VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
141 - 160 of 207 Posts
Ik heb net gehoord dat sommige bestelwagens uit 2010 de centrale vergrendelingsmodule onder de bestuurdersstoel hebben, in de rest maakt het deel uit van de J915-module onder het dashboard. Blijkbaar is het duidelijk zichtbaar als het zich onder de stoel bevindt, dus ik zal er eens naar moeten kijken. Ik heb ook gemerkt dat wanneer ik de contactsleutel uittrek, de radio niet altijd uitschakelt zoals vroeger. Ik weet niet of dit verband houdt met het probleem met de centrale vergrendeling.

Hallo Dave, ik kon de corrosieverbinding op mijn kabel vinden zonder de stoel te verwijderen. Ik heb gewoon de stoffen tape van de kabel gestript totdat de verbinding zichtbaar was en deze ter plekke gerepareerd (pas op dat u geen isolatie op de andere draden beschadigt bij het strippen van de stoffen tape). Helaas heeft het repareren ervan, hoewel de mijne gecorrodeerd was, mijn probleem met de centrale vergrendeling niet verholpen.

Ik ben in de verbinding geraakt zonder de stoel te verwijderen en hij is in mijn handen uit elkaar gevallen! Er zitten 3 draden aan de ene kant (allemaal rood blauw) en 2 draden aan de andere kant (allemaal rood blauw)... dit heeft me verward! Welke draden horen bij welke? Of kan ik ze allemaal aan elkaar verbinden?

Ik ben in de verbinding gekomen zonder de stoel te verwijderen en hij is in mijn handen uit elkaar gevallen! Er zitten 3 draden aan de ene kant (allemaal roodblauw) en 2 draden aan de andere kant (allemaal roodblauw)... dit heeft me verward! Welke draden gaan naar welke? Of kan ik ze allemaal aan elkaar verbinden?
Ze gaan allemaal samen. Idealiter zou je een krimpverbinding moeten gebruiken met een krimpkous met een afgedichte huls, want dit houdt in de toekomst vocht uit de verbinding. Anders volstaat een enkele rode verbinding met een lengte krimpkous met een smeltbaar binnenoppervlak om hetzelfde te doen.
Ik weet niet zeker of je een ander type kabelbescherming onder het tapijt/de mat **** plaatsen zonder dat het een bult veroorzaakt, maar als je dat ****, kan het alleen maar helpen om toekomstige problemen te voorkomen.

Ze komen allemaal samen. Idealiter moet u een krimp gebruiken met een krimpkous met afdichting, omdat dit in de toekomst vocht uit de verbinding houdt. Anders volstaat een enkele rode verbinding met een lengte krimpkous met een smeltbaar binnenoppervlak om hetzelfde te doen.
Ik weet niet zeker of u een ander type kabelbescherming onder het tapijt/de mat **** plaatsen zonder dat het een uitstulping veroorzaakt, maar als u dat ****, kan het alleen maar helpen om toekomstige problemen te voorkomen.
Bedankt voor het advies. Ik heb echter de spanning op de gebroken draden gemeten en deze was slechts ongeveer 0,2 V - wat misschien een beetje zorgwekkend is! Ik had 12 volt verwacht? Tenzij ik iets verkeerd doe met mijn meter... Ik zet het rode uiteinde van mijn meter op de gebroken draad en het zwarte uiteinde op aarde... Is dit correct? (sorry voor de amateurvragen!)

Het is me gelukt om het te repareren! Ja, het waren de draden onder de stoel. Gestript en weer aangesloten met bulletconnectors - ik maak me geen zorgen over het waterdicht maken, want de verbinding zit boven mijn mat en niet eronder. Alle centrale vergrendeling werkt met één klik op de afstandsbediening, zelfs vanaf 10 meter afstand. Ik ben nog steeds verward waarom mijn multimeter geen 12V aangeeft! Komt het omdat ik het meette toen de batterij niet geaard was?! Ik dacht dat er toch een potentiaalverschil zou zijn tussen een rode live en een aarde, maar misschien niet! Bedankt aan iedereen op dit forum, het heeft me geld en tijd bespaard. En het laat zien dat zelfs een sukkel als ik, die geen multimeter kan gebruiken, de instructies hier kan volgen!:ILU:

Een mogelijk nuttige update voor mensen.

Ik had werkende centrale vergrendeling op beide sleutels en sleutels.

Stoelen eruit gehaald etc. om schottensteunen etc. te verwijderen voor de verbouwing.

Bij het tijdelijk terugplaatsen van de voorstoel merkte ik dat de sleutels niet werkten. Dezelfde gecorrodeerde verbinding gevonden die iedereen tot nu toe op het loopvlak heeft, opnieuw gesoldeerd, gecontroleerd op 12V spanning op de module. Geweldig, moet opgelost worden MAAR mijn sleutels werkten nog steeds niet. :blg

Opnieuw geprobeerd de batterij even los te koppelen, maar nog steeds geen succes.

Echter, na wat onderzoek en een telefoontje naar een vriendelijke slotenmaker, stelde hij voor om de sleutels opnieuw te synchroniseren met de bus.

Ruit van de bestuurder omlaag. Eén sleutel in het contact, contact aan, gebruik de andere sleutel om de deuren handmatig te vergrendelen en druk vervolgens op ontgrendelen op elke sleutel. EN magie - alles werkt zoals het hoort.

Dus voordat je het opgeeft of geld gaat uitgeven, probeer dan de sleutels te synchroniseren - er zijn waarschijnlijk betere video's op YouTube dan mijn uitleg.

