VW T4 Forum - VW T5 Forum banner

JAK - Zastosować turbo do 2.4D!

3 reading
116K views 86 replies 47 participants last post by  K88CBH  
#1 · (Edited)
No to zaczynamy, postaram się udokumentować jak najwięcej informacji o mojej konwersji.....
Oto od czego zaczęliśmy...
Image


Zacząłem zbierać części..
Turbo i kolektor z 2.5TDI ACV
Image

Image



Założona zaślepka EGR
Kolektor dolotowy z 2.5TDI ACV
Image



Rurka bagnetu z 2.5TDI ACV
Image



Przewody zasilania i powrotu oleju z 2.5TDI ACV
Obudowa filtra oleju, tak naprawdę użyłem mojej istniejącej obudowy i po prostu usunąłem zaślepkę.
Image


Uszczelki
Image


Zignoruj uszczelkę pokrywy zaworów, potrzebne tylko uszczelki wlotowe i wylotowe...

Potem zaczęliśmy...
na rampy...
Image



Zdjęty przedni panel i chłodnica w trybie serwisowym...
usunąłem wydech dla ułatwienia dostępu...
bawcie się dobrze z tym lol
Image



Najpierw sprawdziłem luz na lince przepustnicy...
Image


cofnąłem linkę, aby usunąć luz lol
po prostu zdejmij klips i przesuń go do przodu w kierunku ogranicznika..
Image



Kolektor dolotowy off....Ramiona GoGo Gadget są idealne do tego zadania, podobnie jak niektóre gałki oczne z kreskówek, aby można je było przykleić z tyłu, żeby zobaczyć..
Image



To ułatwiło dostęp do kolektora wydechowego...
Następnie należało zdjąć rurkę bagnetu, aby zamontować zamiennik ACV z powrotem oleju..
To była najgorsza część, zajęło 3 godziny, żeby tego drania wyjąć....
Image



Skończyło się na tym, że usunąłem filtr oleju i chłodnicę, żeby się do niego dostać...
Nowa rurka na miejscu..
Image



Miałem szczęście, że musiałem tylko wyjąć zaślepkę z obudowy, aby zamontować przewód zasilania olejem...
Potem dosłownie przykręciłem kolektor i turbo...
Image



Potem przyszedł kolektor dolotowy.. Klucze imbusowe z napędem gniazdowym idealne do tego....
Image



Jak widać, zamontowałem króciec wlotowy z kolektora aab jako tymczasowe rozwiązanie..
Zdecydowałem się zrobić nowy króciec wlotowy...
Trochę płyty 1/4 i rura 2" cięta pod kątem 45 stopni..
Image


Wszystko zespawane i nagwintowane do zasilania wskaźnika doładowania...
Image


Wybrałem wskaźnik 1Bar, ponieważ to nie jest samochód wyścigowy lol..
Image


Wąż 135 stopni 51 mm i około 3" węża 51 mm do podłączenia doładowania i trochę elastycznego przewodu do wlotu powietrza...
Image


Kiedy wszystko było podłączone i działało, pokazywało tylko 0,15 bara, muszę trochę podkręcić regulację na ramieniu siłownika, zdejmując klips zabezpieczający, odkręcając górną nakrętkę o kilka gwintów, a następnie ponownie blokując ją dolną nakrętką i zwiększając śrubę maksymalnego paliwa w rejonie pół obrotu po usunięciu zabezpieczenia przed manipulacją, odkręć nakrętkę kontrującą 13 mm, obróć śrubę paliwa CW, aby uzyskać więcej paliwa....
W ciągu weekendu, zmieszanego z pracą i wycieczką na pogotowie, spędziłem około 12 godzin, wykonując tę ​​pracę od początku do końca....

