VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
81 - 100 of 3,706 Posts
To jest doskonałe, więc zasubskrybowałem!!!

Szczerze myślę o zrobieniu tego sam... ponieważ mój 2.4 jest słaby i bardzo wolny... więc turbo może być tym, czego potrzebuje... świetne aktualizacje i są bardzo jasne do naśladowania... myślę, że to zrobię :ILU:

czas, aby wejść na eBay po części,

chociaż mam jedno pytanie: skąd pochodzi dopływ oleju? Widziałem bagnet/powrót oleju, ale nie mam pojęcia, gdzie umieścić dopływ oleju... wszelkie rady mile widziane!
Ash
 
Discussion starter · #82 · (Edited)
Właśnie wczoraj przeszedłem przegląd T4 i przeszedł go pomyślnie, uruchomiłem też MK1, ale teraz muszę go również zarejestrować.

Potem czas dokończyć instalację Turbo i przykręcić wszystko do silnika T:

Obróciłem obudowę sprężarki K14 o 90 stopni, aby ułatwić montaż, ale i tak będzie ciasno.

Downpipe V70 jest idealny do tego zadania, wystarczy wykonać dolną sekcję.
 
Czy wsporniki przymocowane do obudowy turbosprężarki są do czegoś potrzebne? (Te ze wspawanymi nakrętkami). Czy mogę je zdjąć, ponieważ zamierzam zamontować turbosprężarkę skierowaną do góry, a nie w dół i jeden z nich przeszkadza.
 
Discussion starter · #85 · (Edited)
Czy wsporniki przymocowane do obudowy turbosprężarki są do czegoś potrzebne? (Te ze wspawanymi nakrętkami). Czy mogę je zdjąć, ponieważ zamierzam zamontować turbosprężarkę skierowaną do góry, a nie w dół i jeden z nich przeszkadza.
Odciąłem nakrętkę ze wsporników, nie są potrzebne. Jeśli zamontujesz obudowę sprężarki skierowaną do góry, zawór upustowy będzie przeszkadzał, będziesz musiał dokonać pewnych modyfikacji.

Możesz zobaczyć wspornik montażowy i mocowanie tutaj, zanim je usunąłem.

Image


Image


Rura spustowa Volvo jest standardowa V70, a turbosprężarka K14 również, znajdują się po przeciwnej stronie standardowej turbosprężarki T4 TDI K14.

Rura spustowa V70 potrzebuje tylko dolnej sekcji pasującej do wydechu. T:
 
OK, zostałem zmuszony do przeprowadzenia tej konwersji wcześniej niż planowano, ponieważ uszczelka przedniego wału korbowego uległa uszkodzeniu. Aby ją wymienić, muszę zdjąć pasek rozrządu, który biegnie wokół koła pasowego wałka rozrządu, a skoro ta część jest w kawałkach, mogę również zdjąć głowicę itp.

Mam kilka pytań, na które MAM NADZIEJĘ, że ktoś będzie mógł mi odpowiedzieć, ponieważ technicznie rzecz biorąc, rozpocząłem konwersję dzisiaj i mam ograniczony czas. Zamierzam teraz założyć intercooler, zamawiając węże itp. Rozumiem podstawy, ale potrzebuję kilku wyjaśnień.

1) Czy intercooler zasadniczo pasuje do rur między turbosprężarką a kolektorem dolotowym (ale oczywiście odpowiednio umieszczony)?

2) Czy do turbosprężarki/intercoolera w tej konwersji potrzebne są jakieś 'dodatkowe' czujniki?

3) Czy mogę użyć dowolnego intercoolera?

Zamierzam zamontować pojedynczą stalową uszczelkę 3-otworową i portować głowicę po stronie dolotu i wylotu, aby dopasować ją do kolektorów, a także zmniejszyć stopień sprężania, obrabiając komory zaworów głowicy cylindrów. Połączę turbosprężarkę z rurą spustową V70 i połączę ją z niestandardowym systemem ze stali nierdzewnej 2 1/2" z tylko jednym tłumikiem. Skonfiguruję go na hamowni z zasilaniem paliwem, aby dopasować ciśnienie doładowania 1 Bar, chociaż jeśli CR lub zasilanie paliwem nie przeszkadzają, mogę pójść wyżej.
 
