VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
181 - 200 of 207 Posts
Hallo allemaal, ik heb ook een probleem met mijn deursloten, de bestuurdersdeur gaat niet op slot met de afstandsbediening, alleen met de sleutel, de passagiersdeur gaat soms op slot met de afstandsbediening, maar gaat niet open en gaat meestal ook niet handmatig van binnen open, ik moet vele malen met de afstandsbediening op slot en van het slot om hem open te krijgen als ik wil tanken!
Iemand hulp alstublieft?

Ik weet dat dit een heel oud draadje is, maar voor het geval de OP dit ziet, wilde ik enorm bedanken voor de gedetailleerde en behulpzame post. We hebben net een T5 gekocht en de centrale vergrendeling werkte helemaal niet, moesten elke deur afzonderlijk handmatig ontgrendelen, wat een gedoe was. Dit draadje gevonden, onze bedrading onderzocht en het was hetzelfde probleem. De gecorrodeerde bedrading verwijderd, opnieuw aangesloten en de centrale vergrendeling werkt nu! Zo blij, ik had volledig verwacht een flinke rekening te krijgen omdat ik het door iemand anders moest laten repareren!

Hallo, heb net een T5 gekocht, de centrale deur werkt niet aan de passagierskant, kan hem vanaf die kant niet vergrendelen, maar wel van binnen. Het dashboardlampje brandt om te zeggen dat de deur open is, maar alle deuren zijn dicht. Ik moest de batterij loskoppelen omdat het licht in de slaapruimte steeds aanging en het alarm afging. Iemand ideeën? Voor het eerst hier en mijn eerste T5, het bouwjaar is 08.

Hallo, ik heb hier een catalogus met berichten gezien die erg nuttig zijn geweest om enkele veelvoorkomende problemen met de centrale vergrendeling te laten zien, maar geen enkele lijkt mijn probleem te beschrijven.

Zodra ik de bus heb vergrendeld met de afstandsbediening of de sleutel, deadlock of non-deadlock, ontgrendelt de bus zichzelf na een willekeurige periode, soms binnen een minuut, soms pas uren later. Dit is uiteraard een grote zorg.

Ik heb het veelvoorkomende probleem van de gecorrodeerde rode en blauwe draad onder de bestuurdersstoel verholpen, maar nog steeds geen succes. Ideeën? Of iemand die vergelijkbare problemen met de centrale vergrendeling heeft gehad?
? Eventuele antwoorden zouden worden gewaardeerd! Bedankt

2007 T30 2.5TDi 4motion

Geweldige thread, bedankt Johnny. Ik heb een VW Caravekk uit 2005, het rode knipperlicht in de deur en de bestuurdersdeur ontgrendelt onregelmatig. Ik denk het volgende:

1. Controleer of de solenoĂŻde werkt door in de buurt van de deur te luisteren.
2. Als er geluid is, controleer dan de bedrading zoals John uitlegt.
3. Als er geen geluid is en de bedrading in orde is, probeer dan een aftermarket deurslot te krijgen.

Een paar vragen:

Weet iemand het onderdeelnummer voor het voorste bestuurders- en passagiersdeurslot?

Ik heb deze gezien en vraag me af of ze zouden kunnen werken als de solenoĂŻde defect is.

Is er een bekend vochtprobleem op de vloerplaat van deze auto's dat draadcorrosie veroorzaakt?

Veel dank

Dave in NZ

Na veel zoeken en tips van dit forum heb ik nu mijn centrale vergrendeling gerepareerd! Erg blij nu! Ik kocht mijn busje met de fout erop, dus ik heb mezelf geld bespaard.

Fouten,

Absoluut niets gebeurde toen de sleutelhanger werd ingedrukt, zelfs na het vervangen van de batterij
Rode LED van de bestuurdersdeur knipperde niet en moest elke deur afzonderlijk vergrendelen.
Slechts 5 volt van de voedingskabel naar de centrale vergrendelingsmodule (onder de bestuurdersstoel)

De fout is een gecorrodeerde / gebroken voedingskabel (rood & blauw) naar de centrale vergrendelingsmodule onder de vloermat aan de bestuurderskant als gevolg van vochtophoping rond de verbinding.

