kodowania dla krótkiego kodowania oferuje trzy opcje, które są podwozie, blokada mechanizmu różnicowego i silnik.
Ten to Multivan/Transporter, czyli +0000040, bez blokady mechanizmu różnicowego, czyli +0000000 i silnik Diesla, czyli +0000512.
Wybrałem te opcje i akceptuje programowanie 552, ale ten sam kod pozostaje, nie szuka ustawień podstawowych, jak bym zaakceptował.
Jednostka ABS zgłasza się jako MK25E (M) ABS z numerem części 7H0 907 379P, wierzę, że van ma tylko ASR, ale sprawdzę przycisk, aby to potwierdzić, ale miałem w głowie pomysł, że może jednostka zamienna jest dla modelu Transportera ESP.
Nie sprawdziłem vana pod kątem czujnika kąta skrętu.
Problem, jaki również mam, polega na tym, że poprzedni warsztat dokonał wymiany, więc właściciel nie ma starej jednostki i dlatego nie może uzyskać skanowania VCDS w celu potwierdzenia numerów części
Może próbuję zaprogramować go nieprawidłowo, ale to standardowy 105KM 1.9tdi, FWD, manual, SWB.
A może ktoś może potwierdzić, czy ta jednostka ABS jest poprawna, czy nie?
Wygląda na to, że w pojeździe nie ma żadnych innych kodów poza czujnikiem wałka rozrządu, ale naprawią to, jeśli ABS zostanie naprawiony.
Próbowałem sprawdzić, czy mogę odczytać czujnik kąta skrętu w blokach pomiarowych, ale pokazuje się jako nieprawidłowy, co może wynikać z tego, że nie jest zaprogramowany lub go nie ma.
Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana
 
#3 ·
Czy wiesz, czy kiedykolwiek działało poprawnie, bez kontrolek ostrzegawczych, po wymianie modułu sterującego?

Przyjrzałem się kilku skanom VCDS dla wersji przed liftingiem bez ESP i żaden z nich nie używa jednostki MK25E(M). To fragment z silnika Diesla 1.9l:

Code:
Adres 03: ABS Brakes Labels: 7H0-907-37x-ASR-F.lbl
Numer części: 7H0 907 379 G
Komponent: ASR FRONT MK25 0103
Kodowanie: 0007205
Numer sklepu: WSC 80093 222 69422
VCID: 397EF6A673C2D2879E-515E
Właściwie nie wiem, czy kiedykolwiek działało poprawnie.
Podobno przez jakiś czas nie było żadnych świateł, ale trudno to zobaczyć.
Nie jestem zbytnio zaznajomiony z transporterami, tylko że sam używałem VCDS w moich samochodach VW.
Numer części w skanie VCDS pokazuje, że numer części kończy się na G, podczas gdy ten zamontowany w T5 kończy się na P.
Widzę w Internecie, że jednostki ABS mają napis "Steurgeraet ESP" (kontroler ESP) na obudowie kontrolera. Widziałem też takie z Steurgeraet ASR.
Ten T5, który tu mam, może mieć zamontowany niewłaściwy ABS.
 
#4 ·
Gdybym był na Twoim miejscu, skontaktowałbym się z działem części dealera VW, wyjaśnił sytuację, podał im numer VIN/rejestracyjny i poprosił, aby powiedzieli Ci, jaka część została pierwotnie zamontowana fabrycznie i jaki alternatywny numer części (jeśli taki istnieje) może być użyty jako część zamienna. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​zazwyczaj lepiej jest, jeśli możesz tam faktycznie pójść i stanąć przed ladą, ale to zależy od tego, jak daleko jesteś od najbliższego dealera.
 
#5 ·
Nie jestem pewien, czy uda ci się zajść dalej, próbując zgadnąć, co wymienił warsztat.

Gdybym był w takiej sytuacji, skontaktowałbym się z działem części do samochodów dostawczych VW, wyjaśnił sytuację, podał numer VIN/rejestracyjny i poprosił o poinformowanie, jaka część została pierwotnie zamontowana fabrycznie i jaki alternatywny numer części (jeśli istnieje) może być użyty jako część zamienna. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​zazwyczaj działa to lepiej, jeśli można tam faktycznie pójść i stanąć przed ladą, ale to zależy od tego, jak daleko jesteś od najbliższego dealera.
To była jedna z moich myśli, ale nie jestem pewien, czy mój lokalny dealer udostępniłby te informacje, ponieważ są trudne.
Spróbuję jednak.
 
#6 ·
Myślałem, że wszystkie pompy ESP mają ESP napisane przed lub po 'MK25', ale mogę się mylić.
Prawdopodobnie nieistotne, ale oto moja instrukcja 2.5 2wd.

