VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Montaż klimatyzacji w ABL

15K views 30 replies 8 participants last post by  dalejg  
#1 · (Edited)
W zeszłym roku, kiedy używałem naszego kampera T4, doznałem udaru cieplnego podczas jazdy i byłem dość chory na poboczu drogi. Przysiągłem zbadać montaż klimatyzacji w silniku 1.9TD ABL.

Trochę badań wykazało, że ABL ma wspornik sprężarki klimatyzacji, który jest taki sam jak wspornik silnika Golf Mk3 AHU 1Z: 028903139T

Został zamontowany w silniku ABL z 1996 roku:
182968


ABL i AHU mają ten sam zewnętrzny blok, więc pasuje za pomocą 4-śrubowego wspornika w ten sposób:



Oczywiście będzie to długi projekt, ale w przeszłości robiłem prace związane z klimatyzacją w różnych innych samochodach i mam manometry, czynnik chłodniczy, pompę próżniową itp. itd.

Zamierzam tylko na prosty system, a nie climatronic i z przyjemnością zamontuję aftermarketowy parownik w kabinie.

Bardzo chcę usłyszeć doświadczenia innych osób, zwłaszcza zespołu konwersji TDI 1Z, który mógł to zrobić w przeszłości.

:):):)
 
#2 · (Edited)
Aktualizacja. Zamówiłem kilka części, aby rozpocząć projekt:

Sprężarka Sanden SD7V16 P/N 1H0820803D, pasująca do Golfa Mk3 (aby pasowała do wspornika)
Image

Wspornik alternatora 028903143AB (1996-8 Sharan/Passat/Golf)
182969


Odebrałem również chłodnicę skraplacza T4 i kilka węży.

Suma dotychczasowa to mniej niż 100 funtów....
 
#3 ·
Mam nadzieję, że Twój van nie jest obniżony, kompresor (lub wspornik) będzie się ładnie ścierał o asfalt 🤪

Jedynym problemem, który powstrzymał moje zainteresowanie klimatyzacją silnika T4 / 1.9, było położenie "pompy" klimatyzacji, ponieważ fabryczny wspornik umieszcza ją nisko, a silniki T4 pochylają się do przodu:(

Rich.
 
#4 ·
Mam nadzieję, że Twój van nie jest obniżony, sprężarka (lub wspornik) będzie się ładnie ścierać o asfalt 🤪

Jedynym problemem, który powstrzymał moje zainteresowanie klimatyzacją silnika t4 / 1.9 była pozycja "pompy" klimatyzacji, ponieważ fabryczny wspornik umieszcza ją nisko, a silniki t4 pochylają się do przodu:(

Rich.
Czy wystarczająco nisko, aby przejść obok panelu osłony podwozia?
 
#7 ·
Wow, minęło 11 miesięcy i w końcu robię postępy. Nowy wspornik pasował idealnie, a kompresor również został do niego przykręcony. Mój alternator ABL nie pasował, ponieważ ma otwór montażowy typu suwak, więc kupiłem nowy alternator, który pasuje. Mam pasek 6pk1500, który ma pasować i wymieniłem również rolkę napinacza. Większość rur klimatyzacji z Golfa w ogóle nie pasowała, więc kupiłem zestaw wczesnych części T4, w tym skraplacz, węże i osuszacz.

Skraplacz, który kupiłem, pochodził z T4 z długim nosem i jest trochę za duży, aby pasował bez przesuwania rury chłodnicy wspomagania kierownicy.

Do wnętrza kupiłem uniwersalny system parownika, ponieważ był dostarczany z własnym zaworem rozprężnym, wentylatorami i okablowaniem. Jest bardzo podobny do tego:
Trzymam kciuki, żeby wszystkie pozostałe części dotarły i żebym mógł zacząć je skręcać w przyszłym tygodniu.
 
#8 ·
Kondensator, który kupiłem, był z T4 z długim nosem i jest trochę za duży, żeby pasował bez przesuwania rury chłodnicy wspomagania kierownicy.
Usuń chłodnicę wspomagania kierownicy, poprowadź / poprowadź ją prosto z przekładni do zbiornika, ponieważ chłodnica nie jest potrzebna w brytyjskiej pogodzie (y)

Nie miałem tego na moim vanie od ~8 lat:cool:

Rich.
 
#11 ·
Mam więc bardzo zły dzień.

