VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

JAK - Zastosować turbo do 2.4D!

1 reading
116K views 86 replies 47 participants last post by  K88CBH  
#1 · (Edited)
No to zaczynamy, postaram się udokumentować jak najwięcej informacji o mojej konwersji.....
Oto od czego zaczęliśmy...
Image


Zacząłem zbierać części..
Turbo i kolektor z 2.5TDI ACV
Image

Image



Założona zaślepka EGR
Kolektor dolotowy z 2.5TDI ACV
Image



Rurka bagnetu z 2.5TDI ACV
Image



Przewody zasilania i powrotu oleju z 2.5TDI ACV
Obudowa filtra oleju, tak naprawdę użyłem mojej istniejącej obudowy i po prostu usunąłem zaślepkę.
Image


Uszczelki
Image


Zignoruj uszczelkę pokrywy zaworów, potrzebne tylko uszczelki wlotowe i wylotowe...

Potem zaczęliśmy...
na rampy...
Image



Zdjęty przedni panel i chłodnica w trybie serwisowym...
usunąłem wydech dla ułatwienia dostępu...
bawcie się dobrze z tym lol
Image



Najpierw sprawdziłem luz na lince przepustnicy...
Image


cofnąłem linkę, aby usunąć luz lol
po prostu zdejmij klips i przesuń go do przodu w kierunku ogranicznika..
Image



Kolektor dolotowy off....Ramiona GoGo Gadget są idealne do tego zadania, podobnie jak niektóre gałki oczne z kreskówek, aby można je było przykleić z tyłu, żeby zobaczyć..
Image



To ułatwiło dostęp do kolektora wydechowego...
Następnie należało zdjąć rurkę bagnetu, aby zamontować zamiennik ACV z powrotem oleju..
To była najgorsza część, zajęło 3 godziny, żeby tego drania wyjąć....
Image



Skończyło się na tym, że usunąłem filtr oleju i chłodnicę, żeby się do niego dostać...
Nowa rurka na miejscu..
Image



Miałem szczęście, że musiałem tylko wyjąć zaślepkę z obudowy, aby zamontować przewód zasilania olejem...
Potem dosłownie przykręciłem kolektor i turbo...
Image



Potem przyszedł kolektor dolotowy.. Klucze imbusowe z napędem gniazdowym idealne do tego....
Image



Jak widać, zamontowałem króciec wlotowy z kolektora aab jako tymczasowe rozwiązanie..
Zdecydowałem się zrobić nowy króciec wlotowy...
Trochę płyty 1/4 i rura 2" cięta pod kątem 45 stopni..
Image


Wszystko zespawane i nagwintowane do zasilania wskaźnika doładowania...
Image


Wybrałem wskaźnik 1Bar, ponieważ to nie jest samochód wyścigowy lol..
Image


Wąż 135 stopni 51 mm i około 3" węża 51 mm do podłączenia doładowania i trochę elastycznego przewodu do wlotu powietrza...
Image


Kiedy wszystko było podłączone i działało, pokazywało tylko 0,15 bara, muszę trochę podkręcić regulację na ramieniu siłownika, zdejmując klips zabezpieczający, odkręcając górną nakrętkę o kilka gwintów, a następnie ponownie blokując ją dolną nakrętką i zwiększając śrubę maksymalnego paliwa w rejonie pół obrotu po usunięciu zabezpieczenia przed manipulacją, odkręć nakrętkę kontrującą 13 mm, obróć śrubę paliwa CW, aby uzyskać więcej paliwa....
W ciągu weekendu, zmieszanego z pracą i wycieczką na pogotowie, spędziłem około 12 godzin, wykonując tę ​​pracę od początku do końca....

Teraz działa, kilka obserwacji....
temp podczas normalnej jazdy była nieznacznie wyższa niż 1/2, siedząc na 80 MPH, wznosi się do 3/4, ekonomia około 30/35 mpg...
Zdecydowałem się zmodyfikować plastikowy kanał powietrzny na masce i zamontować go ponownie, ponieważ przetarł wąż doładowania, a także usunąłem przełącznik „woskowy”, który obsługuje żaluzje wentylatora i ustawiłem je na otwarte, co zmniejszyło ogólną temperaturę...
Jako krótkotrwałe rozwiązanie dodałem również trochę wełny stalowej do odpowietrznika wahacza, aby zmniejszyć pozostałości oleju wydmuchiwane z rury....
Dzięki whooshwhoosh za pomoc, 4motion za części i JonT4 za radę.....
 
