VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
101 - 120 of 207 Posts
Na mijn bestelwagen te hebben gecontroleerd, wat in orde is, lijkt het probleem te zitten waar de fabriek de extra draad heeft gesplitst die niets doet. Ze hebben een zilveren platte klemverbinder gebruikt met een tangachtig connectortype, die, zodra hij nat wordt, voor altijd water zal vasthouden, omdat er geen manier is om hem te laten drogen.

Ik heb net een 04 T30 SWB opgehaald, dus een enorme dank aan John Boy voor het starten van deze thread. Het heeft me niet alleen geholpen om een aantal problemen met de centrale vergrendeling op te lossen, maar ook om de rommel onder de cabinevloermat op te ruimen! Ik kon niet geloven hoeveel aarde en vuil zich daar had verzameld.

Ik kan de deuren nog steeds niet openen met de afstandsbediening (alle adviezen zijn welkom), maar de sleutel opent tenminste alle deuren behalve de achterklep (wat een ander onderwerp is).

Hoe dan ook, foto's -

Zoals per andere leden posts heb ik de tape helemaal naar beneden afgewikkeld. De verbinding was volledig uit elkaar gevallen en de kleinere draad viel gewoon in mijn hand en werd weggegooid.
Image
[/URL]

[/IMG]

Ik ben nog niet klaar, want ik heb net bulletconnectors gebruikt om te testen of de reparatie zou werken. Als ik tijd heb, soldeer ik de twee uiteinden aan elkaar en krimp ik de verbinding in voordat ik de draden omwikkel met zelfvulkaniserende tape van ScrewFix.

Wil je even bedanken voor het plaatsen van deze info. Vorige maand een T5 gekocht en die was tot vandaag foutloos. Had een beetje hoofdpijn omdat ik moest tanken maar de passagiersdeur niet kon openen. Thuisgekomen en het probleem was precies zoals beschreven in deze post.
Nogmaals bedankt.

Hallo allemaal,

Deze thread lijkt geen technische reacties meer te krijgen, maar ik zal het toch proberen.

Ik heb de kabels onder de stoel gecontroleerd... Geen corrosie, mooi afgedicht zonder problemen...

Veel andere threads hierover doorzocht, maar nog geen geluk gehad. Heb de volgende problemen.
- Deur passagier vergrendelt (elke keer) en ontgrendelt alleen met de afstandsbediening... ZEER af en toe.
- Als de passagiersdeur vergrendelt, gaat deze op slot en kan deze niet worden geopend, tenzij ik de 'party trick' doe van de grendel vasthouden terwijl ik op de afstandsbediening druk.
- Deur bestuurder vergrendelt soms niet, maar ontgrendelt wel (90% van de tijd bij de eerste druk)
- Deurvergrendelings-/ontgrendelingsschakelaar (naast de knoppen voor de elektrische ramen) vergrendelt wel, maar ontgrendelt niet.
Nu, dit is de rare.... :eek:
- Schuifdeur vergrendelt af en toe niet (zoals sluiten), dus ik moet hem dichtduwen, de afstandsbediening bedienen totdat hij klikt, dan vergrendelt hij...

Symptomen lijken te leiden naar het 'soldeerprobleem onder de bestuurdersstoel' - maar zoals ik al zei, ik heb dat gecontroleerd en het is solide als een rots!!! Geen probleem daar.

Kan iemand helpen voordat ik nieuwe schakelaars, sloten en centrale vergrendeling ECU's ga kopen... Het maakt me gek!!!!

Of moet ik <zucht> de kogel door de kerk halen en het naar een dealer brengen om het te laten controleren op een van de machines die Ping doen...

Veel dank.

Hallo allemaal,

Deze thread lijkt geen technische reacties meer te krijgen, maar ik zal het toch proberen.

Ik heb de kabels onder de stoel gecontroleerd... Geen corrosie, mooi afgedicht zonder problemen...

Veel andere threads hierover doorzocht, maar nog geen geluk gehad. Heb de volgende problemen.
- Deur passagier vergrendelt (elke keer) en ontgrendelt alleen met de sleutelhanger... ZEER af en toe.
- Als de passagiersdeur vergrendelt, gaat deze op slot en kan deze niet worden geopend, tenzij ik de 'party trick' doe door de grendel vast te houden terwijl ik op de sleutelhanger druk.
- Deur bestuurder, vergrendelt soms niet, maar ontgrendelt wel (90% van de tijd bij de eerste druk)
- Deurvergrendeling/ontgrendelingsschakelaar (naast de knoppen voor de elektrische ramen) vergrendelt wel, maar ontgrendelt niet.
Nu, dit is de rare.... :eek:
- Schuifdeur gaat af en toe niet op slot (zoals dicht), dus ik moet hem dichtduwen, de sleutelhanger bedienen tot hij klikt, dan gaat hij op slot...

Symptomen lijken te wijzen op het 'soldeerprobleem onder de bestuurdersstoel' - maar zoals ik al zei, ik heb dat gecontroleerd en het is zo solide als een rots!!! Geen probleem daar.

Kan iemand helpen voordat ik nieuwe schakelaars, sloten en centrale vergrendelings-ECU's ga kopen... Het maakt me gek!!!!

Of moet ik <sigh> de kogel door de kerk halen en het naar een dealer brengen om het te laten controleren op een van de Machines die Ping doen...

