VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
21 - 37 of 37 Posts
Ik kocht mijn T4 vorig jaar mei met ongeveer 160.000 mijl, leek in goede staat te zijn en de £4.000 waard te zijn die het kostte. Minder dan drie maanden later ging de distributieriem kapot (hoewel deze niet lang daarvoor was vervangen!) en het kostte me £1100 om een nieuwe cilinderkop te laten plaatsen. Destijds was ik er behoorlijk pissig over, maar nu niet meer zo. De auto die ik voor de T4 had, daalde ongeveer £1000 per jaar in waarde, dus zolang de T4 niet elk jaar een nieuwe cilinderkop nodig heeft, bespaart het me op de lange termijn geld LOL:

Oh, trouwens ........ hier in Frankrijk is het meestal gebruikelijk om je voertuig te dopen met de naam van een vrouwelijk familielid (aangezien voertuigen 'zij' zijn, zoals boten en schepen), of het nu je moeder, oma, tante is ....... hoe dan ook, je snapt het I: Gelukkig is de naam van mijn moeder 'Lucette', ........ dus ik heb mijn baby 'Lulu' genoemd! :D aangezien de Fransen de neiging hebben om korte bijnamen te hebben voor leden van hun familie.

Het nieuwste voertuig dat ik bezit, is gebouwd in 1997. Net als mijn T4.
Ik heb nog een andere auto uit 1990.

Hoewel geen van beide airconditioning heeft, een feit dat mevrouw T me gisteren herinnerde toen we bezweet terugkwamen van Heathrow. Ze is gewoon verwend door 2 weken lang in grote, moderne huurauto's door Canada te zweven. Airco - pfft. Weer een ding dat fout kan gaan.

Ik ben een groot voorstander van investeren in onderhoud in plaats van te verliezen in afschrijving.

En begin niet over de milieukosten van het produceren van nieuwe voertuigen!

Helemaal mee eens. Ik heb gezworen en verklaard dat ik nooit een voertuig zal bezitten dat na 2004 is gebouwd. De nieuwste die ik ooit heb gehad, is mijn Golf, een GTI uit 2003. Ik vind dat de meeste in massa geproduceerde moderne auto's absoluut geen ziel, karakter of passie hebben. Plus, zoals je zegt, veel te veel gadgets en frutsels die kapot kunnen gaan.

Heb net gelezen over je exploits op je andere thread Cuffbertt, je was zo goed bezig .......... en toen BOEM !!! Ik voel met je mee maat :( Het laat maar weer eens zien, wat T4-mensen ook besluiten te kopen, je eerste verplichting is om die distributieriem en waterpomp te laten controleren en misschien te vervangen, zelfs als de vorige eigenaar zegt dat het pas geleden is gedaan. Veel te veel achterbuurt-smeerlappen die het willen proberen! Een grote investering op het moment van aankoop is naar mijn mening een absolute must, zoals ik deed. Distributieriem & waterpomp, en misschien remmen. Dan ben je goed voor nog eens 80.000 mijl of de volgende 4 jaar (wat het eerst komt). Oh, trouwens ........ hier in Frankrijk is het meestal gebruikelijk om je voertuig te dopen met de naam van een vrouwelijk familielid (aangezien voertuigen 'zij' zijn, zoals boten en schepen), of het nu je moeder, oma, tante is ....... hoe dan ook, je snapt het wel I: Gelukkig heet mijn moeder 'Lucette', ........ dus ik noemde mijn baby 'Lulu'! :D aangezien de Fransen de neiging hebben om verkorte bijnamen te hebben voor leden van hun familie. TURK
Toen ik op zoek was naar een busje, zocht ik er een die zijn distributieriem recentelijk had laten vervangen, en degene die ik uiteindelijk kocht, had eigenlijk alle bonnen van een garage waaruit bleek dat het ongeveer 6 maanden daarvoor of zo was. Nadat hij ontploft was, sprak ik met mijn monteur die zei dat de garage die het had gedaan, verschrikkelijk werk had geleverd en iets niet goed had gedaan (vraag niet wat, want ik heb geen idee!). De distributieriem zelf was in orde, maar hij kwam er gewoon af. Ha, ik vind het idee leuk om hem naar een familielid te vernoemen, maar ik weet niet zeker of het bij een van die namen zou passen! Ik probeer te denken aan een meisjesnaam die bij het busje past, dus iets dat klinkt alsof het een beetje chagrijnig kan zijn en me soms wat problemen kan bezorgen! :D

Je besteedt wat meer geld aan onderhoud, waardoor je een oud voertuig op de weg houdt, in plaats van geld te verliezen door afschrijving op een nieuw voertuig.