#2 ·
Re: Projekt 2.4D Turbo

Doskonałe zdjęcia i wyjaśnienia!A:

Ile to wszystko by kosztowało, wliczając robociznę, twoim zdaniem?

Chciałbym, żeby mój został zrobiony, ale w tej chwili furgon jest koniem roboczym i musi działać w 100%.
Jeśli dostanę innego vana i przerobię starego busa na kampera, nie miałbym nic przeciwko spróbowaniu tego!T:
 
#4 ·
Re: Projekt 2.4D Turbo

Jeśli chodzi o części, wszystko kosztuje mnie 300 funtów, czyli turbo, uszczelki, węże i wskaźnik doładowania...nie jestem pewien, ile warsztat by za to zażądał, ale mój też jest codziennym kierowcą, zacząłem swój w piątek po południu, musiałem pracować w sobotę/niedzielę rano, więc użyłem do tego samochodu żony i po prostu kontynuowałem, kiedy wszedłem, gdybym pracował później wieczorem, mógłbym to załatwić do sobotniego wieczoru....
 
#6 ·
Re: Projekt 2.4D Turbo

Zmieniono nazwę i przeniesiono do artykułów technicznych T:T:T: IMHO Być może trzeba będzie trochę lepiej wyjaśnić kwestie związane z regulacją turbosprężarki i ewentualnie podać wskazówki dotyczące maksymalnego doładowania, jakie można ustawić, aby inni wiedzieli, jak wykonywać bardziej szczegółowe czynności, a nie tylko część związaną z kluczami.
 
#12 ·
Re: Projekt 2.4D Turbo

Zmieniono nazwę i przeniesiono do artykułów technicznych T:T:T: IMHO Być może trzeba trochę lepiej wyjaśnić kwestie związane z regulacją turbosprężarki i ewentualnie podać wskazówki dotyczące maksymalnego doładowania, które można ustawić, aby inni wiedzieli, jak robić bardziej szczegółowe rzeczy, a nie tylko część związaną z kluczami.
Nie sądzę, żeby wiele wytrzymało bez LDA. LDA jest zmienne, lub dodaj pompę paliwa. Stan wewnętrzny silnika przegrzewa się bardzo
 
#13 ·
Będzie mi brakowało pędzenia obok ciebie pod górę:D
Jeśli chodzi o narzędzia, gniazda na klucze imbusowe były bardzo pomocne, użyłem ich z tyłu kolektora. Zagięcie 135 stopni dla wlotu musi być również dłuższe po jednej stronie, więc potrzebna jest również długość prostej rury i złącza.
Manometr doładowania również obowiązkowy, w przeciwnym razie nie masz pojęcia, czy wszystko działa tak, jak powinno.
Świetna robota, kolego!A:
 
#14 ·
Chcę tylko powiedzieć, że wygląda to na dobry przewodnik z dobrym dostrojeniem, i sprawiłeś, że brzmi to łatwo?! Chcę to zrobić!
Ponieważ jestem noobem (ja), czy mógłbyś wymienić numery części, których użyłeś, a może przybliżoną nazwę części, z której została odzyskana? Np. turbosprężarka, którą dostałeś, np. te, których moglibyśmy użyć do tej pracy itp. T:

Pod względem wydajności, jak to idzie? Jaka jest zauważalna różnica? Czy masz obrotomierz, czy dało to wskazówkę, co się dzieje, np. kiedy się włącza itp., i ekonomia, jak to idzie? Myślę, że te odpowiedzi mogą mnie zmusić do spróbowania! A:
 
#16 ·
Temperatura silnika jest tylko nieznacznie wyższa, mówiąc o szerokości igły....brak zauważalnego dymu na biegu jałowym lub doładowaniu, moje majstrowanie jest skończone, dopóki nie zamontuję intercoolera, a potem spojrzę na LDA dla pompy...miałem trochę mgły olejowej z odpowietrznika pokrywy zaworów, ponieważ obecnie odpowietrza do powietrza, po prostu muszę go przełożyć z dala od silnika, JonT4 ma zamontowany zbiornik przelewowy jako opcję...Nie mogę komentować ekonomii, ponieważ obecnie dobrze się bawię, obserwując wskaźnik doładowania A: lol, ale za kilka godzin czeka go pierwszy duży bieg do Nant Col.....
 