Veel dank.
Ik had een paar dagen geleden een storing met de mijne en het lag aan het contactslot. Onbekend voor mij schakelde de schakelaar niet helemaal uit, maar stond me wel toe de sleutel te verwijderen, hoewel er geen lampjes op het dashboard brandden, dacht de bus nog steeds dat de sleutel in het contact zat en liet daarom de deuren niet vergrendelen. Controleer of uw contact volledig is uitgeschakeld voordat u de sleutel verwijdert

Omdat ik op een zeer steile heuvel woon, ga ik dit niet zelf proberen LOL:

Naast dat de passagiersdeur af en toe niet opengaat, gaan mijn ramen niet naar beneden en werken de elektrische spiegels niet.
Zou dit gerelateerd kunnen zijn? Heb melding gezien van problemen met de ECU en dat deze opnieuw gecodeerd moet worden???

Briljant draadje trouwens

Dus mijn passagiersdeur gaat niet open met de afstandsbediening. Ik heb deze draad onder de stoel gecontroleerd, de verbinding zag er goed uit, maar ik heb hem toch opnieuw gesoldeerd om zeker te zijn. Het heeft mijn probleem echter niet verholpen. Ik kan de deur wel openen via de binnengreep. Ik kan niet eens een hint horen van het deurslotmechanisme dat probeert te ontgrendelen via de afstandsbediening. Nog andere ideeën zolang ik de mat eruit heb?

Alle andere deuren vergrendelen en ontgrendelen elke keer met de afstandsbediening (behalve de schuifdeur, maar ik ben ervan overtuigd dat het meer een mechanisch probleem is met de stang/kabel in de deur ... hij gaat soms open en je **** hem horen proberen met de afstandsbediening). Dit staat op mijn lijst om naar te kijken.

Zou veel inzicht waarderen en wil hier niet voor naar VW gaan. Ik ben al genoeg geld aan de verbouwing kwijt.

Hallo allemaal. Het is fascinerend geweest om dit draadje te lezen en ik zit in een vreemde situatie met mijn eigen portierslot. Het is een T5 uit 2006.

Het begon een beetje humeurig te worden en stom genoeg heb ik het een paar weken genegeerd totdat ik plotseling buitengesloten was van de passagierskant.

Het eerste wat ik controleerde was de bedrading onder de stoel, maar die was in orde en er stond stroom op.

Toen begon ik wanhopig alles te smeren wat ik KON bereiken.

Vervolgens, na wat gelezen te hebben, ben ik erin geslaagd de deurkaart te verwijderen (na het verwijderen van de passagiersstoelen) en op het punt te komen waar ik toegang had tot het slot via de binnenkant van de deur. Ik sneed toen een klein toegangsgat zodat ik het tandwiel aan de onderkant van de cilinder in het vergrendelingsmechanisme kon zien. Interessant genoeg blijkt echter dat de motor het kleine tandwiel draait wanneer de sloten worden geactiveerd. Ik probeerde het handmatig te draaien om te zien of er iets "pingde", maar dat deed het niet. Nog steeds buitengesloten.

Omdat ik al zo ver ben, ben ik er huiverig voor om het nu op te geven!

Andere suggesties over wat ik zou kunnen proberen, worden zeer gewaardeerd!

Hallo allemaal,

Ik heb de draad onder de stoel gecontroleerd en die is in orde. Ik heb de batterij een tijdje losgekoppeld en weer aangesloten om de sloten te testen.

De symptomen die ik heb, zijn dat de bus alle deuren vergrendelt, behalve de bestuurdersdeur, en als ik de bus ontgrendel, gaat de achterdeur niet open, tenzij ik de sleutel erin steek en omdraai in het slot.

Het vreemde is dat de bestuurdersdeur wel werkte toen ik begon te controleren en daarna stopte hij ermee.

Bedankt Sam

Hallo allemaal,

Ik heb de draad onder de stoel gecontroleerd en dat is in orde, ik heb de accu een tijdje losgekoppeld en weer aangesloten om de sloten te testen.

De symptomen die ik heb, zijn dat de bus alle deuren op slot doet, behalve de bestuurdersdeur, en als ik de bus ontgrendel, gaat de achterdeur niet open, tenzij ik de sleutel erin steek en in het slot draai.

Het vreemde is dat de bestuurdersdeur wel werkte toen ik begon te controleren en toen stopte het.

Bedankt Sam
Het zou toeval kunnen zijn van de twee sloten, maat, ik had erg vergelijkbare problemen, maar dit zijn zeker tekenen dat de actuatoren in de sloten zelf eruit gaan.

Probeer ze eerst in te vetten en controleer of alle verbindingen in orde zijn, voor het geval dat, maar het kunnen nieuwe sloten zijn, tenzij je het leuk vindt om de slotactuatoren te vervangen.

Het zou toeval kunnen zijn van de twee sloten, maat, ik had zeer vergelijkbare problemen, maar dit zijn zeker tekenen dat de actuatoren in de sloten zelf eruit gaan.

Probeer ze eerst in te vetten en controleer of alle verbindingen in orde zijn, voor het geval dat, maar het kunnen nieuwe sloten zijn, tenzij je de slotactuatoren wilt vervangen.
Bugger, ik zal naar de connectoren kijken als ik de bus buiten heb en wat meer ruimte heb

Help alsjeblieft. Nadat ik gisteren de centrale vergrendeling probeerde te repareren, ben ik een losse draad tegengekomen, ik denk dat deze van de blauwe en rode 2-in-1 draad komt. Weet iemand of er draden onder de vloer lopen en waar deze op aangesloten is, alstublieft?

101 - 120 of 207 Posts