VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
61 - 80 of 383 Posts
Het omzeilen van het relais betekent niet dat dit het probleem is. Had de afgelopen 4 weken 2 2.5 tdi's met dezelfde fout. Beide draaiden met een brug op het relais. Maar hun fout was een gebroken zwarte draad tussen zekeringkast en ECU. Beide zaten onder de hoofdremcilinder omdat deze erdoorheen was gesleten.

Nog meer domme vragen

Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en ze zijn allemaal goed.

Heb ik dan niet gewoon een nieuw relais nodig als het overbruggen ervan het laat starten?

Is het veilig om te rijden met de draad die het relais overbrugt, aangezien ik morgen geen toegang heb tot een ander voertuig?
Het is waarschijnlijk niet het relais, het zal hoogstwaarschijnlijk een van de toevoeren zijn, zoals die van G1 7 naar de ECU, omdat die bekend staan om kapot te gaan.

Het is echt goed nieuws dat je de bus nu aan de praat hebt, maar ik zou alles in de eerste post doornemen om erachter te komen wat het exacte probleem is, ik zou beginnen met te controleren welke toevoeren er bij de relaisaansluiting zijn met een multimeter en van daaruit verder gaan, dan kun je uitsluiten of het relais defect is of de voeding naar het relais T:

Zal het laten zitten van de draad om het relais te omzeilen de batterij leegmaken of kan deze ter plekke blijven tot ik tijd heb om de oorzaak te achterhalen?

Cheers folks - is it safe to drive with the bypass link in the relay though?

Will leaving the wire in to bypass the relay drain the battery or can it be left in situ till I have time to sort out the root cause?
Ja, het is veilig en mogelijk, afhankelijk van of je een geschakelde plus hebt gebruikt of niet, controleer met een meter en sleutels eruit, als het niet onder spanning staat, zit je goed :)

Mag ik Cyclist Rob en alle andere posters bedanken voor de nuttige input? Jullie hebben mij, en ongetwijfeld ook anderen, tijd, geld en frustratie bespaard.

Ben vanmorgen gaan rijden met de bus en weer geen licht. Zijn er zekeringen in de zekeringkast in de motorruimte die ik moet bekijken? Bij de laatste reparatie werkte het wel, hoewel er technisch gezien niets gerepareerd was, ik heb het alleen uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Erg vervelend, want de huishoudaccu zit in de motorruimte, dus de ecu onder de accubak en alles is moeilijk te verwijderen. Ik ben er zeker van dat het relais werkte, volgens de tests. Ik ben geneigd te denken dat het probleem in de motorruimte zit.

Dus vanmorgen heb ik snel geprobeerd de bovenkant van het relais te verwijderen en handmatig te sluiten. Nog steeds niets, dus moet ik terug onder de motorkap. Wens me succes!

Hallo,

Wil gewoon even weten of iemand een van deze relais op mijn busje kan identificeren. Ik weet niet zeker hoe ik een foto moet uploaden, maar de nummers op de relais zijn:
18,99,104,53 en 137. Ik heb in veel threads gezien dat mensen het steeds over relais 109 hebben, maar dit relais zit niet op mijn busje. Kortom, de bus start niet. Met de sleutel in het contact en ingeschakeld, gaan de normale lampjes op het dashboard aan, draai de sleutel, geen klik, maar het icoontje van de kachel gaat aan, gaat uit en dan klikt na een paar seconden het relais voor de gloeibougies. Ongeveer 3 dagen geleden stond de bus 's nachts geparkeerd en 's ochtends sloeg de motor aan, maar sloeg niet aan, dus controleerde ik het vanaf het filter dat ongeveer 2 maanden oud is, controleerde de leidingen van de tank naar de pomp, nog steeds niet goed, sloeg gewoon niet aan. De volgende dag hetzelfde, maar speelde met de stekkers etc. op de injectiepomp en hij sloeg wel aan. De hele dag goed gereden. De volgende ochtend hetzelfde als voorheen. Speelde met de aansluitingen op de pomp, nog steeds niet goed. Spoot startvloeistof in het filter en hij deed het, reed de dag goed, maar 's avonds op weg naar huis merkte ik dat toen ik hem bij mijn laatste oproep probeerde te starten, hij niets deed toen ik de sleutel omdraaide, maar slechts een fractie van een seconde, dus reed ik gewoon door naar huis, maar stopte voor mijn plaatselijke winkel om spullen te halen, maar toen ik naar buiten kwam en het probeerde, was hij helemaal dood. Alle lampjes op het dashboard, maar dood als je de sleutel omdraait. Heeft iemand ideeën? Zou erg dankbaar zijn.

Groeten.

Chris.