#17 ·
Oto numery części, ale wszystko można zdobyć z drugiej ręki z vana z silnikiem 2.5acv.

Po pierwsze, potrzebujesz turbosprężarki i kolektorów ACV, zdecydowanie używanych lub regenerowanych, niedostępnych nowych.
Jeśli nie możesz zdobyć reszty części z drugiej ręki, będziesz potrzebować:

Rurka bagnetu: -074115630N
Uszczelka bagnetu: -035145757C
Rura doprowadzająca olej: -074145771C
Uszczelki górnej rury olejowej x2: -N0138123
Górna nakrętka do rury olejowej: -N0110691
Śruba banjo: -1J0422269B może być alternatywą?
Uszczelki dolnego dopływu oleju x2: - N138487
Rura spustowa oleju: - 074145735
Uszczelka turbosprężarki do rury: -046145757A
Śruby turbosprężarki do rury x2: - N90129001
Uszczelka wlotowa: -074129717
Uszczelka wydechowa x5: -028129589B

Jeśli robisz uszczelkę głowicy w tym samym czasie

Numery części to
Uszczelka głowicy najgrubsza dostępna stal: -074103383P
Śruby głowicy: - 068103384A
Będziesz także potrzebować śruby rozciągającej koła pasowego (3 różne typy, więc musisz zdobyć właściwą), ponieważ będziesz musiał zdjąć pasek rozrządu, aby zrobić uszczelkę głowicy.

Pozdrawiam Alex
 
#20 ·
Cześć wszystkim, właśnie jestem w trakcie robienia konwersji turbo (w końcu)
wszystko rozebrane, włożony bagnet i rura powrotu oleju, teraz moje pytanie brzmi, którego korka na stojaku chłodnicy oleju używasz, ponieważ są trzy, 2x 8mm imbus i jeden na środku (który w moim przypadku ma wskaźnik ciśnienia oleju)
Próbowałem wtyczki najbliżej bloku i otwór jest za duży dla śruby doprowadzającej olej?
Proszę, każda pomoc byłaby wspaniała, ponieważ używam mojego vana przez większość dni :*

Pozdrawiam
z góry
Matty
 
#23 ·
Wszystko posortowane, dostałem nowy przewód olejowy z VW z 16 mm na jednym końcu i 12 mm na drugim (mój miał 12 mm na obu końcach).
Czekam tylko na przybycie mojego węża dolotowego i mam nadzieję, że dołączę do ekipy turbo.
Dzięki za szczegółowy przewodnik, bardzo mi pomógł.
Pozdrawiam
mattyT:
 
#24 ·
Świetna robota i dzięki za szczegółowe zdjęcia. Śmieszne, szukałem i w końcu zamieściłem wątek "szukam" i dopiero wtedy znalazłem Twój wątek 2.4 Turbo, dokładnie na to pytanie! Mój 94 2.4 Diesel wydaje się idealny do turbosprężarki.
Pytania:
1/ Czy istnieje techniczny powód, dla którego kolektor dolotowy 2.5L jest lepszy? Pomijając bliskość wylotu turbosprężarek montowanych z tyłu?
2/ Dlaczego brak intercoolera? Moim pomysłem było poprowadzenie wylotu turbosprężarki w dół do intercoolera montowanego na grillu, jak te używane w Volvo (przed chłodnicą), który wypuszcza schłodzone powietrze po górnej stronie pasażera, które następnie byłoby blisko portu wlotowego standardowego kolektora dolotowego 2.4L diesel... system z intercoolerem mógłby zostać stworzony przy użyciu standardowego kolektora dolotowego? Myśli?
3/ Ustawiliście doładowanie na konkretne ustawienie, ale czy rozważaliście ręczne sterowanie zaworem upustowym, jak te używane w samolotach, z linką sterującą typu push-pull w kokpicie? Ponieważ sytuacje związane z jazdą w górach ze wzrostem wysokości mogą naprawdę obniżyć osiągi, ponieważ ciśnienie powietrza otoczenia maleje (szczególnie w wyższych temperaturach), więc ręczne doładowanie pozwala na "normalizację ciśnień powietrza" do równoważników poziomu morza + plus jakiekolwiek dodatkowe doładowanie, które zdecydujesz się dodać według własnego uznania... obserwując wskaźnik ciśnienia.
3/ A co ze zmianami w rozmiarach lub typach wtryskiwaczy, aby pomieścić turbosprężarkę? Czy coś było potrzebne lub próbowane?
4/ Nie widziałem żadnych komentarzy na temat zmiany osiągów? Czy było to zauważalne i jak podsumowałbyś poprawę? Warto to zrobić?
5/ Ostatnia uwaga i sugestia dotycząca kontroli zaworu upustowego - dodanie czujnika temperatury spalin EGT i wskaźnika jest świetnym narzędziem do monitorowania nagrzewania, przegrzewania i spalania paliwa w silniku.

