VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

Schemat/informacje dotyczące okablowania zamka centralnego T5

24K views 31 replies 25 participants last post by  simon tipping  
#1 ·
Cześć,
właśnie kupiłem t5 (tablica rejestracyjna 58) i uwielbiam go.
Mam problem z drzwiami przesuwnymi. Wydaje się, że ignoruje pilota i nie zamyka/otwiera się jak pozostałe.

Zrobiłem

1, spojrzałem i wyczyściłem złącza pod fotelem kierowcy i są jak nowe.
2, otworzyłem skrzynkę pod fotelem kierowcy i sprawdziłem lutowanie (idealne).
3, wyczyściłem złącza na krawędzi drzwi i słupka drzwi.:confused:
4, nasmarowałem zamek w drzwiach i sprawdziłem, czy może się swobodnie poruszać.

Elektrozawór w drzwiach się nie porusza i myślę, że może być uszkodzony, ale chciałbym sprawdzić jeszcze kilka rzeczy, ponieważ na ebayu kosztują 100 funtów.

Czy ktoś byłby tak miły, aby zamieścić informacje dotyczące dobrego schematu okablowania lub powiedzieć mi, jakich napięć itp. oczekiwać na pinach na słupku drzwi?

Każda pomoc byłaby wspaniała

Z poważaniem

Quick Silver
 
#9 ·
Cześć chłopaki.
Miałem ten problem i Martin pomógł.
Odkryłem, że jeśli podłączę zaciski 9V pp3 do dwóch dolnych złączy drzwi, zamek zadziała, jeśli chcesz spróbować?
Mogłoby pomóc?
6 połączeń (po 3 na stronę) spróbuj dwóch dolnych (po jednym z każdej strony).

Nadzieja, że to pomoże?
 
#11 ·
Cześć @Upspex
Mam 2005 1.9TDi T5. Chciałem zamontować centralny zamek do drzwi przesuwnych.
Kupiłem używany zestaw do drzwi i słupka, ale potem odkryłem, że mam nieoryginalny (nieoryginalny) centralny zamek, który działa poprzez przełączanie sygnałów +/-.
Mam 6-przewodowy wiązkę i złącza do drzwi przesuwnych, ale które przewody powinienem podłączyć do siłownika modernizacyjnego?
Czy masz schemat elektryczny centralnego zamka drzwi przesuwnych?
 
#12 ·
Cześć @Upspex
Mam T5 1.9TDi z 2005 roku. Chciałem zamontować centralny zamek do drzwi przesuwnych.
Kupiłem używany zestaw do drzwi i słupka, ale potem odkryłem, że mam nieoryginalny (nieoryginalny) centralny zamek, który działa poprzez przełączanie sygnałów +/-.
Mam 6-żyłową wiązkę i złącza do drzwi przesuwnych, ale które przewody powinienem podłączyć do siłownika modernizacyjnego?

Czy masz schemat elektryczny centralnego zamka drzwi przesuwnych?
Mam również problemy z okablowaniem centralnego zamka/immobilizera w moim T5, 2006, 2, 5TDi 4 motion, więc byłbym wdzięczny za kopię okablowania, jeśli masz, proszę genovevaliliana@hotmail.com
 
#14 ·
Za włącznikiem światła zobaczysz czarny 10-stykowy konektor do wiązki drzwi. (Modele GP będą wyglądać inaczej, ale przewód jest taki sam). Znajdź żółto/niebieski przewód w pinie 6. Musisz podłączyć do niego przewód i użyć przełącznika, aby wysłać ujemny impuls w celu zablokowania drzwi. Aby odblokować, musisz skonfigurować ten sam przełącznik, aby wysyłał ujemny impuls za pomocą rezystora 900 omów. Przełącznik powinien być mom/off-mom.
 
#15 ·
Za włącznikiem światła zobaczysz czarny 10-stykowy konektor do wiązki drzwi. (Modele GP będą wyglądać inaczej, ale przewód jest taki sam). Znajdź żółto/niebieski przewód w pinie 6. Musisz podłączyć do niego przewód i użyć przełącznika, aby wysłać do niego impuls ujemny, aby zablokować drzwi. Aby odblokować, musisz skonfigurować ten sam przełącznik, aby wysyłał impuls ujemny za pomocą rezystora 900 omów. Przełącznik powinien być mom/off-mom
Spróbuję! Dzięki kolego. Mam oryginalny przełącznik VW, w którym, jak ustaliłem, jest rezystor. Więc to nie powinno być problemem. Zamierzam teraz przetestować.
 
