VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
21 - 40 of 383 Posts
HĂ© jongens, veel dank voor de inspanningen en de tijd die hierin is gestoken.

Ik heb een 2000 model 2.5 ACV T4 en mijn gloeilamp gaat aan bij het contact voor nauwelijks een seconde en gaat dan uit. Ik heb het relais getest en de aansluitingen en alle zekeringen geĂŻnspecteerd, alles is in orde. Alle gloeibougies werken prima.

Probleem is dat het relais soms helemaal niet bekrachtigd wordt, maar het gloeilampje toch snel op het dashboard verschijnt. Ik heb dus geen stroom op de gloeibougies en de bus start niet.

Soms hoor ik het klikken en weer uitklikken na ongeveer 10 seconden en ik weet dat de gloeibougies stroom hebben en mijn bus start. Maar dit is één op meer dan 100 keer omdraaien van de sleutel aan en uit als ik geluk heb.

Waar kan ik hiernaar kijken? Waar bevindt zich de computer voor de gloeitimer?

Bedankt, Kev.

Oké, ik heb er een besteld bij GSF.

Ik heb relais 103 (gloeibougie relais) getest, het werkt prima en heeft solide negatief en stroom, maar wordt gewoon niet geschakeld door het stuurcircuit. Het duurt ongeveer een week voordat ik dit relais heb. Ik hoop dat dit mijn probleem oplost!

In de tussentijd heb ik stopcontacten op het zekeringbord overbrugd met een lichtschakelaar, zodat mijn gloeibougies stroom kunnen krijgen, ik hoop dat ik niets kapot maak.I:

Het wordt bestuurd door de ECU die zich in de N/S/F-vleugel bevindt. Heeft u de juiste temperatuursensor vervangen? Zijn alle contacten in de zekeringkast waar de relais in worden gestoken in orde? Bekijk de hoofdkabelboom goed op de plek waar deze onder de rembekrachtiger in de motorruimte doorloopt, want het is gebruikelijk dat hier draden breken.

Bedankt voor dit draadje, het is echt informatief en zeer nuttig geweest. Ik heb echter nog steeds problemen, kan iemand me advies geven?

Ik heb een 2.5 TDI 1999 VW T4 Ex AA Van. Ik heb de bus in september gekocht en ben er mee naar Weymouth gereden. De elektra van de bus begaf het tijdens de tweede rit en ik moest de dynamo laten vervangen. Ik heb het 109 relais vervangen en geprobeerd de aarde te verbeteren door een draad van het relais naar het hoofdframe van de bus te leggen, maar dit leek niet echt verschil te maken. De bus start nu elke keer perfect, maar de motor valt vaak uit na ongeveer 30 seconden. Als ik de sleutel in de bus steek, hoor ik een getik van de relais (waarschijnlijk het werkende 109 relais) Dit gebeurt niet altijd, maar het kan heel regelmatig gebeuren. Als hij uitvalt, slaat de motor onmiddellijk af zonder te sputteren of te waarschuwen.

Ik heb de volgende theorieën:

1. Na met iemand van Medworxs gesproken te hebben, suggereerde hij dat het de chip in de sleutel zou kunnen zijn (ik heb een tweede sleutel, dus ik zal dat proberen), hoewel dit het tikkende relais niet zou verklaren, toch?

2. De andere theorie is dat er een verkeerd signaal naar het relais gaat dat ervoor zorgt dat het constant uitvalt.

3. Of het zou kunnen zijn dat er een losse draad is die een verkeerde aarde veroorzaakt en het relais laat afslaan?

Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?

Enige oplossingen?

Begin met het controleren van alle hoofdaardes. Begin bij de accu en werk je weg langs de min-kabel. Controleer vervolgens de achterkant van de zekeringkast. Controleer ook de kabelboom op schade waar deze onder de rembekrachtiger doorloopt.