Adres 03: Hamulce ABS Etykiety: 7H0-907-37x-ASR-F.lbl
Numer części: 7H0 907 379 E
Komponent: ASR FRONT MK25 0103
Kodowanie: 0007205
Numer warsztatu: WSC 02756 785 00200
VCID: 3779DF7A450209999F5-513C

To wygląda bardziej obiecująco, ponieważ jest to przyrostek P, ale powiedziałeś, że próbowałeś kodowania 000552. (Najwyraźniej potrzebujesz zer).
Pamiętaj, że to automat.

Adres 03: Hamulce ABS Etykiety:. 7H0-907-37x-ABS.clb
Numer części SW: 7H0 907 379 P HW: 7H0 907 379 P
Komponent: (M)ABS MK25E 0103
Wersja: 00H12001
Kodowanie: 0000552
Numer warsztatu: WSC 02756 790 00000
VCID: 42DCB409989D8FABD97-513C

Ostatnią nadzieją jest ten wątek. Nie widzę, jak to jest poprawne, ponieważ wydaje się, że udało mu się zamontować pompę ABS w pojeździe bez ABS. https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/28217/
 
#7 ·
Cześć Cferry. Jeśli wejdziesz na stronę 7Zap i przejrzysz sekcję elektryczną dla odpowiedniego roku i numeru VIN Twojego pojazdu, w sekcji Abs zobaczysz odniesienie do jednostki sterującej ABS i odpowiedniego kodu PR dla pojazdu. Lista kodów dla Twojego pojazdu znajduje się w książce serwisowej i na naklejce na samochodzie dostawczym. Następnie powinieneś być w stanie ustalić prawidłowy numer części.
 
#8 ·
Próbowałem skontaktować się z dealerem, ale są gotowi zamówić nową pompę ABS i nie powiedzieć mi, czy moja jest poprawna, czy nie. Nawiasem mówiąc, kodowanie na moim wydaje się wynosić 0131624, co wydaje się nieprawidłowe, biorąc pod uwagę dostępne opcje. Mam 3 bajty, które mogę zaprogramować w kodowaniu, czyli typ podwozia, rodzaj paliwa i to, czy mam blokadę mechanizmu różnicowego.
 
#9 ·
Aktualizacja, przypadkiem znalazłem post na Ross tech i gość tam wypróbował kod 0000092. To działa u mnie i czyści kod, ale pojawia się ten dla sygnału kontrolera 4 motion. Wiem, że nie mam 4 motion, ale pokazuje, że mam zły moduł. Jeśli mógłbym dostać właściwy kod dla fwd manual z mk25e, byłoby wspaniale
 
#10 ·
Aktualizacja, przypadkiem znalazłem post na Ross tech i gość tam wypróbował kod 0000092.
Ten sam, co w moim linku powyżej? ;) :p

Myślę, że możesz usunąć opcję 4 motion, jeśli pojawiła się w CAN Gateway, która w twoim roczniku vana znajduje się w kontrolerze instrumentów (adres 19), a następnie przejść do "Listy instalacji". Powinieneś zobaczyć pola do zaznaczenia/odznaczenia.

Jeśli dobrze pamiętam, u mnie były inne opcje w kontrolerze ABS, takie jak rozmiar koła, co może być ważniejsze w przypadku 4 motion/nie 4 motion.

Jeśli uda ci się zamontować pompę ESP w vanie bez ESP, gratulacje. Upewnij się, że zamieścisz tutaj wszystkie stare/nowe numery części i kody oraz wszelkie inne procedury dla przyszłych członków. To kodowanie jest dziwne, ponieważ jest tak krótkie, może ten kod ignoruje oczekiwany czujnik kąta skrętu i sprawia, że dla innych powiązanych kontrolerów wygląda to jak pompa bez ESP? W każdym razie dzięki za dotychczasową aktualizację. :)
 
#11 ·
Cześć, dzięki za przydatne informacje.
Bramka CAN w tym pojeździe nie ma listy instalacji jako opcji. Może być za stara. Podobnie w automatycznym skanowaniu lista instalacji bramki nie jest obsługiwana przez bramkę zgodnie z VCDS.
Widzę tylko opcję Logowanie 11 w bramce, ale nie znam kodu.
Gdybym tylko znał cholerny kod do mojego vana bez 4motion.
 
#12 ·
Wczesne vany są trochę podstawowe w niektórych działach elektrycznych, więc prawdopodobnie masz rację co do bramki.

Właśnie wygooglowałem kilka pomp 7H0 907 379 P i wszystkie mają kodowanie 0000552 lub podobne i żadna z nich nie ma kontrolera sprzęgła Haldex, więc wszystkie muszą być bez napędu na 4 koła. Żadna z nich nie pokazuje również ESP. Myślę, że musi to być zła pompa, jak podejrzewano. Jaki kod otrzymujesz teraz dla (nieistniejącego) kontrolera 4motion/Haldex z ciekawości? Jeszcze lepiej, czy możesz opublikować swoje najnowsze skanowanie.