#27 ·
Cześć, mam problem z drzwiami przesuwnymi 1.9 z 2006 roku. Od dłuższego czasu centralny zamek sam się czasem zamykał, chociaż musiałem uważać, żeby się nie zamknąć, nie przeszkadzało mi to. Teraz ostatnio drzwi przesuwne nie zamykają się z pilota, przetestowałem siłownik za pomocą baterii i działa. Obracanie kluczyka w zamku nic nie daje, jedynym sposobem na zamknięcie jest wciśnięcie bolca od wewnątrz. Jakieś sugestie? Czy mógłbyś również przesłać mi schemat okablowania? Wielkie dzięki. finnjesch@yahoo.ie
 
#30 · (Edited)
Powtarzam prośbę, którą zamieściłem na forum T6 (jak dotąd brak informacji), ponieważ wygląda na to, że niektórzy z osób na tym wątku mogą wiedzieć wystarczająco dużo, aby wskazać mi właściwy kierunek:
-------------------------
Odkryłem dziwny problem z blokadą drzwi przesuwnych w moim T5.1 Caravelle z 2011 roku. Drzwi manualne, ale z 'cichym domykaniem'. Podwójne przesuwne.

  • Zablokuj lub zablokuj normalnie za pomocą pilota. Wszystko dobrze. Blokady działają zgodnie z oczekiwaniami.
  • Zablokuj lub odblokuj za pomocą blokady wewnętrznej. Wszystkie drzwi zablokowane, ale bez blokad, zgodnie z oczekiwaniami.
  • Zablokuj za pomocą pilota, a następnie naciśnij 'zablokuj' po raz drugi (może to być chwilę później, a nie tylko szybkie podwójne naciśnięcie). Teraz blokady się wyłączają, tak jak powinny. ALE same drzwi przesuwne są również odblokowane (a alarm włączy się, jeśli je otworzysz).

Pozostałe drzwi i tylna klapa pozostają zablokowane (ale nie zablokowane). Zawsze oboje drzwi i dzieje się to za każdym razem, gdy próbuję. Jest więc bardzo mało prawdopodobne, aby miało to związek z mechanizmami lub stykami.

Nie widzę niczego w Internecie, co sugerowałoby, że istnieje jednostka sterująca, która odnosi się do blokowania i która miałaby wpływ na parę drzwi (widzę tylko jednostki sterujące dla każdych drzwi).

Jedne z drzwi przesuwnych od czasu do czasu nie mogły się otworzyć po odblokowaniu pojazdu za pomocą pilota, ale nie jestem pewien, co się dzieje - wydaje się, że próbuje się otworzyć, ale nie może (ciche domykanie włącza się, aby zwolnić, ale nadal się zacina. Zablokowanie, a następnie ponowne odblokowanie uruchamia je. Brzmi to jak osobny problem, ale wspominam na wszelki wypadek.

Inną, prawdopodobnie istotną informacją jest to, czy pod siedzeniami kierowcy i pasażera znajduje się jakieś odpowiednie okablowanie/jednostka sterująca, to mogło zostać zakłócone podczas odłączania/porządkowania (ale nie sądzę, żeby była tam jakaś jednostka sterująca, tylko złącza i jakieś bezpieczniki, i nie było śladu wilgoci ani niczego).

Nie potrafię powiedzieć, czy problem ten istniał, zanim zacząłem cokolwiek demontować i majstrować, czy w trakcie, czy po. Nigdy nie próbowałem takich rzeczy, które ujawniłyby problem do dzisiaj.

Czy ktoś, kto ma wiedzę na temat okablowania/sterowania blokadami, ma jakieś sugestie dotyczące tego, co może się tu dziać i jak to naprawić? Czy jest coś, co jest powiązane z oboma i tylko mechanizmem drzwi przesuwnych (jakieś okablowanie, kontroler lub ustawienie, które można zresetować lub ponownie zakodować.....?).

Obecnie pojazd jest rozebrany i izolowany, ale łatwy dostęp do dużej części okablowania OEM i mechanizmów wkrótce zniknie.