Na veel zoeken en tips van dit forum heb ik nu mijn centrale vergrendeling gerepareerd! Erg blij nu! Ik kocht mijn busje met de fout, dus ik heb geld bespaard.
Fouten,
Er gebeurde absoluut niets toen de sleutelhanger werd ingedrukt, zelfs niet na het vervangen van de batterij
Rode LED van de bestuurdersdeur knipperde niet en moest elke deur afzonderlijk vergrendelen.
Slechts 5 volt van de voedingskabel naar de centrale vergrendelingsmodule (onder de bestuurdersstoel).
De fout is een gecorrodeerde / gebroken voedingskabel (rood & blauw) naar de centrale vergrendelingsmodule onder de vloermat aan de bestuurderszijde als gevolg van vochtophoping rond de verbinding.
Reparatieproces,
Zorg ervoor dat u de aarde van de batterij loskoppelt, de wielen blokkeert en het voertuig in de versnelling laat staan, aangezien u de handrem moet loskoppelen.
Ik heb de passagiersstoelen verwijderd voor een betere toegang en om al het vocht onder de vloermat schoon te maken, maar kan ook met passagiersstoelen worden gedaan.
Verwijder eerst de bestuurdersstoel via de 2x 13 mm moeren en 2x multi-spline bouten, zonder de drukschakelaar van de stoel eronder te vergeten.
Schuif de handremhoes eraf door de clip van onderaf te wrikken en naar voren te schuiven.
Verwijder vervolgens het onderste gedeelte van de handremhoes.
U ziet nu het handremmechanisme en de afstelschroef.
Meet de afstand van de bovenkant van de moer tot de bovenkant van de schroefdraad, moet hetzelfde zijn bij het terugplaatsen, de mijne was 11 mm, als u geen liniaal heeft, **** u een sleutel gebruiken die dezelfde afstand heeft als een geleider. Verwijder de moer en schuif de handremkabel eruit.
Koppel de handremsensorschakelaar los.
Verwijder de centrale vergrendelingsmodule van de stoelbasis en de 4x 16 mm moeren die deze op zijn plaats houden.
Til de vloermat op en verwijder de centrale vergrendelingsmodule.
Wikkel de stoffen hoes ongeveer 12 inch terug of knip deze voorzichtig af.
Halverwege kom je de voedingskabel tegen met een zwarte hoes eromheen, de mijne viel gewoon uit elkaar en was bedekt met groen corrosiepoeder, maar het is de moeite waard om deze ook te verwijderen om te controleren.
Ik heb de draden gestript om een kale goede draad te krijgen, een bullet-connector gebruikt om de splitsing te repareren, de module en de aarde van de batterij weer aangesloten om te testen en boem! Centrale vergrendeling werkt?! De andere kabel was 3 inch lang en ging nergens heen, dus ik heb hem gewoon verwijderd.
Ik heb de kale draden heel strak met elektrische tape geĂŻsoleerd en waterdicht gemaakt en weer in elkaar gezet.
Vergeet niet om onder de vloermat schoon te maken en de handrem weer in dezelfde positie te zetten.
Ik hoop dat dit helpt, bij problemen of als ik iets gemist heb, stuur me dan een PB.
John boy.
Fouten,
Er gebeurde absoluut niets toen de sleutelhanger werd ingedrukt, zelfs niet na het vervangen van de batterij
Rode LED van de bestuurdersdeur knipperde niet en moest elke deur afzonderlijk vergrendelen.
Slechts 5 volt van de voedingskabel naar de centrale vergrendelingsmodule (onder de bestuurdersstoel).
De fout is een gecorrodeerde / gebroken voedingskabel (rood & blauw) naar de centrale vergrendelingsmodule onder de vloermat aan de bestuurderszijde als gevolg van vochtophoping rond de verbinding.
Reparatieproces,
Zorg ervoor dat u de aarde van de batterij loskoppelt, de wielen blokkeert en het voertuig in de versnelling laat staan, aangezien u de handrem moet loskoppelen.
Ik heb de passagiersstoelen verwijderd voor een betere toegang en om al het vocht onder de vloermat schoon te maken, maar kan ook met passagiersstoelen worden gedaan.
Verwijder eerst de bestuurdersstoel via de 2x 13 mm moeren en 2x multi-spline bouten, zonder de drukschakelaar van de stoel eronder te vergeten.
Schuif de handremhoes eraf door de clip van onderaf te wrikken en naar voren te schuiven.
Verwijder vervolgens het onderste gedeelte van de handremhoes.
U ziet nu het handremmechanisme en de afstelschroef.
Meet de afstand van de bovenkant van de moer tot de bovenkant van de schroefdraad, moet hetzelfde zijn bij het terugplaatsen, de mijne was 11 mm, als u geen liniaal heeft, **** u een sleutel gebruiken die dezelfde afstand heeft als een geleider. Verwijder de moer en schuif de handremkabel eruit.
Koppel de handremsensorschakelaar los.
Verwijder de centrale vergrendelingsmodule van de stoelbasis en de 4x 16 mm moeren die deze op zijn plaats houden.
Til de vloermat op en verwijder de centrale vergrendelingsmodule.
Wikkel de stoffen hoes ongeveer 12 inch terug of knip deze voorzichtig af.
Halverwege kom je de voedingskabel tegen met een zwarte hoes eromheen, de mijne viel gewoon uit elkaar en was bedekt met groen corrosiepoeder, maar het is de moeite waard om deze ook te verwijderen om te controleren.
Ik heb de draden gestript om een kale goede draad te krijgen, een bullet-connector gebruikt om de splitsing te repareren, de module en de aarde van de batterij weer aangesloten om te testen en boem! Centrale vergrendeling werkt?! De andere kabel was 3 inch lang en ging nergens heen, dus ik heb hem gewoon verwijderd.
Ik heb de kale draden heel strak met elektrische tape geĂŻsoleerd en waterdicht gemaakt en weer in elkaar gezet.
Vergeet niet om onder de vloermat schoon te maken en de handrem weer in dezelfde positie te zetten.
Ik hoop dat dit helpt, bij problemen of als ik iets gemist heb, stuur me dan een PB.
John boy.