Reparatieproces,

Zorg ervoor dat u de aarde van de batterij loskoppelt, de wielen blokkeert en het voertuig in de versnelling laat staan, aangezien u de handrem moet loskoppelen.

Ik heb de passagiersstoelen verwijderd voor een betere toegang en om al het vocht onder de vloermat schoon te maken, maar dit kan ook met passagiersstoelen gemonteerd worden.

Verwijder eerst de bestuurdersstoel via de 2x 13 mm moeren en 2x multi-spline bouten, zonder de drukschakelaar van de stoel eronder te vergeten.
Image

Schuif de handremhoes eraf door de clip van onderen te wrikken en naar voren te schuiven.
Image

Verwijder vervolgens het onderste gedeelte van de handremhoes.
Image

U ziet nu het handremmechanisme en de afstelschroef.
Image

Meet de afstand van de bovenkant van de moer tot de bovenkant van de schroefdraad, moet hetzelfde zijn bij het opnieuw monteren, de mijne was 11 mm, als u geen liniaal heeft, **** u een sleutel gebruiken die dezelfde afstand heeft als een geleider. Verwijder de moer en schuif de handremkabel eruit.
Image

Koppel de handremsensorschakelaar los.
Image

Verwijder de centrale vergrendelingsmodule van de stoelbasis en de 4x 16 mm moeren die deze op zijn plaats houden.
Image

Image

Til de vloermat op en verwijder de centrale vergrendelingsmodule.
Image

Wikkel de stoffen hoes ongeveer 12 inch terug of knip deze voorzichtig af.
Image

Halverwege kom je de voedingskabel tegen met een zwarte hoes eromheen, de mijne viel gewoon uit elkaar en was bedekt met groen corrosiepoeder, maar het is de moeite waard om deze ook te verwijderen om te controleren.
Image

Image

Ik heb de draden gestript om een kale goede draad te krijgen, een bullet connector gebruikt om de splitsing te repareren, de module en de aarde van de batterij weer aangesloten om te testen en boem! Centrale vergrendeling werkt?! De andere kabel was 3 inch lang en ging nergens heen, dus ik heb hem gewoon verwijderd.

Ik heb zeer strak isolatietape gebruikt om de kale draden opnieuw te isoleren en waterdicht te maken en weer in elkaar te zetten.
Vergeet niet om onder de vloermat schoon te maken en de handrem weer in dezelfde positie te zetten.

Ik hoop dat dit helpt, bij problemen of als ik iets gemist heb, stuur me dan een PM.
John boy.
A:
Absoluut perfect. Bedankt voor deze briljante stapsgewijze handleiding.

Dit is een geweldig draadje, precies hetzelfde probleem met corrosie op de gesplitste verbinding op mijn busje waardoor het alarm willekeurig afgaat. Het was daar beneden erg nat en dit moet het probleem hebben veroorzaakt. Ik heb geprobeerd alle bronnen van waterindringing te elimineren, maar heeft iemand geprobeerd de kabelboom onder de vloer op te ruimen of te verplaatsen om de kans op beschadiging te verkleinen?

Hallo allemaal.
T5 2009 omgebouwd tot camper, uit Holland.

Alles vergrendelt met de afstandsbediening. Alarm gaat aan.
Niets opent met de afstandsbediening. Alarm gaat uit.
Sleutel in het slot. Alleen de bestuurdersdeur gaat open.
Moet de rest van binnenuit openen.
Knop in de deur. Vergrendelt alles. Niets gaat open.

Kabel onder de vloer al gerepareerd.
Geen fouten in VCDS.

Hulp. Ik ben de weg kwijt.

Bedankt.