Teraz działa, kilka obserwacji....
temp podczas normalnej jazdy była nieznacznie wyższa niż 1/2, siedząc na 80 MPH, wznosi się do 3/4, ekonomia około 30/35 mpg...
Zdecydowałem się zmodyfikować plastikowy kanał powietrzny na masce i zamontować go ponownie, ponieważ przetarł wąż doładowania, a także usunąłem przełącznik „woskowy”, który obsługuje żaluzje wentylatora i ustawiłem je na otwarte, co zmniejszyło ogólną temperaturę...
Jako krótkotrwałe rozwiązanie dodałem również trochę wełny stalowej do odpowietrznika wahacza, aby zmniejszyć pozostałości oleju wydmuchiwane z rury....
Dzięki whooshwhoosh za pomoc, 4motion za części i JonT4 za radę.....
 
#61 ·
Z radością mogę powiedzieć, że po przejechaniu 15 tys. mil moim wiernym 2.4d w ciągu ostatnich 6 miesięcy, podróżując do Maroka i z powrotem, a także do Niemiec / Holandii, mam już wszystko [chyba!], aby dołączyć do klubu :ILU:

Samochód świetnie się teraz prowadzi, po uporaniu się z wieloma drobnymi problemami, naprawdę dobrze ciągnie jak na wersję bez turbiny, więc naprawdę nie mogę narzekać.. te wszystkie mile po 'Bahn naprawdę otworzyły oddychanie, więc ładnie śpiewa, ale jak zawsze, CHCĘ WIĘCEJ!!

Zamówiłem kolektor dolotowy ACV i osprzęt z GBay, plus turbosprężarkę, rury i kolektor wydechowy, wszystko leży w domu i czeka na mnie, muszę tylko ogarnąć intercooler Sprintera, rury, wtryskiwacze PP i stalowe uszczelki, wtedy wszystko powinno być gotowe do przykręcania.

Zamierzam założyć podwójną stalową uszczelkę pod głowicę, chyba że ktoś poda dobry powód, żeby tego nie robić?? Kiedy to się dzieje, przełącznik woskowy również zostanie wyrzucony.

Nie chcę robić z tego samochodu rakiety, ale chcę z większą łatwością ciągać moje rowery i sprzęt kempingowy po wzgórzach... +5 mph na 4000-milowej podróży oznacza DUŻO! Jeśli uda mi się wycisnąć 100-110 KM, będę szczęśliwy jak świnia w ... koniczynie!
 
#62 ·
Cześć,
Przeszedłem z turbosprężarki AJT/ACV na konfigurację AXG,
więc wymieniłem turbosprężarkę, kolektor dolotowy i wydechowy, niektóre przewody olejowe itp.
Turbosprężarka została sprzedana,
ale reszta części jest nadal dostępna do sprzedaży dla zainteresowanych osób.

Daj mi znać i napisz do mnie wiadomość/PW lub e-mail.

Pozdrawiam Peter
www.eldiape.com
 
#63 ·
Niedawno zostałem nowym właścicielem LWB 'Velle z silnikiem 2.4AAB o przebiegu 108 tys. km.

Ponieważ znalazłem ten wątek, pewnie zgadłeś, że zastanawiam się nad tym ulepszeniem. Pytanie brzmi, ile to kosztuje i czy jest ktoś lokalny (Notts) chętny do pomocy w nadzorowaniu pracy?

Jak się wydaje, silnik jest tak astmatyczny, że chciałbym tylko trochę mniej ślimaka, ale bez próbowania bycia wyścigowym.

Kiedy uporamy się z mechaniką, mogą nastąpić zmiany scenerii, ale do tej pory jestem zadowolony ze starej damy, mimo że jakieś życie stawowe wzięło klucz do każdego panelu :*

Z góry dziękuję
 
#64 ·
Koszt wynosi od 300 do 800 funtów, jeśli kupisz nową turbosprężarkę i węże, ale dobry używany jest równie dobry pod względem wydajności.
Naprawdę łatwo to zrobić, trudną częścią jest dostanie się rękami za nią, aby zdjąć stary kolektor dolotowy.
Sugeruję napęd nasadowy 1/4 cala z odpowiednim długim napędem sześciokątnym.
Miarka oleju nie zawsze jest tak trudna, jak sugeruje instrukcja, moja była dziecinnie prosta w 10 minut :)

