VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
81 - 100 of 3,706 Posts
Dit is uitstekend, dus ik heb me geabonneerd!!!

ik denk er eerlijk over na om dit zelf te doen... aangezien mijn 2.4 zwak en erg traag is... dus een turbo zou precies kunnen zijn wat het nodig heeft... geweldige updates en ze zijn heel duidelijk te volgen... ik denk dat ik dit ga doen :ILU:

tijd om op eBay te gaan voor de onderdelen,

ik heb echter een vraag: waar komt de olie-aanvoer vandaan? Ik heb de peilstok/olie-terugvoer gezien, maar ik heb geen idee waar je de olie-aanvoer zou moeten plaatsen... alle advies is welkom!
Ash

Discussion starter · #82 · (Edited)
Heb gisteren de APK van de T4 laten doen en hij is er doorheen gekomen, heb ook de MK1 weer aan de praat maar die moet nu ook APK gekeurd worden.

Dan is het tijd om de Turbo installatie af te maken en alles op de motor te schroeven T:

Ik heb de K14 compressor behuizing 90 graden gedraaid om het monteren makkelijker te maken, maar het wordt nog steeds krap.

V70 Downpipe is perfect voor de klus, er moet alleen een onderste sectie gemaakt worden.

Zijn de beugels die aan de turbo-behuizing zijn bevestigd nodig voor iets? (Die met moeren erop gelast). Kan ik ze verwijderen, aangezien ik mijn turbo naar boven wil monteren in plaats van naar beneden en er een in de weg zit.

Discussion starter · #85 · (Edited)
Zijn de beugels die aan de turbo-behuizing zijn bevestigd nodig voor iets? (Die met moeren erop gelast). Kan ik ze verwijderen, aangezien ik van plan ben mijn turbo naar boven te monteren in plaats van naar beneden en er een in de weg zit.
ik heb de moer van de beugels afgesneden, ze zijn niet nodig. Als je de compressorbehuizing naar boven monteert, zit de wastegate in de weg, dan zul je wat aanpassingen moeten doen.

Je **** hier de montagebeugel en bevestiging zien voordat ik ze verwijderde.

Image

Image

De Volvo downpipe is standaard V70 en de K14 Turbo ook, ze zitten aan de tegenovergestelde kant van de Standaard T4 TDI K14 Turbo.

De V70 Downpipe heeft alleen een onderste sectie nodig die geschikt is voor de uitlaat. T:

OK, ik ben gedwongen deze conversie eerder dan gepland uit te voeren, omdat mijn voorste krukasafdichting kapot is gegaan. Om deze te vervangen, moet ik de distributieriem verwijderen die om de nokkenaspoelie loopt en terwijl dat onderdeel in stukken ligt, kan ik net zo goed de kop eraf halen etc.

Ik heb een paar vragen waarvan ik ECHT hoop dat iemand ze voor me kan beantwoorden, want technisch gezien ben ik vandaag met de conversie begonnen en ik heb een tijdslimiet. Ik ga nu de intercooler plaatsen terwijl ik slangen etc. bestel. Ik begrijp de basis, maar heb een paar dingen nodig om op te helderen.

1) Past de intercooler in principe op de pijpen tussen de turbo en het inlaatspruitstuk (maar uiteraard goed geplaatst)?

2) Zijn er 'extra' sensoren nodig voor de turbo/intercooler bij deze conversie?

3) Kan ik elke intercooler gebruiken?

Ik ben van plan een enkele stalen 3-gats pakking te plaatsen en de kop aan de inlaat- en uitlaatzijde aan te passen aan de spruitstukken, evenals de compressieverhouding te verlagen door de klepkamers van de cilinderkop te bewerken. Ik zal de turbo aansluiten op een V70 downpipe en die mengen in een 2 1/2" op maat gemaakt roestvrijstalen systeem met slechts één demper. Ik zal het op de rollenbank instellen met brandstoftoevoer die overeenkomt met 1 Bar turbodruk, hoewel ik mogelijk hoger ga als de CR of brandstoftoevoer niet belemmeren.

HĂ© jongens, dit is een geweldige thread, precies wat ik zocht.

Jon, ik ben het met je eens met deze build. Mijn afdichting lekte, maar nu is de katrol gescheiden! Het is dus een kwestie van het verwijderen van de oude klomp en het grondig reviseren.

Ik denk dat ik voor het V70-spruitstuk en de downpipe ga. Dus Jon, Brookster, hebben jullie er zin in om te kijken of we een betere deal kunnen krijgen als we samen uitlaten bestellen?

Oh ja, Jon, wat bedoel je met het porten van de kop en wat komt er kijken bij het bewerken van de kamers? Ik ga het niet doen, maar wil het wel met mijn motorbouwer kunnen bespreken.

Ga zo door jongens, jullie hebben volgers in jullie voetsporen....

HĂ© jongens, dit is een geweldige thread, precies wat ik zocht.

Jon, ik ben het met je eens met deze build. Mijn afdichting lekte, maar nu is de poelie gescheiden! Het is dus een kwestie van de oude klomp verwijderen en een goede revisie geven.

