VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Problemy z drzwiami bocznymi

1 reading
2.1K views 6 replies 5 participants last post by  andybm3  
#1 ·
2010 VW California T5.1

Cześć,

Szukam małej pomocy.

Drzwi boczne zaczęły się 'zacinać' podczas zamykania, zaczynając się zamykać, a następnie gwałtownie otwierać..

Teraz górny przycisk na desce rozdzielczej miga lub świeci się cały czas, gdy pojazd jest w ruchu.

Drzwi otwierają się automatycznie z wewnętrznej klamki lub zewnętrznej klamki - ale się nie zamykają. Podobnie otwierają się z pilota, ale się nie zamykają.

Można je zamknąć z kabiny, stale trzymając wciśnięty przycisk.

Nie znalazłem wielu informacji w internecie, ale wierzę, że może to być czujnik w dolnej uszczelce drzwi?

Czy można to naprawić, czy można to przetestować pod kątem działania?

Mam VCDS i mam następujące kody błędów:
Znaleziono 2 błędy:

02356 - Przesyłanie danych do drzwi przesuwnych
012 - Usterka elektryczna w obwodzie - Intermittent
02366 - Ochrona przed przytrzaśnięciem
011 - Obwód otwarty

Wszelkie wskazówki, procedury rozwiązywania problemów, cokolwiek, co pomoże mi zrozumieć, co należy naprawić/wymienić, będzie bardzo mile widziane 🙏

Z poważaniem
 
#2 ·
Nic o tym nie wiem, mój Van przyszedł z nimi, gdy był nowy, ale zostały wyjęte przez pierwszego właściciela w 09, jednak zacząłbym szukać brudu lub zanieczyszczeń w torach, ponieważ pojawia się z ochroną przed przytrzaśnięciem, więc może przeciążać oczekiwany opór podczas zamykania drzwi, to tylko przypuszczenie
 
#4 ·
Podejrzewam, że najbardziej niepokojącym kodem błędu może być 02356 - na górze drzwi znajduje się bezdotykowy odbiór transferu danych i jeśli wystąpi w nim usterka, to o ile wiem, drzwi po prostu nie będą działać. O ile pamiętam, czujnik ściśnięcia jest wbudowany w przednią część uszczelki drzwi. Prawdopodobnie nie da się go łatwo naprawić i trzeba będzie go wymienić, chociaż prawdopodobnie można go (ostrożnie) ominąć w celu testowania.
 
#5 ·
To prawdopodobnie będzie czujnik przytrzaśnięcia drzwi. Miałem podobny problem z jednymi z moich drzwi. Całkowicie zapomniałem, że naprawiłem swoje i zrobiłem mały filmik wyjaśniający Tutaj (ale zapomniałem nagrać właściwą naprawę, która polega na włamaniu się do gumy drzwi i ponownym przymocowaniu przewodów do paska (lub, jak sądzę, można wymienić pasek, ale 2 lata temu kosztował 60 funtów)) Moje drugie drzwi wydają się działać dobrze, ale mam migające światło włącznika i Twój post sprawił, że pomyślałem, że być może mam ten sam problem, więc sprawdzę to jak najszybciej.
 
#7 ·
Miałem ten sam problem w moim kombi t5 z 2009 roku. To był uszczelka drzwi. Zielony przewód w gumie był przerwany około 7 cm od dołu. Najpierw próbowałem go przylutować, ale lut nie chciał się trzymać przewodu, więc użyłem złącza listwowego i czarnego kleju do uszczelek wysokotemperaturowych, aby naprawić miejsce, w którym przeciąłem gumę, aby odsłonić przewód. Działa świetnie i nie widać naprawy.