Jeśli jutro będę miał okazję, pobawię się kodowaniem mojego ABS. Mógłbym przekodować swój na tajemniczy 0000092 (5 zer??), żeby zobaczyć, co się stanie.
 
#13 ·
Myślałem, że wcześniejsze wersje B i G mogą być przeznaczone do t5, który tu mam. Zainstalowany jest albo wadliwy, albo nieprawidłowy, albo oba.
Kod, który mam dla jednostki AWD, to:

Znaleziono 1 błąd:
01324 - Moduł sterowania napędem na wszystkie koła (J492)
004 - Brak sygnału/komunikacji

Tak, kod, który wpisałem, aby pozbyć się kontrolki ASR, to 0000092.
Dzięki za całą pomoc, doceniam to.
 
#14 · (Edited)
Ponieważ jestem obudzony o głupiej porze, szukałem numerów części.

Jeśli Twój nie ma ESP ani EDL (więc ma przycisk ASR na desce rozdzielczej), robię poprawną najnowszą pompę dla Twojego SWB z 2007 roku, 7HO 907 379 S. Sufiks P jest również wymieniony, co moim zdaniem jest po prostu poprzednią wersją i również powinno być w porządku. Po prostu myślę, że coś stało się z kodowaniem w Twoim. Byłoby nietypowe, aby wadliwa pompa powodowała te kody błędów „nieprawidłowego kodowania”.

Zgodnie z tym, co mogę ustalić, kodowanie pompy powinno być albo wspólnym kodem 0007205 (16-calowe koła), albo jeśli miało 17-calowe koła fabrycznie, to 0015397. Zignoruj ​​rozmiar kół, które ma teraz i sprawdź etykietę kodu PR, aby się upewnić. Kod PR 2E4 pokazany w dowolnym miejscu na etykiecie (pod deską rozdzielczą nad stopami kierowcy) oznacza, że ​​opuścił fabrykę z 17-calowymi kołami, kod PR 2E to 16-calowe koła.

W każdym razie warto wypróbować te dwa kody, zawsze możesz wrócić do swojego aktualnego kodu. :sleep:
 
#17 ·
Tak naprawdę tylko myślę na głos. Jeśli klaster z innego pojazdu (z ESP, myślę, że to dość rzadka opcja przed liftingiem) zostałby zamieniony, "odziedziczyłby" listę instalacji i kodowanie z dawcy. W przypadku liftingu (od 2010 r.) powinno być łatwe do rozwiązania - wystarczy usunąć nieprawidłowy wpis z listy instalacji Gateway, a właściwy wpis powinien automatycznie pojawić się jako opcja do wyboru. Ale w przypadku przed-liftingiem nie wiem, jaka byłaby procedura.
 
#18 · (Edited)
Czy próbowałeś innych kodów pompy? :)

Wyszedłem tylko na chwilę, żeby zobaczyć pompę ABS i bramkę CAN w moim. ABS nie zaakceptuje kodu 0000096 0000092, prawdopodobnie dlatego, że nie dotyczy on mojej pompy z sufiksem E.

Image


Mój pozwoli mi otworzyć kontroler bramki CAN. Chociaż bramka znajduje się fizycznie w zestawie wskaźników, VCDS patrzy na nią osobno pod adresem 19. (17 dla zestawu wskaźników) Dla wersji bez 4 motion i w naszych starych vanach bramka powinna być zakodowana na 00006. Z poniższego zdjęcia widać, że kodowanie składa się tylko z elektroniki hamulcowej plus poduszek powietrznych. Więc chyba że twój został jakoś zmieniony na 4 motion lub ma inne rzeczy na liście, twój też powinien być 00006. Próbowałem dodać 00016 dla 4 motion, ale nie pozwoliło mi to na zmianę. Próbowałem również dodać 00001 dla automatycznej skrzyni biegów, ale to również zostało zignorowane i ponownie zastąpione moim 00006. Myślę, że kodowanie bramki jest ustalone (chyba że coś stało się z twoim).

Trudno powiedzieć o zestawie wskaźników, ale można by pomyśleć, że numer części (widziany przez VCDS) lub kodowanie by to zdradziło?