Ik denk dat ik voor het v70-spruitstuk en de downpipe ga. Dus Jon, Brookster, zien jullie het zitten om te kijken of we een betere deal kunnen krijgen als we uitlaten samen bestellen?

Oh ja, Jon, wat bedoel je met het porten van de kop en wat komt er kijken bij het bewerken van de kamers? Ik ga het niet doen, maar wil het wel met mijn motorbouwer kunnen bespreken.

Ga zo door jongens, jullie hebben volgers in jullie voetsporen....
Ik ben bang dat mijn uitlaat besteld is. £400 van Powerflow, op maat gemaakt. Een groepsaankoop is onwaarschijnlijk en waarschijnlijk onvoordelig, omdat iemand er een moet fabriceren van een origineel en ze dan moet versturen. Als er afwijkingen/problemen zijn, is het een groot item om heen en weer te sturen. Als ik zeg dat ik de kop ga porten/bewerken, open ik de inlaat- en uitlaatpoorten op de kop en de spruitstukken om hun grootte en vorm te vergroten om een hogere en betere luchtstroom te geven. Het bewerken van de kleppenkamers verhoogt ook de flow en geeft meer volumetrische ruimte en vermindert de compressieverhouding. Dit is een kunstvorm en mag alleen worden gedaan door iemand met relatieve kennis. Ik heb het nog nooit eerder op een dieselmotor gedaan, maar heb goede resultaten gehad op benzinemotoren en de principes van diesel- en benzinemotoren zijn fundamenteel hetzelfde. De beperkende factor op elke motor is de hoeveelheid lucht die de kamers kan binnengaan. Hoe meer lucht je erin stopt, hoe meer brandstof je erin **** stoppen, waardoor het motorvermogen toeneemt. Terug naar de uitlaat, de standaard boring op de 2.4D is ontworpen voor een atmosferische motor en zal een grote beperking veroorzaken op gassen die eruit stromen. De boring moet worden vergroot tot minstens 2 1/2" om de uitlaatgassen van de turbo zonder beperking te laten stromen, anders wordt er sowieso geen lucht/brandstof toegelaten. De poorten moeten ook worden gepolijst. De inlaatpoort moet worden afgewerkt met een iets ruwere oppervlakteafwerking dan de uitlaatpoort om een turbulent effect te creëren. De uitlaatpoort moet worden gepolijst tot een zeer gladde afwerking, omdat de gassen op zo'n manier moeten glijden om zo snel mogelijk te ontsnappen om de cilinders weer te vullen.

Mooi zo, dat is logisch, bedankt.

Dat lijkt me een goede prijs?
Gebruik je de v70 downpipe en sluit je die aan op het einde, of pas je hem rechtstreeks vanaf de turbo-uitlaat aan en gebruik je alleen de flens?

Dus realistisch gezien denk ik dat ik het bij twee pakkingen zal houden, maar misschien eens kijken naar een boring.
Het lijkt erop dat twee pakkingen meer potentieel voor lekken toevoegen?

Dit is mijn eerste motorproject geworden, dus ik hoop dat je de vragen niet erg vindt?
De enige vraag is nu of ik genoeg brandstof krijg.
Ben je van plan een grotere pomp / injectoren te plaatsen?

1) Past de intercooler in principe op de pijpleidingen tussen de turbo en het inlaatspruitstuk (maar uiteraard correct geplaatst)?

1) Ja, mogelijk heb je wat aluminium hulzen nodig om bochten te verbinden.
2) Ik heb de ACV-turbo op de mijne gebruikt, waarvoor geen sensoren nodig waren. Brooksters is jouw man als je de Volvo-turbo gebruikt, maar ik denk van niet.
3) Ja, hoe groter hoe beter.
Ik gebruik de mijne al 6 maanden zonder problemen, afgezien van de temperatuur die oploopt tijdens lange ritten. Dus terwijl je bezig bent, kun je misschien overwegen een oliekoeler te monteren, wat mijn volgende mod is.

Ik heb de mijne 6 maanden zonder problemen gebruikt, afgezien van de temperatuur die stijgt op lange reizen. Dus terwijl je het doet, overweeg misschien om een oliekoeler te monteren, wat mijn volgende mod is.

Goede gedachte, bedankt. Staat het aanbod nog steeds om op een gegeven moment langs te komen om je fijne werk te bekijken als ik het nodig heb?:)

Compo:
Ze zullen zich zo laag mogelijk op de pijp aansluiten, voor zover ik me herinner. Het is toch een pijp van 2 1/2". Ik zal geen 2 pakkingen gebruiken, tenzij ik een spaarplaat/shim kan vinden om tussen te plaatsen. De pakkingen hebben een heel klein oppervlak dat vastzit en er een bovenop elkaar plaatsen zou zijn als het plaatsen van twee hoelahoeps bovenop elkaar, een enorme klemkracht uitoefenen en verwachten dat ze niet van elkaar afglijden. Het kan werken, maar ik heb deze bus nodig om ultra betrouwbaar te zijn, want het is mijn werkbus, dus ik neem de kans niet. Veel succes als je het doet, ik zou erg geĂŻnteresseerd zijn in de resultaten. Met betrekking tot het tanken zal ik kijken wat de limiet van de pomp en de injectoren is voordat ik beslis of het de moeite waard zou zijn om op te waarderen.