Mam nadzieję, że to nie za dużo pytań! Czekam na Twoją odpowiedź
Pozdrawiam :ILU:
Dirk z Ontario w Kanadzie
 
#31 ·
Świetna robota i dzięki za szczegółowe zdjęcia. Śmieszne, szukałem i w końcu opublikowałem wątek "szukam" i dopiero wtedy znalazłem Twój wątek 2.4 Turbo, dokładnie na to pytanie! Mój 94 2.4 Diesel wydaje się idealny do turbosprężarki.
Pytania:
1/ Czy istnieje techniczny powód, dla którego kolektor dolotowy 2.5L jest lepszy? Pomijając bliskość wylotu turbosprężarek montowanych z tyłu?
Użycie 2.5 jest wypróbowane i przetestowane i wszystko jest lepsze niż ten pęk bananów, który tam jest lol
2/ Dlaczego bez intercoolera? Pomyślałem, że poprowadzenie wylotu turbosprężarki w dół do intercoolera montowanego na grillu, takiego jak te używane w Volvo (przed chłodnicą), który wyprowadza schłodzone powietrze po górnej stronie pasażera, co byłoby blisko portu wlotowego standardowego kolektora dolotowego 2.4L diesel... system z intercoolerem można by stworzyć przy użyciu standardowego kolektora dolotowego? Myśli?
Mam intercooler, ale jeszcze nie zamontowany, ludzie jeżdżą silnikami o wyższych parametrach bez niego, więc nie sądzę, żeby to był problem
3/ Ustawiłeś doładowanie na określone ustawienie, ale czy rozważałeś ręczne sterowanie zaworem upustowym, takie jak te używane w samolotach, z kablem sterującym push-pull w kokpicie? Ponieważ jazda w górach ze wzrostem wysokości może naprawdę obniżyć osiągi, gdy spada ciśnienie otoczenia (szczególnie w wyższych temperaturach), więc ręczne doładowanie pozwala "normalizować ciśnienia powietrza" do równoważników poziomu morza + plus dodatkowe doładowanie, które chcesz dodać według własnego uznania... obserwując wskaźnik ciśnienia.
Jazda na wysokości nie jest dla mnie problemem w Wielkiej Brytanii, więc ustawienie doładowania nie było problemem, dostosuję je bardziej, gdy lepiej zatankuję
3/ A co ze zmianami w rozmiarach lub typach wtryskiwaczy, aby pomieścić turbosprężarkę? Czy coś było potrzebne lub wypróbowane?
Osobiście nigdy nie próbowałem żadnych innych wtryskiwaczy, wydaje się, że jest bardzo mało informacji na ten temat
4/ Nie widziałem żadnych komentarzy na temat zmiany osiągów? Czy było to zauważalne i jak podsumowałbyś poprawę? Warto to zrobić?
Nigdy nie miałem żadnych rzeczywistych danych przed i po, tylko że "jeździ" lepiej i warto wydać pieniądze, ludzie wydadzą znacznie więcej na "Bling" niż na coś tak praktycznego jak to..
5/ Ostatnia uwaga i sugestia dotycząca kontroli zaworu upustowego - dodanie czujnika temperatury spalin EGT i wskaźnika to świetne narzędzie do monitorowania nagrzewania silnika, przegrzewania i sytuacji spalania paliwa.