Hej chłopaki, to świetny wątek, dokładnie to, czego szukałem.

Jon, zgadzam się z tobą w kwestii tego projektu. Moja uszczelka przeciekała, ale teraz koło pasowe się rozdzieliło! To więc kwestia usunięcia starej bryły i poddania jej dobremu remontowi.

Myślę, że pójdę w kolektor wydechowy i rurę spustową v70. Więc Jon, Brookster, macie ochotę sprawdzić, czy możemy uzyskać lepszą ofertę, jeśli zamówimy razem wydechy?

O tak, Jon, co masz na myśli mówiąc o portowaniu głowicy i co wiąże się z obróbką komór? Nie będę tego robił, ale chcę móc o tym porozmawiać z moim mechanikiem.

Tak trzymać chłopaki, macie naśladowców w swoich śladach....
 
Hej chłopaki, to świetny wątek, dokładnie to, czego szukałem.

Jon, jestem z tobą w tej budowie. Moja uszczelka przeciekała, ale teraz koło pasowe się rozdzieliło! To więc kwestia usunięcia starego kloca i dobrego remontu.

Myślę, że pójdę na kolektor v70 i rurę spustową. Więc Jon, Brookster, czy macie ochotę sprawdzić, czy możemy uzyskać lepszą ofertę, jeśli zamówimy wydechy razem?

O tak, Jon, co masz na myśli mówiąc o portowaniu głowicy i co jest związane z obróbką komór? Nie będę tego robił, ale chcę móc o tym porozmawiać z moim budowniczym silnika.

Tak trzymać chłopaki, macie naśladowców w swoich śladach....
Obawiam się, że zamówiłem już swój wydech. 400 funtów od Powerflow, wykonane na zamówienie. Zakup grupowy jest mało prawdopodobny i prawdopodobnie nieekonomiczny, ponieważ ktoś musiałby go wyprodukować z oryginału, a następnie wysłać. W przypadku jakichkolwiek odchyleń/problemów jest to duży przedmiot do wysyłania w tę i z powrotem. Kiedy mówię o portowaniu/obróbce głowicy, otworzę kanały wlotowe i wylotowe na głowicy i kolektorach, aby zwiększyć ich rozmiar i kształt, aby zapewnić wyższy i lepszy przepływ powietrza. Obróbka komór zaworowych również zwiększa przepływ i daje więcej przestrzeni objętościowej, a także zmniejsza stopień sprężania. To forma sztuki i powinna być wykonywana tylko przez kogoś z odpowiednią wiedzą. Nigdy wcześniej nie robiłem tego w silniku Diesla, ale miałem dobre wyniki w silnikach benzynowych, a zasady działania silników Diesla i benzynowych są zasadniczo takie same. Czynnikiem ograniczającym w każdym silniku jest ilość powietrza, która może dostać się do komór. Im więcej powietrza włożysz, tym więcej paliwa możesz włożyć, zwiększając w ten sposób moc silnika. Wracając do wydechu, standardowy rozmiar otworu w 2.4D jest przeznaczony do silnika wolnossącego i spowoduje duże ograniczenie przepływu gazów. Rozmiar otworu musi zostać zwiększony do co najmniej 2 1/2", aby umożliwić przepływ spalin z turbosprężarki bez ograniczeń, w przeciwnym razie i tak nie będzie dozwolony żaden przepływ powietrza/paliwa. Porty również muszą być wypolerowane. Port wlotowy musi być wykończony do nieco szorstszego wykończenia powierzchni niż port wylotowy, aby wytworzyć efekt turbulencji. Port wylotowy musi być wypolerowany do bardzo gładkiego wykończenia, ponieważ gazy muszą ślizgać się, aby wydostać się tak szybko, jak to możliwe, aby umożliwić ponowne napełnienie cylindrów.
 
Dobra robota, to ma sens, dzięki.

To wydaje mi się dobrą ceną?
Czy używasz rury spustowej v70 i łączysz ją na końcu, czy też modyfikujesz ją bezpośrednio z wylotu turbosprężarki i używasz tylko kołnierza?