Heb me net door het draadje gewerkt nadat mijn T4 niet wilde starten, info was perfect en zeer gewaardeerd, bij mij bleek het een gebroken aarde van de ecu naar het relais te zijn, ik had het zonder dit draadje nooit gevonden.
Nogmaals bedankt
Daz

Bedankt voor dit draadje, mensen. De mijne startte vanochtend niet, ik overbrugde de aansluitingen op het relais en hij deed het meteen. Net even naar Euro Car Parts gereden, ÂŁ12 later voor een nieuwe 109 en ik ben weer aan het rijden :)

Hopelijk doet hij het morgenochtend nog....!

Bedankt voor dit draadje jongens. De mijne startte vanmorgen niet, overbrugde de terminals op het relais en hij deed het meteen. Net even naar Euro Car Parts gereden, ÂŁ12 later voor een nieuwe 109 en ik ben weer aan het rijden :)

Hopelijk doet hij het morgenochtend nog....!
Update.... hij deed het 's ochtends niet meer! Moest het relais opnieuw overbruggen om hem te starten. Ik heb de avond besteed aan het zoeken naar het kleine zwart-witte draadje in de motorruimte, een breuk erin gevonden (natuurlijk op de meest onhandige plek om bij te komen) en een nieuw stuk draad erin gesplitst om het weer aan te sluiten en alles is weer goed.

Bedankt voor de info in dit draadje, anders had ik niet geweten waar ik moest beginnen. T:

Nou, ze staat al 2 dagen in de garage, ecu's kapot, kan spanningen niet goed lezen, mensen, laat geen Hawk-startonderbrekers monteren, ze helpen niet, ik zal een volledig technisch rapport laten opstellen en dan kijken wat de verzekering zegt, ÂŁ 1500 voor een nieuwe ecu, 2 en een halve dag werk, remapping.

De voordelen, het is een investering, ze zal nu voor altijd rijden, maakt niet uit, zal ook het rapport van de auto-elektricien krijgen (hij heeft er als tweede naar gekeken), laten we hopen dat de verzekering in een goede bui is.

Waarom zou je je druk maken over het laten plaatsen van een startonderbreker als de bestelwagen er al een uitstekende ingebouwd heeft? Ik denk dat ik rond zou kijken bij de sloperijen voor een tweedehands ecu

Why bother having any immobilizer fitted when the van already has an excellent one built in. I think I would be looking round the breakers for a second hand ecu
Als ik geen 12-uursdiensten zou werken, zou ik het doen, eerlijk commentaar over de bestaande startonderbreker :), heb al eerder sloopbedrijven in Hull gebeld, T4's worden zelden gevonden, geloof me, en zou je het risico nemen om er een tweedehands in te zetten, kwestie van keuze:*, en gemoedsrust.

Maar een woord van waarschuwing voor iedereen die dit meemaakt, zorg ervoor dat de monteur de juiste software heeft, ik krijg haar pas maandag/dinsdag terug omdat oude software nodig was, het kostte ze 4 uur en 3 mannen om het uit te zoeken!

In bijna 20 jaar werken met T4's is dit de eerste keer dat ik van een ECU-fout heb gehoord. Waarschijnlijk de reden waarom het zo moeilijk te diagnosticeren was.

In nearly 20 years of working with T4s this is the first time I have heard of an ecu failure. Probably why it was so hard to diagnose.
Is er een kans dat de bedrading van de "geĂŻnstalleerde" startonderbreker, als import, het probleem heeft veroorzaakt? Incompatibele spanningen, ik zal ze vragen om de oude eerst te testen, als die in orde is, kan het me een paar centen besparen?!

Om het te verduidelijken, ik vraag me af waar de draden voor het 109-relais zich aan de achterkant van de zekeringkast bevinden en welke draden wat zijn. Ik wil kijken of er stroom naar de kast gaat en misschien kijken of de connector voor het relais kapot is en dat de stroomtoevoer het relais niet bereikt.

21 - 40 of 383 Posts