VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
21 - 40 of 87 Posts
Wszystko posortowane, dostałem nowy przewód olejowy z VW z 16 mm na jednym końcu i 12 mm na drugim (mój miał 12 mm na obu końcach).
Czekam tylko na przybycie mojego węża dolotowego i mam nadzieję, że dołączę do ekipy turbo.
Dzięki za szczegółowy przewodnik, bardzo mi pomógł.
Pozdrawiam
mattyT:
 
Świetna robota i dzięki za szczegółowe zdjęcia. Śmieszne, szukałem i w końcu zamieściłem wątek "szukam" i dopiero wtedy znalazłem Twój wątek 2.4 Turbo, dokładnie na to pytanie! Mój 94 2.4 Diesel wydaje się idealny do turbosprężarki.
Pytania:
1/ Czy istnieje techniczny powód, dla którego kolektor dolotowy 2.5L jest lepszy? Pomijając bliskość wylotu turbosprężarek montowanych z tyłu?
2/ Dlaczego brak intercoolera? Moim pomysłem było poprowadzenie wylotu turbosprężarki w dół do intercoolera montowanego na grillu, jak te używane w Volvo (przed chłodnicą), który wypuszcza schłodzone powietrze po górnej stronie pasażera, które następnie byłoby blisko portu wlotowego standardowego kolektora dolotowego 2.4L diesel... system z intercoolerem mógłby zostać stworzony przy użyciu standardowego kolektora dolotowego? Myśli?
3/ Ustawiliście doładowanie na konkretne ustawienie, ale czy rozważaliście ręczne sterowanie zaworem upustowym, jak te używane w samolotach, z linką sterującą typu push-pull w kokpicie? Ponieważ sytuacje związane z jazdą w górach ze wzrostem wysokości mogą naprawdę obniżyć osiągi, ponieważ ciśnienie powietrza otoczenia maleje (szczególnie w wyższych temperaturach), więc ręczne doładowanie pozwala na "normalizację ciśnień powietrza" do równoważników poziomu morza + plus jakiekolwiek dodatkowe doładowanie, które zdecydujesz się dodać według własnego uznania... obserwując wskaźnik ciśnienia.
3/ A co ze zmianami w rozmiarach lub typach wtryskiwaczy, aby pomieścić turbosprężarkę? Czy coś było potrzebne lub próbowane?
4/ Nie widziałem żadnych komentarzy na temat zmiany osiągów? Czy było to zauważalne i jak podsumowałbyś poprawę? Warto to zrobić?
5/ Ostatnia uwaga i sugestia dotycząca kontroli zaworu upustowego - dodanie czujnika temperatury spalin EGT i wskaźnika jest świetnym narzędziem do monitorowania nagrzewania, przegrzewania i spalania paliwa w silniku.

Mam nadzieję, że to nie za dużo pytań! Czekam na Twoją odpowiedź
Pozdrawiam :ILU:
Dirk z Ontario w Kanadzie
 
Ciekawe do zauważenia, z perspektywy Kanady, różnice w kierownicy po prawej stronie. Takie jak umiejscowienie układu wspomagania hamulców, który w moim kanadyjskim modelu t4 znajduje się po przeciwnej stronie przegrody czołowej. Jednak zbiornik płynu chłodzącego jest po tej samej stronie co Twój... Zastanawiam się więc, czy kolektory wydechowe są zupełnie inne, czy nie? Dowiem się i zamieszczę to dla informacji.

