VW T4 Forum - VW T5 Forum banner
41 - 53 of 53 Posts
Discussion starter · #41 ·
Cześć, Przede wszystkim chciałbym podziękować wszystkim, którzy udzielili tu rad!

Tylko dla informacji dla wszystkich, którzy będą to czytać w przyszłości, Znalazłem problem z vanem, znak na kole zębatym wałka rozrządu nie pasował prawidłowo do tyłu głowicy, ponieważ był przesunięty o pół zęba, jak pokazano na 2 poniższych zdjęciach. Spowoduje to, że będziesz miał kod błędu;
- 19464 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Sygnał poza zakresem - P3008
lub
- 16725 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): Nieprawidłowy sygnał P0341

Silnik uruchomi się, a następnie natychmiast się wyłączy.

179729
179730


Następną rzeczą do sprawdzenia jest pozycja montażowa znaku rozrządu. Możesz to zobaczyć, patrząc przez otwór, przez który przechodzi mimośrodowy sworzeń. Poniżej znajduje się to, jak wyglądało moje.

179731


Istnieją 2 różne układy w zależności od tego, jaki masz silnik. Ale tak powinno to wyglądać.

179732


Jak widać, mój był tu o 1 ząb. Ponieważ to koło zębate porusza się z prędkością wału korbowego, 1 ząb tutaj oznacza 1/2 zęba na krzywce. Na marginesie, jeśli to 2 lub jakakolwiek parzysta liczba zębów, silnik byłby dobrze ustawiony.

Zdecydowałem się rozebrać obudowę rozrządu. To duża robota i obejmuje usunięcie ramy pomocniczej, skrzyni biegów, sprzęgła i koła zamachowego, a także miski olejowej. Prawie silnik wyjęty.

Poniżej znajduje się zdjęcie zespołu kół zębatych, usunąłem zestaw kół zębatych poniżej koła pośredniego na tym zdjęciu.

179733


Oto usunięty zestaw kół zębatych, jak widać, to tylko 2 różne rozmiary kół zębatych przykręconych razem. To odpowiada za zmniejszenie prędkości krzywki o połowę. Jedyne, co zrobiłem, aby naprawić problem z rozrządem, to przesunąć zestaw kół zębatych do znaku rozrządu i przykręcić go z powrotem do obudowy zespołu kół zębatych.

179734

179735



Następnie zamontowałem wszystko ponownie i ponownie ustawiłem rozrząd silnika i wszystko pasowało idealnie i teraz nie mam żadnych kodów w ECU ze wszystkimi podłączonymi czujnikami.

Czy to zrobiło jakąś różnicę w vanie, nie, tak naprawdę nie. Żadnej różnicy w mocy, jaką mogę stwierdzić. Zaczyna się trochę szybciej. Ale miło jest wiedzieć, że jest dobrze i może, jeśli czujnik wału korbowego zawiedzie, krzywka byłaby kopią zapasową🤷‍♂️

Mam nadzieję, że to komuś pomoże w przyszłości!

Curtis.
 
Tak, to właśnie miałem na myśli, 1 ząb tutaj byłby równy 1/2 zęba na kole pasowym wałka rozrządu. Co mam, to wał korbowy jest zablokowany na drugim końcu. Jak się zabrać do regulacji?
Usunąłeś wewnętrzny trzpień i zewnętrzny regulator, a także koło zębate. Na płycie, która schodzi z koła rozrządu, znajduje się znak w okolicach godziny 9, który powinien pasować do wewnętrznego regulatora, po którym porusza się koło zębate, spójrz uważnie, bo tam jest....te znaki muszą się zgadzać. Następnie można zamontować mimośrodowy trzpień i ustawić go na godzinę 12, założyć koło rozrządu i dokręcić śrubę ręcznie, a powinieneś być w stanie ustawić znak na kole rozrządu idealnie....pamiętaj, aby dobrze nasmarować wszystkie części regulatora, aby wszystko mogło się swobodnie poruszać.
 
Discussion starter · #43 ·
Usunąłeś wewnętrzny sworzeń i zewnętrzny regulator, a także koło zębate. Na płycie, która schodzi z wałka rozrządu, znajduje się znak w okolicach godziny 9, który powinien pasować do wewnętrznego regulatora, na którym pracuje koło zębate, spójrz uważnie, ponieważ tam jest....te znaki muszą się zgadzać. Następnie można zamontować mimośrodowy sworzeń i ustawić go na godzinę 12, założyć koło zębate wałka rozrządu i dokręcić śrubę ręcznie, a powinieneś być w stanie ustawić znak na kole zębatym wałka rozrządu idealnie....pamiętaj, aby dobrze nasmarować wszystkie części regulatora, aby wszystko mogło się swobodnie poruszać.
Tak, wszystko jest już załatwione, jak w poście 41, ponieważ strona wału korbowego zestawu kół zębatych była o 1 ząb za daleko, niemożliwe było uzyskanie prawidłowego rozrządu na wałku rozrządu. Od tego czasu to wyregulowałem, ustawiłem rozrząd i ustawiłem luz, jak mówisz, i jest idealnie w czasie.

