VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

T4 Krik- en assteunpunten

32K views 14 replies 13 participants last post by  d-9  
#1 ·
Voelt een beetje dom om dit te vragen, ik heb gezocht en ben er nog steeds niet zeker van. Wat zijn de beste plekken om de bestelwagen op te krikken met een trolleykrik, zowel voor als achter, en waar zet je assteunen neer? Foto's zouden geweldig zijn. Mijn bestelwagen zit vrij laag, dus ik heb een geschikte krik, maar ik weet niet waar ik hem moet plaatsen?
Bedankt :*

#7 ·
En hoe te liften met een krik - en dan assteunen plaatsen voor de veiligheid? Er is geen ruimte voor beide..........
Persoonlijk zet ik de assteunen onder de punten hierboven. Ik gebruik een opgevulde trolleykrik onder verschillende punten verder naar binnen. Vooraan, in de buurt van waar de achterkant van de onderste draagarm aan het chassis is vastgeschroefd. Achteraan is er een deel van het chassis waar de handremkabel naar de achterwielen loopt. Beide buigen niet door tijdens het opkrikken van de bestelwagen.

Als er een betere manier is. Ik ben één en al oor. T:

#13 ·
En je hebt nog meer problemen als je zijbalken hebt .......

De bevestigingspunten van de aluminium kokerprofielen van de zijbalk of de treeplank zijn vastgeschroefd aan de krik-'pilaren' van de bestelwagen.

Het kopen van de juiste type krik zou dat probleem moeten oplossen >

Ik zou er niet aan moeten denken wat er zou gebeuren als ik een lekke band langs de weg zou hebben ! :eek:

TURK
Neem een van die nivelleerdingen die kampeerders gebruiken mee.
Rijd er met je lekke band op.

Bespaart veel krikken en geeft, als je je rijhoogte hebt verlaagd, ruimte om een krik eronder te krijgen.

#11 ·
what make / model of jack is that Turk, looks a nice bit of kit, I'm on the lookout for a decent one....
cheers
Hoi vriend,

De mijne is de Sealey RJA2500-versie >

http://www.sealey.co.uk/PLPageBuild...de=&category=1&catgroup=354&catmicrogroup=1365&analysiscode=&requiredresults=16

Clarke maakt ook een aluminium low profile krik die identiek is aan die op de Sealey-website. Maar de Clarke, die goedkoper is, heeft plastic wielen in plaats van geanodiseerde aluminium laadwielen.

TURK

#15 · (Edited)
De meeste van die aluminium low entry jacks zijn complete rommel, het is allemaal Chinese rommel die gebrandmerkt is met welke Britse naam ze er ook op plakken, ik heb tot nu toe 2 Clarke en 3 Draper onder garantie gehad. Momenteel ruzie met Draper over het terugkrijgen van mijn geld omdat ÂŁ200 teveel is om uit te geven aan zo'n slechte krik, dit was 2,5 dagen nadat hij een compleet nieuw mechanisme en hydrauliek had gekregen van de vertegenwoordiger:
Image

Bedankt Draper, ik ben dol op het schoonmaken van de werkplaatsvloer!