VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

2.5 TDI Nie działa z czujnikiem wałka rozrządu. ROZWIĄZANE Problem z kołem zębatym rozrządu

6 reading
105K views 52 replies 12 participants last post by  festa  
#1 ·
Witajcie wszyscy,

Szukam porady / pomocy w sprawie silnika mojego vana (2006 2.5 TDI AXE 174). Przeszukalem troche, ale niewiele znalazlem

Krótko po zakupie mojego vana nie miałem żadnych problemów z silnikiem i działał dobrze, zdecydowałem się zrobić skan VCDS i znalazłem 3 zapisane kody:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Brak sygnału - P3007
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008
16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28): Sygnał nieprawidłowy

Więc wyczyściłem kody i po uruchomieniu silnika pozostało:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Brak sygnału - P3007

Następnie wymieniłem czujnik wałka na oryginalny czujnik febi. Spowodowało to uruchomienie vana, a następnie natychmiastowe wyłączenie. Następnie sprawdziłem kody błędów na VCDS i znalazłem:
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008

Następnie zdecydowałem się odłączyć czujnik i uruchomił się i jechał dobrze, i kontynuowałem jazdę tym vanem w ten sposób przez ponad 12 miesięcy i było dobrze.

W ciągu ostatnich kilku tygodni przyglądałem się silnikowi i próbowałem dotrzeć do sedna tego problemu, a także kilku innych rzeczy, takich jak wycieki doładowania.
Zdjąłem pokrywę zaworów i sprawdziłem wałek rozrządu, który wykazywał oznaki zużycia, więc zdecydowałem się wymienić wałek rozrządu i popychacze. Użyłem narzędzia do silnika i instrukcji Haynes
do ustawienia rozrządu i wszystko wydaje się być na czas.
  • Cylinder 1 (najdalej od skrzyni biegów) krzywki wałka rozrządu są skierowane w górę (zawory zamknięte)
  • Znak koła zębatego wałka rozrządu jest w linii z tyłem głowicy
  • Narzędzia są na miejscu (narzędzie do wałka rozrządu nie pasuje idealnie, ale jest we właściwej pozycji)
Inne kontrole, które wykonałem:
  • Potwierdzono, że do czujnika wałka rozrządu dochodzi 5 V
  • Sprawdzono czujnik wału korbowego pod kątem zanieczyszczeń i potwierdzono, że działa, ponieważ nie uruchamia się po odłączeniu, a obrotomierz wydaje się być prawidłowy
  • Sprawdzono okablowanie od czujnika do miejsca, w którym łączy się z wiązką, wydaje się być w porządku do tego momentu
Naprawdę nie wiem, co jeszcze spróbować w tej chwili! Widziałem linki, w których zaleca się użycie sciascope do odczytu czujników wałka rozrządu i wału korbowego, ale nie posiadam takiego.
Czy można to zrobić na zarejestrowanym VCDS-Lite?

Czytałem kilka wątków, które sugerowały, że wałek rozrządu może być obrócony o 180 stopni, ale jeśli zawory cylindra 1 są zamknięte, to z pewnością oznacza to, że wałek rozrządu jest we właściwej pozycji?

Załączyłem kilka zdjęć, aby pokazać położenie wałka rozrządu i znak koła zębatego wałka rozrządu. Zostały one zrobione z silnikiem zablokowanym w GMP i pozycją blokady narzędzia wałka rozrządu (krzywki w górę na cylindrze 1)

178286
178287


Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana!


Dzięki, Curtis
 
#2 · (Edited)
Nigdy czegoś takiego nie robiłem, ale porównując z instrukcją VW, do której znalazłem linki na forum clubtoureg, na twoim ostatnim zdjęciu nie widzę wycięcia na czujnik położenia wałka rozrządu na płycie za kołem zębatym. Powinno się ono znajdować na równi z górną częścią głowicy, ale wygląda na to, że jest niewidoczne poniżej. Niewiele wiem o tych wałkach rozrządu, tylko to, co widzę w instrukcji. (Jeśli/kiedy mój wałek rozrządu zawiedzie, zrozumiem to lepiej!) ale wydaje mi się, że koło zębate mogło się lekko obrócić podczas dokręcania, co nie powinno się zdarzyć, jeśli koło zębate jest prawidłowo zamocowane.

