VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
81 - 100 of 207 Posts
Ik begon me te vervelen met het via de achterklep naar binnen klimmen en voorzichtig te zijn met hoe ik hem op parkeerplaatsen zou parkeren, voor het geval de centrale vergrendeling weer zou falen.

Maar dankzij alle info op dit forum is het weer een probleem opgelost T:. Het werd al een maand of zo steeds erger en hoewel het helemaal droog was onder de mat, merkte ik dat ik een reparatie aan het repareren was.

Nieuweling hier...

Heb een T5 2006 een paar weken geleden gekocht.

Centrale vergrendeling werkt niet, lampje op het dashboard, zegt dat de deur nog openstaat...

Mist de centrale vergrendelingsmodule onder de passagiersstoel - de draden zijn allemaal doorgesneden!

Ik denk dat ik niet veel kan doen? :(

Nog een newbie hier die dit probleem heeft weten op te lossen. Gelukkig was mijn kabelboom lang genoeg, dus ik kwam weg met het achterover kantelen van de stoel, want het weer vanochtend was niet best. Toch een knokkel verloren.... Bedankt aan iedereen die de oplossing heeft gepost, het heeft me veel tijd en waarschijnlijk kosten bespaard.

Ik kan alleen maar bedanken A: Er zat geen vocht in mijn bedrading, dus gewoon een slecht gemaakte verbinding. Het enige dat ik anders deed, was dat ik de remkabel niet losmaakte, de hendel van de twee noppen afhaalde en daarna realiseerde ik me dat de verbinding niet onder de handrem zat, maar in de buurt van de unit. Ik hoefde ook de stoelbasis niet te verwijderen. HTH.

Blij dat het gedaan is, want het vergrendelde de passagiersdeur zodat ik haar niet kon vullen.

Nogmaals bedankt
T:

Hallo mensen, ik heb net al jullie rapporten gelezen. Mijn 55-kenteken begint kuren te vertonen. Mijn achterdeuren en schuifdeur werken prima, maar mijn passagiers- en bestuurdersdeur doen het af en toe niet goed. Zou dit de draad of iets anders kunnen zijn? Ja, ik heb de batterij in de sleutelhanger vervangen.:*

Veel dank aan John voor zijn diepgaande beoordeling, die erin slaagde de mijne te repareren door gewoon de zitting van de basis te tillen, de unit los te koppelen en de tape terug te snijden om de verbinding bloot te leggen, een kogelconnector te plaatsen en krimpkous aan te brengen, de extra draad te verwijderen die nergens naartoe ging, de kabels opnieuw te isoleren en met ritsbanden aan de zijkant van de centrale vergrendeling te bevestigen, wat zou moeten helpen om vocht uit de kabelboom te houden.
Nogmaals bedankt.

Welnu, na een maand mijn 2004 t5 te hebben gehad, is de centrale vergrendeling ermee opgehouden. Ik kan ontgrendelen maar niet vergrendelen met de afstandsbediening. En het waarschuwingslampje voor openstaande deuren blijft branden, waardoor ik het alarm niet kan instellen. Maar het knippert aan en uit tijdens het rijden. Ik heb alle adviezen op de thread gevolgd en de kabelboom onder de stoel gecontroleerd en gerepareerd. De connectoren op de box onder de stoel gecontroleerd, die schoon zijn. En krijg 12v bij controle op de connector.

Ik vermoed dat de centrale vergrendelingsunit zich in de bestuurdersdeur bevindt. Kent iemand een handleiding voor het vervangen van de centrale vergrendelingsunit, want Google komt niet met veel.

Proost

Hallo mensen, ik kan niet op afstand ontgrendelen of vergrendelen met mijn sleutelhanger, maar ik kan handmatig ontgrendelen en vergrendelen met de sleutel in de bestuurdersdeur.

1) Als mijn bestuurders- en passagiersdeuren handmatig vergrendelen en ontgrendelen, met behulp van de sleutel in de deur, kan ik er dan van uitgaan dat mijn centrale vergrendeling, bijvoorbeeld solenoĂŻden, prima werkt?

2) Mijn bestuurdersdeur-LED knippert ook als deze vergrendeld is, dus kan ik ervan uitgaan dat de CCU onder de bestuurdersstoel operationeel is en dat ik mijn sleutelhanger opnieuw moet programmeren?

Ik wil de kabelboom niet echt losmaken als dat niet nodig is.

Bedankt

Dit is hetzelfde als bij mij ging, de stoel eraf gehaald, 2 bouten, 2 moeren en de wikkeling losgemaakt en de draad viel eraf. Ik heb ook de basis eraf gehaald, maar het was niet nodig omdat de draden onder de uitsparing zaten.
Het is echt de eerste plek om te kijken.