Welnu, ik wil Cyclist Rob bedanken. Ik heb dit probleem momenteel en hoewel een vriend langskwam met zijn diagnosecodelezer, had ik geen idee waar ik moest beginnen, maar hopelijk wijst dit me de goede kant op.
Omdat dit de eerste keer is dat ik het Forum OOIT gebruik, zal ik terugkeren voor meer tips wanneer de problemen zich voordoen.
Nogmaals bedankt
Kerry7574

Ik heb mijn 109-relais tevergeefs vervangen - ik krijg leven uit de oude dame tijdens de reparatie en dan niets als alles weer in elkaar zit - GRRRR!!!

Ik denk dat het ergens aan de bedrading kan liggen, maar het is een nachtmerrie om fouten te vinden.

Waar moet ik naar zoeken in de zekeringkast in de motorruimte? Heb ik het goed dat het de 60 ampère zekering is? Als deze geen stroom naar de gloeibougies levert, zou dat dan de oorzaak kunnen zijn van een gebrek aan gloeilicht?

Dave

Het is waar de witte stekker in gaat. U controleert of er een verbinding is van de pin op het relais naar de pin waar de stekker in gaat.

Omdat ik de achterkant van de zekeringkast niet kon zien, deed ik het op gevoel en controleerde ik ze allemaal totdat ik de juiste had gevonden. Als dit het punt van falen is, zal er geen continuĂŻteit zijn.

Het is waar de witte stekker in gaat. Je controleert of er een verbinding is van de pin op het relais naar de pin waar de stekker in gaat.

Omdat ik de achterkant van de zekeringkast niet kon zien, deed ik het op gevoel en controleerde ik ze allemaal totdat ik de juiste had gevonden. Als dit het punt van falen is, dan zal er geen continuĂŻteit zijn.
Proost,

de overbrugde draad over de aansluitingen van het relais werkte, dus nu is er ergens een breuk....

ik heb gecontroleerd of er continuĂŻteit is tussen zwart/wit (in de gegolfde plastic kabelboom bij de servo) en de witte stekker aan de achterkant van de zekeringkast

ook continuĂŻteit tussen dezelfde zwarte en witte draad bij de servo en het punt op mijn foto onder de waterfles (de zwart/witte draad gevonden, hij wordt met een schroevendraaier vastgehouden), dus geen breuken over de motor ..... wat ik hoopte dat het zou zijn...

Image

Dus mag ik vragen.......lees ik dit goed?....
Gaat de draad vanaf het bovenstaande punt naar geel/zwart op de ECU-stekker zoals gemarkeerd op foto 10?

Hallo, ik heb hetzelfde probleem gehad en het is nu opgelost na het lezen van de thread van fietser Rob.
Neem de afdekking van de stekker die in de ecu gaat voorzichtig weg, je ziet de b/w draad.
Je **** direct zien waar hij naartoe gaat, 7e pin, steek een draad in het gat of knip de b/w draad
ongeveer anderhalve inch af en test hem daarvandaan, het duurt te lang om de draad helemaal te volgen
door het harnas.
Ik heb de draad afgeknipt toen hij uit de bulk head kwam en een draad van daar naar de ecu stekker gesoldeerd,
met een stuk conduit om de draad te beschermen. Succes en bedankt aan fietser Rob voor de info.

Zwart en wit gaat in de ecu, net als geel en zwart, maar dat gaat via een zekering? Zo heb ik het tenminste gelezen. Mijn fout lijkt in de voeding van de ecu te zitten. Hopelijk.

Succes

Nee, het is heel eenvoudig. Duurt ongeveer 15 minuten om te doen. Maak gewoon een foto van de voor- en achterkant ter referentie. De stekkers aan de achterkant passen alleen in de juiste aansluitingen, maar het is goed om een foto te hebben om van te werken.

Hallo t4forum, ik ben nieuw op het forum en het is de eerste keer dat ik hier schrijf. Is deze methode van toepassing op 1.9td t4, aangezien ik een vergelijkbaar probleem heb?

Ik zal proberen in het weekend iets te plaatsen om te zien of iemand kan helpen.

Bedankt allemaal
Wayne *<:)>

Godverdomme.............

Heb een tweedehands zekeringkast gekregen, alles gedemonteerd, overgezet (eerst de nieuwe zekeringkast getest) hetzelfde verdomde probleem.

De eerste zekeringkast getest, bleek in de eerste plaats verdomd in orde te zijn.

De bus rijdt op de draad in de relais-truc, maar zet het gloeibougieslampje niet aan zonder.

Ik heb getest

het relais.................................................check
de weg van relais naar g1-stekker............check
g1-stekker naar achter de schotwand......................check
schotwand zwart-witte draad naar zwart-wit onder het waterreservoir..................check

kan niet bedenken waar ik continuĂŻteit moet vinden van zwart-witte draad onder het reservoir naar het punt op de ecu-stekker. Het is echt het enige dat nog over is.........

is het???

61 - 80 of 383 Posts