Jeśli wygooglujesz 'R5 cam gear wheel N15-0670' używając 'image', możesz zobaczyć, jak powinno to wyglądać w porównaniu do twojego zdjęcia.

Masz rację, że nr 1 jest najdalej od skrzyni biegów. Jeśli krzywki na tym cylindrze są u góry, a narzędzie blokujące wał korbowy pasuje prawidłowo, masz wał korbowy zablokowany we właściwej pozycji.
 
#3 ·
Przyjrzałem się wątkowi na clubtoureg, wygląda na to, że V10 TDI ma inne koła zębate wałka rozrządu. Zgadzam się z Twoim punktem widzenia, że znak rozrządu musi być idealny. Znalazłem kilka filmów na YouTube, które są w obcym języku, ale pokazują procedurę.
W tym filmie facet wydaje się poświęcać dużo czasu na upewnienie się, że znak jest idealny, a nawet używa żyletki!

Myślę, że muszę wrócić i sprawdzić, czy wszystkie znaki rozrządu na kołach zębatych są idealne. Zastanawiałem się, czy może koło zamachowe zostało zmienione i odbiór jest teraz nieprawidłowy, ale odbiór dla wału korbowego wygląda na to, że jest na samym wale korbowym, więc to można wykluczyć. Jeśli chodzi o ECU, wierzę, że patrzy tylko na wałek rozrządu i wał korbowy i porównuje je, więc jedyne, czym się martwi, to położenie odbioru na kole zębatym wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego. Byłoby interesujące zobaczyć, ile błędu rozrządu ECU jest skłonne zaakceptować, wydaje się, że niewiele. Myślę, że jest to mierzone jako wartość skręcenia na VCDS.

Myślałem, że może narzędzie blokujące wał korbowy ma niewielki błąd tolerancji, co oznaczałoby, że wał korbowy nie jest w GMP, ale tak naprawdę nie mam jak tego udowodnić!
 
#4 ·
V10 jest inny, ponieważ składa się z dwóch naszych silników połączonych razem, więc potrzebuje kół zębatych łączących. Ale zdjęcie jest tak naprawdę dla R5, pomimo tego, co myśli Google. Wziąłem je z innego wątku na tym samym forum tutaj. Czy twój znak jest idealny jak na zdjęciu? Jeśli chodzi o narzędzia, słyszałem, że narzędzie do blokowania wałka rozrządu jest wadliwe w niektórych tańszych narzędziach, ale nigdy to do wału korbowego.
 
#7 ·
Silnik V10 jest inny, ponieważ składa się z dwóch naszych silników połączonych ze sobą, więc potrzebuje kół zębatych łączących. Ale zdjęcie jest tak naprawdę dla R5, pomimo tego, co myśli Google. Dostałem je z innego wątku na tym samym forum tutaj. Czy twój znak jest idealny jak na zdjęciu? Jeśli chodzi o narzędzia, słyszałem, że narzędzie do blokowania wałka rozrządu jest wadliwe w niektórych tańszych narzędziach, ale nigdy w przypadku narzędzia do blokowania wału korbowego.
Ten link był przydatny, mam teraz plik PDF VW z instrukcją ustawiania rozrządu, dzięki 👌 niewiele różni się od Haynesa, ale miło mieć inny przewodnik.

Czy masz jakieś pojęcie o swojej wartości skrętu?
Kiedy próbuję uruchomić silnik i jednocześnie patrzę w VCDS, otrzymuję wartość skrętu 0 CF. Co to jest wartość skrętu?

Cześć, op Czy widziałeś w instrukcji Haynesa na stronie 2D.17, że pokazuje ustawienie rozrządu koła pośredniego przed zamontowaniem głowicy?
Przejrzałem, wydają się ustawiać rozrząd z silnikiem wyjętym z vana, a także zdejmując głowicę, ale przypuszczam, że procedura jest taka sama? 🤷

Teraz w garażu i patrzę na to. Umieściłem liniał na górze głowicy cylindrów do znaku rozrządu i jest lekko przesunięty. Zobaczę, czy uda mi się to idealnie ustawić
178379
 
#9 ·
To dość daleko. Z łatwością może to powodować problemy, uważam.

