VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Czy to są moje znaki na kole zamachowym?

1 reading
23K views 10 replies 6 participants last post by  ianh82  
#1 ·
Image
Image
Czy ktoś ma takie samo koło zamachowe jak ja? Wczesny 2.4 aab. Mój rowek wałka rozrządu pasuje do znaku w oknie inspekcyjnym po prawej stronie na pierwszym zdjęciu, ale po dokładnym przyjrzeniu się kołu zamachowemu znalazłem o I I na drugim zdjęciu (aparat iPhone'a z pełnym zoomem). To spowodowałoby lekką zmianę rozrządu, jeśli powinienem być ustawiony między o i I. Na moim kole zamachowym są 2 wskaźniki jak na pierwszym zdjęciu (czy mają one coś wspólnego ze sprzęgłem?) i wszystkie znaki znajdują się w granicach jednej ósmej obrotu koła zamachowego. Jestem trochę zaniepokojony, ponieważ mój van był w tym miesiącu dwa razy w warsztacie po tym, jak zepsułem się z powodu podejrzenia poślizgu paska pompy. Warsztat uruchomił mojego vana, ale co kilka obrotów silnika wydaje dźwięk dzwonienia. Powiedzieli, że nie mogą go uruchomić lepiej, bez względu na to, jak bardzo przesuwają rozrząd pompy. Warsztat powiedział również, że mój pasek rozrządu jest bardzo zużyty. Chętnie sam wymienię pasek rozrządu, ale nie wiedząc, czy problemem jest pasek rozrządu, czy rozrząd pompy, wszystko staje się bardzo frustrujące, ponieważ van działa w porządku, z wyjątkiem lekkiego stukania. Wydaje się jednak dziwne, że stukanie występuje tylko co kilka obrotów silnika, a nie jest stałym dźwiękiem. Jeśli ktoś mógłby mi udzielić jasnej odpowiedzi dotyczącej koła zamachowego, będę miał przynajmniej od czego zacząć, ponieważ jestem teraz u kresu wytrzymałości i po prostu chcę, żeby wróciła do pełnego zdrowia. Nigdy wcześniej nie słyszałem silnika, który nie działałby w odpowiednim czasie, ale zakładam, że skoro mój nadal działa i jeździ w porządku, to nie jest zniszczony. Wszystkiego najlepszego i z góry dziękuję za wszelkie rady
 
#3 ·
Zdjąłem pokrywę zaworów i koło zębate wałka rozrządu na końcu pompy, a wałek rozrządu i krzywki są wyrównane z linią rozrządu na głowicy. Kiedy wałek rozrządu jest wyrównany, moje koło zamachowe pokazuje wskaźnik na pierwszym zdjęciu jako znak rozrządu, ale ponieważ mam 2 z nich na moim kole zamachowym, muszę być pewien znaku GMP. Nie chcę używać obecnego położenia koła zamachowego jako odniesienia, ponieważ zakładam, że mój rozrząd się przesunął i muszę zacząć od nowa.
 
#4 ·
Gniazdo wałka rozrządu wyrówna się tylko w jeden sposób, więc jeśli jest wyrównane, jesteś w GMP (zakładając, że obecny pasek nie jest zębaty). Sprawdź również znak pompy, powinien być również blisko znacznika, mówię blisko, ponieważ może być lekko wyregulowany, aby uzyskać odpowiedni czas. W moim 2.5tdi stwierdziłem, że bardzo trudno jest zobaczyć znak timimng na kole zamachowym, gdy był w vanie, patrzenie prosto w dół nie pokazywało znaku. Użyłem telefonu komórkowego w trybie kamery wideo, umieściłem go pod kątem na górze skrzyni i pod kątem 45 stopni lub mniej, znak był znacznie bardziej widoczny, zwłaszcza z włączoną lampą błyskową. Użyłem telefonu, ponieważ moja głowa by się tam nie zmieściła.
 
#5 ·
Przepraszam, przegapiłem twój ostatni post. Z pamięci mój był na 0, czyli 0 stopni przed GMP. Myślę, że rzeczywisty znak rozrządu był ustawiony za 0. Dlatego użyłem metody z kamerą, żeby to zobaczyć. Nie jestem pewien, czy jest tak samo w różnych silnikach, ale warto spróbować.
 
#8 ·
Zrobiłem dziś w domu kilka lepszych zdjęć. Znalazłem też z lub prawdopodobnie 2 po lewej stronie 0. Zdjęcie jest do góry nogami, a korektor to mój znak pompy, więc zignoruj to. Nie wiem, czy z lub 2 ma jakieś znaczenie? Zakładam z ostatniej odpowiedzi, że ząb koła zamachowego po prawej stronie wskaźnika na drugim zdjęciu to GMP? Jeśli tak, to mój pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząb, co wyjaśnia dzwonienie mojego silnika. Myślę, że mam szczęście, że nie przeskoczył dalej. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, chłopaki. Jakiekolwiek dalsze potwierdzenie byłoby wspaniałe, dzięki
 
#10 ·
zrobiłem dziś w domu kilka lepszych zdjęć. Znalazłem też z lub być może 2 po lewej stronie 0. Zdjęcie jest do góry nogami, a korektor to mój znak pompy, więc zignoruj to. Nie wiem, czy z lub 2 ma jakieś znaczenie? Zakładam z ostatniej odpowiedzi, że ząb koła zamachowego po prawej stronie wskaźnika na drugim zdjęciu to GMP? Jeśli tak, to mój pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząb, co wyjaśnia dźwięk stukania w moim silniku. Myślę, że mam szczęście, że nie przeskoczył dalej. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, chłopaki. Jakiekolwiek dalsze potwierdzenie byłoby wspaniałe, dzięki
Image
Image
To zdjęcie bardzo pomogło, dziękuję, sześć lat później!
 
#11 ·
Cześć,

Wiem, że to stary wątek, ale mam problem z uzyskaniem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który znak jest GMP na moim kole zamachowym.

To to samo koło zamachowe, co w tym poście. Ustawiałem je na 'I', ale działa bardzo słabo. (Zrekonstruowałem silnik po pęknięciu głowicy cylindrów).

Zauważyłem inny wskaźnik rozrządu. To nacięcie na kole pasowym wału korbowego, które pokrywa się z linią na plastikowej osłonie paska rozrządu.

Kiedy obracam wał korbowy bardzo nieznacznie zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby wyrównać ten wskaźnik, moje koło zamachowe wskazuje znak 'T'.

Czy 'T' może być górnym martwym punktem na tych kołach zamachowych?

Załączono zdjęcia
 

Attachments