Curtis
 
Hej kolego, czy użyłeś właściwych narzędzi do ustawiania rozrządu, aby zablokować wał korbowy we właściwym miejscu, a następnie zablokować wałek rozrządu, a następnie sprawdzić płytkę czujnika wałka rozrządu? Jeśli nadal jest źle, możesz poluzować górne koło zębate i przesunąć je tak, aby przylegało płasko do głowicy. Zrobiłem kilka takich wymian wałka rozrządu.
To późny wkład do ...,,,,, Problem w tych silnikach: koło zębate wałka rozrządu nie jest klinowane z założenia! Linia na kole czujnika ma znaczenie o tyle, że stanowi punkt odniesienia dla czujnika i dekodowania przez program ECU. Nigdy nie będzie pasować poziomo do krawędzi głowicy, ponieważ jeden ząb w górę lub w dół wyrzuci go o mile od krawędzi. Zasadą jest, że powinna być równoległa do krawędzi tak blisko, jak pozwalają na to odstępy między zębami. Więc nigdy nie będzie idealnie, że tak powiem. Ale to jest drugorzędne w stosunku do problemu z rozrządem wałka rozrządu. Głównym czynnikiem jest ustawienie stanu zaworów dla GMP nr 1, zgodnie z ustaleniami guru VW. Zatem kluczowym czynnikiem jest to, gdzie powinny znajdować się krzywki dla nr 1, ponieważ pełny obrót wałka rozrządu równa się 2 obrotom wału korbowego - istnieją dwa stany, w których oba zawory mogą być zamknięte, a tłok 1 w GMP! Oznacza to, że można łatwo pomylić się o 180 stopni, nie zdając sobie z tego sprawy!
Dobry zestaw narzędzi może zrobić dużą różnicę! Teoretycznie narzędzie powinno pasować tylko w jeden sposób. Ale większość chińskich narzędzi pasuje na oba sposoby! Prawidłowe położenie wałka rozrządu jest najważniejsze przy ustawianiu położenia koła zębatego wałka rozrządu. Jeśli tak jak ja kupiłeś narzędzie do brzucha ponad rok temu, nie możesz nawet zemścić się i rozpocząć zwrotu na eBay, aby odzyskać pieniądze.
Więc do gościa, który zaczął to prawie rok temu, twój znak na kole zębatym jest w porządku, ale być może krzywki wałka rozrządu są skierowane w złą stronę! Podczas spalania zawór wydechowy powinien być prawie gotowy do otwarcia i odprowadzenia spalin.
 
..są dwa stany, w których oba zawory mogą być zamknięte, a tłok 1 w GMP!
Nie robiłem tej pracy, ale to na pewno nie jest prawda. Większość silników jest ustawiana w czasie, gdy tłok 1 jest w GMP i co najważniejsze, w suwie pracy (sprężania). Oba zawory będą w tym momencie całkowicie zamknięte. Jest mały punkt zachodzenia na siebie, w którym zawór dolotowy zaczyna się otwierać, gotowy na następny ładunek (sprężonego i schłodzonego) powietrza, podczas gdy gazy wylotowe wciąż się wydostają, ale jeśli chodzi o patrzenie na krzywki wałka rozrządu, nie powinno być możliwe obrócenie wałka rozrządu o 180 stopni, jeśli krzywki na nr 1 są skierowane do góry, ponieważ przy następnej wizycie tłoka w GMP silnik będzie w suwie wydechu, gdzie zawór/y wydechowy/e będą wyraźnie otwarte. Dlatego, jeśli wał korbowy jest zablokowany w GMP na pierwszym cylindrze, a obie krzywki wałka rozrządu są skierowane do góry (zawory zamknięte), to jest to prawidłowa pozycja i nie może być obrócona o 180 stopni. :)
 
Koncentryczny trzpień jest regulatorem... nie ma nic wspólnego z innymi oznaczeniami, a te oznaczenia w niewłaściwym miejscu nie wpłyną na rozrząd. Koło zębate wałka rozrządu musi być luźne, a wałek rozrządu zablokowany kluczem, powinno to utrzymać krzywki zaworów cylindra 1 w górnej pozycji. Istnieją dwie części koncentrycznego koła zębatego i trzpień musi być naoliwiony, aby można go było regulować za pomocą narzędzia z dwoma trzpieniami. Trzpień musi również znaleźć się w określonej pozycji, aby uruchomić, a następnie znajduje się kolejny znak na zewnętrznej części, który musi być wyrównany z własnym znakiem. To, co zrobił Curtis, było stratą czasu.
 