Hoi Shanz,
Vergeten te vermelden, duurde alles bij elkaar ongeveer 30 minuten omdat ik de stoelbasis losmaakte, maar dat was niet nodig. Maakte de canvas wikkel los en het was duidelijk dat de draad los was geraakt, kan me de kleur niet herinneren maar het wordt in de thread vermeld.

Opnieuw aangesloten en krimpkous aangebracht en sindsdien in orde. Kijk even en laat ons weten hoe het gaat.

Rob

PS sommigen zeggen dat het door vocht komt, de mijne was kurkdroog.

Ik heb dit net gerepareerd op mijn 2007 vw t5. Mijn symptomen waren dat de afstandsbediening slechts af en toe werkte. Soms kon ik het solenoĂŻde of wat dan ook onder de stoel horen, maar de deuren gingen niet daadwerkelijk op slot. Soms, bij het proberen te vergrendelen met de afstandsbediening, knipperden de indicatielampjes, maar was er geen geluid en gingen de deuren niet op slot. Ik zou iedereen met vergrendelingsproblemen willen aanraden om deze draad te repareren/opnieuw te solderen als hun eerste probleemoplossing.

De draad is de blauw-rode draad. De foto's die in deze thread door Saunton zijn geplaatst, waren erg nuttig.

Ik heb de stoel of handrem etc. niet verwijderd. Ik schoof de stoel gewoon naar voren en kon bij de kabelboom. Je zou meer ruimte hebben om de draden etc. te solderen als je de stoel, handrem, etc. zou verwijderen. Ik was prima zonder dit te doen.

De draad was kurkdroog toen ik alles uit elkaar haalde, net als 'grigory chubb' hierboven. De draad brak in feite doormidden zodra ik hem aanraakte. Hoewel hij droog was, vermoed ik nog steeds dat dit te wijten is aan vochtophoping en corrosie die zich over vele jaren voordoet.

Dus ik opende de kabelboom en vond de rood/blauwe draad en die leek in zeer goede staat te zijn. Er was geen groene corrosie en de verbinding tussen alle drie de draden was zeer goed. Ik heb zelfs de spanning op deze verbinding en op de verbindingsblok op de CCU gemeten en het was 12,4V op alle punten, wat suggereert dat alles goed is vanuit een bedradingsperspectief.

Dus helaas ben ik terug bij af en vraag ik me nu af of er iets mis is met mijn VAG-COM-software - maar zoals ik al zei, ik kan bepaalde modules programmeren, zoals de hijack-modus (waarvan ik aanneem dat het onderdeel is van de CCU), maar kan de afstandsbedieningsmodule niet programmeren, dus ik weet dat de VAG-COM werkt en met de CCU praat.

Heb de mijne vandaag gedaan volgens dit, zoals een paar mensen hebben gezegd, je **** het doen zonder de stoel eruit te halen. De mijne werkte eerst niet nadat ik het opnieuw had bedraad, en ik dacht, wat nu, want ik kreeg 12v door, toen dacht ik, steek de sleutel in de deur en kijk of het het activeert, en dat deed het, de deuren gingen op slot met de sleutel en het lampje op de deur knipperde, toen probeerde ik de fob en die werkte toen ook, dolgelukkig, duurde ongeveer een uur. Zoals een paar mensen hebben gezegd, bang om het zelf te doen, nou, als je in de buurt van Leeds bent, help ik je graag. Ik bouw bestelwagens om tot campers, verkoop al 25 jaar verhoogde daken en liften komen binnenkort voor een goede prijs. Yorkshire Conversions, Leeds

Nadat ik uw zeer leerzame en grondige uitleg van een storing in de centrale vergrendeling heb gelezen, heb ik de volgende vragen waarbij ik hoop dat u **** helpen. Nadat ik al het kleverige web rond de kabels naar de centrale vergrendelingsconnector onder de bestuurdersstoel heb verwijderd, heb ik geen breuken of corrosie in de kabels gevonden. Hoe controleer ik de spanning door de kabels en wat moet de spanning zijn? Bedankt

Bedankt aan de OP voor dit draadje......

Kan iemand mij vertellen.....wanneer ik de bestelwagen vergrendel, dat hij als het ware twee keer vergrendelt, aangezien de achterkant als eerste lijkt te vergrendelen :confused::confused:.....en dan eerst de achterdeuren ontgrendelt......Is dit normaal??

81 - 100 of 207 Posts