Ponadto, w moim projekcie kampera/Baja 94 T4 usunąłem ogromną, standardową skrzynię filtra powietrza i instalację rurową oraz zainstalowałem prosty stożkowy filtr powietrza K&N bezpośrednio nad standardową tuleją wlotową za pomocą jednej opaski zaciskowej (w miejscu, gdzie po raz pierwszy wychodzi z kolektora dolotowego). Pozostawiając nową przestrzeń dla drugiego pojemnika na akumulator i drugiego akumulatora rozruchowego, do którego skierowałem wszystkie zasilania akcesoriów nierozruchowych. Następnie zmieniłem standardowy alternator Bosch na alternator z podwójnym prostownikiem 350 A. # CS144-DR350 National Quick Start Sales www.alternatorparts.com około 509,95 USD

Poprowadzony do podwójnych akumulatorów rozruchowych w komorze silnika i do podwójnych akumulatorów głębokiego rozładowania we wnętrzu kampera, z izolatorami akumulatorów. Wreszcie, system głębokiego rozładowania jest połączony z falownikiem o mocy 3000 W z dużym kondensatorem pomiędzy, aby poradzić sobie z początkowymi skokami mocy, tworząc pełny system zasilania 110 V, który jest w stanie obsłużyć wszystko, od spawarek MIG po klimatyzatory, podczas gdy silnik pracuje. Obejmuje to używanie klimatyzatora dachowego RV podczas jazdy (na pustyni!) zamiast jednostki w stylu samochodowym montowanej na silniku. Z wtyczką zasilania z brzegu cały system może również działać z przedłużacza podłączonego do gniazdka ściennego lub parku RV, gdy jest dostępny. Baja Style Surf Van! Więcej wkrótce!
 
http://www.tidytransporters.co.uk/product/vw-t4/t4-performance-parts/vw-t4-2.5-tdi-intercooler-kit/

FYI: Zestaw intercoolera do 2.5L TDI, który może również działać w projekcie 2.4 TDI. Oczywiście każdy intercooler z dowolnego systemu turbo może być podłączony, niestandardowo.
Widzę, że silnik VW 2.5TDI jest również używany w Audi 100 i a6 oraz w różnych modelach Volvo z lat 90. i innych VW z 2.5 TDI w określonych latach, takich jak Passat. Czy ktoś wie, czy i jeśli tak, które z nich mogą być używane jako źródło części do projektu 2.4? Na przykład, czy kolektory dolotowe i wylotowe są kompatybilne?
 
cześć, śledziłem twój post z oddaniem i mam teraz turbo 2.4, ale o ile mam podkręcić siłownik? Podkręciłem go sporo i osiągnąłem 0,3 bara i tak naprawdę nie zauważam żadnej różnicy w osiągach, tylko miły szum turbiny... czy jestem mięczakiem lol?

pozdrawiam
James:confused:
 
Discussion starter · #31 ·
Świetna robota i dzięki za szczegółowe zdjęcia. Śmieszne, szukałem i w końcu opublikowałem wątek "szukam" i dopiero wtedy znalazłem Twój wątek 2.4 Turbo, dokładnie na to pytanie! Mój 94 2.4 Diesel wydaje się idealny do turbosprężarki.
Pytania:
1/ Czy istnieje techniczny powód, dla którego kolektor dolotowy 2.5L jest lepszy? Pomijając bliskość wylotu turbosprężarek montowanych z tyłu?
Użycie 2.5 jest wypróbowane i przetestowane i wszystko jest lepsze niż ten pęk bananów, który tam jest lol
2/ Dlaczego bez intercoolera? Pomyślałem, że poprowadzenie wylotu turbosprężarki w dół do intercoolera montowanego na grillu, takiego jak te używane w Volvo (przed chłodnicą), który wyprowadza schłodzone powietrze po górnej stronie pasażera, co byłoby blisko portu wlotowego standardowego kolektora dolotowego 2.4L diesel... system z intercoolerem można by stworzyć przy użyciu standardowego kolektora dolotowego? Myśli?
Mam intercooler, ale jeszcze nie zamontowany, ludzie jeżdżą silnikami o wyższych parametrach bez niego, więc nie sądzę, żeby to był problem
3/ Ustawiłeś doładowanie na określone ustawienie, ale czy rozważałeś ręczne sterowanie zaworem upustowym, takie jak te używane w samolotach, z kablem sterującym push-pull w kokpicie? Ponieważ jazda w górach ze wzrostem wysokości może naprawdę obniżyć osiągi, gdy spada ciśnienie otoczenia (szczególnie w wyższych temperaturach), więc ręczne doładowanie pozwala "normalizować ciśnienia powietrza" do równoważników poziomu morza + plus dodatkowe doładowanie, które chcesz dodać według własnego uznania... obserwując wskaźnik ciśnienia.
Jazda na wysokości nie jest dla mnie problemem w Wielkiej Brytanii, więc ustawienie doładowania nie było problemem, dostosuję je bardziej, gdy lepiej zatankuję
3/ A co ze zmianami w rozmiarach lub typach wtryskiwaczy, aby pomieścić turbosprężarkę? Czy coś było potrzebne lub wypróbowane?
Osobiście nigdy nie próbowałem żadnych innych wtryskiwaczy, wydaje się, że jest bardzo mało informacji na ten temat
4/ Nie widziałem żadnych komentarzy na temat zmiany osiągów? Czy było to zauważalne i jak podsumowałbyś poprawę? Warto to zrobić?
Nigdy nie miałem żadnych rzeczywistych danych przed i po, tylko że "jeździ" lepiej i warto wydać pieniądze, ludzie wydadzą znacznie więcej na "Bling" niż na coś tak praktycznego jak to..
5/ Ostatnia uwaga i sugestia dotycząca kontroli zaworu upustowego - dodanie czujnika temperatury spalin EGT i wskaźnika to świetne narzędzie do monitorowania nagrzewania silnika, przegrzewania i sytuacji spalania paliwa.

