VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Koopadvies

1.2K views 32 replies 12 participants last post by  Kelster  
#1 ·
Hallo iedereen!

Ik ben van plan een nieuwe campervan te kopen en lid te worden van de club!

Van 1
Ik ben verliefd geworden op deze.
Hij heeft echter 200.000 mijl op de teller.... Het is een 2012 T5 2 L TDI 140 pk 6 versnellingen en heeft zijn leven doorgebracht als gemeentewagen en is pas in 2024 omgebouwd naar een echt hoge standaard.

De kilometerstand maakt me een beetje bang, ik wil iets betrouwbaars. Hij staat te koop voor 27.000 euro, maar ik dacht eraan om 25.000 euro te bieden.

Van 2
Niet zo verliefd op deze, maar het is een nieuwere 2016 (66) VW T6 Transporter 2.0L camper Euro 6
veel lagere kilometerstand van 125.000 mijl

Voor vrijwel dezelfde prijs, 27.000 euro, zal 25.000 euro bieden, want 25.000 euro is mijn maximale budget.

Ik zou de mening van mensen hierover echt waarderen? Is de T5 betrouwbaar genoeg met 200.000 mijl op de teller of moet ik voor de nieuwere T6 gaan?

Bedankt :)

#2 ·
Hallo en welkom

Waarschijnlijk hangt het ervan af of je van plan bent om in ULEZ-zones in een stad te gaan, aangezien Euro 6 over het algemeen vrijgesteld is.

En we weten allemaal dat ze er in de loop van de tijd meer zullen toevoegen...

Dus persoonlijk zou ik om die reden voor de T6 gaan in plaats van de T5.1. (We hebben de uitgestelde Manchester-zone boven ons hoofd hangen....)

Sommige mensen geven de voorkeur aan het uiterlijk van een T6 boven een T5.1 en vice versa. Sommigen zeggen dat de T5.1's beter gebouwd zijn....

De T5.1 140 6-versnellingen is meestal het meest gewild. Wordt meestal geleverd met airconditioning en een achterklep, wat ook begeerde items zijn.

Airconditioning is iets waar ik altijd naar zou zoeken.

Erg moeilijk om te zeggen zonder de busjes zelf te zien. Links of wat foto's?

De kilometerstand is over het algemeen vrij irrelevant voor deze, zolang ze maar een GOEDE afgestempelde onderhoudsgeschiedenis hebben. Weinig kilometers is echter altijd mooi.

Ik zou niemand vertrouwen die zegt: "Ik heb mijn eigen onderhoud gedaan", dus geen stempels.

Er zijn hier nogal wat getalenteerde mensen die dat doen, maar het betekent niets bij een verkoop, tenzij het van een forumlid naar een ander is.

Ik vertrouw geen enkele verbale verklaring van een verkoper. Geen bewijs van diensten, geen verkoop.

Ik hoop dat je er een krijgt, er is geen weg meer terug!! (y)

#3 ·
Hoi en welkom

Hangt er waarschijnlijk vanaf of je van plan bent om in ULEZ-zones van steden te gaan, aangezien Euro 6 over het algemeen vrijgesteld is.

En we weten allemaal dat ze er in de loop van de tijd meer zullen toevoegen...

Dus persoonlijk zou ik om die reden voor de T6 gaan in plaats van de T5.1. (We hebben de uitgestelde Manchester-zone die boven ons hoofd hangt....)

Sommige mensen geven de voorkeur aan het uiterlijk van een T6 boven een T5.1 en vice versa. Sommigen zeggen dat de T5.1's beter gebouwd zijn....

De T5.1 140 6-versnellingen is meestal het meest gewild. Wordt vaak geleverd met airco en achterklep, wat ook begeerde items zijn.

Airco is iets waar ik altijd naar zou zoeken.

Erg moeilijk om te zeggen zonder de busjes zelf te zien. Links of wat foto's?

De kilometerstand is over het algemeen vrij irrelevant voor deze, zolang ze maar een GOEDE afgestempelde onderhoudsgeschiedenis hebben. Weinig kilometers is echter altijd mooi.

