Witajcie wszyscy,
Szukam porady / pomocy w sprawie silnika mojego vana (2006 2.5 TDI AXE 174). Przeszukalem troche, ale niewiele znalazlem
Krótko po zakupie mojego vana nie miałem żadnych problemów z silnikiem i działał dobrze, zdecydowałem się zrobić skan VCDS i znalazłem 3 zapisane kody:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Brak sygnału - P3007
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008
16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28): Sygnał nieprawidłowy
Więc wyczyściłem kody i po uruchomieniu silnika pozostało:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Brak sygnału - P3007
Następnie wymieniłem czujnik wałka na oryginalny czujnik febi. Spowodowało to uruchomienie vana, a następnie natychmiastowe wyłączenie. Następnie sprawdziłem kody błędów na VCDS i znalazłem:
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008
Następnie zdecydowałem się odłączyć czujnik i uruchomił się i jechał dobrze, i kontynuowałem jazdę tym vanem w ten sposób przez ponad 12 miesięcy i było dobrze.
W ciągu ostatnich kilku tygodni przyglądałem się silnikowi i próbowałem dotrzeć do sedna tego problemu, a także kilku innych rzeczy, takich jak wycieki doładowania.
Zdjąłem pokrywę zaworów i sprawdziłem wałek rozrządu, który wykazywał oznaki zużycia, więc zdecydowałem się wymienić wałek rozrządu i popychacze. Użyłem narzędzia do silnika i instrukcji Haynes
do ustawienia rozrządu i wszystko wydaje się być na czas.
Czy można to zrobić na zarejestrowanym VCDS-Lite?
Czytałem kilka wątków, które sugerowały, że wałek rozrządu może być obrócony o 180 stopni, ale jeśli zawory cylindra 1 są zamknięte, to z pewnością oznacza to, że wałek rozrządu jest we właściwej pozycji?
Załączyłem kilka zdjęć, aby pokazać położenie wałka rozrządu i znak koła zębatego wałka rozrządu. Zostały one zrobione z silnikiem zablokowanym w GMP i pozycją blokady narzędzia wałka rozrządu (krzywki w górę na cylindrze 1)
Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana!
Dzięki, Curtis
Szukam porady / pomocy w sprawie silnika mojego vana (2006 2.5 TDI AXE 174). Przeszukalem troche, ale niewiele znalazlem
Krótko po zakupie mojego vana nie miałem żadnych problemów z silnikiem i działał dobrze, zdecydowałem się zrobić skan VCDS i znalazłem 3 zapisane kody:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Brak sygnału - P3007
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008
16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28): Sygnał nieprawidłowy
Więc wyczyściłem kody i po uruchomieniu silnika pozostało:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Brak sygnału - P3007
Następnie wymieniłem czujnik wałka na oryginalny czujnik febi. Spowodowało to uruchomienie vana, a następnie natychmiastowe wyłączenie. Następnie sprawdziłem kody błędów na VCDS i znalazłem:
19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008
Następnie zdecydowałem się odłączyć czujnik i uruchomił się i jechał dobrze, i kontynuowałem jazdę tym vanem w ten sposób przez ponad 12 miesięcy i było dobrze.
W ciągu ostatnich kilku tygodni przyglądałem się silnikowi i próbowałem dotrzeć do sedna tego problemu, a także kilku innych rzeczy, takich jak wycieki doładowania.
Zdjąłem pokrywę zaworów i sprawdziłem wałek rozrządu, który wykazywał oznaki zużycia, więc zdecydowałem się wymienić wałek rozrządu i popychacze. Użyłem narzędzia do silnika i instrukcji Haynes
do ustawienia rozrządu i wszystko wydaje się być na czas.
- Cylinder 1 (najdalej od skrzyni biegów) krzywki wałka rozrządu są skierowane w górę (zawory zamknięte)
- Znak koła zębatego wałka rozrządu jest w linii z tyłem głowicy
- Narzędzia są na miejscu (narzędzie do wałka rozrządu nie pasuje idealnie, ale jest we właściwej pozycji)
- Potwierdzono, że do czujnika wałka rozrządu dochodzi 5 V
- Sprawdzono czujnik wału korbowego pod kątem zanieczyszczeń i potwierdzono, że działa, ponieważ nie uruchamia się po odłączeniu, a obrotomierz wydaje się być prawidłowy
- Sprawdzono okablowanie od czujnika do miejsca, w którym łączy się z wiązką, wydaje się być w porządku do tego momentu
Czy można to zrobić na zarejestrowanym VCDS-Lite?
Czytałem kilka wątków, które sugerowały, że wałek rozrządu może być obrócony o 180 stopni, ale jeśli zawory cylindra 1 są zamknięte, to z pewnością oznacza to, że wałek rozrządu jest we właściwej pozycji?
Załączyłem kilka zdjęć, aby pokazać położenie wałka rozrządu i znak koła zębatego wałka rozrządu. Zostały one zrobione z silnikiem zablokowanym w GMP i pozycją blokady narzędzia wałka rozrządu (krzywki w górę na cylindrze 1)
Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana!
Dzięki, Curtis