Jeśli chodzi o wartość skrętu, myślę, że pokazuje ona wszelkie rozbieżności w prawidłowej relacji między położeniem wału korbowego a wałka rozrządu. Jeśli oddali się wystarczająco daleko, wyzwoli kod taki jak Twój. Jeśli chcesz sprawdzić swój, musiałbyś go uruchomić, co w tej chwili może być problemem! Temat ten pojawił się około rok temu na forum VCDS, gdzie T5 2.5 miał usterkę związaną ze słabym biegiem jałowym. Z pewnością lepiej to zrozumiałem, czytając to. Nawiasem mówiąc, jestem 'Guitarman' w tym wątku. 2005 VW Transporter - 2.5Tdi PD
 
#10 ·
To spory kawałek drogi. Z łatwością wystarczy, aby spowodować problemy, myślę.

Jeśli chodzi o wartość skrętu, myślę, że pokazuje wszelkie rozbieżności w prawidłowej relacji między położeniem wału korbowego i wałka rozrządu. Jeśli oddali się wystarczająco daleko, uruchomi kod taki jak Twój. Jeśli chcesz sprawdzić swój, musiałbyś go uruchomić, co w tej chwili może być problemem! Temat ten pojawił się około rok temu na forum VCDS, gdzie T5 2.5 miał usterkę z niskimi obrotami biegu jałowego. Z pewnością lepiej to zrozumiałem, czytając to. Nawiasem mówiąc, jestem 'Guitarman' w tym wątku. 2005 VW Transporter - 2.5Tdi PD
Ponownie ustawiłem koło zębate wałka rozrządu, tak aby znak znajdował się teraz nad linią noża (1 ząb).

Zakręciłem nim i sprawdziłem VCDS, teraz nie otrzymuję już kodu błędu synchronizacji 😆.

Włożę świece żarowe jutro i zobaczę, czy odpali! Trzymam kciuki. 🤞 Będzie to tylko kwestia wymiany śrub rozciągliwych i uszczelek, które naruszyłem, i ponownego złożenia vana 🚐
 
#11 ·
Nie zgadzam się, że koło zębate, z którym pracuje koło zębate wałka rozrządu, jest podwójne.. na początku byłem o pół zęba dalej po wyjęciu wałka rozrządu i wtryskiwaczy, obracając go, znalazłem miejsce na koło zębate bliżej, wygląda tak samo jak u ciebie.. tylko kawałek dalej.. ale to wciąż bezużyteczne, silnik będzie działał, ale bardzo powolna reakcja, .. zamierzam spędzić jeszcze kilka godzin jutro, aby spróbować znaleźć lepszą pozycję dla koła zębatego wałka rozrządu.
 
#12 ·
Wygląda na to, że jesteś w dokładnie takiej samej sytuacji jak ja! Pół zęba. To musi być. Próbowałem bawić się mimośrodową przekładnią i doprowadziłem ją do perfekcyjnego ustawienia. Oczywiście koła zębate poniżej się wtedy nie wyrównały.

Czy obróciłeś wał korbowy o kolejny obrót z wałkiem rozrządu na zewnątrz? Myślałem o tym, ale nie wiedziałem, czy to zrobi jakąś różnicę.

Wygląda na bardzo wybredny, inne silniki, które robiłem, wydawały się nie przejmować tak bardzo, jeśli trochę się pomyliłeś!
 
#13 ·
Coś nie wygląda dobrze na pozycji wałka rozrządu w pierwszej partii zdjęć. Jutro przyjrzę się swojemu i zrobię zdjęcie, ponieważ głowica jest ponownie zdjęta z vana, a wałek rozrządu wyjęty. Odpali i może być przestawiony o około 3 stopnie, ale znacznie więcej niż to sprawi problemy.
 