Succes :D

Had de klus waarschijnlijk kunnen klaren zonder de stoel te verwijderen, aangezien de reparatie zich bevond boven de plek waar de kabelboom uit de vloermat kwam. Dit laat maar weer eens zien dat corrosie kan optreden, zelfs als de verbindingen niet nat zijn. Als de verbinding oorspronkelijk gesoldeerd was, kan de voortdurende werking van het flux vaak leiden tot voorkeurs-corrosie. Ik weet niet zeker waar de verbinding uit bestond, maar het resulteert duidelijk in een catastrofale storing. Voor zover ik weet, is de chemische combinatie van elementen (zoals lood, tin en koper) in het soldeerproces met het corrosieve effect van flux en water de perfecte storm! In maritieme omgevingen worden gesoldeerde verbindingen niet aanbevolen. Ik hoop dat dit iemand helpt.

Hoi,
Ja, klinkt als dezelfde fout. De moeite waard om te controleren, want het is een vrij eenvoudige reparatie. Als je een soldeerbout hebt, soldeer dan de schone draden aan elkaar voor een stevige verbinding.
Als iemand een nieuwe centrale vergrendelingsmodulebox nodig heeft, heb ik een gloednieuwe die ik bij VW Duitsland heb besteld, omdat ik dacht dat het dit was voordat ik de gecorrodeerde draad vond! Typisch!
Heb je de doos nog? Ik weet dat dit een oude fout is? Heb de draadreparatie gedaan, maar nog steeds niet vergrendeld met de fob, dus ik neem aan dat het de CCU is? Als je die van jou nog hebt, zou ik hem graag van je kopen?

De beste groeten

Roo Newby
078105 874907

Alles werkt op de bus, de LED's op de deuren knipperen, de sleutel ontgrendelt alle centrale vergrendeling, maar de fob knippert en doet niets. Ik heb de draden onder de stoel gecontroleerd en alles lijkt in orde, dus het lijkt erop dat ik deze box nodig heb die onder de stoel zit, kan iemand ĂĽberhaupt helpen:bhd

Briljante post, bedankt!
Precies hetzelfde probleem met de mijne en dit heeft het zonder problemen opgelost.
Hoefde niet eens de stoel te verwijderen:>
Nogmaals bedankt.
Oh, ik denk dat die extra rode draad die nergens naartoe gaat, misschien is voor als je een optionele extra schuifdeur hebt...... misschien........

Deurvergrendeling aan de passagierszijde gaat alleen open, maar vergrendelt niet met de afstandsbediening. Alle andere deuren werken normaal. Is er een gecorrodeerde microschakelaar of iets in het slot achter het deurpaneel? Of waar moet ik beginnen met het vinden van het probleem? :)

Oké, dus ik heb alle bedrading gecontroleerd, alles in orde en ontdekt dat de Box zelf defect was. Mijn vraag is: kan ik gewoon de centrale vergrendelingsmodule (BOX) vervangen of heb ik de sleutel nodig die via VCDS op de nieuwe box is gecodeerd?

Oké, dus hier is mijn probleem dat gerelateerd is aan, maar totaal anders is dan elke andere post in deze thread (denk ik).

De deadlocks op mijn busje werken alleen als een of beide voorruiten naar beneden zijn. Ze blijven werken als de ramen geleidelijk omhoog worden gebracht, totdat ze bijna bovenaan komen, zeg 1 inch weg, en dan vergrendelen de deuren alleen, maar niet met een deadlock. Het gebeurt ook wel eens als een of beide schuiframen openstaan.

Als de ramen omhoog staan en alles gesloten is, vergrendelen de deuren, worden de deadlocks niet geactiveerd en registreert de LED van de vergrendelknop dat er een storing is door een continu rode LED gedurende dertig seconden te tonen.

Als de ramen naar beneden zijn, vergrendelt en deadlocks alles en knippert de LED normaal.

VW in Totton, Southampton had de bus drie weken en kon het nog steeds niet oplossen. Hij gaat maandag 18-06-18 terug naar hen om te zien of ze het kunnen oplossen.

De oorspronkelijke fout was alleen dat de deuren niet deadlockeden. VW controleerde de zaken en zei dat een nieuwe J519 ECU nodig was. Dat verhielp blijkbaar een fout, maar ze hebben me niet verteld wat dat was.

Is iemand dit al eerder tegengekomen of weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Er moet een verband zijn tussen een soort sensor die de positie van het raam meet en de deadlocks, maar helaas ken ik het systeem niet goed genoeg om te weten wat dat zou kunnen zijn. Ik heb het forum doorzocht en gegoogeld, maar kan niets vinden dat het probleem beantwoordt. Als iemand ideeën heeft, zou ik erg dankbaar zijn.

Hallo
Ik heb deze post bekeken omdat ik hetzelfde probleem heb met mijn passagiersdeur, met tussenpozen met de afstandsbediening, maar hij ontgrendelt niet, zelfs niet als ik de sleutel in de bestuurdersdeur gebruik.
Er komt ook geen vergrendel- of ontgrendelgeluid uit de deur, aangezien hij niet ontgrendelt met de sleutel, is het waarschijnlijk een vergelijkbaar bedradingsprobleem?
Het is een T5 uit 2004
Bedankt
Stefan

De mijne ging een paar weken geleden kapot, maar mijn reparatie werd uitgesteld omdat een vorige eigenaar duidelijk de sleutels van de bus kwijt was en net een nieuwe contactcilinder had waar de sleutel in past. Dus toen mijn vergrendeling het begaf, kon ik helemaal niet meer in de bus komen!! ÂŁ 90 voor een slotenmaker loste dat op.

Attachments

141 - 160 of 207 Posts