Hallo allemaal,
Ik ben nu een paar jaar bezig met een quad-koplampontwerp, meestal in de weekenden. Had nogal wat problemen, zoals je je **** voorstellen. Niets waar ik niet mee om kan gaan.
Het ontwerp is het afgelopen jaar aanzienlijk veranderd. Ik kan gerust zeggen dat ik er bijna ben. Maar ik heb wat hulp nodig.
Ik ben momenteel op zoek naar een set koplampbeugels. Tweedehands indien mogelijk. (natuurlijk proberen de kosten laag te houden).
Hier is wat ik zoek ..... wat eruitziet als nummer 2 in de tekening >>
Om het beter uit te leggen, hier is een foto van een oude die ik een paar jaar geleden heb gemaakt ...... al gemodificeerd! >>
Ik ben op zoek naar een 'ongerepte' set, want ik realiseer me nu dat ik te veel heb weggesneden :*
We hebben wel een sloperij in Jersey, maar die zijn zo goed als nutteloos! Ze zouden waarschijnlijk zeggen ...... wat is een T4? I:
Korte samenvatting hoe het gaat, als iemand geĂŻnteresseerd is .....
In een eerdere thread heb ik de 'testopstelling' gepost met alle bedrading en schakeling voltooid. De 90 mm koplampunits zijn van Hella.
Het grootlicht is van het reflectortype en het dimlicht is een projectortype (omschakelbaar LHD/RHD). In grootlicht staan alle vier de units aan.
Deze dingen zijn zo fel dat je het niet zou geloven! Je **** de hitte er echt van voelen! >>
Ik moest de montagebeugels voor de units helemaal opnieuw ontwerpen, het kostte letterlijk dagen om alleen maar te meten. Daarna stuurde ik mijn ontwerp om te laten lasersnijden. Toen ik de sjablonen terugkreeg (2 maanden later), was ik verrast te zien dat ze 2 mm roestvrij staal hadden gebruikt, in plaats van de 1,5 mm die ik had gevraagd!
Nou ja, ze zijn er nu, ik kan ze net zo goed proberen te monteren. Ik heb ze een e-mail gestuurd, ze boden hun excuses aan en vertelden me dat ze gratis vervangingen in 1,5 mm zouden sturen.
In de tussentijd moest ik een montage doen. >>
Toen ik ze 'trouwde', zagen ze er goed uit, geweldig .... het enige wat ik nu nog hoef te doen, is de montage-lipjes zo te vormen dat ze op het schutbord passen.
Niet zo gemakkelijk met 2 mm roestvrij staal! Ik wilde roestvrij staal om twee redenen gebruiken, ten eerste: geen corrosie, en ten tweede: geen buigen.
Er is niets erger dan slechte koplampen die trillen als je motor stationair draait. >>
Omdat ik geen werkplaats heb (ik heb niet eens een bankschroef!), was het buigen van de montage-lipjes gewoon onmogelijk voor mij.
Hier is de resulterende 'farce' >>
Dus pakte ik in voor de dag, om het zacht uit te drukken teleurgesteld
Ik realiseerde me dat de lipjes een probleem waren, dus vroeg ik de staalfabrikant om alle lipjes af te snijden voordat hij me de 1,5 mm lipjes stuurde, omdat ik wist dat ik daar ook mee zou worstelen. Een paar dagen later kwamen ze aan. Nu was ik in de positie om de koplampunits in de montageframes te monteren (omdat deze stap niet kon worden gedaan met de 2 mm sjablonen ..... te dik! ).
Een van de belangrijkste problemen was vele maanden geleden opgelost ..... hoe je x2 90 mm units naast elkaar in de opening in het schutbord **** plaatsen. Hier is wat je moet doen >>
En hier is een foto van de achterkant van de 90 mm Hella-units. En deze units zijn vrij compact! >>
Grootlicht en dimlicht gemonteerd in de montageframes, zijn volledig verstelbaar >>
Omdat het buigen en draaien van de stalen lipjes zo'n probleem is, heb ik een manier gevonden om het te omzeilen. Waarom niet mijn 'sjabloon' in de originele VW-montageframes monteren!? ...... Het oorspronkelijke idee dat ik meer dan een jaar geleden had I:
Het punt is, dat ik toen speelde met het idee om twee 120 mm units naast elkaar te installeren. Een ontwerp dat ik heel snel liet vallen, omdat het niet mogelijk is.
Hier is waar het project is vastgelopen >>
Op de foto hierboven kun je net de VW-montagebeugel zien, die op het schutbord is gemonteerd.
Nu weet ik zeker dat je de behoefte begrijpt om mijn handen op een aantal van deze beugels te krijgen. Zo goedkoop mogelijk, want ik ga ze opnieuw modelleren.