Ik zou niemand vertrouwen die zegt: "Ik heb mijn eigen onderhoud gedaan", dus geen stempels.

Er zijn hier nogal wat getalenteerde mensen die dat doen, maar het betekent niets bij een verkoop, tenzij het van een forumlid naar een ander is.

Ik vertrouw geen enkele verbale verklaring van een verkoper. Geen bewijs van onderhoud, geen verkoop.

Ik hoop dat je er een krijgt, er is geen weg terug!! (y)
Wow bedankt voor zo'n gedetailleerd antwoord, ik had er niet eens aan gedacht om naar airco te zoeken, ik ben er altijd van uitgegaan dat het er zou zijn!

Dit zijn de twee busjes:

Busje 1: Onze excuses voor de onderbreking... (Deze heeft mijn hart gestolen) Vermeldt geen airco.

Busje 2: Onze excuses voor de onderbreking...

Mijn vriendin heeft een kleine hybride voor de stedentrips. Het belangrijkste voor mij is echt de betrouwbaarheid, ik wil niet dat hij kapot gaat. We zijn van plan om een paar grote reizen te maken. Schotland 500 en in de toekomst een paar Europese reizen.

#4 ·
27k voor een T5 uit 2012 is IMO te veel. Misschien in de piek van de covid-gekte, maar nu is de prijs flink gedaald. Daarvoor zou ik minstens een T6 willen. Er zijn hier een paar mensen die moeite hebben om hun vergelijkbare busjes voor meer dan ~20k te verkopen. Maar ik zou zeggen dat 20k het plafond is voor wat ik op dit moment voor een T5.1 zou betalen. Zoals Orion al zegt, is onderhoud cruciaal. Het hangt ook af van de kilometers. 200.000 km stadsverkeer met veel stoppen en starten kan zwaar zijn, terwijl cruisen op de snelweg misschien niet zo erg is. Maar in wezen brengt het kopen van een 13 jaar oud voertuig met 200.000 km altijd een zeker risico met zich mee, dus zorg ervoor dat je wat geld achter de hand hebt.

Maar neem er wel een 😀

#19 ·
[QUOTE="Asht5.1, post: 6777284, member: 482479]
27k voor een 2012 t5 is te veel IMO. Misschien in de piek van de covid-gekte, maar nu is de prijs flink gedaald. Ik zou er minstens een t6 voor willen. Er zijn hier een paar mensen die moeite hebben om hun vergelijkbare busjes voor meer dan ~20k te verkopen. Maar ik zou zeggen dat 20k het plafond is voor wat ik op dit moment voor een t5.1 zou betalen. Zoals Orion al zegt, is onderhoud essentieel. Het hangt ook af van de kilometers. 200k aan start-stop stadsverkeer kan zwaar zijn, terwijl cruisen op de snelweg misschien niet zo erg is. Maar in wezen brengt het kopen van een 13 jaar oud voertuig met 200k altijd een bepaald risico met zich mee, dus zorg ervoor dat je een paar centen over hebt.

Maar koop er wel een 😀
[/QUOTE]
Hoi Ash, ik ben ook op zoek naar een eerste vw.. Na gedegen advies van het forum ben ik net afgehaakt van een prachtige 2012 auto kombi conversie omdat deze de gevreesde 2l biTdi motor 180pk had! Dus nog steeds op zoek.. stuur alsjeblieft alle fatsoenlijke busjes naar mij, dankjewel!!

#12 ·
Ik dacht ook dat de milieuzone in Manc officieel in januari was afgeschaft @Orion
Ik vertrouw geen woord uit de mond van Andy Burnham of een andere politicus.

Kijk naar Khan in Londen. Zei dat ze het ULEZ-gebied binnenkort niet zouden uitbreiden. ha ha ha. :mad:

Milliband zal ons ook binnenkort Pay Per Mile opleggen! Moet naar Net Zero!!

#7 ·
Ik denk ook dat airco standaard was vanaf de T6 (de update van 2015). Daarvoor hadden startlines (basismodellen) het niet standaard. Maakt me eigenlijk niet zoveel uit, behalve misschien een paar zomerdagen per jaar. Dat gezegd hebbende, om 27.000 euro uit te geven, zou hij het moeten hebben, weinig kilometers hebben gereden en een volledige onderhoudsgeschiedenis van de T6.