#14 ·
Something doesn't look right on the position of the camshaft in the first batch of pictures. I'll look at mine tomorrow and get a picture as the head is off the van again with the camshaft out. It will fire and can be upto around 3 deg out but much more than this you'll have trouble.
Cheers, I'll take some more pictures tommorrow too, since I've re timed it 1 tooth now and see what you guys think!
 
#15 ·
Aby ustawić prawidłowy rozrząd, nawet jeśli jest przesunięty o jeden ząb, konieczne będzie poluzowanie i przesunięcie koła zębatego wałka rozrządu. Koło pośrednie po prostu wypełnia przestrzeń powstałą w wyniku różnych grubości uszczelek głowicy.
 
#16 ·
Aby uzyskać właściwy rozrząd, nawet jeśli jest to jeden ząb, będzie to wymagało poluzowania i przesunięcia koła zębatego wałka rozrządu. Koło pośrednie po prostu zajmuje miejsce powstałe w wyniku różnych grubości uszczelek głowicy
Dzisiaj byłem z samochodem dostawczym i nie mogę dopasować koła zębatego wałka rozrządu w 100% do głowicy. Jest albo powyżej, albo poniżej linii. To tak, jakby był o 1/2 zęba, ale nie jestem pewien, czy dostosowałbyś go o tak małą ilość w tym silniku.

Żeby się upewnić, że robię to dobrze, wyjmuję śrubę wałka rozrządu M16, przesuwam koło zębate wałka rozrządu o jeden ząb, a następnie ponownie je przykręcam?

Jedyne, o czym mogłem pomyśleć, to wyjąć wałek rozrządu, obrócić wał korbowy o jeden obrót, a następnie spróbować ustawić rozrząd.?
178422

178421
 
#17 ·
Nie... luzujesz koło zębate wałka rozrządu... luzujesz koło pośrednie... ustawiasz koło pośrednie za pomocą dwuzębnego narzędzia dostarczonego w zestawie, aby precyzyjnie wyregulować koło zębate wałka rozrządu, tak aby znak się zgadzał...
 
#18 ·
Nie.... luzujesz koło zębate wałka rozrządu... luzujesz koło pośrednie... regulujesz koło pośrednie za pomocą dwuzębnego narzędzia dostarczonego w zestawie, aby precyzyjnie wyregulować koło zębate wałka rozrządu, tak aby znak się zgadzał.
To dlatego mi się nie udaje 😂 Zobaczę jutro!

W książce jest tylko mowa o rozpoczęciu od pozycji godziny 12 i działaniu siłą 0,5 Nm w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara na dwóch zębach.
Rozumiem, że znak na mimośrodowym sworzniu może być wtedy w dowolnym miejscu, o ile znak na krzywce jest wyrównany?
 
#20 ·
Hej kolego, czy użyłeś właściwych narzędzi do ustawiania rozrządu? Upewnij się, że wał korbowy jest zablokowany we właściwym miejscu, a następnie zablokuj wałek rozrządu, a następnie sprawdź płytkę czujnika wałka rozrządu. Jeśli nadal jest źle, możesz poluzować górną zębatkę i przesunąć ją tak, aby przylegała płasko do głowicy. Zrobiłem już kilka takich wymian wałka rozrządu.
 
#22 ·
Hej kolego, czy użyłeś właściwych narzędzi do ustawiania rozrządu, aby zablokować wał korbowy we właściwym miejscu, a następnie zablokować wałek rozrządu, a następnie sprawdzić płytkę czujnika wałka rozrządu? Jeśli nadal jest źle, możesz poluzować górne koło zębate i przesunąć je, aby umieścić je płasko na głowicy. Zrobiłem kilka takich wymian wałka rozrządu.
Tak, używam narzędzi do tego silnika, aby zablokować wałek rozrządu i wał korbowy, nadal bez rezultatu.

Kolejna aktualizacja, sprawdziłem okablowanie od czujnika wałka rozrządu do ECU i wszystko wydaje się być w porządku.