Sorry dat ik zoveel van je tijd heb ingenomen, maar het is voor een goede zaak .... denk ik
TURK
Ik ben nu een paar jaar bezig met een quad-koplampontwerp, meestal in de weekenden. Had nogal wat problemen, zoals je je **** voorstellen. Niets waar ik niet mee om kan gaan.
Het ontwerp is het afgelopen jaar aanzienlijk veranderd. Ik kan gerust zeggen dat ik er bijna ben. Maar ik heb wat hulp nodig.
Ik ben momenteel op zoek naar een set koplampbeugels. Tweedehands indien mogelijk. (natuurlijk proberen de kosten laag te houden).
Hier is wat ik zoek ..... wat eruitziet als nummer 2 in de tekening >>
Om het beter uit te leggen, hier is een foto van een oude die ik een paar jaar geleden heb gemaakt ...... al gemodificeerd! >>
Ik ben op zoek naar een 'ongerepte' set, want ik realiseer me nu dat ik te veel heb weggesneden :*
We hebben wel een sloperij in Jersey, maar die zijn zo goed als nutteloos! Ze zouden waarschijnlijk zeggen ...... wat is een T4? I:
Korte samenvatting hoe het gaat, als iemand geĂŻnteresseerd is .....
In een eerdere thread heb ik de 'testopstelling' gepost met alle bedrading en schakeling voltooid. De 90 mm koplampunits zijn van Hella.
Het grootlicht is van het reflectortype en het dimlicht is een projectortype (omschakelbaar LHD/RHD). In grootlicht staan alle vier de units aan.
Deze dingen zijn zo fel dat je het niet zou geloven! Je **** de hitte er echt van voelen! >>
Ik moest de montagebeugels voor de units helemaal opnieuw ontwerpen, het kostte letterlijk dagen om alleen maar te meten. Daarna stuurde ik mijn ontwerp om te laten lasersnijden. Toen ik de sjablonen terugkreeg (2 maanden later), was ik verrast te zien dat ze 2 mm roestvrij staal hadden gebruikt, in plaats van de 1,5 mm die ik had gevraagd!
Nou ja, ze zijn er nu, ik kan ze net zo goed proberen te monteren. Ik heb ze een e-mail gestuurd, ze boden hun excuses aan en vertelden me dat ze gratis vervangingen in 1,5 mm zouden sturen.
In de tussentijd moest ik een montage doen. >>
Toen ik ze 'trouwde', zagen ze er goed uit, geweldig .... het enige wat ik nu nog hoef te doen, is de montage-lipjes zo te vormen dat ze op het schutbord passen.
Niet zo gemakkelijk met 2 mm roestvrij staal! Ik wilde roestvrij staal om twee redenen gebruiken, ten eerste: geen corrosie, en ten tweede: geen buigen.
Er is niets erger dan slechte koplampen die trillen als je motor stationair draait. >>
Omdat ik geen werkplaats heb (ik heb niet eens een bankschroef!), was het buigen van de montage-lipjes gewoon onmogelijk voor mij.
Hier is de resulterende 'farce' >>
Dus pakte ik in voor de dag, om het zacht uit te drukken teleurgesteld
Ik realiseerde me dat de lipjes een probleem waren, dus vroeg ik de staalfabrikant om alle lipjes af te snijden voordat hij me de 1,5 mm lipjes stuurde, omdat ik wist dat ik daar ook mee zou worstelen. Een paar dagen later kwamen ze aan. Nu was ik in de positie om de koplampunits in de montageframes te monteren (omdat deze stap niet kon worden gedaan met de 2 mm sjablonen ..... te dik! ).
Een van de belangrijkste problemen was vele maanden geleden opgelost ..... hoe je x2 90 mm units naast elkaar in de opening in het schutbord **** plaatsen. Hier is wat je moet doen >>
En hier is een foto van de achterkant van de 90 mm Hella-units. En deze units zijn vrij compact! >>
Grootlicht en dimlicht gemonteerd in de montageframes, zijn volledig verstelbaar >>
Omdat het buigen en draaien van de stalen lipjes zo'n probleem is, heb ik een manier gevonden om het te omzeilen. Waarom niet mijn 'sjabloon' in de originele VW-montageframes monteren!? ...... Het oorspronkelijke idee dat ik meer dan een jaar geleden had I:
Het punt is, dat ik toen speelde met het idee om twee 120 mm units naast elkaar te installeren. Een ontwerp dat ik heel snel liet vallen, omdat het niet mogelijk is.
Hier is waar het project is vastgelopen >>
Op de foto hierboven kun je net de VW-montagebeugel zien, die op het schutbord is gemonteerd.
Nu weet ik zeker dat je de behoefte begrijpt om mijn handen op een aantal van deze beugels te krijgen. Zo goedkoop mogelijk, want ik ga ze opnieuw modelleren.
Sorry dat ik zoveel van je tijd heb ingenomen, maar het is voor een goede zaak .... denk ik
TURK