Mam nadzieję, że to nie za dużo pytań! Czekam na Twoją odpowiedź
Pozdrawiam :ILU:
Dirk z Ontario w Kanadzie
Mam nadzieję, że to odpowiada na kilka pytań Dirka.....
Daleki jestem od eksperta w zakresie tuningu Diesla, w rzeczywistości, poza podłączeniem urządzenia do mojego starego vectra, nigdy wcześniej nie bawiłem się Dieslem, to co próbuję zrobić to udokumentować wszystko co znajdę lub zrobię, aby pomóc innym....
Następne na liście jest zdobycie używanej pompy i zestawu wtryskiwaczy i zabawa z nimi... Mam nadzieję, że "Jak to zrobić" na temat montażu LDA do pompy i najpierw rozbiorę pompę i pobawię się również zestawem wtryskiwaczy...
Ponieważ pojazd jest jedynym, do którego mam dostęp i jest codziennym kierowcą, musi być na drodze, więc wszystkie prace są tylko w weekendy lub w okresie wakacyjnym.....

Wkrótce kolejny konwertyta, ponieważ Moodyblue właśnie zabezpieczył części potrzebne do "TURBO".....
 
Cześć wszystkim, szukam porady w związku z montażem turbosprężarki do silnika 2.4D. Po pierwsze, mój kod silnika 2.4D to AJA, jednak na pokrywie silnika jest wybite AAB.

Po drugie, znalazłem 2.5 TDI blue i van 88 KM z kodem silnika AJT, który jest rozbierany i mogę tanio dostać wszystkie części, turbosprężarkę, kolektor dolotowy i wylotowy oraz wszystkie rury pomocnicze.

Moje pytanie brzmi: Czy turbosprężarka i kolektory są takie same w silnikach AJT i ACV?
Czy będę mógł użyć tych części do zamontowania w moim silniku AJA?

Większość informacji, które znalazłem, wydaje się dotyczyć silników AAB z zamontowanymi częściami ACV.

Dzięki:*
 
Dzięki za słowa otuchy Stu, biorę się za to, mam Turbo, wlot i mam nadzieję, że wydech z silnika 102 ACV w drodze.

Muszę jeszcze kilka rzeczy zdobyć, zanim zdejmę osłonę z Kampera, ale nie mogę się doczekać, żeby teraz zacząć T:
 
21 - 40 of 87 Posts