#8 · (Edited)
Van 1 lijkt te zijn omgebouwd naar een zeer hoge specificatie en ik ben dol op de uitstraling. Van 2 lijkt de verstandigere keuze. Ik heb de APK-geschiedenis gecontroleerd en beide zijn altijd goedgekeurd. Zou de ene qua betrouwbaarheid waarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de andere?

Ik ben bang om pech te krijgen, ergens naartoe te gaan en te moeten worden weggesleept.

#10 ·
Bus 1 is gedaan door een high-end conversiebedrijf. De conversie was in 2024 door CamperWorx Ltd - Sluit je aan bij de outdoor revolutie Ik vind het interieur erg mooi. De kasten en geïntegreerde jaloezieën. Ik heb op hun website gekeken en de conversie alleen al is behoorlijk duur.

Bus 2 lijkt meer een standaard conversie te zijn. Het is denk ik een verstandigere optie als voertuig. Dat gezegd hebbende, bus 1 heeft zijn leven doorgebracht als een gemeentelijke bus en heeft net een Europese reis gemaakt, ik verwacht dat hij is onderhouden en verzorgd.

#14 ·
Van 1 is gedaan door een high-end conversiebedrijf. De conversie was in 2024 door CamperWorx Ltd - Join the outdoor revolution. Ik vind het interieur erg mooi. De kasten en geïntegreerde jaloezieën. Ik heb op hun website gekeken en de conversie alleen al is behoorlijk duur.

Van 2 lijkt een meer standaard conversie te zijn. Het is denk ik een verstandigere optie als voertuig. Dat gezegd hebbende, van 1 heeft zijn leven doorgebracht als gemeentelijke bestelwagen en heeft net een Europese reis gemaakt, ik verwacht dat hij is onderhouden en verzorgd.
Persoonlijk heb ik het beste basisvoertuig gekregen dat ik kon krijgen. Hoewel mooiere kasten en jaloezieën mooi zijn, zijn ze niet goed als ze op de achterkant van een sleepwagen staan.

Ik zou wachten. Je krijgt een fatsoenlijke spec t6 met weinig kilometers voor wat je wilt betalen.

#16 ·
Die T5.1 camper is geen waardeloze zelfgemaakte / zelfgebouwde ombouw zoals er veel zijn.

Het is een erg mooi omgebouwde camper met topkwaliteit apparatuur. CamperWorx is erg mooi meubilair (ik heb het in mijn busje).

Het RIB-bed is het beste dat je **** kopen (ik heb dezelfde) en heeft een topper. De pop-top is ook van hoge kwaliteit.

Het heeft een kwaliteitsvolle zijluifel. Hij is mooi verhoogd en heeft degelijke wielen en AT-banden / wielen. Hij heeft een achterklep, wat vrijwel zeker betekent dat hij airconditioning heeft.

(Negeer de mensen hier die zeggen dat je geen airconditioning nodig hebt. Neem de bus in de zomer mee naar het buitenland en geloof me, dat zul je!

Dit alles komt neer op veel geld. Alleen al de 200.000 mijl zou me afschrikken bij £ 27.000.

Ik denk dat het nu, nu het seizoen is begonnen, waarschijnlijk ongeveer £ 23.000 tot £ 25.000 waard is.

Hoewel we niet meer in de COVID-gekke tijden zitten, verkopen kwaliteitsbussen nog steeds.

Mijn maat verkocht zijn T5.1 camper uit 2010 afgelopen februari voor £ 28.000, helemaal geen probleem. Er zijn echter nogal wat mensen die moeite hebben met verkopen, het zijn vreemde tijden.

Als iemand verliefd wordt op een busje, dan is het de prijs waard die ze goed vinden.

Aan het eind van de dag is £ 20.000 tot £ 30.000 nog steeds vrij goedkoop voor een VW camper als een California £ 75.000 nieuw kost. :eek:

VW-bussen behouden ook een redelijke wederverkoopwaarde in vergelijking met andere campers.

