VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Projekt 2.4D AAB Turbo

6 reading
1.1M views 3.7K replies 228 participants last post by  julien4788  
#1 · (Edited)
2.4D AAB Turbo/PP3 Project

Przeprowadziłem trochę badań tutaj i na innych stronach i zdecydowałem się pójść drogą Turbo dla mojego silnika 2.4D AJA :D

Transporter T4 2.4D jest teraz Turbo, potrzebuje trochę więcej mocy, a po tygodniu jazdy VRS potrzebuję więcej mocy do holowania z T4.


http://www.youtube.com/watch?v=44Bs...FTkaYHtBRswaKQOPH_RaqSubDuZA07Giyc&lch=email&feature=em-comment_received&lcor=1



Wszelkie rady byłyby bardzo mile widziane, zwłaszcza numery części do przewodów olejowych.

Silnik ma 94k na zegarze i jest dobrą, solidną jednostką.

Image


Byłem na forum T4 przez jakiś czas i oto link do konwersji, którą zbudował jeden z T4 Lads.

http://www.angelfire.com/wv2/westfalia_california/Turbo_on_a_T4_2400D_aspirated_UK.htm

Mam kolektor wydechowy Volvo V70 gotowy do założenia

Image




i turbosprężarkę KKK K14


Image


potrzebuję tylko kolektora dolotowego T4 ACV i rury spustowej, a główne elementy są już wszystkie.

po tym są tylko rury doładowania i przewody olejowe.

Oto wszystkie numery części

Kolektor dolotowy: 074 123 713

Kolektor wydechowy: 074 253 033K (Standard 2.5tdi - 074 253 033G)

Turbosprężarka: 074 145 701B (Stanard 2.5tdi - 074 145 701A)

Uszczelki kolektora dolotowego: 074 129 717

Uszczelki kolektora wydechowego: 028 129 589 B (jest 5 sztuk)

& również uszczelka: 028 129 748

uszczelka kolektora dolotowego 074 129 717
uszczelka kolektora wydechowego 5-częściowa 028 129 589 B
wskaźnik poziomu oleju do uszczelki bagnetu 046 145 757 A
KKK14 Turbosprężarka o-ring 030 121 119
Uszczelka przewodu olejowego turbosprężarki 035 145 757 C
Pierścień cierny i sprężyna (dla kolektora rura spustowa do kolektora) 161-298-115
Kolektor dolotowy uszczelka kwadratowa EGR 028 129 748

Oto wszystkie inne wymagane elementy z innych forów!

Image


Image


Gotowy projekt będzie wyglądał tak, ale z intercoolerem zamontowanym w przednim panelu.

Image

Image
 
#2 · (Edited)
Re: Projekt turbosprężarki 2.4D AAB Prawie gotowy do montażu

Moja turbosprężarka KKK K14 dotarła do T4, pochodzi z Volvo V70, ale ma numer części VW 074 145 701B
(Standard T4 to 074 145 701A).

Turbosprężarka jest w doskonałym stanie i nie widać śladów zużycia na turbinie.

Czekam tylko na kolektor, który powinien tu być jutro i muszę znaleźć kolektor dolotowy.

Image


Image


Image


Image


Kolektor turbosprężarki dotarł, pochodzi z Volvo V70, ale jak widać, jest to część VW - 074 253 033K (Ten sam numer części co pozycja 2.5TDI, z wyjątkiem odniesienia B)

Image

Image

Image


W Volvo V70 turbosprężarka jest zamontowana w ten sposób, z wylotem spalin skierowanym do tyłu samochodu, a silnik zamontowany wzdłużnie (T4 poprzecznie). Mogę ją zamontować w ten sposób, ale będę musiał zaprojektować inny układ rur.
Image

Image

Image


Ale jeśli zamontuję ją jako standardowy T4, wymaga to obrotu o 180 stopni, więc potrzebna będzie podkładka dystansowa, aby oddalić turbosprężarkę od kolektora o 10 mm.
 
#168 ·
Re: Projekt turbo 2.4D AAB Prawie gotowy do montażu

brookster, jestem trochę zdezorientowany co do tego kawałka dla kontrolera doładowania, po prostu dlatego, że nie kupiłem tej turbosprężarki zamiast używać mojej merc...

mówisz, że połączy się z króćcem siłownika, ale dokąd by to poszło, ponieważ większość zaworów upustowych / kontrolerów doładowania ma dwukierunkową kontrolę...

Zatem rura od króćca siłownika do jednego końca kontrolera doładowania, a następnie rura na drugim końcu kontrolera, dokąd by to poszło?

Dzięki za pomoc!
 
#7 · (Edited)
No cóż, mam już kolektor dolotowy, robię zakupy osprzętu.