Jedynym sposobem, w jaki mogę dopasować znak rozrządu koła zębatego wałka rozrządu, jest przejście w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara do pozycji godziny 3 z kołem mimośrodowym, ale wtedy koła zębate nie zazębiają się prawidłowo. Naprawdę nie rozumiem, jak mogę uzyskać pół zęba.

Miałem nadzieję, że sprawdzę wałek rozrządu i wał korbowy za pomocą VCDS, ale nie sądzę, aby było to możliwe.
 
#25 ·
Cześć wszystkim, w końcu znalazłem mój problem z przestawionym o pół zęba kołem zębatym wałka rozrządu. Pięciocylindrowy 2.5 BNZ ...werble.. musisz wyrównać zestaw kół zębatych z wałem korbowym w GMP, zablokować wał korbowy w bloku, zamontować głowicę, zazębiając wałek pośredni za pomocą wału mimośrodowego, a następnie wyrównać koło zębate wałka rozrządu z górą na głowicy, zablokować wałek rozrządu, a następnie przykręcić wałek rozrządu do wałka rozrządu, usunąć wszystkie blokady, obrócić silnik dwa razy, aby sprawdzić
 
#26 ·
Cześć wszystkim, w końcu znalazłem mój problem z tym, że koło zębate wałka rozrządu jest o pół zęba od znaku. Pięciocylindrowy 2,5 BNZ ...werble..musisz wyrównać układ kół zębatych z wałem korbowym w GMP, zablokować wał korbowy w bloku, zamontować głowicę miażdżąc pośredni za pomocą wału mimośrodowego, a następnie wyrównać koło zębate wałka rozrządu z górą na głowicy, zablokować wałek rozrządu, a następnie przykręcić wałek rozrządu do wałka rozrządu, usunąć wszystkie blokady, obrócić silnik dwa razy, aby sprawdzić
Cieszę się, że zrobiłeś postępy, nie rozumiem, co masz na myśli przez miażdżenie pośredniego?
 
#31 · (Edited)
Cóż, kolejna aktualizacja. Miałem okazję sprawdzić czujniki wałka rozrządu i wału korbowego i udowadnia to 2 rzeczy.

1) oba czujniki działają dobrze.

2) rozrząd wciąż jest przestawiony, z tego co czytałem gdzie indziej, pierwszy impuls wałka rozrządu powinien przypadać na 7. szczyt w dół po odniesieniu, podczas gdy mój był 8,5. Następnie przesunąłem koło zębate wałka rozrządu o 1 ząb, co dało nieco ponad 5.

Jest tylko trochę przestawiony, ale nie mogę wymyślić, jak to wyregulować, jakieś pomysły?
 
#32 ·
Nigdy wcześniej nie wykonywałem tej pracy, jak już wspomniałem, więc nigdy tak naprawdę nie byłem z nią na bieżąco. Lubię czytać instrukcje, ale nic nie zastąpi fizycznego wchodzenia w to, aby zrozumieć, jak to wszystko działa! Spędziłem kilka dobrych lat w branży motoryzacyjnej, zanim (szczęśliwie!) przeszedłem na emeryturę i musiałem przez lata wymienić mnóstwo wałków rozrządu, ale ten silnik wydaje się być na tyle niezwykły, że potrafi przechytrzyć każdego! Zastanawiam się, czy regulacja luzu zapewnia mniejszą regulację między zębami? Piękne przebiegi fal, nawiasem mówiąc. :)

Czy nadal otrzymujesz jakieś kody korelacji/poza zakresem? I co VCDS myśli o wartości skrętu teraz, gdy działa? Z ciekawości sprawdź, jakie liczby znajdują się w polu 4 grupy 4 (silnika), aby porównać je z 3,4 stopniami w moim linku w poście nr 9.
 
#33 ·
Tak, zdecydowanie zgadzam się z tym, żeby wziąć coś w swoje ręce! Zdecydowanie dziwna konfiguracja 😅, bardziej przypomina traktor. Byłoby idealnie, gdyby wałek rozrządu nie był częstym problemem, wtedy nie trzeba byłoby wchodzić w biegi.