Image


Dla każdego, kto musi wiedzieć, jak dostać się do powyższego ekranu CAN, było to: Select>19 CAN Gateway>Coding-07

Image
 
#19 ·
Cześć ponownie,
Próbowałem obu kodów, ale wyświetla się informacja, że są one spoza zakresu. Nie jestem pewien, czy masz literówkę, ale mój kod to 0000092, a nie 0000096. Dzięki
 
#21 ·
Próbowałem kodu 40 i przez chwilę wyczyścił on zarówno kontrolki ASR, jak i ABS. Brak kodów, potem pojechałem na przejażdżkę, zaparkowałem, włączyłem i wyłączyłem zapłon i wróciło. Musi być gdzieś usterka elektryczna lub wiązka.
Dowiedziałem się, że każdy kod dla napędu na wszystkie koła, taki jak 27 lub 28 dla transportera AWD, wyłącza kontrolkę ASR, ale zawsze szuka tego nieistniejącego modułu AWD.
To naprawdę mylące.
 
#22 ·
Nie wiem, o co chodzi, zamierzam poprosić właściciela, aby spróbował u dealera, żeby sprawdzić, czy mogą to zaprogramować. Na pewno około godziny ładowania lub coś w tym stylu. Przynajmniej jeśli nie mogą tego zrobić na podstawie numeru VIN lub czegokolwiek innego, to może on wywnioskować, że urządzenie jest uszkodzone. Dziękuję za pomoc. Doceniam to wszystko
 
#23 ·
Tylko myśl, czy masz zamontowane koła lub opony o nietypowych rozmiarach? Nie sądzę, żeby to był problem z okablowaniem. Zmienia się to w zależności od kodowania, co nie jest sposobem, w jaki objawiają się usterki okablowania. Według Ross-Tech ABS, zestaw wskaźników i ECU silnika muszą mieć pasujące numery VIN (nie sądzę, żeby pompa miała w naszych vanach), ale jak mówił Triffic, jeśli zestaw wskaźników (lub ECU silnika) został zmieniony i numer VIN nie został zaktualizowany, kodowania nie będą działać. Możesz przeczytać, jak to sprawdzić za pomocą zaawansowanych bloków pomiarowych tutaj.

Widziałem numer VIN w ECU silnika i w zestawie wskaźników, ale o ile mi wiadomo, nie ma możliwości dodania go do nowej lub używanej pompy w naszym wieku. Warto sprawdzić, zanim zapłacisz dealerowi (żeby prawdopodobnie powiedzieć ci, że potrzebujesz nowej pompy, kiedy nie potrzebujesz!)
 
#24 ·
Cześć,
Dzięki za sugestie, ma oryginalne stalowe felgi.
Jednak właściciel poinformował mnie, że licznik nie został zmieniony i że był problem z wiązką, który został naprawiony, więc nie jestem pewien, czy zostało to odpowiednio naprawione, czy nie, a moduł ABS został wymieniony w tym samym czasie.
Najwyraźniej nigdy nie było dobrze.
Nie wiem, co myśleć, jeśli były problemy, ale powiedziałbym, że sprawdzenie okablowania to początek, ale nie zadanie dla mnie.
Dzięki za pomoc, doceniam to
 
#26 ·
Nie jestem pewien, na który rok odnosi się przyrostek G, ale 7Zap pokazuje S lub P dla wersji bez ESP z 2007 roku. Numer części 375 (zamiast 379) dotyczy tylko kontrolera bez pompy. Ale ostatnia litera jest w obu przypadkach taka sama.
 
#27 ·
Ok, tak, to ma sens, ten w t5 tutaj jest prawdopodobnie poprawny. Naprawdę dziwne, jak to działało przez chwilę, ponieważ zarówno światła ASR, jak i abs były wyłączone. Przycisk ASR nawet działał w tym czasie. Nie rozumiem też, dlaczego wychodziło poza zakres dla kodowania, które było w długim asystencie kodowania, myślę, że powinno być 552. Zaznaczenie pól w menu kodowania powoduje, że kod mówi, że jest poza zakresem.
 
#28 · (Edited)
Czy możesz sprawdzić, jaki jest teraz kod, na wypadek gdyby był inny? Możliwe, że masz teraz tylko indywidualny kod czujnika ABS lub coś innego. Czasami montowałem nowe czujniki ABS i inne części tylko po to, aby kod natychmiast powrócił i trzeba go było ponownie wyczyścić. Nie zapomnij sprawdzić innych kontrolerów (zwłaszcza silnika) pod kątem powiązanych kodów błędów.

W przeszłości czytałem, że jeśli WSC (Work Shop Code) w sterowniku pompy jest ustawiony na same zera, może to sporadycznie powodować problemy. Nie sądzę, żeby to było tak powszechne, ale możesz to zmienić, jeśli tak jest. To nie jest łatwe! Powodzenia. :)
 
#29 ·
Właściwie czytałem o Trójcy Świętej, ale sprawdziłem klastr i to było poprawne. Powiedziałem właścicielowi, żeby zapytał dealera, zanim do niego pójdzie, żeby skupił się na programowaniu pompy ABS i upewnił się, że jest prawidłowo zintegrowana, i żeby zostawił to, jeśli chce zmienić wiązkę przewodów i/lub pompę.