Dopływ oleju do turbosprężarki - z Passata (£10)
Image


Kolanko 60mm - 51mm (£10) do kolektora, użyję istniejącego kołnierza 60mm z wlotu 2.4D, a następnie reduktora kolankowego do rur doładowania.
Image


Kolanka 51mm do rur doładowania turbosprężarki Zamówione czarne (£5 za sztukę)
Image


Obejmy do rur 60mm i 51mm (£.150 za sztukę)
Image


Rura doładowania ze stopu 51mm x 600mm (£15)
Image


Jeszcze nie ma intercoolera, będę jeździł bez niego, gdy tylko będzie działał, dopóki nie będę musiał zwiększyć doładowania. :)

Potrzebuję adaptera do bagnetu olejowego i rury powrotu oleju.

Zadzwonię też do GSF i jutro odbiorę zestaw uszczelek.
 
#497 ·
Kolanko 60mm - 51mm (£10) do kolektora, użyję istniejącego kołnierza 60mm z wlotu 2.4D, a następnie reduktora kolankowego do rur doładowania.
Image
lub

Wlot do kolektora ma 65 mm, więc zamontowałem reduktor 90 stopni od 51 mm do 65 mm

Sprawdzam tylko rozmiary rury silikonowej, czy rura redukcyjna jest potrzebna, jak w początkowym poście Brookstera powyżej?
Czy to właściwy rozmiar, ponieważ z trudem znajduję 65 mm do 51 mm!
 
#8 ·
Kolektor dolotowy ACV 2.5TDI dotarł z Niemiec w ciągu dwóch dni, doskonała dostawa. Jak widać, efekty zaworu EGR na wlotach pokrywają się 10 mm oleistej sadzy.

Nowe uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego oraz zaślepki EGR do kolektora wydechowego

Zaślepka EGR zamontowana
 
#2,256 ·
Kolektor dolotowy ACV 2.5TDI dotarł z Niemiec w ciągu dwóch dni, doskonała dostawa.

Jak widać, wpływ zaworu EGR na wloty powoduje pokrycie ich 10 mm oleistą sadzą.

Image


Image


Image



Nowe uszczelki kolektora dolotowego i wydechu oraz zaślepki EGR do kolektora wydechowego

Image


Zaślepka EGR zamontowana

Image

Image
Wkrótce zrobię swój, właśnie jestem w trakcie płacenia za części, wygląda na dobry wątek
 
#16 ·
Cheers :ILU:

Here my last Engine build :D

MK1 Golf GTI 2.1L 16v on Throttle Bodies ETC.

http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=186028

Image

Image
Uwielbiam te głębokie felgi, kolego, chciałbym dostać coś takiego do mojego t4,,,również zainteresowany twoją konwersją turbo,,chociaż uwielbiam mój 1.9TD, którego tuninguje na staromodny sposób burr burr port port ;):cool:
Uwielbiam dźwięk silnika 5-cylindrowego, będę śledził twój wątek i powodzenia kolego
 
#11 ·
Cieszę się, że dostałem kolektor wydechowy V70, ponieważ jego kołnierz montażowy jest standardowym 4-otworowym typem używanym przez wielu producentów turbosprężarek z rynku wtórnego.

Mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć 120 KM i ponad 200 LF/FT momentu obrotowego;)
 
#1,292 ·
Cieszę się, że dostałem kolektor wydechowy V70, ponieważ jego kołnierz montażowy jest standardowym 4-śrubowym typem używanym przez wielu producentów turbosprężarek z rynku wtórnego.

Mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć 120 KM i ponad 200 LF/FT momentu obrotowego;)
Przeglądałem wątek i znalazłem tę pierwszą stronę 30.12.09 :D

Ile osiągnął na pierwszej sesji RR? 120 KM i 181 lb/ft T:
 
#12 · (Edited)
Najbrudniejsza robota na świecie teraz, czyszczenie kolektora dolotowego, musiał być z silnika 200k, był pełen oleistej sadzy. :( Dlatego potrzebujesz zaślepki EGR, zamontuję ją w Octavii VRS w przyszłym tygodniu.
Image

Image

Po czyszczeniu benzyną, wodą z mydłem i myjką ciśnieniową.
Image

Image

Image

Image

Dolot zostanie połączony za pomocą reduktora silikonowego 61 mm do 50 mm i kolanka aluminiowego 50 mm 90.
Image

Również dopływ oleju do turbosprężarki dotarł, być może trzeba będzie go nieznacznie zmodyfikować.
Image
 
#19 ·
Cieszę się, że dostałeś kolektor.

Gdybym wiedział, że ma trafić do kogoś stąd, to bym go oddał. Prawie to zrobiłem. Ja:

Powodzenia z projektem.

Informuj nas na bieżąco.

Mule.

Honda Heaven Motorcycles.