Jest tylko jeden punkt potencjalnego bólu, a mianowicie połączenie przewodu chłodnicy oleju, ponieważ są one albo wtyczką 12 mm, albo 16 mm i będziesz potrzebować odpowiednich śrub banjo, pierścienia uszczelniającego i przewodu olejowego turbosprężarki.
Upewnij się, że masz odpowiednie przed rozpoczęciem konwersji i oszczędź sobie frustracji.
Problem polega na tym, że sprawdzenie, jaki rozmiar wtyczki masz w silniku, zanim zaczniesz, to "suka" roboty.

Świetna konwersja i naprawdę prosta
 
#65 ·
Dobra robota. Właśnie kupiłem VWT4 1998 Autosleeper Topaz 2.4 diesel bez turbodoładowania z przebiegiem 123000 mil. Czy uważasz, że do tego silnika należy dodać turbosprężarkę, a jeśli tak, to jaki jest koszt części i robocizny? Jaki jest oczekiwany MPG bez turbosprężarki i z turbosprężarką? Z góry dziękuję za odpowiedź

DennisT:
 
#66 ·
Właśnie dostałem ibity z pytania acv. Najpierw: jakiej wielkości kolanka do węża potrzebujesz, jeśli używam wlotu aab na kolektorze? Moje ramię siłownika jest zakrzywione, czy to normalne, czy mam je wyprostować? I czy muszę mieć wąż w zaworze upustowym itp.?
 
#67 ·
Cześć, mam prawie wszystkie części, aby rozpocząć konwersję, jedynym problemem jest to, że nie mogę znaleźć obudowy filtra oleju 2.5tdi, widzę, że użyłeś oryginalnej obudowy 2.4, czy pasuje bezpośrednio?? Również rura chłodnicy oleju ma mniejsze końce, myślę, że 12 mm, czy muszę tylko kupić rurę z jednym końcem 16 mm, wielkie dzięki.
 
#70 ·
Cześć wszystkim, dzięki za świetny post na ten temat!

Mam 98 2.4d i właśnie dostałem części 2.5 tdi do bardzo potrzebnej konwersji.

Nie zamierzam w tej chwili dodawać intercoolera, zamierzam uruchomić około 0,4 bara doładowania. Mam kilka pytań, w których mam nadzieję, że możesz pomóc.

1, Jakie regulacje są wymagane dla dodatkowego dopływu paliwa?

2, Czy będę musiał zmodyfikować rurę wydechową?

3, Oprócz kilku brakujących węży doładowania, czy potrzebne są jakieś inne części niż wszystkie powiązane części usunięte z 2.5tdi?

4, Nie planuję robić nic innego poza odkręceniem kolektorów i przykręceniem części 2.5, w tym doprowadzeń oleju, czy jest coś jeszcze, co muszę wziąć pod uwagę?

Nieco niezwiązane z tematem, zamierzam również dostosować pomiar paliwa, aby poprawić osiągi, czy są jakieś zalecenia w połączeniu z modyfikacją turbosprężarki?
 
#72 ·
Cześć wszystkim, mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko, że pytam, bo to pilne!

Czy ktoś z okolic Yeovil Somerset ma na zbyciu kolektor wydechowy AAB 2.4?

W przyszłości zamierzam zamontować w swoim turbosprężarkę, ale żeby przetrwać, muszę wymienić mój kolektor 2.4, ponieważ w moim jest dziura na powierzchni kolektora do głowicy.
 
#75 ·
Gdzie dostałeś elastyczny wąż i wąż do wlotu? Albo wymiary byłyby miłe.

Widzę gumowy wąż wychodzący z czegoś w rodzaju membrany po prawej stronie, co to jest?

I jak ustawić doładowanie na 0,3?
Chcesz więcej doładowania niż 0,3 bara, regulacja to zarówno siłownik na turbosprężarce, przesunięcie nakrętek blokujących w twoją stronę daje więcej doładowania.