Na zdrowie, oscyloskop jest fajny, żeby zobaczyć, co ECU dostaje z czujników, potwierdza to, co podejrzewałem wcześniej, co jest dobre.

Jeśli chodzi o VCDS, otrzymuję kod nieprawidłowego sygnału na czujniku wałka rozrządu.
Wartość skrętu wynosi 0, ale według wszystkich relacji silnik musi pracować, aby to pokazać. Silnik wciąż nie pracuje, tylko użyłem oscyloskopu podczas rozruchu.

Przyjrzałem się wartości skrętu, dość interesujące, myślę, że pokazałoby to, czy pasek się rozciągnął w 1.9 TDI lub czymś podobnym.

Jeśli chodzi o luz, to szczerze mówiąc, nie jestem pewien. W instrukcjach wspomniane są 2 rzeczy, jedną z nich jest mimośrodowy trzpień, który reguluje koło zębate wałka rozrządu o niewielką wartość. Drugą jest użycie 2 kluczy dynamometrycznych, aby "wyeliminować luz w przekładni".

Jutro jeszcze raz na to spojrzę, regulacja musi być w mimośrodowym trzpieniu, ale mam w głowie, że grzebanie przy tym wpływa na zazębianie się kół zębatych. W książce jest tylko mowa o daniu 0,5 Nm siły w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a następnie dokręceniu. Muszę iść zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby koło zębate wałka rozrządu odpowiednio wyrównało się z głowicą.

Dam znać, jak zrobię więcej 🙃
 
#34 ·
Wracałbym i postępował zgodnie z procedurą od początku, możesz zauważyć coś lub zrobić coś innego. Czasami można utknąć na jednym sposobie i przegapić rozwiązanie.
Brzmi jakby luz na kole zębatym był za bardzo wyregulowany, ustaw pozycję koła zębatego wałka rozrządu, a następnie wyreguluj luz na kole zębatym do niego, jeśli to ma sens

Wysłane z mojego SM-A505FN używając Tapatalk
 
#35 ·
Widziałem to już wcześniej... Znaczniki na sworzniu mimośrodowym muszą znajdować się na godzinie 12:00 i przesunąć się do godziny 21:00, ale koła zębatego wałka rozrządu nie można dokręcić na wałku rozrządu, ponieważ spowoduje to ustawienie krzywek w niewłaściwej pozycji.
 
#37 ·
Cześć, nie jestem pewien, czy mieliśmy ten sam problem. Mój był o pół zęba poza linią. Spójrz na moje zdjęcia w moim folderze z aparatu, aby zobaczyć, jak ustawić układ napędowy w synchronizacji z kołami zębatymi wałka rozrządu.
John, jesteś na wygranej pozycji! Właśnie sprawdziłem swój i jest poza. Teraz nie jestem pewien, czy to 1 czy 2 zęby, co ciekawe, wygląda na to, że mogę mieć złamany kawałek tam, gdzie byłby znak wyrównania. Spójrz na zdjęcie i zobacz, co myślisz.

Zastanawiam się, czy miał silnik po regeneracji, zobaczę, czy mogę sprawdzić numer silnika.
 

Attachments

#42 ·
Tak, to właśnie miałem na myśli, 1 ząb tutaj byłby równy 1/2 zęba na kole pasowym wałka rozrządu. Co mam, to wał korbowy jest zablokowany na drugim końcu. Jak się zabrać do regulacji?
Usunąłeś wewnętrzny trzpień i zewnętrzny regulator, a także koło zębate. Na płycie, która schodzi z koła rozrządu, znajduje się znak w okolicach godziny 9, który powinien pasować do wewnętrznego regulatora, po którym porusza się koło zębate, spójrz uważnie, bo tam jest....te znaki muszą się zgadzać. Następnie można zamontować mimośrodowy trzpień i ustawić go na godzinę 12, założyć koło rozrządu i dokręcić śrubę ręcznie, a powinieneś być w stanie ustawić znak na kole rozrządu idealnie....pamiętaj, aby dobrze nasmarować wszystkie części regulatora, aby wszystko mogło się swobodnie poruszać.