Zoals hierboven vermeld, kocht mijn maat zijn bus voor £ 30.000, had hem 2 jaar, veel gebruikt, inclusief reizen door Europa en verkocht hem voor £ 28.000. Geen slechte daling voor een voertuig.

Trouwens, als je van een Swamper-stijl camper houdt (zoals die T5.1), bekijk dan die van mij. Ik overweeg te verkopen om een nieuw busproject te financieren!

#20 ·
Hoi iedereen!

Ik ben van plan een nieuwe campervan te kopen en lid te worden van de club!

Van 1
Ik ben verliefd geworden op deze
Hij heeft echter 200k mijl op de teller.... Het is een 2012 T5 2 L TDI 140 pk 6 versnellingen en heeft zijn leven doorgebracht als een gemeentelijke bus en is pas in 2024 omgebouwd naar een zeer hoge standaard.

De kilometerstand maakt me een beetje bang, ik wil iets betrouwbaars. Hij staat te koop voor 27k, maar ik dacht dat ik 25k zou bieden

Van 2
Niet zo verliefd op deze, maar het is een nieuwere 2016 (66) VW T6 Transporter 2.0L camper Euro 6
veel lagere kilometerstand van 125k

Voor vrijwel dezelfde prijs van 27k zal ik 25k bieden, want 25 is mijn maximale budget.

Ik zou de mening van mensen hierover echt op prijs stellen? Is de T5 betrouwbaar genoeg met 200k op de teller of moet ik voor de nieuwere T6 gaan?

Dank u :)
De mijne is te koop 😁

#25 ·
Oké mensen, ik bekijk morgen een handgeschakelde 140 uit 2015. 170.000 op de teller, maar als er een onderhoudshistorie is, zou het wel eens kunnen lukken. Vorige week in Suffolk doorgebracht met twee mountainbikes achterin de Volvo van mijn vrouw. Een hele klus om ze na 5 uur fietsen weer in de auto te krijgen, dus duimen maar.

#26 ·
Duimen. De mijne is ook een 2015 140. 🤞

Als je wat fatsoenlijke interieur MTB-gebaseerde meubels en fittingen wilt, dan is dit Piggl-spul geweldig.

Een paar MTB / fietsmensen hier hebben het geïnstalleerd. Veel, veel mooier dan een zelfgemaakte knutselklus IMHO.

#28 ·
Duimen. De mijne is ook een 2015 140. 🤞

Als je fatsoenlijk MTB-gebaseerd meubilair en inrichting wilt, dan is dit Piggl-spul geweldig.

Een paar MTB/fietsmensen hier hebben het geïnstalleerd. Veel, veel mooier dan een zelfgemaakte knutselklus IMHO.

Gekocht, weer een ex-AA-bus. Moet de voorstoelen vervangen. Zoon kan niet op de bank zitten, zijn knieën gaan in het dashboard (hij is 6 4 en 17!!). En de bestuurderskant is een beetje zacht. Vind de kit in de link leuk

#33 ·
Hoi iedereen!

Ik ben van plan een nieuwe campervan te kopen en me bij de club aan te sluiten!

Van 1
Ik ben verliefd geworden op deze
Hij heeft echter 200.000 mijl op de teller.... Het is een 2012 T5 2 L TDI 140 pk 6 versnellingen en heeft zijn leven doorgebracht als gemeentelijke bestelwagen en is pas in 2024 omgebouwd tot een zeer hoge standaard.

De kilometerstand schrikt me een beetje af, ik wil iets betrouwbaars. Hij staat te koop voor 27.000 euro, maar ik dacht dat ik 25.000 euro zou bieden.

Van 2
veel lagere kilometerstand van 125.000 mijl

Voor vrijwel dezelfde prijs, 27.000 euro, zal ik 25.000 euro bieden, want 25 is mijn maximale budget.

Ik zou de mening van mensen hierover erg op prijs stellen? Is de T5 betrouwbaar genoeg met 200.000 mijl op de teller of moet ik voor de nieuwere T6 gaan?

Dank u :)
Bestelwagen 1 was zeker niet van mijn lokale gemeente - (200.000 mijl voor een 12 jaar oude bus is slechts 16.000 per jaar, neem ik aan)