Hoi allemaal.
T5 2009 omgebouwd tot camper, uit Holland.

Alles vergrendelt met de afstandsbediening. Alarm gaat aan.
Niets opent met de afstandsbediening. Alarm gaat uit.
Sleutel in het slot. Alleen de bestuurdersdeur gaat open.
Moet de rest van binnenuit openen.
Knop in de deur. Vergrendelt alles. Niets gaat open.

Kabel onder de vloer al gerepareerd.
Geen fouten in vcds.

Hulp. Ik ben verloren.

Bedankt.
Ben je in vcds geweest en heb je de deurschakelaars gecontroleerd op openen en sluiten en ook de open/sluit schakelaar?
Als het niet als vergrendeld wordt weergegeven, gaat het niet open.

Zo heb ik de mijne opgelost. Evenals andere fouten was mijn open/sluit schakelaar kapot en ging niet open. Het is dezelfde schakelaar als de elektrische raamschakelaars, dus ik heb gewisseld om te bewijzen.

Heb de mijne vandaag gedaan volgens dit, zoals een paar mensen hebben gezegd, je **** het doen zonder de stoel eruit te halen. De mijne werkte eerst niet nadat ik het opnieuw had bedraad, en ik dacht, wat nu, want ik kreeg 12v door, toen dacht ik, steek de sleutel in de deur en kijk of het het activeert, en dat deed het, deuren gingen op slot met de sleutel en het lampje op de deur knipperde, toen probeerde ik de fob en toen werkte het ook, dolgelukkig, duurde ongeveer een uur. Zoals een paar mensen hebben gezegd, bang om het zelf te doen, nou, als je in de buurt van Leeds bent, help ik je graag. Ik bouw bestelwagens om tot campers, verkoop al 25 jaar verhoogde daken en liften komen binnenkort voor een goede prijs. Yorkshire-conversies, Leeds,
Hoi, er zijn een paar dingen die ik met je wil bespreken. Ik heb geprobeerd YC Leeds te bellen, maar krijg alleen maar bezet. **** u mij alstublieft vertellen of u nog steeds handelt? Zelfs als u dat niet doet, zou ik toch graag van u horen (om u te ondervragen). Dank u. Geoff.

Had vergelijkbare problemen met de passagiersdeur en controleerde de kabelboom. Geen problemen daar.

Bij het verwijderen van de module rammelde deze. Het lijkt erop dat degene die hem installeerde nadat de stoelen opnieuw waren bekleed, hem te strak heeft aangedraaid en de interne dop op een schroefdraad heeft gebroken.

Er was wat bewijs van vocht in de unit, wat corrosieresten, en toen ik de batterij weer aansloot, rookte en vlamde hij. Het lijkt erop dat ik net op tijd een potentiële elektrische brand heb opgemerkt.

Het lijkt erop dat de toegevoegde zuurstof door het openen de zaken heeft versneld.

Nu op zoek naar een nieuwe module en een plek om hem te coderen.

Verdorie busjes.

Mijn centrale vergrendeling heeft mogelijk dezelfde fout als beschreven door JohnBoy (bedankt JB voor zo'n geweldige en behulpzame post). Mijn bus is een 2005 t30 shuttle en de kabelboom onder de bestuurdersstoelen ziet er erg ingewikkeld uit. Er is iets wat lijkt op een blok met connectorpluggen in de buurt van de handrem, is dat de CCU?, en een ander langs de achterkant van de stoelbasis. Het enige deel van de kabelboom dat onder de mat gaat (anders dan de handremschakelaar) gaat waarschijnlijk naar de B-stijl. Zal de fout in dit gedeelte zitten of in een van de verschillende kabelboomarmen die zich boven de mat bevinden? De vloer onder de mat voelt droog aan, maar ik heb de stoel niet verwijderd, alleen even gevoeld door de matuitsparingen. Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden. Dank u. Geoff.

181 - 200 of 207 Posts