Trzeba również wyregulować paliwo, aby pasowało do zwiększonego doładowania :ILU:
 
#80 ·
Ok, więc zrobiłem instalację używając części z dawcy 2.5 i jest o wiele lepiej. Mój boost działa tylko na 0,3 bara, więc w jaki sposób przesunąć nakrętki na ramieniu siłownika? Czy przesuwam nakrętki bliżej siłownika, czy je obniżam (w kierunku silnika)? Jakiekolwiek potwierdzenie od kogokolwiek będzie bardzo pomocne.
 
#82 ·
Cześć, czy udało Ci się coś osiągnąć z zapytaniem dotyczącym 2.4 bez turbosprężarki? Mam kampera Compass 2-osobowego z silnikiem AAB i myślę o turbosprężarce, aby pomóc na wzgórzach, nie mogę uzyskać prawdziwych danych dotyczących poruszonych przez Ciebie kwestii. mpg b4 & after + przyspieszenie b4 & after

Z góry dziękuję Pete
 
#84 ·
Cześć, to doskonały wątek z naprawdę dobrymi informacjami i zdjęciami.
Zamierzam rozpocząć konwersję turbo (dziś po południu) w moim 280k 1995 caravelle.
Mam standardowy zestaw 2.5TDI, kolektory, turbosprężarkę, przewody olejowe, bagnet itp. Kupiłem sobie wąż turbo, a także wąż do siłownika zaworu upustowego, wskaźnik turbo i ręczny regulator doładowania.
Zaślepiłem port EGR na kolektorze wydechowym i zmodyfikowałem odlew EGR dla kolektora dolotowego (całkowicie usuwając EGR i obrabiając go, aby zaakceptował wąż).
Kupiłem uszczelki turbo i uszczelki kolektora dolotowego/wydechowego.

Myślę, że jedyne, czego jeszcze nie do końca ogarnąłem, to połączenie przewodu olejowego z obudową filtra oleju. Rura, którą mam, ma śrubę banjo o skoku 12 mm. Mam kilka alternatyw (nie zamierzałem brać nowej rury). Mam do dyspozycji warsztat obróbki skrawaniem, więc zamierzałem zrobić adapter, prawdopodobnie z mosiądzu... a może wziąć śrubę zaślepiającą i obrobić ją/nagwintować M12 drobnozwojowo..... Mam gwintowniki M12 drobnozwojowe.
Jeśli gwintowanie w obudowie filtra okaże się 16 mm, czy ktoś wie, czy prawdopodobnie będzie to skok standardowy czy drobnozwojowy?
Innym sposobem, jaki mam, jest to, że mam obudowę filtra oleju z 2.5 z gwintem 12 mm w niej... Miałem nadzieję, że nie będę tego wszystkiego zakłócał, ale jak duża byłaby to robota, jak prawdopodobne są wycieki oleju? Czy będę potrzebował więcej uszczelek i uszczelnień, których nie kupiłem....

@ndy
 
#85 ·
Cóż, konwersja przebiegła naprawdę dobrze, zakończona o 19:00... muszę tylko podłączyć ponownie wydech i wymienić olej, zanim spróbuję (zadanie na dziś wieczór).
Użyłem oryginalnej obudowy filtra oleju i zrobiłem konwerter gwintu/adapter ze śruby zaślepiającej. Bardzo łatwe do zrobienia, wywierciłem śrubę 10,5 mm (rozmiar gwintu), a następnie nagwintowałem otwór M12x1,5. Upewniłem się, że powierzchnia była czysta i płaska, aby podkładki banjo uszczelniały.

tu jest:
Image


Przykręciłem adapter do odlewu za pomocą oryginalnej podkładki uszczelniającej i odrobiny blokady gwintu. Przykręciłem go mocno kilkoma chwytakami przed przymocowaniem przewodu olejowego banjo.
tu jest na miejscu:

Image


@ndy