Maar ik doe beide, want ik heb de T4 en een Honda Jazz uit 2010. 1.4EX i-vtec

De Jazz gaat nooit stuk, dus alleen onderhoud, APK, belasting etc. maar daalt in waarde en de T4 heeft wat TLC nodig, maar stijgt in waarde. (je moet de juiste T4 voor de juiste prijs kopen)

Ik zou beide voertuigen aan iedereen aanbevelen.

Op een dag zal ik alle bonnen van mijn huidige T4 optellen; nummer vier van de vier die ik heb gehad, over een periode van 25 jaar. Ik heb dit nog nooit gedaan, want de schok kan me doden.

Het is 100% ABSOLUTE dezelfde VW Van Centre VOLLEDIGE servicegeschiedenis voor de 17+ jaar dat ik hem heb. De PDI en de eerste drie onderhoudsbeurten werden uitgevoerd door VWUK, waar het in 1998 het Britse herlanceringvoertuig was; voordat ik het van hen kocht.

Ik heb het gevoel dat het totaalbedrag hoger zou zijn dan wat ik ervoor heb betaald; en vandaag een heel bijzonder voertuig kopen .................. maar wie maakt het iets uit, zeker ik niet.

Ik heb waarschijnlijk zo'n beetje elke T4-fout ervaren die er is, vaak meer dan eens. Als ik het gevoel had dat er iets veel beters was dan mijn Multivan, dan had ik het jaren geleden al gekocht ................... Ik stond in 2001 als eerste op de lijst bij mijn dealers voor een Microbus, maar helaas is dat nooit gebeurd, dus 15 jaar later heb ik nog steeds een T4 LOL:LOL:LOL:

Nou, ik heb net mijn T4 high top camper uit 1999 verkocht voor £ 10300,00, na haar 2 jaar in bezit te hebben gehad. Ging er eigenlijk voor naar Ierland, [ 1.9d]. Dame die haar bezat verloor haar rijbewijs en kon niet rijden tot 2019....God weet wat ze deed? Betaalde £ 7k voor haar. Hard onderhandelen... en reed haar terug. . je **** winst maken..... Dus ik heb nu een 2.4d, high top 2001 gekocht. Betaalde 14k, heeft airco, [ rekening van 2k daarvoor] gelukkig niet ik.... 46k op de klok. top of the range spec, Douche, toilet verwarming warm en koud water. alle moderne gemakken......distributieriem 6k mijl geleden vervangen, maar 4 jaar, dus geboekt voor de komende weken om dit te laten doen. Beide langzaam maar wie geeft er om als je in een camper zit....

Nou, ik heb net mijn T4 high top camper uit 1999 verkocht voor £10300,00, nadat ik haar 2 jaar in bezit had. Ben er zelfs voor naar Ierland gegaan, [1.9d]. De dame die haar bezat verloor haar rijbewijs en kon tot 2019 niet rijden....God weet wat ze deed? Betaalde £7k voor haar. Hard onderhandelen...en haar teruggereden. . je **** winst maken.....

Dus ik heb nu een 2.4d, high top 2001 gekocht. Betaalde 14k, heeft airco, [rekening van 2k daarvoor] gelukkig niet ik....46k op de klok. Top of the range specificaties, Douche, toilet verwarming warm en koud water. alle moderne gemakken......distributieriem vervangen 6k mijl geleden, maar 4 jaar, dus geboekt voor de komende weken om dit te laten doen.

Beide langzaam maar wie geeft er om als je in een camper zit....
Hoefde je dan niets uit te geven in je twee jaar bezit?

De mijne is een geldverslindende put geweest, maar dat komt omdat de vorige eigenaar een leugenachtige pad was. £2k uitgegeven in de laatste paar maanden aan motor en remmen.

Pluspunt, mechanisch zou het nu een tijdje goed moeten zijn, dus ik kan nu te veel geld uitgeven aan zinloze rommel.