Mały świat, co nie?
Wielkie dzięki, naprawdę fajny kawałek zestawu kolektor V70 (4-otworowy 80 mm x 40 mm) :D
 
#23 ·
Wygląda na to, że masz tam kilka dobrych części, kolego, powinno być dobrze, jak już skończysz.

Jak myślisz, jak długo zajmie uruchomienie, wiem, że to próby i błędy i rozwój.

Pozdrawiam Jaz
Potrzebuję tylko rury spustowej, uszczelki kolektora i rury powrotu oleju, a potem zajmie to kilka tygodni.

T4 jest w tej chwili moim codziennym kierowcą, ale żona dostanie nowy samochód za tydzień, więc odzyskam mojego Octavię VRS i będę mógł wstawić T4 na podnośniki i wszystko zamontować. :D

Dostarczono dziś rurę spustową, ale ma zły zestaw, została wykonana tak, aby pasowała do standardowego zestawu T4. z turbiną wydechową po stronie O/S :(
 
#24 ·
Czy nie możesz po prostu odciąć kołnierza od odpowiedniej rury spustowej dla tej turbosprężarki, wygiąć rurę do kształtu i przyspawać kołnierz? Wtedy można mieć również rurę spustową o odpowiedniej wielkości.
Albo po prostu odciąć odpowiednią rurę spustową w potrzebnym miejscu, obrócić ją i przyspawać z powrotem.
 
#25 · (Edited)
Czy nie możesz po prostu odciąć kołnierza od odpowiedniej rury spustowej dla tej turbosprężarki, wygiąć rurę do kształtu i przyspawać kołnierz? Wtedy można mieć również rurę spustową o odpowiednim rozmiarze.
Albo po prostu odciąć odpowiednią rurę spustową w razie potrzeby, obrócić ją tak, aby pasowała i z powrotem zespawać.
zamieszczę kilka zdjęć rury spustowej
 
#32 ·
Właśnie zostałem na to zaalarmowany.
Proszę dać Willowi szansę na odpowiedź na swoje e-maile, ponieważ wierzę, że w tej chwili jeździ na snowboardzie we Francji.
Naprawdę nie chcę się w to angażować, ale zawsze uważałem Willa za bardzo pomocnego faceta, który zajmuje się ulepszaniem mocy T4 i dostarczaniem części zamiennych. Patrząc na rurę spustową, którą dostarczył, powiedziałbym, że albo kazał ją zrobić, myśląc, że wyświadcza ci przysługę, albo jest to jedna z jego furgonetek.
Proszę!!! Nie wchodźmy tutaj w obrażanie dobrych handlowców T:
 
#33 ·
Właśnie zostałem na to zaalarmowany. Proszę, daj Willowi szansę odpowiedzieć na swoje e-maile, ponieważ wierzę, że w tej chwili jeździ na snowboardzie we Francji. Naprawdę nie chcę się w to angażować, ale zawsze uważałem Willa za bardzo pomocnego faceta, który zajmuje się ulepszaniem mocy T4 i dostarczaniem części zamiennych. Patrząc na rurę spustową, którą dostarczył, powiedziałbym, że albo kazał ją zrobić, myśląc, że wyświadcza ci przysługę, albo jest to jedna z jego furgonetek. Proszę!!! nie wchodźmy tutaj w obrażanie dobrych handlowców T:
punkt przyjęty jak zawsze, po prostu uważam, że w dzisiejszych czasach, jeśli ludzie nie odpowiadają na e-maile, to dlatego, że nie chcą odpowiadać. :confused:zawsze odpowiadam na moje e-maile, nawet na wakacjach, gdybym tego nie robił, straciłbym moich klientów / klientów T:
 
#35 · (Edited)
Aktualizacja -

Dostałem rurę spustową Volvo V70, której użyję jako szablonu dla rury spustowej ze stali nierdzewnej.

Czy ktoś ma również numery części dla przewodów zasilania i powrotu oleju wyszczególnionych poniżej, zaoszczędzi mi to tłumaczenia w VW, kiedy je zamówię T:.

Image


Albo mogę użyć niestandardowych przewodów z rynku wtórnego do zasilania i powrotu, ponieważ turbosprężarka nie jest standardowym elementem silnika ACV.

Większość z nich to standardowe złącza 4AN, których mam dużo z moich systemów podtlenku azotu.

Image
 
#37 ·
Dzięki za to T:

Wszystkie części zbierają się teraz razem.

Rury doładowania zostaną połączone prostym odcinkiem 300 mm 51 mm, ale gdy zamontuję intercooler, wylot turbosprężarki 90 pójdzie prosto do intercoolera LT, który zostanie zamontowany.

Image


Image


Image


Teraz tylko przewody olejowe i wszystko będzie gotowe do instalacji:D