W poście dotarł mój nowy alternator i kondensator z 1994 roku, stos węży i osuszacz. Genialnie! Będę miał to zamontowane i uruchomione do południa.....

Nie. Pasek wielorowkowy nie ma realnej trasy wokół sprężarki pompy wodnej, alternatora i nowego napinacza.

Image


Jasne jest, że napinacz ma biec z tyłu paska, aby zniwelować luz między kołem pasowym wału korbowego a alternatorem. Problem w tym, że pompa wodna nie jest wtedy w linii między wałem korbowym a sprężarką, więc nie będzie się obracać.
 

Attachments

#21 ·
Mam bardzo zły dzień.

W poście dotarł mój nowy alternator i kondensator z 1994 roku, stos węży i osuszacz. Genialnie! Będę miał to zamontowane i uruchomione do południa.....

Nie. Pasek wielorowkowy nie ma wykonalnej trasy wokół sprężarki pompy wodnej, alternatora i nowego napinacza.

Image


Jasne jest, że napinacz ma biec z tyłu paska, aby zniwelować luz między kołem pasowym wału korbowego a alternatorem. Problem polega na tym, że pompa wodna nie znajduje się wtedy w linii między wałem korbowym a sprężarką, więc nie będzie się obracać.
Witaj, mam prośbę. Czy mógłbyś udostępnić nowy numer alternatora (z powyższego zdjęcia)?
Będę wdzięczny
 
#12 ·
Zastanawiam się, czy kupiony przeze mnie wspornik był po prostu całkowicie niekompatybilny z tym zastosowaniem.
Mój wspornik to 037903143C z benzynowego Golfa Mk3. Myślę, że powinienem był kupić 028903139T, ale mam trudności ze znalezieniem jakiejkolwiek różnicy między nimi.

Tymczasem skraplacz i rury zostały zamontowane.
195495
 
#15 ·
#19 ·
Nowa linia dochodzenia, Golf Mk3 Tdi z klimatyzacją napędza pompę wody paskiem klinowym, a nie paskiem wielorowkowym.
Możliwe rozwiązanie to uzyskanie innego koła pasowego pompy wody: 037121031A
poprawne, ALE może to kolidować z kołem pasowym wału korbowego pompy wspomagania t4 i jego odległość od paska wieloklinowego alternatora / klimatyzacji może nie być kompatybilna :unsure:

Mam kilka zapasowych kół pasowych wału korbowego / pompy wody typu AC w garażu (w moim schowku vag!) później pogrzebię i porównam(y)

Rich.
 
#20 ·
Oto zdjęcie problemu, który mam; czerwona linka bungee reprezentuje pasek z uchwytem Golf mk3 tdi. Pompa wodna w ogóle nie jest kontaktowana przez pasek. Jest około 3 mm szczeliny.
195603


Rozwiązaniem dla Golfa Mk3 jest zamontowanie koła pasowego paska klinowego do pompy wodnej i napędzanie jej, a także pompy wspomagania kierownicy) z koła pasowego V na wale korbowym w ten sposób:

195604

Zlokalizowałem i kupiłem koło pasowe V do pompy wodnej o numerze 037121031A
Nie jestem pewien, kiedy będę miał szansę to zamontować.

Znalazłem również potencjalną alternatywę: Na tdiclub.com ktoś zmodyfikował istniejący wspornik, usuwając sprężynowy napinacz i wspornik oraz dodając mocowanie z napinaczem paska rozrządu w ten sposób:
195605
 
#24 ·
Cóż, mija kolejny rok i podjąłem kolejną próbę zamontowania sprężarki i alternatora. Tym razem kupiłem koło pasowe klinowe do pompy wody. Plan polegał na napędzaniu pompy wody paskiem klinowym do wspomagania kierownicy.

Jednak to nie zadziałało, ponieważ koło pasowe, które kupiłem, nie pasowało do koła pasowego PS.

Więc myślę, że jedynym sposobem, aby to zrobić, jest tak jak w powyższym linku - odciąć napinacz sprężyny golf mk3 i wykonać mocowanie do mimośrodowego napinacza. Kupiłem mniejsze gładkie koło pasowe do pompy wody.
 
#29 ·
Parkuję to tutaj na następną próbę:

Mogę również przyjrzeć się mniejszemu kołu pasowemu sprzęgła do sprężarki, co może pozwolić paskowi na kontakt z dolną częścią koła pasowego pompy wody bez konieczności stosowania dodatkowego napinacza do podciągania paska między pompą a sprężarką.