Discussion starter · #49 ·
Koncentryczny trzpień jest regulatorem... nie ma nic wspólnego z innymi oznaczeniami, a te oznaczenia w niewłaściwym miejscu nie wpłyną na rozrząd. Koło zębate wałka rozrządu musi być luźne, a wałek rozrządu zablokowany kluczem, powinno to utrzymać krzywki zaworów cylindra 1 w górnej pozycji. Istnieją dwie części koncentrycznego koła zębatego i trzpień musi być naoliwiony, aby można go było regulować za pomocą narzędzia z dwoma trzpieniami. Trzpień musi również znaleźć się w określonej pozycji, aby uruchomić, a następnie znajduje się kolejne oznaczenie na zewnętrznej części, które musi być wyrównane z własnym oznaczeniem. To, co zrobił Curtis, było stratą czasu.
Cześć Festa,

Zgadzam się z tym, co mówisz, do pewnego stopnia.

Mechanicznie, położenie oznaczeń na kole zębatym wałka rozrządu i oznaczenie montażowe na "zestawie kół zębatych" nie ma żadnego znaczenia. Zostało to udowodnione przez fakt, że silnik działał dobrze bez podłączonego czujnika wałka rozrządu. (Znaczniki są tam tylko po to, aby wyrównać czujnik położenia wałka rozrządu w rzeczywistości.)

Jednak po podłączeniu czujnika wałka rozrządu, ECU mógł zobaczyć, że relacja między wałkiem rozrządu a wałem korbowym była nieprawidłowa i dlatego nie uruchamiał się.

Problem, jaki miałem, polegał na tym, że po ponownym ustawieniu rozrządu poprzez zablokowanie wałka rozrządu w pozycji za pomocą narzędzia i dokręcenie koła zębatego wałka rozrządu, zawsze było to trochę nie tak (1/2 zęba).

Powodem, dla którego musiałem zdjąć osłony zespołu kół zębatych, było to, że mogłem wyregulować rozrząd o 1 ząb w stosunku do wału korbowego (1/2 zęba wałka rozrządu), aby czujnik wałka rozrządu mógł zobaczyć prawidłową wartość.

Po wykonaniu tego nie miałem już żadnych kodów błędów dla rozrządu wałka rozrządu ani sygnału i uruchomił się natychmiast ze wszystkimi podłączonymi czujnikami. Potwierdzając, że ECU widział prawidłową relację między czujnikami wałka rozrządu i wału korbowego.

Curtis
 
Powodem, dla którego musiałem zdjąć osłony przekładni zębatej, jest to, że mogłem wyregulować rozrząd o 1 ząb względem wału korbowego (1/2 zęba wałka rozrządu), aby czujnik wałka rozrządu widział prawidłową wartość.
Więc jak to pomogło w przesunięciu koła zębatego wałka rozrządu o ! ząb? pod osłoną koła zębatego nie ma żadnej regulacji. Można było po prostu zdjąć koło zębate wałka rozrządu z końca wałka rozrządu i obrócić je ręcznie, aby przyspieszyć lub opóźnić o jeden ząb. Koncentryczne koło zębate dałoby wtedy dokładniejszą regulację przed dokręceniem koła zębatego wałka rozrządu do końca wałka rozrządu. Zdemontowałem i zbudowałem kilka takich silników i nie rozumiem, jak to zrobiłeś.
 
  • Like
Reactions: west0ne
Dzień dobry.

Szukam ustawień momentu obrotowego dla każdego z kół zębatych rozrządu. Czy ktoś może pomóc?

Mam również problemy z wyrównaniem znaku rozrządu na krzywce. Blok i głowica zostały poddane obróbce. Zalecono mi zmodyfikowanie pierścienia reluktora. Czy ktoś ma z tym doświadczenie?

Wielkie dzięki
 
Cześć, czy mógłbyś podać momenty dokręcania 5 śrub koła pośredniego na kaskadzie kół zębatych, z góry dziękuję
Nie ma wartości momentu dokręcania dla tych śrub, ponieważ VW stwierdza, że jest to część nieprzeznaczona do serwisowania, a koła zębate nie są wymienne.
 
41 - 53 of 53 Posts