Het lijkt erop dat veel mensen hier gaan voor de complete, luxe ombouw van thuis met elk apparaat dat de mensheid kent. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar een van de dingen die ik leuk vind aan een groter voertuig is de veelzijdigheid.
Dus toen, na 11 jaar en 120.000 mijl, Newton de t4 ouder werd dan goed was, besloot ik te upgraden naar een Crafter. Het hielp niet dat we net de voogdij over kleinkinderen van 4 en 5 jaar oud hadden gekregen, hoe je het ook bekijkt, Newton was gewoon niet groot genoeg.
Maar welke Crafter? De volledige LWB hi roof was verleidelijk, maar we steken af en toe de plas over en ik herinner me uit eerdere ervaringen dat je uiteindelijk veel geld **** betalen om in feite lucht te vervoeren op een veerboot.
Dus een MWB met een laag dak zou de voorkeur hebben. Minimaal 4 zitplaatsen met gordels zijn een must.
Omdat ik een beetje ouderwets ben, dacht ik dat 2L niet echt veel is om dat rond te duwen, dus ik was op zoek naar de oude 2.5. Verder onderzoek suggereerde de latere iteraties omdat ze met een hogere eindoverbrenging kwamen
Uit ervaring werd ik aangetrokken tot ex-politie-/ambulancevoertuigen, omdat veel van het ezelswerk voor je is gedaan.
Om een lang verhaal kort te maken, ik koos voor een ex GMP 2010my CR50 135pk ondersteuningsvoertuig, 9 zitplaatsen MWB intermediate top. Een leuke factor is de goede afgedichte harde vloer, wat betekent dat je **** opruimen na een lange reis met de jongens door hem gewoon op opritten te rijden. Open beide achterdeuren en blaas al het puin eruit met de hogedrukreiniger!!
Alle binnenbekleding is al gedaan, de zijruiten zijn een soort onbreekbaar perspex, wat betekent dat je je achterin **** verstoppen als het erg levendig wordt. Als het erg levendig wordt, kun je je indekken, want de binnenpanelen zijn allemaal van Kevlar, wat een niveau van ballistische bescherming geeft. Heb ik al gezegd dat ik in de zomer festivalbeveiliging doe??
De voorste helft van de achterbak had 6 stoelen op unwin-rekken, waarvan er 3 meteen uitkwamen, de andere drie kunnen in een paar minuten worden verwijderd met een 17 mm-dop en mijn grote snoerloze. Al bewees het zijn veelzijdigheid door een Land Rover-motor te verplaatsen die eenvoudig op het rek werd vastgezet en 11/2 ton gecomprimeerde vuurblokken in 3 zakken van 1 ton, die met alle verwijderde stoelen gemakkelijk in de achterbak pasten.
Ik heb eerder problemen gehad met het laten werken van een geluidssysteem, dat eenvoudig werd opgelost door een tweede accu onder de passagiersstoel te installeren met 200 W zonne-energie op het dak via een MPPT-controller. Heeft als extra bonus dat ik me geen zorgen hoef te maken over het aanzetten van de muziek tijdens het parkeren, omdat dit nooit zal resulteren in een lege accu van het voertuig.
Het management wilde een goed tweepersoonsbed achterin, dit was een beetje een hoofdbreker, als ik het als busje wilde blijven gebruiken. Het probleem werd opgelost door een paar frames aan de zijkanten van de bus te bouwen met een ander verwijderbaar frame over de middellijn. Koop dan een paar platen fatsoenlijk multiplex, snijd ze op maat, zet ze met scharnieren op het buitenframe en stop er een matras op en, presto hey!!! Ja, ik weet het, ik moet het allemaal fotograferen, kan ik het beste mijn camera gaan halen....
Hoe dan ook, dat zijn wij, tot nu toe gaat het goed.
Rhys
Dus toen, na 11 jaar en 120.000 mijl, Newton de t4 ouder werd dan goed was, besloot ik te upgraden naar een Crafter. Het hielp niet dat we net de voogdij over kleinkinderen van 4 en 5 jaar oud hadden gekregen, hoe je het ook bekijkt, Newton was gewoon niet groot genoeg.
Maar welke Crafter? De volledige LWB hi roof was verleidelijk, maar we steken af en toe de plas over en ik herinner me uit eerdere ervaringen dat je uiteindelijk veel geld **** betalen om in feite lucht te vervoeren op een veerboot.
Dus een MWB met een laag dak zou de voorkeur hebben. Minimaal 4 zitplaatsen met gordels zijn een must.
Omdat ik een beetje ouderwets ben, dacht ik dat 2L niet echt veel is om dat rond te duwen, dus ik was op zoek naar de oude 2.5. Verder onderzoek suggereerde de latere iteraties omdat ze met een hogere eindoverbrenging kwamen
Uit ervaring werd ik aangetrokken tot ex-politie-/ambulancevoertuigen, omdat veel van het ezelswerk voor je is gedaan.
Om een lang verhaal kort te maken, ik koos voor een ex GMP 2010my CR50 135pk ondersteuningsvoertuig, 9 zitplaatsen MWB intermediate top. Een leuke factor is de goede afgedichte harde vloer, wat betekent dat je **** opruimen na een lange reis met de jongens door hem gewoon op opritten te rijden. Open beide achterdeuren en blaas al het puin eruit met de hogedrukreiniger!!
Alle binnenbekleding is al gedaan, de zijruiten zijn een soort onbreekbaar perspex, wat betekent dat je je achterin **** verstoppen als het erg levendig wordt. Als het erg levendig wordt, kun je je indekken, want de binnenpanelen zijn allemaal van Kevlar, wat een niveau van ballistische bescherming geeft. Heb ik al gezegd dat ik in de zomer festivalbeveiliging doe??
De voorste helft van de achterbak had 6 stoelen op unwin-rekken, waarvan er 3 meteen uitkwamen, de andere drie kunnen in een paar minuten worden verwijderd met een 17 mm-dop en mijn grote snoerloze. Al bewees het zijn veelzijdigheid door een Land Rover-motor te verplaatsen die eenvoudig op het rek werd vastgezet en 11/2 ton gecomprimeerde vuurblokken in 3 zakken van 1 ton, die met alle verwijderde stoelen gemakkelijk in de achterbak pasten.
Ik heb eerder problemen gehad met het laten werken van een geluidssysteem, dat eenvoudig werd opgelost door een tweede accu onder de passagiersstoel te installeren met 200 W zonne-energie op het dak via een MPPT-controller. Heeft als extra bonus dat ik me geen zorgen hoef te maken over het aanzetten van de muziek tijdens het parkeren, omdat dit nooit zal resulteren in een lege accu van het voertuig.
Het management wilde een goed tweepersoonsbed achterin, dit was een beetje een hoofdbreker, als ik het als busje wilde blijven gebruiken. Het probleem werd opgelost door een paar frames aan de zijkanten van de bus te bouwen met een ander verwijderbaar frame over de middellijn. Koop dan een paar platen fatsoenlijk multiplex, snijd ze op maat, zet ze met scharnieren op het buitenframe en stop er een matras op en, presto hey!!! Ja, ik weet het, ik moet het allemaal fotograferen, kan ik het beste mijn camera gaan halen....
Hoe dan ook, dat zijn wij, tot nu toe gaat het goed.
Rhys