Een oud draadje ophalen, maar. Ik heb 7 jaar geleden £2300 betaald voor de mijne, 2.5tdi, 210k mijl op een 02-plaat. De man die hem verkocht, was een leugenachtige pad (Lancastrian I:) uit Bolton. Ik had nog nooit een T4 gehad, dus ik was er rijp voor om de eigenaardigheden niet te kennen en afgezet te worden. (lees het forum voordat je jongens koopt) Ze had de riemen laten doen door een achterafgarage van de vorige eigenaar die duidelijk niet wist wat hij deed. 1,5k mijl verderop en de gevreesde harmonische balancier gleed uit op de niet-vervangen ring. Hij had een oude, mooie 1.9td camper op zijn oprit toen ik hem kocht. Wat me later duidelijk werd, moet mijn originele versnellingsbak in zijn busje hebben gehad. Mijn versnellingsbakcode was van een 1996 1.9D. 3.000 tpm bij 55 MPH. :eek: Gelukkig ben ik sinds mijn 13e betrokken bij de mechaniek. Dus maak ik me niet al te veel zorgen over dingen die misgaan. Ik heb in 7 jaar £2,5k uitgegeven, inclusief een chipwizards remap op haar, en zowat alles mechanisch vervangen. Ik ben van plan om dit jaar zelf het plaatwerk te doen om haar af te maken (Christine naar de horrorfilm van Steven King) We hebben een afspraak dat als ik haar goed behandel, ze me niet zal vermoorden. (Ik bedank haar elke keer dat we op een lange reis zijn geweest.) Als je bedenkt dat mijn zoon dat bedrag jaarlijks betaalt voor een kleine 1.1 golf, is ze een behoorlijk goede investering geweest. Maak je geen zorgen jongens, ze heeft toestemming gegeven om over haar te praten, dus het zou goed moeten gaan. LOL:

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een transporter maar met een budget van ongeveer 5k. Ik ben op zoek naar een 5-zitter zodat ik met het gezin op vakantie kan gaan en een t4 lijkt alles te zijn wat ik me kan veroorloven. Omdat het oudere busjes zijn, zijn ze duur om te bezitten en te gebruiken? Ik heb de indruk dat het een constante stroom van kleine dingen is die fout gaan, wat betekent dat ze duur zijn om te onderhouden omdat ze vrij vaak onderdelen nodig hebben. Klopt dit of praat ik onzin? Idealiter zou ik een t5 willen, maar die zijn belachelijk duur, tenzij ze al naar de maan en terug zijn gereisd.

Kan iemand me alsjeblieft advies geven, want ik heb geen ervaring met transporters, behalve dat ik er echt een wil

Bedankt

Noob
Ik heb net mijn eerste t4 gekocht, het is een vw t4 transporter 2.4l camper uit 1995, hij heeft een volledige onderhoudsgeschiedenis, is volledig uitgerust door de fabrikant, alles werkt, minimaal roest op de deuren, vanaf nieuw geconserveerd, chassis is geweldig, ik heb £5000 betaald, ben al een paar keer weggeweest, ben er dol op, hij rijdt en trekt geweldig, ik heb een monteur meegenomen zodat ik wist wat ik kocht, zoek gewoon naar de juiste, je zult hem vinden maat

T4's kunnen solide zijn als ze goed onderhouden worden, maar ja, ze hebben regelmatig onderhoud nodig. Roest is een groot probleem, vooral rond de wielkasten en dorpels. Onderdelen zijn over het algemeen betaalbaar, maar de arbeidskosten kunnen oplopen. Als je er een vindt met een goede onderhoudsgeschiedenis, kan het een geweldige aankoop zijn. Heeft iemand anders een budget T4?

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een transporter maar met een budget van ongeveer 5k. Ik ben op zoek naar een 5-zitter zodat ik met het gezin op vakantie kan gaan en een T4 lijkt alles te zijn wat ik me kan veroorloven. Omdat het oudere busjes zijn, zijn ze duur om te bezitten en te gebruiken? Ik heb de indruk dat het een constante stroom van kleine dingen is die fout gaan, wat betekent dat ze duur zijn om te onderhouden omdat ze regelmatig onderdelen nodig hebben. Klopt dit of praat ik onzin? Idealiter zou ik een T5 willen, maar die zijn belachelijk duur, tenzij ze al naar de maan en terug zijn gereisd.

Kan iemand me alsjeblieft advies geven, want ik heb geen ervaring met transporters, behalve dat ik er echt een wil

Bedankt

Noob
Mijn vader heeft een 1.9 non-turbo T4 en afgezien van de brandstofmeter gremlin heeft hij hem verbazingwekkend goed gediend, 170K mijl. Het helpt om een lokale tamme monteur te hebben - eenvoudige klussen, goedkope onderdelen, maar beter met een oprit of een volle gereedschapskist
Image

21 - 37 of 37 Posts