Realnie myślę, że zostanę przy dwóch uszczelkach, ale mogę rozważyć ponowne wiercenie.
Wygląda na to, że dwie uszczelki zwiększają potencjał wycieków?

Okazało się, że to mój pierwszy projekt silnika, więc mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko pytaniom?
Jedyne pytanie to teraz, czy dostaję wystarczająco dużo paliwa.
Czy planujesz zamontować większą pompę / wtryskiwacze?
 
1) Czy intercooler zasadniczo pasuje do rur między turbosprężarką a kolektorem dolotowym (ale oczywiście prawidłowo umieszczony)?

2) Czy do turbosprężarki/intercoolera w tej konwersji potrzebne są jakieś 'dodatkowe' czujniki?

3) Czy mogę użyć dowolnego intercoolera?


1) Tak, możesz potrzebować tulei ze stopu, aby połączyć zakręty.
2) Użyłem turbosprężarki ACV w swoim, co nie wymagało żadnych czujników, Brooksters jest twoim człowiekiem, gdy używasz turbosprężarki Volvo, ale myślę, że nie.
3) Tak, im większy, tym lepszy.
Używam swojego od 6 miesięcy bez żadnych problemów, poza wzrostem temperatury podczas długich podróży. Więc podczas gdy to robisz, może rozważ zamontowanie chłodnicy oleju, która jest moim następnym modem.
 


3) Tak, im większy, tym lepszy.
Używam swojego od 6 miesięcy bez problemów, poza wzrostem temperatury podczas długich podróży. Więc podczas gdy to robisz, może rozważ zamontowanie chłodnicy oleju, co jest moim następnym modem.


Dobry pomysł, dzięki. Czy oferta jest nadal aktualna, aby w pewnym momencie wpaść i zobaczyć twoją wspaniałą pracę, jeśli będę potrzebować?:)

Compo:
Podłączą się do rury tak nisko, jak to możliwe, o ile pamiętam. To i tak rura 2 1/2". Nie użyję 2 uszczelek, chyba że znajdę płytkę oszczędzającą/podkładkę, która ma się między nimi znaleźć. Uszczelki mają bardzo małą powierzchnię, która przylega, a umieszczenie jednej na drugiej byłoby jak umieszczenie dwóch hula-hoopów jeden na drugim, zastosowanie ogromnej siły zaciskania i oczekiwanie, że nie ześlizgną się z siebie. Może to zadziałać, ale potrzebuję, aby ten van był ultra niezawodny, ponieważ jest to mój van roboczy, więc nie podejmuję ryzyka. Powodzenia, jeśli to zrobisz, byłbym bardzo zainteresowany wynikami. Jeśli chodzi o tankowanie, zobaczę, jaki jest limit pompy i wtryskiwaczy, zanim zdecyduję, czy warto je ulepszyć.
 
Discussion starter · #92 · (Edited)
1) Czy intercooler zasadniczo pasuje do rur między turbosprężarką a kolektorem dolotowym (ale oczywiście odpowiednio umieszczony)?

2) Czy do tej konwersji potrzebne są jakieś „dodatkowe” czujniki do turbosprężarki/intercoolera?

3) Czy mogę użyć dowolnego intercoolera?


1) Tak, możesz potrzebować kilku aluminiowych tulei do łączenia zakrętów.
2) Użyłem turbosprężarki ACV w moim, co nie wymagało żadnych czujników, Brooksters to twój człowiek, gdy używasz turbosprężarki Volvo, ale myślę, że nie.
3) Tak, im większy, tym lepszy.
Używam go od 6 miesięcy bez żadnych problemów, poza wzrostem temperatury podczas długich podróży. Więc podczas gdy to robisz, może rozważ zamontowanie chłodnicy oleju, co jest moim następnym modem.
Zamontuj dwie stalowe uszczelki głowicy, nie rozwiercaj ponownie, dodasz koszty itp.

