VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Kody silników dla roczników

50K views 12 replies 8 participants last post by  Monkeymarsden  
#1 ·
Czy istnieje definitywny przewodnik po kodach silników odnoszących się do modeli/lat silnika 2.5?
Słyszałem, że niektóre są lepsze od innych, a wczesne miały większy problem ze zużyciem wałka rozrządu, ale staram się uzyskać bardziej szczegółowe informacje na ten temat, ponieważ obecnie zamierzam kupić kolejny model T5.

Dzięki.
 
#2 ·
Ok, spróbujmy inaczej,
Te kody silników wydają się istnieć: AXD AXE BLJ BNZ BPC,
Czy są jakieś proste różnice, tzn. czy jeden odnosi się do silnika o mocy 174 KM? Czy dobrze myślę, że AXD jest prawdopodobnie wczesnym 2.5 (od około 2003 do około 2005)?

Znajduję wiele wątków mówiących o różnych kodach silników, ale nie mogę znaleźć informacji o tym, co dokładnie w nich było.
Na pewno ktoś mógłby rzucić na to trochę światła?

Jeśli wiesz, jaki kod silnika masz w swoim własnym vanie, jaki jest rok produkcji i moc seryjna twojego vana?

Wszelkie informacje są mile widziane
 
#4 ·
T:
Tak, odnoszą się one do pojemności silnika, zakresu roczników i mocy wyjściowej, postaram się je dla ciebie wymienić, jeśli będę miał jutro 5 minut

Pozdrawiam

Dan
Teraz powinno być ciekawie....T:
Założę się, że jest tu kilku właścicieli, którzy chcieliby zobaczyć te informacje, wiem, że ja chcę.
 
#6 ·
Myślę, że AXD/AXE to silniki 2.5 pierwszej generacji T5, 130/174 KM, spełniające normę emisji Euro 3.
Aby spełnić normę Euro 4, myślę, że od roku modelowego 2007 przeszli na BNZ/BPC, wciąż 130/174, ale teraz z mniej pożądanym DPF. Nie jestem do końca pewien, jakie były inne zmiany, ale wiem, że zmienił się kolektor wydechowy - ten w AXD/AXE jest podatny na pękanie.
Nie jestem pewien co do BLJ - może wariant, który nie został sprowadzony do Wielkiej Brytanii?
Mogą wystąpić pewne implikacje dla podatku drogowego - Euro 4 kontra Euro 3 - ale wszystko staje się trochę skomplikowane, w zależności od tego, czy jesteś lekkim pojazdem ciężarowym, czy, jak niektóre fabryczne kombi, samochodem z silnikiem Diesla. Trochę mnie to przerasta, obawiam się, ale mam nadzieję, że to pomoże.
 
#7 ·
Proszę bardzo

AXC 86 KM >06
AXB 105 KM >06
AXD 131 KM >06
AXE 174 KM >06

BRR 84 KM 07->09
BRS 102 KM 07.09
BNZ 131 KM 07>09
BPC 174 KM 07>09

Następnie 2.0 cr 2010>

CAAA 84 KM
CAAB 102 KM
CAAC 140 KM
CCHA 140 KM
CFCA 180 KM

Mam nadzieję, że to pomoże

Pozdrawiam

Dan :D
 
#8 ·
To świetne info, dzięki wam (skopiuję i wkleję info Just Vanz do wykorzystania w przyszłości), tak jak myślałem, nastąpiła zmiana kodów silnika w 06, słyszałem, że wczesne 2.5 miały problemy ze zużyciem wałka rozrządu i że w pewnym momencie silnik przeszedł pewne zmiany, które zmniejszyły problem, co by się zgadzało.

Czy kod silnika jest widoczny w dowodzie rejestracyjnym? Nie pamiętam z mojego ostatniego vana, czy tam był.