Mam nadzieję, że to nie za dużo pytań! Czekam na Twoją odpowiedź
Pozdrawiam :ILU:
Dirk z Ontario w Kanadzie
Mam nadzieję, że to odpowiada na kilka pytań Dirka.....
Daleki jestem od eksperta w zakresie tuningu Diesla, w rzeczywistości, poza podłączeniem urządzenia do mojego starego vectra, nigdy wcześniej nie bawiłem się Dieslem, to co próbuję zrobić to udokumentować wszystko co znajdę lub zrobię, aby pomóc innym....
Następne na liście jest zdobycie używanej pompy i zestawu wtryskiwaczy i zabawa z nimi... Mam nadzieję, że "Jak to zrobić" na temat montażu LDA do pompy i najpierw rozbiorę pompę i pobawię się również zestawem wtryskiwaczy...
Ponieważ pojazd jest jedynym, do którego mam dostęp i jest codziennym kierowcą, musi być na drodze, więc wszystkie prace są tylko w weekendy lub w okresie wakacyjnym.....

Wkrótce kolejny konwertyta, ponieważ Moodyblue właśnie zabezpieczył części potrzebne do "TURBO".....
 
#25 ·
Ciekawe do zauważenia, z perspektywy Kanady, różnice w kierownicy po prawej stronie. Takie jak umiejscowienie układu wspomagania hamulców, który w moim kanadyjskim modelu t4 znajduje się po przeciwnej stronie przegrody czołowej. Jednak zbiornik płynu chłodzącego jest po tej samej stronie co Twój... Zastanawiam się więc, czy kolektory wydechowe są zupełnie inne, czy nie? Dowiem się i zamieszczę to dla informacji.

Ponadto, w moim projekcie kampera/Baja 94 T4 usunąłem ogromną, standardową skrzynię filtra powietrza i instalację rurową oraz zainstalowałem prosty stożkowy filtr powietrza K&N bezpośrednio nad standardową tuleją wlotową za pomocą jednej opaski zaciskowej (w miejscu, gdzie po raz pierwszy wychodzi z kolektora dolotowego). Pozostawiając nową przestrzeń dla drugiego pojemnika na akumulator i drugiego akumulatora rozruchowego, do którego skierowałem wszystkie zasilania akcesoriów nierozruchowych. Następnie zmieniłem standardowy alternator Bosch na alternator z podwójnym prostownikiem 350 A. # CS144-DR350 National Quick Start Sales www.alternatorparts.com około 509,95 USD

Poprowadzony do podwójnych akumulatorów rozruchowych w komorze silnika i do podwójnych akumulatorów głębokiego rozładowania we wnętrzu kampera, z izolatorami akumulatorów. Wreszcie, system głębokiego rozładowania jest połączony z falownikiem o mocy 3000 W z dużym kondensatorem pomiędzy, aby poradzić sobie z początkowymi skokami mocy, tworząc pełny system zasilania 110 V, który jest w stanie obsłużyć wszystko, od spawarek MIG po klimatyzatory, podczas gdy silnik pracuje. Obejmuje to używanie klimatyzatora dachowego RV podczas jazdy (na pustyni!) zamiast jednostki w stylu samochodowym montowanej na silniku. Z wtyczką zasilania z brzegu cały system może również działać z przedłużacza podłączonego do gniazdka ściennego lub parku RV, gdy jest dostępny. Baja Style Surf Van! Więcej wkrótce!
 
#26 ·
http://www.tidytransporters.co.uk/product/vw-t4/t4-performance-parts/vw-t4-2.5-tdi-intercooler-kit/

FYI: Zestaw intercoolera do 2.5L TDI, który może również działać w projekcie 2.4 TDI. Oczywiście każdy intercooler z dowolnego systemu turbo może być podłączony, niestandardowo.
Widzę, że silnik VW 2.5TDI jest również używany w Audi 100 i a6 oraz w różnych modelach Volvo z lat 90. i innych VW z 2.5 TDI w określonych latach, takich jak Passat. Czy ktoś wie, czy i jeśli tak, które z nich mogą być używane jako źródło części do projektu 2.4? Na przykład, czy kolektory dolotowe i wylotowe są kompatybilne?