W Golfach 16VT, o których wiem, że jeżdżą z dwiema stalowymi uszczelkami głowicy, można osiągnąć 1,5 BAR bez problemów z wyciekami. I generują 350 KM z silnika benzynowego ze sprężaniem obniżonym do 9,5 : 1

Sprężanie w 2.4D wynosi około 22 : 1 jako standard, a ACV około 19,5 :1

Zatem dwie stalowe uszczelki głowicy ACV obniżą sprężanie do około 20 : 1 T:

Czujniki nie są wymagane, a paliwo jest regulowane ręcznie przy pompie wtryskowej.

Będziesz potrzebować wskaźnika doładowania i kontrolera.

Mam kilka książek z USA, w których konwersja Turbo była bardzo popularna w silnikach Diesla VW Rabbit w latach 80., zanim użyto TDI.

Zajmuję się wykańczaniem MK1 Golfa na nowy sezon wyścigowy, więc od jakiegoś czasu nie poczyniłem żadnych postępów.
 
Dopiero dzisiaj zdałem sobie sprawę, jak mało wiem o silnikach Diesla! Głowice w silnikach Diesla nie mają komór zaworowych jak w benzynie, więc nie można ich przerabiać. Porty nadal mogą jednak. Bawiłem się dzisiaj z kolektorem wydechowym. Aby dać ci wyobrażenie o rodzaju restrykcyjnych stopni, które są obecne, zrobiłem zdjęcie. Pierwszy pokazuje stopień na jednym porcie, a drugi pokazuje stopień usunięty przed polerowaniem.
 
Zapomniałem wspomnieć, że uszczelka głowicy ACV ma mniej otworów na wodę niż AAB?! Kiedy kupujesz uszczelki głowicy, porównaj je dokładnie, w hurtowni motoryzacyjnej powinna być książka pokazująca zdjęcie każdej dostępnej. Zbudowałem swój z stalowym ACV i musiałem później zamienić go na stalowy AAB z powodu ciśnienia w płynie chłodzącym, prawdziwy moment "doh". Krótko mówiąc, sprawdź otwory na płyn chłodzący..
 
Discussion starter · #95 ·
Jeśli nie możesz dostać uszczelki ze stali AAB, możesz zrobić dodatkowy otwór na płyn chłodzący w uszczelce ACV.

Wymagane są tylko dwie uszczelki, czyli 1 sztuka plus 1 sztuka dodatkowych przestrzeni, głowica 1,4 mm dodatkowo, aby obniżyć kompresję.
 
Uczę się tu dużo... T:
Ale...
Dlaczego niżej? Z pewnością wyższa kompresja oznacza większy huk, a tym samym więcej gazu do wydalenia, obracając ostrza szybciej?
 
Nie musisz obniżać współczynnika kompresji, ale im niższy współczynnik, tym mniejsze obciążenie wewnętrznych komponentów. Oczywiście, jak mówisz, również mniej mocy. Niższa kompresja powoduje również opóźnienia, ale ostatecznie nie budujemy silników wyścigowych, tylko szukamy większej mocy przy zachowaniu niezawodności.
 
Zamierzam zamontować wskaźnik EGT, ponieważ ułatwi to ustawienie silnika. Czy ktoś wcześniej montował chłodnicę oleju do 2.4D?
 
Jestem w trakcie poszukiwania odpowiedniej płyty do kanapki, która pasowałaby do 2.4, a kiedy znajdę taką, która pasuje, dam ci znać. Jeśli chodzi o wskaźniki EGT, zamontuję tani aero i zostawię go w schowku, ponieważ będzie służył tylko do konfiguracji. Przylutuję sondę do zaślepki EGR T:
 
Jestem w trakcie poszukiwania odpowiedniej płyty pośredniej do silnika 2.4, jak znajdę taką, która pasuje, dam znać. Jeśli chodzi o wskaźniki EGT, zamierzam zamontować tani aero i zostawić go w schowku, ponieważ będzie służył tylko do konfiguracji. Przylutuję sondę do zaślepki EGR T:

http://shop.airworlduk.com/egt-gauge--square--single--225-300836-982-p.asp
Sprytny pomysł.A: Nie mam ochoty montować płyty pośredniej ze względu na umiejscowienie filtra. Może być z tym sporo zachodu.
 
81 - 100 of 3,706 Posts