Discussion starter · #92 · (Edited)
1) Past de intercooler in principe op de pijpleidingen tussen de turbo en het inlaatspruitstuk (maar uiteraard correct geplaatst)?

1) Ja, mogelijk heb je wat aluminium hulzen nodig om bochten te verbinden.
2) Ik heb de ACV-turbo op de mijne gebruikt, waarvoor geen sensoren nodig waren, Brooksters is je man bij het gebruik van de Volvo-turbo, maar ik denk het niet.
Ik heb de mijne al 6 maanden zonder problemen gebruikt, afgezien van de temperatuur die oploopt tijdens lange ritten. Dus terwijl je het doet, kun je overwegen een oliekoeler te monteren, wat mijn volgende mod is.
Monteer twee stalen koppakkingen, zou niet opnieuw boren, je voegt kosten etc. toe.

Op de 16VT Golfs die ik ken en die met twee stalen koppakkingen hebben gereden, kan 1,5 BAR worden bereikt zonder lekkageproblemen. En ze duwen 350 pk van een benzinemotor met de compressie verlaagd tot 9,5 : 1

De compressie op een 2.4D is ongeveer 22 : 1 als standaard en een ACV is ongeveer 19,5 :1

Dus twee ACV stalen koppakkingen zullen de compressie verlagen tot ongeveer 20 : 1 T:

Sensoren zijn niet nodig en de brandstoftoevoer wordt handmatig afgesteld bij de injectiepomp.

Je hebt een turbodrukmeter en -regelaar nodig.

Ik heb een paar boeken uit de VS waar de turbo-ombouw erg populair was op VW Rabbit Dieselmotoren in de jaren 80 voordat TDI's werden gebruikt.

Ik ben bezig met het afmaken van een MK1 Golf voor het nieuwe raceseizoen, dus heb ik al een tijdje geen vooruitgang geboekt.

Pas vandaag realiseerde ik me hoe weinig ik weet over dieselmotoren! De koppen van diesels hebben geen klepkamers zoals bij een benzine en kunnen dus niet worden bewerkt. De poorten kunnen echter nog wel. Ik heb vandaag met het uitlaatspruitstuk gespeeld. Om u een idee te geven van het soort restrictieve treden die aanwezig zijn, heb ik een foto gemaakt. De eerste toont de trede op één poort en de andere toont de trede die vóór het polijsten is verwijderd.

Ik vergat te vermelden dat de ACV-koppakking minder watergaten heeft dan de AAB?! Wanneer u uw koppakkingen koopt, vergelijk ze dan goed, de motorfabrikant zou een boek moeten hebben met een foto van elk exemplaar dat beschikbaar is. Ik heb de mijne gebouwd met een stalen ACV en moest deze later verwisselen voor een stalen AAB vanwege druk in de koelvloeistof, een echt "doh-moment". Kortom, controleer de koelvloeistofgaten..

Discussion starter · #95 ·
Als u geen stalen AAB-pakking **** krijgen, **** u het extra koelmiddelgat in de ACV-pakking maken.

Slechts twee pakkingen vereist, namelijk 1 stuks plus 1 stuks extra ruimte, de kop 1,4 mm extra om de compressie te verlagen.

Hier wordt veel geleerd... T:
Maar...
Waarom lager? Zeker, een hogere compressie betekent een grotere knal en dus meer uit te drijven gas, waardoor de bladen sneller draaien?

U hoeft de compressieverhouding niet te verlagen, maar hoe lager de verhouding, hoe minder stress op interne componenten. Uiteraard ook minder vermogen, zoals u zegt. Lagere compressie veroorzaakt ook vertraging, maar uiteindelijk bouwen we geen racemotoren, we zijn gewoon op zoek naar meer vermogen met behoud van betrouwbaarheid.

Ik ben van plan een EGT-meter te monteren, omdat dit het afstellen van de motor redelijk eenvoudig maakt. Heeft iemand al eerder een oliekoeler op de 2.4D gemonteerd?

Ik ben bezig met het vinden van de juiste sandwichplaat voor de 2.4, en als ik er een vind die past, laat ik het je weten. Wat betreft EGT-meters, ik ga een goedkope aero-meter plaatsen en deze in het dashboardkastje laten, omdat deze alleen bedoeld is om in te stellen. Ik zal de prope in de EGR-blindplaat solderen T:

Ik ben bezig met het vinden van de juiste sandwichplaat voor de 2.4, als ik er een vind die past, laat ik het je weten. Wat betreft EGT-meters, ik ga een goedkope aero-meter monteren en deze in het dashboardkastje laten liggen, omdat deze alleen bedoeld is om in te stellen. Ik zal de prope in de EGR-blindplaat solderen T:

http://shop.airworlduk.com/egt-gauge--square--single--225-300836-982-p.asp
Slim idee.A: Ik zie het niet zitten om een sandwichplaat te monteren gezien de locatie van het filter. Zou een koninklijke PITA kunnen zijn.

81 - 100 of 3,706 Posts